Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Ενισχυτές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Jezus στις 28/04/14, 19:38
-
Κοιτουσα αυτο πριν μερικες μερες, Randall 667
http://www.randallamplifiers.com/th_product/667/ (http://www.randallamplifiers.com/th_product/667/)
Φαινεται για τερας ευελιξιας, 6 Channels, 6 modes per channel, 7 Midi programmable functions per channel (Channel select, Boost, Low/Medium/High gain voicing, master volume 1/2 select, Loop/Loop2 select, Store.).
Πολυ πραγμα! Δεν ξερω βεβαια τι κανει αυτο στον τονο, καθως και ελπιζω να μην εχουν ολα τα καναλια το ιδιο voicing!
(9) 12AX7 (4) 6L6
Ισως να ειναι στα ορια της υπερβολης βεβαια, καποιος που θα προτιμησει λαμπατο συνηθως ειναι καποιος που δεν εχει τοσο μεγαλες απαιτησεις απο θεμα επιλογων.
-
η απόφαση για retubing σε εναν τετοιον θα θέλει πολλή σκέψη
-
μπα εχει λεει σημεια για μετρησεις για καθε μια απο τις 4 λαμπες στον τελικο, οποτε δεν θα ειναι κατι δυσκολο :)
Αν ομως εχει καποια αστοχια στην κατασκευη πραγματικα θα ειναι πονοκεφαλος το να βρεις το προβλημα :-\
-
Αυτος ειναι η randall εκδοχη του fortin meathead (ο fortin τωρα σχεδιαζει για τη randall στα λαμπατα).
Θα δεις οτι ειναι ιδια πανω κατω.
Θεωρειται πολυ niche και ακριβος ενισχυτης, σκαλια επανω απο πιο κοινα οπως diezel mesa κτλ.
O hammett των metallica πεταξε τον προηγουμενο signature του στη randall και παιζει με αυτον εδω και καποιο καιρο, ο hetfield οταν δοκιμασε ενα απο τα πρωτοτυπα ζητησε να το κρατησει αλλα ηταν αλλου πελατη (φλασια!!!) και ισως αλλαξει και αυτος (μακαρι ο ηχος του απο τοτε που εβαλε τον VH4 ακουγεται σα παραμορφωμενο λαστιχακι στις χαμηλες ειδικα στα live...).
Ο meathead κατα βαση επιτρεπει προφανως πολυ ευελιξια. Βασιζεται στον metalhead της ELAN (το λογοπαιγνιο ειναι προφανες) που ειναι εδω και καιρο σταματημενος, η εταιρεια νομιζω δεν υπαρχει. Ο fortin δεν ανακαλυψε τον τροχο, ειναι marshall modded η φαση εως τα ακρα. Ο Larry επιμενει για τα mods του fortin (cali mod κτλ) οτι και καλα (larry amplification) τα πηρε απο αυτον αλλα υπηρχαν στην ELAN παλιοτερα (in your face!). Πλακα εχουν αυτα. Αυγα κοτες και κολομβος σε εγκεφαλικο κυκλωνα!!!
-
Αχαχα, μαλιστα!
Πολυ ενδιαφεροντα ολα αυτα!
Fortin δεν εχω ακουσει ποτε απο κοντα, αλλα οτι εχω δει απο βιντεο ναι μεν ειχε ηχαρα, αλλα δεν ηταν ακριβως του γουστου μου, δεν ειχε καποιο εντονο χαρακτηρα που να λες "αυτος ειναι ο Fortin ηχος".
-
Ειναι ενας καλος μεταλλαδικος ηχος αρκετα κουφιος στα μεσαια, επιθετικος και στα ορια του να κσυνει χωρις να fizzarει που επαναλαμβανεται σχεδον σε ολα τα clips.
Το playthrough του ola englund (fearedse)
Fortin Meathead - Playthrough (http://www.youtube.com/watch?v=y0R4lrtQGN4#ws)
δειχνει αυτο το marshall gone monster μοτιβο με το τονισμενο attack. Μαρεσει πολυ. Σε αναλογο βαθμο υπαρχει σε ολη τη σειρα rd πλεον. Το περιεργο ειναι οτι ταιζει το tonestack απο το plate και οχι με cathode follower. Ετσι κανουν λιγοι high gain ενισχυτες ολοι με πυκνο και εντονο ηχο με αποδοτικο eq οπως 5150, mesa mark, splawn nitro, dumble, two rock. Δεν λεμε οτι αυτο ειναι το σημειο κλειδι βεβαια.
