Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => Μουσικά νέα και συζητήσεις => Μήνυμα ξεκίνησε από: Dark rose στις 12/04/13, 19:16
-
Vlepw kai akouw sixna pws gia na veltiwtheis sti mousiki prepei na diavazeis arketes wres ti mera,p.x. 3,5,8 klp klp.Omws den borw na katalavw ti akrivws simenei.Mporw gia paradeigma na katsw kai na paizw 4-5 wres seri,ade na vgalw kai kana dio kainouria kommatia,alla den pistevw pws auto thewreitai idietero diavasma.Na paizw kai klimakes & askiseis?Mporei kapoios na me katatopisei?
-
Επ! ξέχασες ότι σε αυτό το φόρουμ γράφουμε ελληνικά, όχι greeklish!
Δεν έχει πολύ νόημα να διαβάζεις χωρίς να έχεις κάποια μέθοδο και στόχο. Για σωστή εκμάθηση και καθοδήγηση υπάρχουν οι καθηγητές. Μόνη σου, μάλλον αυτό που θα κάνεις είναι πασαλείματα... (εκτός αν απλά θες να γρατζουνάς μερικά ακόρντα και μέχρι εκεί...)
-
Χαχα,συγνώμη,είχα μια υποψία,απλά δεν πρόσεξα αν το γράφει κάπου,και οι κακές συνήθειες κόβονται δύσκολα :P
Βασικά,έχω καθηγητή,αλλά την ύλη που μου βάζει (βάσει του υπουργείου,κλασσικά κομμάτια,ασκήσεις κλπ),την βγάζω σχεδόν αμέσως..Οπότε ουσιαστικά,από ένα σημείο και μετά απλά κάθομαι και παίζω,δεν ''διαβάζω''.Μιλάω πιο πολύ για πιάνο,την κιθάρα την έχω σαν χόμπι,για την ώρα τουλάχιστον.
-
Τότε πάς στο/η καθηγητή/τρια και πες του/της: "Δώσε μου παραπάνω δουλειά"
(http://cdn.overclock.net/2/28/287d2b5d_1298305804533_MOAR_LOLZ-s450x516-143512-580.jpeg)
-
Vlepw kai akouw sixna pws gia na veltiwtheis sti mousiki prepei na diavazeis arketes wres ti mera,p.x. 3,5,8 klp klp.Omws den borw na katalavw ti akrivws simenei.Mporw gia paradeigma na katsw kai na paizw 4-5 wres seri,ade na vgalw kai kana dio kainouria kommatia,alla den pistevw pws auto thewreitai idietero diavasma.Na paizw kai klimakes & askiseis?Mporei kapoios na me katatopisei?
Εκφράσεις του τύπου "διαβάζω μουσική 5 ώρες την ημέρα" λέγονται από άτομα ανασφαλή που επιδιώκουν την πρόκληση θαυμασμού από τους άλλους και μάλλον έχουν λάθος αντίληψη για το τι είναι η μουσική. Η μουσική δεν είναι μάθημα σχολείου που θα το διαβάσεις για να το "περάσεις". Είναι κάτι πολύ πιο βαθύ και ιδιαίτερο, και για τα άτομα που ασχολούνται με μουσική είναι μάλλον εύκολο και αυτονόητο το να περάσουν ένα μεγάλο μέρος της ημέρας τους ασχολούμενοι με (και όχι "διαβάζοντας") μουσική, όπως ακριβώς κάνεις και εσύ.
Μην αγχώνεσαι με τέτοιου τύπου ζητήματα. Και μόνο ότι περνάς μεγάλο μέρος του χρόνου σου απλά "παίζοντας" μουσική είναι αρκετό για να βελτιωθείς ως μουσικός. Είναι αδύνατο να κάτσει κάποιος και να μελετά συστηματικά αποκλειστικά, π.χ., ασκήσεις τεχνικής, για πολλές ώρες την ημέρα. Κάποια στιγμή θα κουραστεί.
Υπάρχουν τόσα πολλά θέματα που μπορεί (πρέπει) να μελετήσει ο μουσικός πέραν της τεχνικής. Κάποια που μου έρχονται στο μυαλό είναι (σε τυχαία σειρά):
- τεχνική οργάνου
- θεωρία μουσικής (αρμονία, αντίστοιξη, μορφολογία, κ.α.)
- εκμάθηση/ανάλυση ρεπερτορίου
- αυτοσχεδιασμός
- σύνθεση
- ανάγνωση παρτιτούρας (sight-reading)
- ear training
- sound engineering (παραγωγή μουσικής, ηχογράφηση, προγράμματα επεξεργασίας ήχου)
κ.α.
Είναι προφανές ότι το εύρος των θεμάτων είναι πολύ μεγάλο και μάλλον αδύνατο να τα προσεγγίσει κανείς με την σχολική λογική "θα τα διαβάσω". Αν πραγματικά σου αρέσει η μουσική θα τα μάθεις (στον βαθμό που μπορείς) χωρίς καν να σκέφτεσαι τον (πολύ) χρόνο και κόπο που θα αφιερώσεις.
Βασικά,έχω καθηγητή,αλλά την ύλη που μου βάζει (βάσει του υπουργείου,κλασσικά κομμάτια,ασκήσεις κλπ),την βγάζω σχεδόν αμέσως..Οπότε ουσιαστικά,από ένα σημείο και μετά απλά κάθομαι και παίζω,δεν ''διαβάζω''.Μιλάω πιο πολύ για πιάνο,την κιθάρα την έχω σαν χόμπι,για την ώρα τουλάχιστον.
Ένα από τα παρακάτω ενδεχόμενα μπορώ να υποθέσω ότι συμβαίνει με βάση αυτό που λες:
- ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι βγάζεις την ύλη: Το θέμα δεν είναι απλά να βγάλεις την ύλη αλλά να την κατέχεις. Για παράδειγμα, είσαι σε θέση, π.χ., το κομμάτι που μελετάς να το παίξεις μπροστά σε άγνωστο κοινό που δεν "συγχωρεί λάθη"? Μπορείς να παίξεις την τάδε άσκηση σε μεγάλη ταχύτητα? Ο ήχος που βγάζεις έχει συναίσθημα, δυναμικές, κ.τ.λ.π., ή απλά αναπαράγεις μηχανικά τις νότες του πενταγράμμου?
- Αν δεν ισχύει το παραπάνω τότε είσαι σε ανώτερο επίπεδο από αυτό που θεωρεί ο καθηγητής σου. Είναι προς το (οικονομικό και χρονικό) συμφέρον σου να τον "σπρώξεις" σε περισσότερα/δυσκολότερα θέματα μελέτης. Το ιδανικό είναι η ύλη που μελετάς να είναι τέτοια ώστε να σε ζορίζει λίγο αλλά όχι τόσο ώστε να παρατήσεις την προσπάθεια.
-
Αυτάρεσκο Καθίκι,έλιωσα με την πικ :P
Fourier, σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου,με κατατόπισε πάρα πολύ!:)