Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Ενισχυτές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Alex_Under στις 28/09/12, 10:09
-
Βρήκα το παρακάτω βιντεάκι στο YouTube. Είναι της σειράς "How It's Made" από το Discovery Channel και στο συγκεκριμένο επεισόδιο δείχνει πως δουλεύει η γραμμή παραγωγής σε ένα εργοστάσιο όπου φτιάχνουν λαμπάτους ενισχυτές.
https://www.youtube.com/watch?v=7PVtJF96a10 (https://www.youtube.com/watch?v=7PVtJF96a10)
Ο λόγος που μου έκανε εντύπωση ώστε να ανοίξω θέμα γι' αυτό είναι το πόσο εύκολα και γρήγορα και cost-effectively κατασκευάζονται σήμερα ενισχυτές (όπως και τόσα άλλα πράγματα) και μάλιστα λαμπάτοι που ξεφεύγουν στο budget σε σχέση με τους άλλους. Όλα γίνονται σούπερ-αυτόματα. Ακόμα και οι κολλήσεις γίνονται βουτώντας την πλακέτα σε μια μπανιέρα με καλάι (αν κατάλαβα καλά). "It's insane" που λένε και στο χωριό μου :P
Και το ερώτημα που μου γεννάται είναι "Αξίζει να δώσει κάποιος από 400 μέχρι 4000€ για κάτι που γίνεται τόσο αυτόματα, εύκολα και με τόσο λίγο, πλέον, κόστος"?
Το ίδιο ερώτημα βέβαια επεκτείνεται πχ και στις κιθάρες.
Επί εποχής Leo Fender, μια Strat έπαιρνε το σχήμα της από τα ικανά χέρια ενός "μαραγκού". Πλέον τα GNC μηχανήματα "κόβουν" 4 strat σε 5 λεπτά (ίσως και λιγότερο).
Μήπως, μάγκες, μας πιάνουνε κορόιδα? :P
-
αυτό που σίγουρα αγοράζεις είναι η τεχνογνωσία, τη δουλειά του R&D τμήματος και κάποια καλύτερη ποιότητα υλικών....
και η δική μου γνώμη είναι πως, σχετικά με το κόστος παραγωγής, όλα αυτά είναι υπερτιμημένα, αλλά σύγκρινέ το με ένα ποτό σε ένα μαγαζί....σίγουρα, 10Ε για ένα κοκτέιλ είναι πάρα πολλά...αλλά εκείνη τη στιγμή δεν πληρώνεις μόνο το κοκτέιλ αλλά και μισθό σερβιτόρων, ενοίκιο μαγαζιού, προμήθειες και ένα κάρο άλλα....
+ το ότι...αφού η "ποίτητα του ήχου" του εκάστοτε ενισχυτή τιμολογείται και αγοράζεται τόσο....γιατί να μην τον πουλήσουν και τόσο λοιπόν??
-
Ωρε φιλε εδω δινουμε δεκαδες μεχρι εκατονταδες χιλιαδες ευρα για ενα αμαξι, μηχανη τα οποια δεν ακουμπαει χερι ....τα ενισχυτακια σε πειραξανε ?? χαχαχαχαχαχαχα
Αυτα ειναι τα καλα της τεχνολογιας φανταζεσαι ποσο θα εκανε ενας ενισχυτης εαν ηταν ολος στο χερι ???
Ο τζουνιορ που προσφατα πηρες θα εκανε τουλαστιχον 2 φορες επανω...
Απ την αλλη πληρωνεις τα υλικα και οχι μονο αν ειναι στο χερι η στο ρομποτ. Το ρομποτ το κανει απλα φτηνοτερο, τα υλικα κανουν την διαφορα. Εδω το ανθρωπινο χερι μονο τις βασεις και τις λαμπες βαζει ...και πολλες φορες μας ερχονται ελλατωματικα...που να εκαναν και τις κολησεις και τις πλακετες στο χερι.....ειδικα σε χαμηλης τιμης ενισχυτακια..........
http://www.amplifiers.com.au/pricing_custom_amps_14.html (http://www.amplifiers.com.au/pricing_custom_amps_14.html)
http://www.category5amps.com/ (http://www.category5amps.com/)
http://www.trevorfrenzel.com/amps/index.php (http://www.trevorfrenzel.com/amps/index.php)
Οποτε για εμενα να ειναι καλα η τεχνολογια.... ;)
-
Πρώτον, δεν πίνω :P (παράδειγμα κοκτέιλ)
Δεύτερον, για πόσα χρόνια ακόμα θα πληρώνουμε τεχνολογία και R&D ηλικίας 70+ (ενίσχυση με λυχνίες) και 110+ (μηχανές εσωτερικής καύσης) χρονών.
Ναι, για μένα ΚΑΙ τα αμάξια είναι υπερεκτιμημένα, δεν τα εξαιρώ. Όπως και τόσα άλλα.
Το ότι όμως αυτό (φθηνή παραγωγή -> ακριβή πώληση) γίνεται κατα κόρων και ως επί τω πλείστω, δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό...
-
@Alex_Under
το ότι η μηχανή εσωτερικής καύσης ανακαλύφθηκε πριν από 110 χρόνια, δε σημαίνει ότι πληρώνεις εκείνο το R&D τμήμα και τους απογόνους του....την Porsche 911 δε τη σχεδίασαν αυτοί....το Volkswagen Lupo επίσης.....κάθε γενιά φέρνει νέα τεχνολογία την οποία πληρώνεις....έτσι και με τους ενισχυτές
@vagtanplan
εδώ που τα λέμε....ΠΌΣΟ να κοστίζουν τα υλικά ενός ενισχυτή του 2.000αρου? ΆΝΤΕ....βαριά....500 ευρώ? και μιλάμε ότι αγοράζουν τα πάντα χονδρική....μεγάφωνα, ξύλα, ηλεκτρονικά....από εκεί έχουν κέρδος 1500Ε!!!
