Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => Μουσικά νέα και συζητήσεις => Μήνυμα ξεκίνησε από: STEFANOS604 στις 28/12/12, 10:59
-
Άρθρο (http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3655) αφιερωμένο στις κιθάρες με ειδικά τάστα και κιθάρες με παράξενα σχήματα
Stefanos
-
Μια ακομη ενδιαφερουσα αναρτηση.
Σ' ευχαριστουμε Στεφανε και ευχες για τη νεα χρονια
Γιωργος
-
Ευχαριστώ πολύ
Καλή Πρωτοχρονιά σε ΟΛΟΥΣ
-
Κούρδισα αμέτρητες κιθάρες, ακουστικές, λαϊκές με αυτί ή κουρδιστήρι και έπαιξα ρεμπέτικα, που είναι τα παιδικά μου ακούσματα, μιας και ο πατέρας μου παίζει 3χορδο μπουζουκάκι με πολύ μεράκι. Σχεδόν σε όλες τις κιθάρες όταν έπιανα την ΡΕ ματζόρε ανοιχτή (Χ Χ 0 2 3 2), μου φάλτσαρε αισθητά η νότα ρε (3ο τάστο στην χορδή σι). Αναρωτιόμουν αν έφταιγε το αυτί μου ή τα κουρδιστήρια.
Είδα το άρθρο σου για τα παράξενα τάστα, σε συνδυασμό με το βίντεο του youtube που δοκιμάζει μία τέτοια κιθάρα και ο Vai που έκανες παράθεση (embed) και μου έλυσες ένα μεγάλο μυστήριο με στοίχειωνε για πολλάαα χρόνια.
Σε ευχαριστώ πολύ :) [size=78%] [/size][size=78%] [/size]
-
Harpwood
Τι εννοείς φάλτσαρε αισθητά η νότα ρε (3ο τάστο στην χορδή σι) ;
εγώ ξέρω ότι το D ακόρντο το ανοιχτό εκτός του ότι είναι μια απ' τις καλύτερες τονικότητες , είναι ότι καλύτερο ειδικά για συνοδεία του 3-χορδου μπουζουκιού .
-
Μελετήστε αν έχετε χρόνο , το παρακάτω άρθρο , ειδικά το κεφάλαιο με το κούρδισμα Just Intonation και θα λύσετε πολλές απορίες. Απλώς επειδή χρειάζονται λίγες γνώσεις μαθηματικών και φυσικής (Κεφάλαιο Ακουστικής) θέλει μελέτη κι όχι διάβασμα.
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=3297
-
Harpwood
Τι εννοείς φάλτσαρε αισθητά η νότα ρε (3ο τάστο στην χορδή σι) ;
εγώ ξέρω ότι το D ακόρντο το ανοιχτό εκτός του ότι είναι μια απ' τις καλύτερες τονικότητες , είναι ότι καλύτερο ειδικά για συνοδεία του 3-χορδου μπουζουκιού .
Εννοώ πως σχεδόν όλες τις κιθάρες που πέρασαν στα χέρια μου, κουρδίστηκαν οι ανοιχτές χορδές EADGBE με κουρδιστήρι ή με το αυτί πατώντας τα τάστα 55545 και παρ' όλα αυτά παίζοντας το ακόρντο ΡΕ ματζόρε (Χ Χ 0 2 3 2) η νότα ρε που είναι bold στο σχήμα που μόλις έγραψα φαλτσάρει αισθητά, ιδιαίτερα αν το μπουζούκι παίξει ανοιχτά τις χορδές τους σαν ακόρντο (D A D).
Τώρα για ποιο λόγο το ανοιχτό ακόρντο D που γράφεις είναι ένα από τα καλύτερα ανοιχτά δεν το γνωρίζω, παρ' όλα αυτά σίγουρα είναι το καταλληλότερο για να συνοδεύσει 3χορδο μπουζούκι όπως γράφεις και αυτός είναι ο κύριος λόγος που αναφέρθηκα στο συγκεκριμένο ακόρντο.
Αν και δεν πιστεύω πως γενικά υπάρχουν καλύτερα ακόρντα από άλλα, πιστεύω πως υπάρχουν καλύτερες αναστροφές ακόρντων ανά περίπτωση. Και αν θα θέλαμε έστω αυθαίρετα να διαλέξουμε ένα ανοιχτό ακόρντο της κιθάρας ως καλύτερο (υποθετικά αφού διαφωνώ), τότε η λογική λέει πως αυτό είναι το Ε μινόρε ανοιχτό γιατί αν παίξουμε όλες τις χορδες τις κιθάρας ανοιχτές τότε έχουμε ένα ακόρντο Ε με μικρή 3η (G), με καθαρή 11η (Α) και μικρή 7η (D). Άρα ένα Em11
E θεμέλιος
Α καθαρή 11η
D μικρή 7η
G μικρή 3η
B καθαρή 5η
E θεμέλιος
-
Συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις , ίσως δεν το διατύπωσα με σαφήνεια. Εννοώ ότι η τονικότητα D και Dm αλλά και D χιτζάζ - και κατά συνέπεια τα ακόρντα κάθε μιας και μάλιστα ανοιχτά για πιο λαμρή ηχητικότητα - είναι ότι το καλύτερο ειδικά για το τρίχορδο μπουζούκι.
Πχ δοκίμασε να παίξετε ένα τραγούδι του Μάρκου σε άλλη τονικότητα απ' αυτή που έχει γραφτεί και θα δείτε ότι ''ξενίζει''.
-
Συμφωνούμαι 8) .
Απλά να προσθέσω πως η τονικότητα που θα παιχτεί ένα κομμάτι εξαρτάται από το εύρος της φωνής του(-ης) τραγουδιστή(-ιας). Κάποιο βράδυ σε ένα μαγαζί, συνόδεψα έναν μπουζουξή ο οποίος επίσης τραγουδούσε. Έπαιξε σχεδόν όλα τα κομμάτια από Bm. Κάτι που ήταν πολύ βαρετό από ένα σημείο και μετά για τα αυτάκια μας...