Το Στέκι των Κιθαρωδών

Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Μήνυμα ξεκίνησε από: STEFANOS604 στις 08/04/13, 22:26

Τίτλος: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/04/13, 22:26
Επανέρχομαι στο kithara.gr μετά από μεγάλη αποχή γιατί πιστεύω ότι τα συγκεκριμένα άρθρα θα βοηθήσουν να αυξηθούν οι γνώσεις για τις συσκευές audio στους ερασιτέχνες και επαγγελματίες μουσικούς.
Τα άρθρα αυτά που θα ξεπεράσουν σε αριθμό τα 50 θα βρίσκονται στον ιστότοπο: http://stefanos604.blogspot.gr (http://stefanos604.blogspot.gr/)
Με λεπτομερή ανάλυση θα παραθέτω ανά τακτά διαστήματα μικρά εκλαϊκευμένα άρθρα με τα οποία θα προσπαθώ να εμβαθύνω σε έννοιες που έχουν σχέση με Audio συστήματα που πιστεύω θα βοηθήσουν τους μουσικούς σε ότι αφορά: Προστασία ηλεκτρονικών συσκευών, συνδεσμολογία συσκευών , κατανόηση των διαφόρων ρυθμιστικών (Controls) , κυψελών (jackssockets), βυσμάτων ( Plugs ) ……………
Δίνω αυτές τις πληροφορίες με την εμπειρία μου σαν Ηλεκτρονικός Μηχανικός Μικροκυμάτων (που όμως ασχολήθηκα αρκετά και με συντήρηση , κατασκευές και επισκευές τέτοιων Audio συσκευών) και φυσικά δεν απευθύνομαι σε ηλεκτρονικούς ή μουσικοτεχνολόγους δίνοντας κυκλωματικές επεξηγήσεις αλλά σε μουσικούς που θέλουν να λάβουν απλώς κάτι παραπάνω από εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.
Προσβλέπω σε σχόλια , επί του blog, ώστε να διευκρινιστούν τυχόν ασάφειες που δεν γίνονται κατανοητές και θα χαρώ αν πιο ειδικοί από μένα ( μουσικοτεχνολόγοι) κάνουν με σχόλια τους εμπλουτισμό αυτών ή παραπέμψουν σε δικά τους άρθρα σχετικά με το αντικείμενο.
Mέχρι στιγμής έχουν ‘’ανεβεί’’ τα άρθρα:
  Τι είναι το decibel (db) ;
  Συνεχίζονται…….
 
 
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 21/04/13, 08:04
Στα 2 αυτά άρθρα θα βρείτε λεπτομερείς αναλύσεις που αφορούν:
Μικρόφωνα (περιγραφή) (http://stefanos60.blogspot.gr/2013/04/blog-post_20.html)
Χαρακτηριστικά Μικροφώνων (http://stefanos60.blogspot.gr/2013/04/blog-post_6613.html)
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: freemind στις 21/04/13, 11:19
Αναφερω τα λαθη:
Παράθεση
Πλεονέκτημα: Δεν απαιτείται εξωτερική πηγή, καλή πιστότητα , μεγάλη ευαισθησία και το σπουδαιότερο μεγάλο μήκος καλωδίου χωρίς να επηρεάζεται η ευαισθησία
Παράθεση
Πλεονέκτημα: Υψηλή πιστότητα , μικρό βάρος και σε μορφή πέτου, πολύ καλή απόκριση στις υψηλές συχνότητες. Δημοφιλή για ενισχυτές κιθάρας ,φυσαρμόνικας και για ντραμς , για φωνές σε studio και στάδια , για ακουστικά όργανα και κύμβαλα.
Παράθεση
Μειονέκτημα: Χαμηλή ευαισθησία...
Παράθεση
Είναι μια τεχνική με την οποία  υπάρχει διαφορά στις στάθμες που συλλαμβάνουν τα 2 μικρόφωνα όχι όμως και διαφορές χρονικές . Για να αποφευχθούν χρονικές διαφορές τα 2 μικρόφωνα τοποθετούνται πάρα πολύ κοντά , από εδώ βγαίνει και ο όρος 'Coincident Stereo'
(http://www.sweetwater.com/shop/studio/studio-microphones/images/freq.jpg)Στεφανε, οπως σου ειπα και σε αλλο forum, οταν ειναι να ασχοληθεις με ενα θεμα, καλο θα ηταν να εχεις, περα απο την καταλληλη εμπειρια, και τη γνωση του θεματος που θα ασχοληθεις. Καλο ειναι το copy paste απο διαφορα sites ( ηλεκτρονικα ή μη, εξειδικευμενα ή μη ), ομως το διαδικτυο δεν ειναι η καλυτερη πηγη πληροφοριων και μετα απο καποιο διαστημα η καλη θεληση να βοηθησεις μπορει να οδηγησει σε κακα αποτελεσματα.