και εφ'όσον δεν κάνει τη δουλειά άνθρωπος και είναι όλα μηχανοποιημένα τέτοιο κέρδος δε δικαιολογείται....
αλλά και πάλι είναι αυτό που είπα και πιο πάνω....πληρώνεις τα μηχανήματα, τις εγκαταστάσεις, το σχεδιασμό των λογισμικών....
-
Γι' αυτό η Κίνα είναι πλέον παγκόσμια δύναμη.
Γιατί παράγει πολλά (όπως και παλιά) αλλά πλέον τα παράγει και σε πολύ καλή ποιότητα, εφάμιλλη Γιαπωνέζικων και Αμερικάνικων προϊόντων.
Ο προηγούμενος μου ενισχυτής (Superchamp XD) είναι ως γνωστόν Made In China.
Είχε την μισή τιμή από τον blues Junior, αλλά η ποιότητα κατασκευής του ήταν εφάμιλλη (ντρέπομαι να πω και καλύτερη σε ορισμένα σημεία) από τον BJr. Και είχε και παραπάνω τεχνολογία (λέγε με DSP) με ποιο πρόσφατο R&D από τις λυχνίες.
Και μη μου πει κανείς "Τότε γιατί τον έδωσες και πήρες τον BJr". Δεν τον πήρα γιατί είναι "Made In Mexico" και οχι "Made In China". Και στην Κίνα να κατασκευάζονταν, πάλι θα τον έπαιρνα και μάλιστα πιο εύκολα, γιατί θα ήταν φθηνότερος.
Long Live China ΡΕ! :D
-
Όπως γράφτηκε παραπάνω αγοράζουμε την τεχνογνωσία,το brand name,εγγύηση ποιότητας ;D ,λίγο μύθο,λίγη μούφα ;D κ.λ.π.
Το iPhone 5 κοστίζει στην Apple μόλις 168 δολλάρια.
Πολύ σύντομα,εξαιτίας της πολύ υψηλής ανταγωνιστικότητας(βλέπε Κίνα) και της κρίσης,
πολλά προϊόντα τεχνολογίας θα κατέβουν(ήδη κατεβαίνουν) σε μια πιο ρεαλιστική τιμή για τον καταναλωτή.
Για παράδειγμα κατι τέτοιο
http://www.thomann.de/gb/vht_special_6_combo_ultra.htm (http://www.thomann.de/gb/vht_special_6_combo_ultra.htm)
δεν το αγόραζες πριν 5 χρόνια με 200 ευρώ..
Όχι πως οι εταιρείες δε θα βγάζουν πια κέρδος,απλά είτε θα την πληρώσει ο εργαζόμενος με περισσότερες ώρες->λιγότερη αμοιβή,είτε θα θα μετακινήσουν τις μονάδες παραγωγής σε υποαναπάπτυκτα κράτη.
Με πειράζει που το κόστος σε μουσικά προϊόντα,που είναι πλέον σε ποσοστό 99% μαζικής παραγωγής,έρχεται με καπέλο..
Όχι όμως τόσο,όσο με πειράζει το καπέλο σε προϊόντα όπως το ψωμί,το γάλα,τα καύσιμα.. >:(
-
Όπως γράφτηκε παραπάνω αγοράζουμε την τεχνογνωσία,το brand name,εγγύηση ποιότητας ;D ,λίγο μύθο,λίγη μούφα ;D κ.λ.π.
Το iPhone 5 κοστίζει στην Apple μόλις 168 δολλάρια.
Πολύ σύντομα,εξαιτίας της πολύ υψηλής ανταγωνιστικότητας(βλέπε Κίνα) και της κρίσης,
πολλά προϊόντα τεχνολογίας θα κατέβουν(ήδη κατεβαίνουν) σε μια πιο ρεαλιστική τιμή για τον καταναλωτή.
Για παράδειγμα κατι τέτοιο
http://www.thomann.de/gb/vht_special_6_combo_ultra.htm (http://www.thomann.de/gb/vht_special_6_combo_ultra.htm)
δεν το αγόραζες πριν 5 χρόνια με 200 ευρώ..
Όχι πως οι εταιρείες δε θα βγάζουν πια κέρδος,απλά είτε θα την πληρώσει ο εργαζόμενος με περισσότερες ώρες->λιγότερη αμοιβή,είτε θα θα μετακινήσουν τις μονάδες παραγωγής σε υποαναπάπτυκτα κράτη.
Με πειράζει που το κόστος σε μουσικά προϊόντα,που είναι πλέον σε ποσοστό 99% μαζικής παραγωγής,έρχεται με καπέλο..
Όχι όμως τόσο,όσο με πειράζει το καπέλο σε προϊόντα όπως το ψωμί,το γάλα,τα καύσιμα.. >:(
Μάλιστα ο συγκεκριμένος VHT (όπως και το μικρότερο αδελφάκι του) είναι handwired ;)
-
Γενικά, προτιμώ τα πάντα φτιαγμένα με αυτοματοποιημένο τρόπο, ιδίως σε προϊόντα τεχνολογίας. Το ανθρώπινο χέρι κάνει σφάλματα, αν όχι λειτουργικά τότε οπτικά. Ένας ενιχυτής ή κιθάρα φτιαγμένα στο χέρι, δεν θα μου δώσει καλύτερο ήχο, και θα με κάνει φτωχότερο (λόγω μεγαλύτερου κόστους).