Παντως κοιτα ρε συ τι εκανε με το 5 watt θα τρελλαθω,...ακομη και στο playthrough ακουγεται αυτο το metal χαρακτηριστικο.
Randall Diavlo RD5 & Washburn Parallaxe PXL10 - Metal (http://www.youtube.com/watch?v=x-ZnVQMTPJ0#ws)
Randall Diavlo RD5 (http://www.youtube.com/watch?v=GJmOetNAEuA#ws)
Ολη η σειρα εχει καποιο κοινο χαρακτηριστικο ακομη και με τα μεγαλα fortin. Ειναι το αντιστροφο της τασης να κανεις ενα marshall να προσπαθει να μοιασει στο VH1 και στα 80's cock rock κατα καποιο τροπο.
Πολυ καλη class A loop.
Fortin vids.
https://www.youtube.com/user/FortinAmps/videos (https://www.youtube.com/user/FortinAmps/videos)
-
το χαος το ιδιο..μερικοι καπου μπερδευοντε και αντι για ενησχητη νομιζουν στηνουν φωτισμο σε γηπεδο με τις λαμπες..
το μονο που μπορουμε να πουμε,να τα κατοστιστε παιδια ::)
-
Ε δεν μπορεις να πεις οτι ειναι ετσι.
Το τελικο σταδιο ειναι παλι, 4 λαμπες.
Τσεκαρε τον fender the twin (7 12ax7 4 6L6) που δεν ειναι καν φοβερα high gain, τον fender supersonic 100 (που ειναι αρκετα, 7 12ax7, 2 12 at7, 4 6L6) η τον EVH 5153 (που ειναι...πιο πολυ και απο τον fortin ισως, αλλες 7 12ax7 και 4 6L6).
Ο δε herbert, 6 τελικες.
Οσο για τον fortin μπορει να φαινεται περιπλοκος, αλλα δεν ειναι. Ειναι ενα σχεδιο το οποιο προφανως δεν συμβιβαζεται και πολυ, προσφερει πολλες επιλογες και φυσικα για να το κανει αυτο, δεν χτιζει τον ενισχυτη με το να μοιραζεται τις προενισχυτριες λαμπες σε ολα τα καναλια απο ο,τι φαινεται? (δηλαδη το lead να ειναι προεκταση απο το καθαρο κοκ) οποτε ειναι λογικο να ειναι βαρυτερος, με μεγαλυτερους μετασχηματιστες και μεγαλο σασι.
Πολλοι γενικα, οταν βρισκουν τοσες πολλες επιλογες και ως ενα βαθμο δικαιως συμπεραινουν οτι ενας ενισχυτης δεν εχει χαρακτηρα (Jezuz δεν λεω για σενα!). Ειναι λογικο οταν κανεις τοσους πολλους ηχους, ποιος ειναι ο βασικος?!!! Εμενα προσωπικα πολυ μαρεσει οταν ενας ενισχυτης ειναι βουτυρο στο ψωμι σου και δεν βαζει περιορισμους. Αν ακουγεσαι σαν ac/dc και μετα σαν killswitch engage σε μια ακουστικη (το κατα δυναμη) τοτε ενας ενισχυτης με πολλα προσωπα θα σε απελευθερωσει.
Π.χ. ενας marshall JVM δεν ειναι ετσι, ο,τι κανει ειναι κυκλωματικα βασισμενο και ηχητικα παραλλαγη των marshall. Μαρεσει αλλα με κανει να παιζω οτι ειναι γραμμενο με marshall η να γραφω αναλογα με το τι ακουω, δηλαδη τη μαγια για...κλασσικα τραγουδια. Αντε μετα να παιξεις κατι στο crunch που δεν μοιαζει με ac/dc η satriani στο lead ηχο!