Τελος να σημειωσω πως δεν προκειται να μπω σε μια νεα φαση συζητησης με το εαν το αρθρο ειναι σωστο ή οχι ή με τη κλασσικη τακτικη αναδημοσιευσης κομματιων απο διαφορα sites. Εχω διαπιστωσει πως ειναι αγονη κι ορισμενες φορες, ανωριμη διαδικασια.

Καλημερα.
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 21/04/13, 18:46
Φίλε Freemind
Κατ’ αρχάς να ευχαριστήσω για το σχόλιο
Αν και θα επιθυμούσα το σχόλιο σου να είναι επί του blog θα απαντήσω αν και δεν καταλαβαίνω αυτό το πικρόχολο.
Εγώ κρατάω σημειώσεις από το 1967 για οποιοδήποτε ηλεκτρονική συσκευή , ειδικά για τις μετρήσεις επ’ αυτής , με την οποία έχω ασχοληθεί .
Ο σκοπός μου είναι να μεταδώσω αυτά που γνωρίζω εμπειρικά αλλά και μετά τόσα χρόνια ενασχόλησης αλλά και διδασκαλίας σε θέματα audio και όχι μόνο. Το να με προσβάλεις με το να λες  copy/paste δεν με θίγεις , τις περισσότερες βέβαια φωτογραφίες τις παίρνω από το διαδίκτυο όμως σχεδόν το σύνολο των κειμένων είναι δικά μου (όπως εγώ τα καταλαβαίνω) και θα συνεχίσω με δεκάδες άλλα τέτοια θέματα με ότι έχει σχέση με audio συσκευές ώστε να μεταδώσω με μεράκι όσα γνωρίζω.
Το ότι μπορεί να υπάρχουν ασάφειες είναι δεδομένο και γι αυτό υπάρχουν τα σχόλια και στο blog μου δίνεται η δυνατότητα να διορθώσω τυχόν ορθογραφικά ,ασάφειες ή και λάθη.
Βρήκες από 17 σελίδες κείμενο κάτι για την ευαισθησία .Δεν βρήκες τίποτε το καλό!!
 Έχεις δίκιο αλλά το ίδιο λέω κι εγώ παρακάτω:
Ευαισθησία είναι η ικανότητα του μικροφώνου να αποδίδει μεγάλη ηλεκτρική τάση με την εφαρμογή όσο το δυνατόν μικρότερης ηχητικής πίεσης.
Εγώ δεν έκανα σύγκριση των 2 μικροφώνων  απλά είπα ότι το δυναμικό έχει μεγάλη ευαισθησία.
Το ότι το πυκνωτικό ‘’πιάνει’’ τα πάντα ακόμα και τα πουλιά σε σχέση με το δυναμικό το γνωρίζει και ο πλέον άσχετος.
Δυο απ’ τα καλύτερα μικρόφωνα της αγοράς δυναμικά της αγοράς  στα οποία έκανα αναλυτική σύγκριση είχαν ευαισθησία (shure SM58 -dymamic & Rode videomic – condenser αντίστοιχα   ) αντίστοιχα -54 & -38 db.Δηλαδή το πυκνωτικό πιο ευαίσθητο από το δυναμικό
Το high sensitivity Condenser microphone ES-1000S II (http://www.alibaba.com/product-gs/706312813/high_sensitivity_Condenser_microphone_ES_1000S.html) πχ έχει ευαισθησία – 73db .