Αν θέλω κάτι φτιαγμένο στο χέρι θα είναι κάτι που είναι φτιαγμένο με αυτό ακριβώς τον σκοπό: να φαίνεται ότι είναι φτιαγμένο στο χέρι. Π.χ. ένας πίνακας ζωγραφικής.
-
Και εγώ μαζί σου.
Το θέμα όμως δεν είναι "Τι είναι καλύτερο, το χειροποίητο ή το φτιαγμένο από μηχάνημα" αλλά το πόσο μεγάλη αισχροκέρδεια υπάρχει σε προϊόντα μαζικής και αυτοματοποιημένης παραγωγής τα οποία έχουν εδώ και χρόνια αποσβέσει τα μηχανήματά τους και το R&D τους και απλά καρπώνονται τα οφέλη της "καρτελ-οποίησης".
-
Καρτελ-οποίηση υπάρχει σε πάρα πολλούς τομείς και δυστυχώς ούτε εσύ ούτε εγώ μπορούμε να κάνουμε κάτι....
το μόνο που έχουμε είναι η επιλογή μας και γενικότερα η επιλογή της "μάζας"...αριθμός, που κυρίως κοιτάνε οι μεγαλοεταιρείες για να κάνουν μετέπειτα τις επιλογές τους σχετικά με το ποια προϊόντα θα σχεδιάσουν/βγάλουν/προωθήσουν....και πόσο θα τα κοστολογήσουν....
αυτό που λέει ο Βραζίλης είναι σωστό...σε τέτοια προϊόντα δε μπορώ να σκεφτώ τι θα κάνει καλύτερο το ανθρώπινο χέρι/μάτι από το μηχάνημα σε μια προσχεδιασμένη σειρά κινήσεων....
και ίσα ίσα που αν γίνει κάτι λάθος...πλέον τα μηχανήματα αυτά αλλάζουν ασυζητητί και αμέσως από αρκετά μαγαζιά...
-
Με πειράζει που το κόστος σε μουσικά προϊόντα,που είναι πλέον σε ποσοστό 99% μαζικής παραγωγής,έρχεται με καπέλο... Όχι όμως τόσο,όσο με πειράζει το καπέλο σε προϊόντα όπως το ψωμί,το γάλα,τα καύσιμα.. >:(
Aυτό θα έλεγα κι εγώ. Είναι λίγο περίεργο, αν όχι πλεονασμός, να παραπονιέται κανείς για την τιμή των μουσικών οργάνων, σε καιρούς που ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης έρχονται με υπερβολικά "καπέλα" και οι αποδοχές μειώνονται σε ανησυχητικό βαθμό...
-
Μη με παρεξηγήσετε ρε παιδιά, αλλά έχετε πολύ πλάκα.
Άνοιξα ένα issue για να εκφράσω το γεγονός ότι μου έκανε εντύπωση πως, με χαμηλό κόστος παραγωγής πωλούνται τόσο ακριβά τα μουσικά όργανα, και όλοι σκίσατε τα ρούχα σας για να υπερασπιστείτε τις μεγάλες εταιρίες και τα εργοστάσια.
Μέχρι και "πλεονέκτης" χαρακτηρίστικα γιατί (άκουσον άκουσον) δεν άνοιξα, σε μουσικό forum παρεπιμπτόντως, θέμα "Γιατί πληρώνουμε τόσο ακριβά το γάλα".
Ο μόνος λόγος που μπορώ να φανταστώ που όλοι γίνατε "συνήγοροι του διαβόλου" είναι προς φόβο παραδοχής ότι ο ακριβοπληρωμένος εξοπλισμός σας μπορούσε ή και θα έπρεπε να ήταν φθηνότερος.
Δεν μειώνεται η αξία του εξοπλισμού σας, μη φοβάστε.... Καλά κάνατε και δώσατε όσα έχετε δώσει...
Και εγώ έχω σπρώξει και πιθανόν να σπρώξω ακόμα αρκετά λεφτά στο "χόμπι" μου.
Οκ λοιπόν. Με πείσατε. Καλά κάνουν και μας δίνουν ακριβούς τους ενισχυτές, καθώς η τιμή τους ΠΡΕΠΕΙ να είναι σε άμεση αναλογία με την τιμή του ψωμιού...
....ότι νά 'ναι....
-
...σε τέτοια προϊόντα δε μπορώ να σκεφτώ τι θα κάνει καλύτερο το ανθρώπινο χέρι/μάτι από το μηχάνημα σε μια προσχεδιασμένη σειρά κινήσεων....
οι "χειροποίητοι" (turret board αντι για PCB και sockets λυχνιών/ποτενσιόμετρα στο σασί αντί απάνω στην PCB) προσφέρουν στις περισσότερες περιπτώσεις πλεονεκτήματα στην αξιοπιστία, στην ευκολία επιδιόρθωσης ή/και μονταρίσματος αν κάποιος το επιθυμεί έναντι των τυπικών mass produced ενισχυτών. Κάποιοι ισχυρίζονται και στον ήχο (πιο κοντές διαδρομές στο σήμα, ευελιξία στο πως περνάει μια γραμμή σε σχέση με μια άλλη οπότε λιγότερες παρεμβολές κλπ) αλλά αν υπάρχει κάποια επίδραση θεωρώ πως είναι πρακτικά ανεπαίσθητη.