Και αυτο λιγο με κανει να βαριεμαι γιατι ολα στον κιθαριστικο κοσμος πρωτιστως κρινονται απο το ποσο σωστα κανουν "κλασσικους" ηχους, ποσο marshall fender η recto ειναι. Modelling η κανονικοι ενισχυτες...Και οταν αρκετοι εχουν την ικανοτητα για κατι διαφορετικο αν δεν καλυπτουν τα παραπανω καμια φορα, τους κατακρινουν!!!
-
Και αυτο λιγο με κανει να βαριεμαι γιατι ολα στον κιθαριστικο κοσμος πρωτιστως κρινονται απο το ποσο σωστα κανουν "κλασσικους" ηχους, ποσο marshall fender η recto ειναι. Modelling η κανονικοι ενισχυτες...Και οταν αρκετοι εχουν την ικανοτητα για κατι διαφορετικο αν δεν καλυπτουν τα παραπανω καμια φορα, τους κατακρινουν!!!
Αυτο ξαναπεστο! Και δεν ισχυει μονο για τους ενισχυτες, πολυ παραπανω ισχυει για τα μουσικα οργανα! (και τα εφε κτλ. μεχρι & το songwriting!).
Βεβαια πλεον που ολη η γνωση ειναι διαθεσιμη με ενα κλικ, βλεπουμε ιδιαιτερες κατασκευες (απο θεμα επιλογων ή ηχων) να βρισκουν το δρομο τους στα χερια κοσμου που θελει κατι διαφορετικο, πιο πολλες επιλογες ή να πειραματιστει.
-
Τσεκαρε τον fender the twin (7 12ax7 4 6L6) που δεν ειναι καν φοβερα high gain, τον fender supersonic 100 (που ειναι αρκετα, 7 12ax7, 2 12 at7, 4 6L6) η τον EVH 5153 (που ειναι...πιο πολυ και απο τον fortin ισως, αλλες 7 12ax7 και 4 6L6).
... για να το κανει αυτο, δεν χτιζει τον ενισχυτη με το να μοιραζεται τις προενισχυτριες λαμπες σε ολα τα καναλια απο ο,τι φαινεται? (δηλαδη το lead να ειναι προεκταση απο το καθαρο κοκ)
Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόση διαφορά κάνει στον ήχο η φιλοσοφία των ξεχωριστών σταδίων προενίσχυσης γιά κάθε κανάλι, μέχρι που πήρα τον D-Moll (6 12ax7, 4 ΚΤ77). Πρέπει κανείς να βιώσει πρώτο χέρι την συμπεριφορά των καναλιών, όταν δεν έχουν γίνει σχεδιαστικές υποχωρήσεις για να μοιραστούν κανάλια τις ίδιες προενισχύτριες, είναι απίστευτο. Το κάθε κανάλι είναι σαν ξεχωριστος ενισχυτής όχι μόνο με διαφορετική χροιά αλλά με ολόκληρη διαφορετική συμπεριφορά και απόκριση.
Επίσης και οι δικές μου προτιμήσεις με κάνουν να συμφωνώ απόλυτα ότι..:
ενας ενισχυτης με πολλα προσωπα θα σε απελευθερωσει.
-
Ακριβως. Γνωριζεις πως "χτιζονται" τα καναλια το ενα πανω στα αλλο οποτε κατα βαση αρκετοι "δικαναλοι+" μοντερνοι ενισχυτες ειναι ουσιαστικα "μονοκαναλοι" μονταρισμενοι ενος βασικου σχεδιου με επιλογες για διαφορετικο eq (προφανως) και gain, ενταση. Ωστοσο δεν παυουν να μοιραζονται τα σταδια απο τις λαμπες, οποτε αν σακατεψεις, λεμε τωρα κατι για να ευνοησεις κατι αλλο, ειναι προφανης αυτος ο σχεδιασμος (π.χ. ενα χαλαρο ωραιο καθαρο αλλα οχι φοβερο γκαζι η ενα σφικτο θηριο στο gain με κλινικο καθαρο καναλι). Και αυτο συνεχιζεται σε μεγαλο βαθμο και στο τελικο σταδιο ετσι δεν ειναι? Φιλτραρισμα, excursion (η και ressonance για οσους σχεδιαστες το δουλευουν), pressence ειναι πραγματα που κανουν διαφορα, δινουν στο ενα και στερουν στο αλλο και φυσικα ολα αυτα πριν διαλεξεις τι θα ειναι ο ενισχυτης (cathode biased? Fixed cold κ.ο.κ) η το ποσο του negative feedback (η αν θα ειναι και open loop).