Δηλαδή το δυναμικό shure πιο ευαίσθητο από το πυκνωτικό ES-1000S.
Δεν βγαίνει συμπέρασμα αν δεν πάρουμε συγκεκριμένα.
Η σύγκριση ευαισθησίας είναι δύσκολο να ειπωθεί υπολογιστικά   εκτός αν συγκρίνουμε συγκεκριμένα μικρόφωνα απ’ τις δύο κατηγορίες και αυτό μεταβάλλεται πολύ από μικρόφωνο σε μικρόφωνο (small diaphragm, και  large diaphragm , τιμή).
Γενικά , αυτή τη λέξη  λέει το εγγλέζικο κείμενο που παραθέτεις , τα πυκνωτικά έχουν δυνατότερη έξοδο όμως  είναι πιο ‘’ευαίσθητα’’ στους δυνατούς ήχους. Μπορούν να ‘πιάσουν’ και τα πουλιά έξω από το χώρο ηχογράφησης .
Γι αυτό και στη λίστα που δίνω σε 3 τύπους μικροφώνων τα πυκνωτικά τα κατατάσσω σαν πιο ευαίσθητα.
Εγώ αυτό που ήθελα να μεταδώσω ήταν ότι η ευαισθησία έχει να κάνει με τη δουλειά για την οποία προορίζουμε το μικρόφωνο. Με άλλα λόγια αν το μικρόφωνο πρόκειται να διαχειρίζεται υψηλά επίπεδα ήχου θα πρέπει να διαλέξουμε ένα χαμηλής ευαισθησίας (είτε αυτό είναι δυναμικό , είτε είναι πυκνωτικό) και βασικά θα πρέπει ο προενισχυτής του μικροφώνου να μπορεί να χειριστεί τέτοια επίπεδα ήχου (πχ αν ο τραγουδιστής ‘’ουρλιάζει’’ με τα χείλη του πάνω στο μικρόφωνο).
Ξαναγράφω: Το άλλο ενδιαφέρον σημείο είναι το χαρακτηριστικό: @1kHz. Αυτό σημαίνει ότι τα παραπάνω που αναλύσαμε ισχύουν μόνο για τη συχνότητα του 1kHz. Για τις άλλες συχνότητες το ένα μικρόφωνο πιθανόν να είναι περισσότερο ή λιγότερο ευαίσθητο .Αυτό όμως μας λέει και κάτι πιο σπουδαίο απ’ ότι είναι η ευαισθησία του. Ότι δηλαδή πρέπει όταν αγοράζουμε μικρόφωνα να προσέχουμε εκτός απ’ την ευαισθησία (που δεν μας λέει απαραίτητα ότι ένα μικρόφωνο είναι καλό ή όχι) και άλλες παραμέτρους όπως:
•         Απόκριση Συχνότητας
•         Το maximum SPL χωρίς distortion
•         Το πολικό διάγραμμα
•         Και το πώς διαχειρίζεται τους θορύβους
[size=78%]Παντού αναφέρω και το τονίζω ότι όλα τα μικρόφωνα χρειάζονται balanced και προτείνω εκτός των αναφερομένων στο άρθρο : Διαβάστε οπωσδήποτε το άρθρο:[/size][/color]
http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/balanced-vs-stereo.html (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/balanced-vs-stereo.html)
Θα παρακαλούσα αν υπάρχουν σχόλια να είναι επί του blog ώστε να λαμβάνουν γνώση και οι άλλοι επισκέπτες.

Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 22/04/13, 08:46
Δύο χρήσιμα άρθρα για τις στάθμες που έχουν οι είσοδοι και έξοδοι ΌΛΩΝ των ηλεκτρονικών συσκευών (audio – video – high and very high frequencies – αλλά και ιατρικών οργάνων , μουσικών οργάνων….)


Line Level VS Instrument Level (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/line-level-vs-instrument-level.html) :


http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/standards-4-dbu-10dbv.html (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/standards-4-dbu-10dbv.html)

Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: adr1anos στις 22/04/13, 14:12
Ένα από τα καλύτερα και πληρέστερα άρθρα αναφοράς για τα dB υπάρχει στο Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel (http://en.wikipedia.org/wiki/Decibel)

..το οποίο έχει καλές πληροφορίες όχι μόνο για τα Voltage dB αλλά για όλα τα είδη, συμπεριλαμβανομένων και των Acoustics dB όπως τα dBSPL που απασχολούν πολύ τους μουσικούς σε σχέση με την ένταση που επιτυγχάνουν από συνδυασμούς ενισχυτών και μεγαφώνων.

Επίσης ένα καλό άρθρο που διευκρινίζει την διαφορά μεταξύ dBv, dBu, dBV και dBm τα οποία πολλες φορές συγχέουμε μεταξύ τους, είναι το ακόλουθο:
http://stason.org/TULARC/entertainment/audio/pro/3-3-What-is-the-difference-between-dBv-dBu-dBV-dBm-dB.html#.UXUYhEq6pm0 (http://stason.org/TULARC/entertainment/audio/pro/3-3-What-is-the-difference-between-dBv-dBu-dBV-dBm-dB.html#.UXUYhEq6pm0)

..στο οποίο αναφέρεται ότι:
"The Europeans, not having any need to abide by Ma Bell's choice for a canonical value, chose 1V as their reference, and this is reflected as dBV instead of dBv. To avoid confusion, the Europeans write the American dBv as dBu."

Εμείς λοιπόν που είμαστε Europeans (υποτίθεται) καλό είναι να αναφερόμαστε στα dBV και μόνο.
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 23/04/13, 15:39
Δείτε  ΕΔΩ (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/di-boxes.html)   το ενδιαφέρον άρθρο για τα DI boxes(για μουσικούς που χρησιμοποιούν audio συστήματα για τη σύνδεση του οργάνου τους)
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 25/04/13, 10:54
Δειτε εδω τις 2 περιπτωσεις Συνδεσης Ενισχυτη ακουστικης κιθαρας σε μικροφωνικη ορχηστρας:
http://stefanos6.blogspot.gr/2013/04/blog-post_22.html#!/2013/04/blog-post_22.html (http://stefanos6.blogspot.gr/2013/04/blog-post_22.html#!/2013/04/blog-post_22.html)
 
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: gers στις 26/04/13, 00:50
1) Οκ.. Δε βρίσκω κάποια ιδιαίτερη χρησιμότητα στο παρόν thread γιατί:
2) Είναι η πολλοστή φορά που ανοίγεις ένα thread στο kithara απλά για να παραπέμψεις τον κόσμο στο blog σου. Θα μπορούσες κάλλιστα να γράφεις τα ίδια πράγματα στο ποστ σου αλλά προτιμάς να βάζεις ένα link του blog. Αυτό, εμένα -και δε σου μιλάω ούτε σα φωνή της διαχείρησης του kithara (δεν είμαι, άλλωστε) ούτε σαν συντονιστής- μου προκαλεί άσχημη εντύπωση και δε θέλω να καταντήσει το kithara διαφημιστικό μέσο κάποιου/ων blog..
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 04/05/13, 17:09

Ένα από τα σπουδαιότερα θέματα που αφορούν τους μουσικούς είναι η προστασία των πανάκριβων ηχείων αλλά και των ενισχυτών ισχύος από κακούς χειρισμούς αλλά και από απρόβλεπτα γεγονότα:
Τα 3 αυτά άρθρα , με την εμπειρία μου σαν ηλεκτρονικού, πιστεύω ότι θα σας δώσουν κάτι παραπάνω από εγκυκλοπαιδικές γνώσεις .
 
1. RMS – Peak                  ΕΔΩ (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/rms-peak-peak-peak.html#!/2013/04/rms-peak-peak-peak.html)

2. Clipping                               ΕΔΩ (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/05/clipping.html#!/2013/05/clipping.html)

3. Προστασία από υπέρταση, υπόταση…   ΕΔΩ (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html#!/2013/04/blog-post.html)

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 12:35

Πιστεύω ότι τα θέματα τοποθετήθηκαν σε λάθος κατηγορία.
Στο ηχογραφήσεις και στούντιο δεν θα είχα να προσφέρω κάτι και ότι γνώσεις έχω είναι εγκυκλοπαιδικές.
Το 90% των θεμάτων τα οποία περιγράφω και αναλύω με την εμπειρία ηλεκτρονικού αλλά προσαρμοσμένα για μουσικούς αφορούν ενισχυτές και audio συσκευές και καθόλου θέματα ηχογραφήσεων , ηχομονόσεων , στούντιο.... -που αφορούν μουσικοτεχνολόγους .
Θα παρακαλούσα, αν το θέλετε,να μεταφερθούν ή στην κατηγορία ''Ενισχυτές'' ή στην κατηγορία ''Μαγνήτες και Ηλεκτρικά''.
Ευχαριστώ
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: freemind στις 08/05/13, 12:53
Επειδη τα αρθρα δεν ειναι δυνατον να κυκλοφορουν παντου στο forum, επρεπε να γινει ενα θεμα και μεσα σε αυτο να τοποθετηθουν ολα.

Το συνολικο θεμα ( το παρων δηλαδη ) μεταφερθηκε στο Μουσικα Οργανα κι Εξοπλισμος, το οποιο ειναι η γενικη εικονα ολων των πινακων.