Τώρα για τις τιμές είναι κλασικά θέμα ζήτησης και προσφοράς. Κάπου διάβασα πως η σωστή τιμή είναι αυτή στην οποία ο πωλητής είναι πρόθυμος να πουλήσει και ο αγοραστής πρόθυμος να αγοράσει. Προφανώς για να κάνει x λεφτά ο τάδε ενισχυτής υπάρχουν αγοραστές πρόθυμοι να τον αγοράσουν σε αυτή την τιμή. Σε αντίθετη περίπτωση το μοντέλο πάει άπατο, ρίχνουν την τιμή, κλείνει η εταιρεία κλπ κλπ
Τώρα ότι υπάρχουν ενισχυτές υπερτιμημένοι (πουλιούνται δηλαδή 10 φορές πάνω από το κόστος+εργατικά+R&D+πάγια+... ) είναι σχεδόν σίγουρο αλλά είναι στο χέρι του καθενός να μην αγοράσει κάτι τέτοιο. Το ότι όλοι είναι υπερτιμημένοι δεν θα το έλεγα (να 'ναι καλά οι κινέζοι δηλαδή). Ας σκεφτούμε πόσο κοστίζει μια καμπίνα, ένα μεγάφωνο, μετασχηματιστές, λυχνίες, ποτενσιόμετρα. Ένας αξιοπρεπής ενισχυτής κιθάρας δεν είναι "πατάς ένα κουμπί και βγαίνει μια χοντρή". Ακόμα και οι modelling ενισχυτές που θεωρούνται κατώτεροι των λαμπάτων χρειάζονται πολλά από τα παραπάνω και επιπλέον έχουν βγάλει τα μάτια τους οι προγραμματιστές για να γράψουν κώδικα που προσομοιώνει ότι μας κατέβει.
Γενικά θεωρώ ότι σε ενισχυτές και κιθάρες είμαστε μάλλον πιο τυχεροί σήμερα απ'οτι πριν 20-30 χρόνια. (για το θέμα ψωμί, γάλα vs. μισθοί ας μην το πιάσουμε ... μεγάλη πίκρα)
@Alex: μόλις είδα το τελευταίο μήνυμά σου. Έχεις σκεφτεί πόσο θα σου κόστιζε (σε χρήμα και χρόνο) να φτιάξεις κάτι σαν το VHT Special 6 από μόνος σου;
-
@Alex: μόλις είδα το τελευταίο μήνυμά σου. Έχεις σκεφτεί πόσο θα σου κόστιζε (σε χρήμα και χρόνο) να φτιάξεις κάτι σαν το VHT Special 6 από μόνος σου;
Από μόνος μου? Άπειρο χρόνο και άπειρο χρήμα γιατί δεν είμαι ηλεκτρονικός.
Είμαι προγραμματιστής και δουλεύω φτιάχνοντας εφαρμογές λογιστικής διαχείρισης. Για μένα είναι κάτι πολύ εύκολο.
Για κάποιον που δεν είναι προγραμματιστής και γνώστης του αντικειμένου φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να ξοδέψει επίσης άπειρο χρόνο και χρήμα για να τα καταφέρει στον δικό μου τομέα.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να πουλάω εγώ το Software μου για χρυσάφι ώστε να αποσβέσω τα σχολικά μου έξοδα, τα φροντηστήρια, τα φοιτιτικά μου χρόνια και όλο το κόστος ζωής των ανθρώπων της Microsoft που φτιάξαν τα Windows.
-
Ο μόνος λόγος που μπορώ να φανταστώ που όλοι γίνατε "συνήγοροι του διαβόλου" είναι προς φόβο παραδοχής ότι ο ακριβοπληρωμένος εξοπλισμός σας μπορούσε ή και θα έπρεπε να ήταν φθηνότερος.
Χεχε, είναι μια από τις λογικές εξηγήσεις, τώρα που το σκέφτομαι!
Τώρα για τις τιμές είναι κλασικά θέμα ζήτησης και προσφοράς. Κάπου διάβασα πως η σωστή τιμή είναι αυτή στην οποία ο πωλητής είναι πρόθυμος να πουλήσει και ο αγοραστής πρόθυμος να αγοράσει.
Κι αυτό σωστό. Όσο υπάρχουν κάποιοι που γουστάρουν να βλέπουν Fender και Marshall στο λογότυπο ή Eric Clapton στο Signature (τυχαία ονόματα) και είναι διατεθιμένοι να πληρώσουν ακριβά, τόσο θα υπάρχουν υπερτιμημένα μοντέλα.
Όπως συμβαίνει και με την υπόλοιπη αγορά, πχ. όταν αραίωσε ο κόσμος από τις καφετέριες (λόγω κρίσης ή οτιδήποτε), η τιμή του καφέ μειώθηκε.
Άρα, οι τιμές των προϊόντων που αγοράζουμε (μουσικού εξοπλισμού, κ.ά.) είναι πρωτίστως θέμα βέλτιστου κέρδους και marketing.
-
Μη με παρεξηγήσετε ρε παιδιά, αλλά έχετε πολύ πλάκα.
Άνοιξα ένα issue για να εκφράσω το γεγονός ότι μου έκανε εντύπωση πως, με χαμηλό κόστος παραγωγής πωλούνται τόσο ακριβά τα μουσικά όργανα, και όλοι σκίσατε τα ρούχα σας για να υπερασπιστείτε τις μεγάλες εταιρίες και τα εργοστάσια.
Μέχρι και "πλεονέκτης" χαρακτηρίστικα γιατί (άκουσον άκουσον) δεν άνοιξα, σε μουσικό forum παρεπιμπτόντως, θέμα "Γιατί πληρώνουμε τόσο ακριβά το γάλα".
Όντως, το thread αρχίζει να έχει πλάκα, από πολλές απόψεις. Για να δούμε...
Aν λοιπόν αναφέρεσαι στο προηγούμενο post μου, μάλλον δεν κατάλαβες καθόλου τι προσπαθώ να πω. Κατ' αρχήν, για να ξεκαθαρίσουμε τα πιο απλά και στοιχειώδη πράγματα, "πλεονασμός" δεν σημαίνει "πλεονεξία". Αν δεν ξέρεις τι σημαίνει, υπάρχουν και λεξικά. Και φυσικά κανένας δεν υπερασπίστηκε τις μεγάλες εταιρίες κατασκευής μουσικών οργάνων. Αν θέλεις τη δική μου γνώμη πάνω σε αυτό ακριβώς το θέμα, ίσως θα έπρεπε να ψάξεις το thread στο οποίο συζητούσαμε αν και κατά πόσο τα προϊόντα της Fender και άλλων παρόμοιων εταιριών είναι υπερτιμημένα.
Τέλος πάντων, στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό που λέω εγώ (που ομολογουμένως είμαι και έξω από το χορό, ως κάτοικος εξωτερικού) είναι ότι όταν πληρώνεις πάνω από 1 Ευρώ για ένα λίτρο γάλα ή μισό κιλό ψωμί, τότε δεν θα έπρεπε να απορείς γιατί ένας ενισχυτής σού έρχεται με 100% ή και 200% καπέλο. Δικαιολογημένη η ένστασή σου, απόλυτα κατά τη γνώμη μου, αλλά στο γενικότερο πλαίσιο της ζωής και της αγοράς (ειδικά από τη στιγμή μου αναγνωρίζεις πώς εφαρμόζεται ο κανόνας της προσφοράς και της ζήτησης), μάλλον δεν θα έπρεπε να σε παραξενεύει.
Aυτά προς αποφυγήν (νέων) παρανοήσεων...
-
@Alex: μόλις είδα το τελευταίο μήνυμά σου. Έχεις σκεφτεί πόσο θα σου κόστιζε (σε χρήμα και χρόνο) να φτιάξεις κάτι σαν το VHT Special 6 από μόνος σου;
Από μόνος μου? Άπειρο χρόνο και άπειρο χρήμα γιατί δεν είμαι ηλεκτρονικός.
Είμαι προγραμματιστής και δουλεύω φτιάχνοντας εφαρμογές λογιστικής διαχείρισης. Για μένα είναι κάτι πολύ εύκολο.
Για κάποιον που δεν είναι προγραμματιστής και γνώστης του αντικειμένου φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να ξοδέψει επίσης άπειρο χρόνο και χρήμα για να τα καταφέρει στον δικό μου τομέα.
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να πουλάω εγώ το Software μου για χρυσάφι ώστε να αποσβέσω τα σχολικά μου έξοδα, τα φροντηστήρια, τα φοιτιτικά μου χρόνια και όλο το κόστος ζωής των ανθρώπων της Microsoft που φτιάξαν τα Windows.
1) Η ερώτηση ήταν για να σκεφτείς πόσο κάνουν τα υλικά που έχει (στην ξεφτίλα ένα κατοστάρικο θα το θέλουν πιστεύω) και πόσες ώρες θα ήθελε ένας που ξέρει να δουλεύει το κολητήρι και να διαβάζει ένα διάγραμμα για να τον φτιάξει και συναρμολογήσει. Στη συνέχεια θα μπορούσες να συγκρίνεις με την τιμή Thomann.
2) Για το παράδειγμα του software αν εσύ κάνεις καλό όνομα στην πιάτσα και ο άλλος είναι διατεθειμένος να σε πληρώνει 200Ε/ώρα εσύ θα του πεις "Α, όχι. Ούτε λεπτό παραπάνω από 50Ε/ώρα"?
3) Σχετικά με το ότι η στάση "δικηγόρος του διαβόλου" προκύπτει για να δικαιολογήσουμε αυτά που έχουμε πληρώσει, στη δικιά μου περίπτωση μάλλον δεν ισχύει γιατί στα 30 περίπου χρόνια που παίζω ηλεκτρική έχω αγοράσει συνολικά 3 ηλεκτρικές κιθάρες (η ακριβότερη είχε 180.000 δρχ το '92) και 3 ενισχυτές (ο ακριβότερος γύρω στα 600Ε πριν κανα δυο χρόνια) οπότε δεν έχω και πολλά να υπερασπιστώ.
Σε κάθε περίπτωση μακάρι να κάνανε φτηνότερα. Υπάρχουν και τα μεταχειρισμένα όμως. Εκεί ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης μάλλον έχει ρίξει τις τιμές και μπορείς να βρεις κελεπούρια
-
Βασικα και γω εμεινα με την απορια του πως προεκυψε η υπερασπιση των ακριβων ενισχυτων κλπ....Ολοι ξερουμε οτι πλερωνουμε την τρελλα μας λιγακι παραπανω οσο μπορει ο καθενας και δεν εχει να κανει με τον τροπο κατασκευης τους ....(αμεσα)
Κατα τα λοιπα θα συμφωνησω με τον Απολλωνα.