Τα επιμερους αρθρα κινδυνευουν να χαθουν μεσα στο χαος ενος forum σε αντιθεση με ενα ( οπως σου ειχε προταθει κι απο αλλους mod ).

Εαν θεωρεις πως δεν ειναι σωστο, ευχαριστως να διαγραψω το θεμα και να δημιουργησεις ενα νεο με ολα τα links ξεχωριστα.
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 13:26
Όπως επιθυμείτε.


Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να συμπληρώνω το αρχικό μενού με τα νέα άρθρα. Δεν πειράζει αυτός που θέλει να τα βρεί θα ψάξει
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: freemind στις 08/05/13, 13:28
Μπορεις να δημιουργησεις ενα νεο θεμα στο οποιο θα ειναι ολα τα links με τα αρθρα, ενα προς ενα, με σωστη τιτλοποιηση και παραπομπη. Ετσι θα χαθει και η αξια του υπαρχοντος θεματος και θα διαγραφει.
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 13:39
Δεν μπορώ να κάνω αυτό που λες διότι μετά παρέλευση 2 ημερών δεν έχω πλέον δυνατότητα να κάνω editing.


Πχ αφού τα θέσατε όλα εδώ σ' ένα thread απλά παρακαλώ και ζητώ να έχω τη δυνατότητα editing ΜΟΝΟ στο αρχικό ποστ του δημιουργηθέντος thread ώστε κάθε τόσο να προσθέτω τον νέο τίτλο. Το 'χω ξαναζητήσει αλλά δεν έγινε.



Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: freemind στις 08/05/13, 13:41
Οκ, ας το θεσω αλλιως.

Ξεκινας ενα νεο θεμα με ολα τα links που εχεις μεχρι στιγμης. Στο μεσοδιαστημα θα γραψεις κατι νεοτερο στο blog σου, οποτε το μονο που θα κανεις ειναι να προσεθσεις στο νεο θεμα μια απαντηση με το νεο link.

Ετσι, ολα μενουν σε ενα θεμα, συγκεντρωμενα, και μπορει να τιτλοφορηθει ως "Αρθρα του Στεφανου Σκιαθιτη" ωστε να ξερουν τι θα δουν μεσα οι ενδιαφερομενοι!
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 14:12



Πχ έχω αυτή τη στιγμή νέους τίτλους να θέσω.
Δεν μπορώ όμως να τους τοποθετήσω στο αρχικό μενού αφού ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ''ΚΟΥΜΠΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ'' .
ή κλειδώστε το thread ώστε να μην σχολιάζει κανείς και να μπορώ εγώ να προσθέτω ΜΟΝΟ τίτλους.


Αν το θέσω σε απάντηση μετά από άλλα σχόλια , όπως συμβαίνει τώρα το θεωρώ ξεκρέμαστο .


Αν ζητώ πολλά και δεν γίνεται δεν πειράζει θα το κάνω όπως λες.
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: freemind στις 08/05/13, 14:20
Οπως σε ειδοποιησε και ο admin, μπορεις απο τα 250 μηνυματα και μετα να κανεις τροποποιηση των αρχικων σου posts.

Οποτε, μπορει να συμμετεχεις και στο forum, σε αλλες συζητησεις, και στην πορεια, οταν συγκεντρωσεις τον αριθμο των απαιτουμενων μηνυματων, να κανεις το editing που θελεις!
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 14:55
OK

Δείτε ΕΔΩ άλλο ένα ενδιαφέρον θέμα : Απόκριση Συχνότητας :
http://stefanos604.blogspot.gr/2013/05/frequency-response.html (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/05/frequency-response.html)

Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 08/05/13, 16:27
Μια ενδιαφέρουσα φτηνή συσκευή:
Jamming κιθάρα χωρίς να ενοχλείς :        ΕΔΩ (http://stefanos6.blogspot.gr/2013/04/jamming.html) :
Τίτλος: Απ: Έννοιες audio με το ‘’μάτι’’ ηλεκτρονικού
Αποστολή από: STEFANOS604 στις 10/05/13, 16:11
Ένα θέμα στο οποίο γίνεται συχνά σύγχυση είναι η διαφορά μεταξύ : Απόδοσης και Απολαβής ενισχυτή.ΕΔΩ (http://stefanos604.blogspot.gr/2013/05/efficiency-gain.html) :