-
@Alex_Under
Για σε παρακαλώ που θα πιάσεις στο στόμα σου τον εξοπλισμό μου...άντε που τα κάναμε όλα ίσα κι όμοια ;D ;D ;D
-
Τουλάχιστον τα μουσικά όργανα διατηρούν μια αξία στο χρόνο (μεταπωλητική, συναισθηματική, ακόμα και συλλεκτικη για ορισμένα)... έχεις αναλογιστεί την αντίστοιχη ερώτηση για τους υπολογιστές??? (εκεί και αν έχω ξοδέψει λεφτά... ;D )
-
Βασικα και γω εμεινα με την απορια του πως προεκυψε η υπερασπιση των ακριβων ενισχυτων κλπ....Ολοι ξερουμε οτι πλερωνουμε την τρελλα μας λιγακι παραπανω οσο μπορει ο καθενας και δεν εχει να κανει με τον τροπο κατασκευης τους ....(αμεσα)
Κατα τα λοιπα θα συμφωνησω με τον Απολλωνα.
εγώ πάντως Vag υπερασπίστηκα τον ταπεινό VHT του 200ρικου και τους κακόμοιρους τους κινέζους που δουλεύουν για ψίχουλα στην κυριολεξία. Η πλειοψηφία των ρεαλιστικών προτάσεων για ένα χομπίστα/ερασιτέχνη/ημιεπαγγελματία είναι στα 200-800Ε. Λίγο πιο πάνω και πάμε στην κατηγορία "για μερακλήδες" (τονίζω τα εισαγωγικά) και ακόμα πιο πάνω έχουμε την "τρέλα". Εκτός αν μιλάμε για επαγγελματίες που θέλουν κορυφαίο ήχο, αξιοπιστία, εμφάνιση ή ακόμα και status symbol για να τους παίρνουν, καλώς ή κακώς, σοβαρά στο χώρο που δουλεύουν. Να διευκρινήσω ότι η "τρέλα" είναι απολύτως θεμιτή αν η ικανοποίησή της δεν απαιτεί να πεινάνε τα παιδιά μας, υπερχρεωμένες κάρτες, εμπόριο ναρκωτικών, πώληση νεφρών κλπ ;D
Και μιλάμε τώρα για ηλεκτρική κιθάρα. Κάνεις οικονομία 50Ε το μήνα για ένα χρόνο και είσαι κομπλέ. Άντε μίλα με κανέναν που ασχολείται με κοντραμπάσο ας πούμε να δεις προϋπολογισμούς εκεί.
Το αρχικό video πάντως παραλείπει (λογικό) σημαντικά στάδια, η ανθρώπινη παρέμβαση στην κατασκευή και μόνο (δε μιλάω για άλλα στάδια) παρουσιάζεται ελάχιστα και επίσης δε μας λέει πόσο κάνουν τα μηχανήματα/robot που κάνουν αυτές τις δουλειές (λογικό κι αυτό) αφήνοντας ελαφρώς την αίσθηση του "πατάς ένα κουμπί και βγαίνει η χοντρή" που προανέφερα.
-
Άνοιξα ένα issue για να εκφράσω το γεγονός ότι μου έκανε εντύπωση πως, με χαμηλό κόστος παραγωγής πωλούνται τόσο ακριβά τα μουσικά όργανα, και όλοι σκίσατε τα ρούχα σας για να υπερασπιστείτε τις μεγάλες εταιρίες και τα εργοστάσια.
Όπως σίγουρα θα κατάλαβες από τα προηγούμενα post αν κάποιος παρεξήγησε τα γραφόμενά μας είσαι εσύ.
Κανείς δεν υποστήριξε την υπερτιμολόγιση μουσικών προϊόντων,απλά με το παράδειγμα ψωμιού,γάλακτος,κ.λ.π. καυτηριάσαμε ότι έχουμε καθημερινά αγαθά που ακολουθούν την ίδια λογική.
Καλαμπόκι/κιλό 21 λεπτά φέτος από το χωράφι->1,35 ψωμί/κιλό στο αρτοποιείο και το πληρώνουμε και κάθε μέρα.
Ε,το ίδιο γίνεται και με τον ενισχυτή,φυσικά δεν μας αρέσει,αλλά γίνεται..
Και μπορεί ένα τρόφιμο να καπελώνεται με την ένδειξη:"αγνό","φρέσκο",κ.λ.π. όπως και μια κιθάρα ως:"signature","limited",κ.λ.π.
Το ίδιο σκεπτικό είναι...
Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να πουλάω εγώ το Software μου για χρυσάφι ώστε να αποσβέσω τα σχολικά μου έξοδα, τα φροντηστήρια, τα φοιτιτικά μου χρόνια και όλο το κόστος ζωής των ανθρώπων της Microsoft που φτιάξαν τα Windows.
Μάλιστα...Καλωσήλθες στον καπιταλισμό.
Νομίζεις ότι αυτές οι εταιρείες έχουν κάποιο "ανθρώπινο" μέτρο στο κέρδος;
Έχω δει,όχι μόνο μια φορά,σε εργαστήριο το value for money, Gibson Les Paul αξίας 2000-3000 δολαρίων και αν αυτά τα χρήματα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα...
Ξέρεις τι είναι να σκας 3000 δολάρια και η κιθάρα να βαράει στο γάμο του καραγκιόζη;
Τέλος,να θυμάσαι ότι την κιθάρα της υπογραφής σου "Vintage V100 Flamed Iced Tea" με 350 ευρώ,χωρίς την χρήση CNC,δεν θα την έβλεπες ούτε στον ύπνο σου.
Oπότε το CNC και ο ανταγωνισμός αν έκανε ένα καλό,είναι ότι έδωσε με προσιτό κόστος στον φτωχό, κιθάρα και ενισχυτή που "παίζουν"..
-
Οχι σε καμια περιπτωση δεν αξιζουν τοσα χρηματα...Και μιλαμε για χιλιαδες ευρω. Ομως εφοσον υπαρχει αγοραστικο κοινο ποιος ο λογος να μειωσουν τις τιμες τους; Αφου ο αλλος ειναι διατεθειμενος να μην τρωει 6 μηνες για να παρει πχ εναν mesa. Υπαρχει και το αλλο: Αν καποιος αγορασει κατι φθηνα τοτε του ξινιζει. Θα πει ειναι φθηνο αρα ειναι μαπα. Οποτε του το πουλανε διπλασια τιμη και ξαφνικα κελαηδαει. ;D
Το κοστος της κατασκευης των ενισχυτων ειναι ευτελες. Ειδικα για αυτους που αγοραζουν τα εξαρτηματα με το κιλο. Θα λεγα οτι μπορει να ειναι μεχρι και το 1/10 ενος boutique ενισχυτη. Το κερδος ειναι εξωπραγματικο.
-
Μη με παρεξηγήσετε ρε παιδιά, αλλά έχετε πολύ πλάκα.
Άνοιξα ένα issue για να εκφράσω το γεγονός ότι μου έκανε εντύπωση πως, με χαμηλό κόστος παραγωγής πωλούνται τόσο ακριβά τα μουσικά όργανα, και όλοι σκίσατε τα ρούχα σας για να υπερασπιστείτε τις μεγάλες εταιρίες και τα εργοστάσια.
Μέχρι και "πλεονέκτης" χαρακτηρίστικα γιατί (άκουσον άκουσον) δεν άνοιξα, σε μουσικό forum παρεπιμπτόντως, θέμα "Γιατί πληρώνουμε τόσο ακριβά το γάλα".
Ο μόνος λόγος που μπορώ να φανταστώ που όλοι γίνατε "συνήγοροι του διαβόλου" είναι προς φόβο παραδοχής ότι ο ακριβοπληρωμένος εξοπλισμός σας μπορούσε ή και θα έπρεπε να ήταν φθηνότερος.
Δεν μειώνεται η αξία του εξοπλισμού σας, μη φοβάστε.... Καλά κάνατε και δώσατε όσα έχετε δώσει...
Και εγώ έχω σπρώξει και πιθανόν να σπρώξω ακόμα αρκετά λεφτά στο "χόμπι" μου.
Οκ λοιπόν. Με πείσατε. Καλά κάνουν και μας δίνουν ακριβούς τους ενισχυτές, καθώς η τιμή τους ΠΡΕΠΕΙ να είναι σε άμεση αναλογία με την τιμή του ψωμιού...
....ότι νά 'ναι....
αυτό θα πει να καταλαβαίνεις αυτό που θέλει να σου περάσει ο συνομιλητής σου.....
-
Πρώτα από όλα, το παρόν σύστημα, συμφωνεί με την κατά άποψή σας με τεκμήρια υπερκοστολογημένων προϊόντων ?? Δηλαδή θεωρείται κάτι τέτοιο νόμιμο από το σύστημα ? Εφόσον θεωρείται νόμιμο, δεν υπάρχει κανένας λόγος, να αναρωτιέστε γιατί συμβαίνει. Απλά εσείς οι τελικοί καταναλωτές, επιλέγετε έαν θα το αγοράσετε ή όχι και από ποιον θα το αγοράσετε. Με την καταναλωτική σας ακριβώς δύναμη, μπορείτε να επηρεάσετε αυτή τη κατάσταση. Έαν αύριο πάψουνε να αγοράζουνε οι μισοί καταναλωτές τις Fender και μετακομίσουν στην επιχείρηση σου GamoToΜagazaki ανακοινώνοντας ότι το κάνουνε λόγω υψηλής κοστολόγησης, σίγουρα κάτι θα αλλάξει. Το σύστημα βέβαια καθεαυτό, είναι πολύ δύσκολο να το αλλάξεις άμεσα , διότι είναι αποτέλεσμα πολύ περισσοτέρων συνιστωσών, οπότε χτυπώντας μία μία ρίζα του, δηλαδή κατευθείαν τις επιχειρήσεις, αλλάζεις και ένα μέρος του συστήματος, ας πούμε του μουσικού εμπορικού συστήματος.
Σε άλλη περίπτωση, αν υποθέσουμε ότι όλες οι επιχειρήσεις είναι λαμόγια, δηλαδή είτε οι υπερκοστολογημένες είτε ή νορμάλ κοστολόγησης είτε η χαμηλής κοστολόγησης, θα πρέπει κάτα κάποιο τρόπο να μάθουμε εμείς οι ίδιοι να φτιάχνουμε τα τσιτσιμπλίκια μας ή να δημιουργήσουμε εμείς μία επιχείρηση, εφόσον μπορούμε να χτυπήσουμε την αγορά που θα παράγει τα ανάλογα τσιτσιμπλίκια. Έτσι και γλυτώνουμε χρήμα και στο κάτω κάτω φτιάχνουμε και μία επιχείρηση που όλο και κάτι βάζουμε και στη τσέπη μας. Άσε που γινόμαστε και σωτήρες του κόσμου, αφού τους προσφέρουμε, ποιότητα, νορμάλ τιμή και τη δυναμική μιας ιδέας, ότι μπορεί κάτι τέτοιο να συμβεί και σε άλλους τομείς της αγοράς και σε άλλα προϊόντα.
Για όσους βέβαια απορούν, πως μπορεί μία επιχείρηση να είναι λαμόγιο, όταν προσφέρει σε νορμάλ ή χαμηλή τιμή τα άξιας κατασκευής προϊόντα της, αυτό έχει να κάνει με αρκετές καταστάσεις. Π.χ. με την άσχημη και κακοπληρωμένη εκμετάλλευση των εργατών της, με το κατά πόσο πχ πληρώνει τους φόρους της στο κράτος, με το κατά πόσο αγοράζει τις πρώτες ύλες της, από επιχειρήσεις που επίσης σέβονται τους υπαλλήλους τους και τους καταναλωτές τους και πάει λέγοντας.
Εκτός όμως από την καταναλωτική δύναμη σε χρήμα και που το ακουμπάω , όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν καταναλωτική συνείδηση και χαρακτήρα. Πρέπει δηλαδή ως μονάδα, πριν αγοράσω, να έχω κάνει έρευνα αγοράς προϊόντος, επιχείρησης και να έχω τα κότσια για αυτοέλεγχο σύμφωνα τουλάχιστον με την προσωπική ηθική μου ή την ηθική μιας ομάδας ή μακάρι μιας ολόκληρης κοινωνίας ή κράτους.
Ομολογώ βέβαια, ότι ακόμη αν κάποιος έχει την ηθική π.χ. της μη κακής κακής και και κακοπληρωμένης εκμετάλλευσης των εργατών ή ξέρω γω της λαμογιακής εμπορίας και χρήσης δεύτερης και τρίτης ποιότητας ανταλλακτικών-πρώτων υλών βαφτίζοντας τα Εξαιρετικής τεχνογνωσίας, για κατασκευή ΑΑΑ ποιότητας τελικού προϊόντος με σκοπό το λαμογιακό κέρδος δεν είναι τόσο εύκολο να τα μάθεις και να τα διακρίνεις τη σημερινή εποχή που το ψέμα, η παραπληροφόρηση και η "μαϊμού" πάνε σύννεφο και έχουν και αυτά εξαιρετική τεχνογνωσία. Π.χ. δεν είναι τυχαία τα ποσοστά παράνομου ή νόμιμου πλαστού χρήματος που κυκλοφορούν στην Παγκόσμια Οικονομία.
Όπως και να έχει όμως, αν δε ξεκινήσεις να αγωνίζεσαι γι' αυτό που θεωρείς στραβό, δύσκολα θα ισιώσει από μόνο του, εκτός κι αν περιμένεις να το ισιώσουν άλλοι.
-
Boys
επιτρεψτε μου μια μικρη ιστοριουλα, χωρις περαιτερω σχολια για το τι σημαινει καταναλωτης.
Ειχα κανει μια εισαγωγη γαλλικων κρασιων με λιανικη τιμη πωλησης [με καλο κερδος] περιπου 3ευρω/φιαλη και δεν εφευγαν με τιποτα [καταστημα στας παρυφας του Κολωνακιου].
Μετα απο 6 μηνες ακινησιας , μου ηρθε μια τρελη σκεψη και τα εβαλα βιτρινα με 25ευρω/φιαλη.
Αποτελεσμα , μεσα σε ενα μηνα εφυγαν ΟΛΑ.
Χρειαζονται σχολια? Η τιμη καταξιωσε την ποιοτητα?
-
Για εμενα οι τιμες ειναι σωστες (ποσους ενισχυτες θα παρει ο καθενας εξαλου?), αυτο που ειναι λαθος ειναι το που κατανεμοντε τα κερδη στην αλυσιδα. Ο κατασκευαστης βγαζει ενα τρελο κερδος, ενω το τρανζιστορ π.χ. λογο μαζικης παραγωγης κοστιζει ελαχιστα. Η ενεργεια που χρησιμοποιουμε για να βρουμε την πρωτη υλη για το τρανζιστορ, να την μεταποιησουμε και τελικα να το κατασκευασουμε, ειναι τρομερη. Ισως θα επρεπε γι'αυτο το λογο τα εξαρτηματα να κοστιζουν λιγοτερο.
Επισης πανω απο 50% στην τιμη ενος ενισχυτη που αγοραζουμε ειναι οι φοροι, μεταφορικα και κερδος τελικου πωλητη, οι κατασκευαστες στην πραγματικοτητα δεν βγαζουν και τοσο πολλα ανα κομματι, απλα πουλανε πολλα κομματια...
-
(ποσους ενισχυτες θα παρει ο καθενας εξαλου?)
Πές μου ότι κάνεις πλάκα μ'αυτό...! ;D
Υ.Γ. Πού χαθήκατε κύριος; Καιρό έχουμε να σας δούμε να γράφετε!
-
;D Σκεφτηκα οτι ειναι λιγο ειρωνικο να γραφω εγω τετοιο πραγμα τη στιγμη που το εγραφα, αλλα επρεπε να το γραψω, νομιζω οτι ο περισσοτερος κοσμος αντε να παρει 2-3 max ενισχυτες αν ειναι ανετος οικονομικα, και αν δεν τον ικανοιποιει καποιος τον αλλαζει. (Π.χ. ενα μικρο για practice, εναν για γκαζια και εναν πιο κλασσικο).
Υ.Γ. Thank you, μπλεξιμο τρελο με δουλεια και οταν εβρισκα λιγο ελευθερο χρονο καβαλουσα τη μοτο και χανομουν :)