Ολα αυτα πριν βαλεις την καμπινα στη μεση, οποτε μιλαμε για system building, αν θυμασαι jezus σου ελεγα για αυτον τον kustom defender που με τρελλανε, οντως με τρελλανε σε ολα τα επιπεδα, γιατι ενω εποιασα καταπληκτικο ηχο απο την orange (που δεν ειναι η πιο καθαρη/σφικτη καμπινα) εψαχνα ωτασπιδες οταν το δοκιμασα σε 8ohm altec vintage και ηταν μετρια τα πραγματα με vintage 30 8 ohm κινεζικο. Το οποιο σημαινει οτι αν το ειχα δοκιμασει μονο με αυτες θα το σουταριζα. Τωρα ψαχνω να βρω τι σοι greenbacks/blackbacks φοραει αυτη η παλια orange γιατι παιζει καλα με ολα χα χα.
Παρεμπιπτοντως ειμαι των πολλων επιλογων σε ενα ενισχυτη αλλα καλα ειναι να προσπαθεις να μαθαινεις πως δουλευει ενα εργαλειο (RTF manual). Ωστοσο ενας φιλος που φτιαχνει λαμπατους ενισχυτες οταν τον ρωτησα αν μπορουμε να μονταρουμε κανοντας το negative feedback μεταβλητο εστω και εντος οριων, μου ειπε απλα, οτι εδω που τα λεμε ενα ποτενσιομετρο θα τη φαει καποια στιγμη, αφου τριβεται και φυσικα τοτε φανταζεσαι να ψαχνεις να βρεις γιατι δεν ακουγεται οπως παλια ψαχνοντας λαμπες πυκνωτες κ.ο.κ? Χα χα δεν εχει και αδικο. Το negative feedback ειναι το τελευταιο που θα σκεφτομουν...
-
Δε μπορω παρα να συμφωνησω με τα δυο παραπανω ποστ 8)
Βεβαια με κανουν να σκεφτομαι οτι θελουμε αρκετα παραπανω τεχνικα αρθρα, πολυ γραψιμο και εχω μπλεξει με πολλα, χαχαχα
-
Τσεκαρε τον fender the twin (7 12ax7 4 6L6) που δεν ειναι καν φοβερα high gain, τον fender supersonic 100 (που ειναι αρκετα, 7 12ax7, 2 12 at7, 4 6L6) η τον EVH 5153 (που ειναι...πιο πολυ και απο τον fortin ισως, αλλες 7 12ax7 και 4 6L6).
... για να το κανει αυτο, δεν χτιζει τον ενισχυτη με το να μοιραζεται τις προενισχυτριες λαμπες σε ολα τα καναλια απο ο,τι φαινεται? (δηλαδη το lead να ειναι προεκταση απο το καθαρο κοκ)
Δεν είχα συνειδητοποιήσει πόση διαφορά κάνει στον ήχο η φιλοσοφία των ξεχωριστών σταδίων προενίσχυσης γιά κάθε κανάλι, μέχρι που πήρα τον D-Moll (6 12ax7, 4 ΚΤ77). Πρέπει κανείς να βιώσει πρώτο χέρι την συμπεριφορά των καναλιών, όταν δεν έχουν γίνει σχεδιαστικές υποχωρήσεις για να μοιραστούν κανάλια τις ίδιες προενισχύτριες, είναι απίστευτο. Το κάθε κανάλι είναι σαν ξεχωριστος ενισχυτής όχι μόνο με διαφορετική χροιά αλλά με ολόκληρη διαφορετική συμπεριφορά και απόκριση.
Επίσης και οι δικές μου προτιμήσεις με κάνουν να συμφωνώ απόλυτα ότι..:
ενας ενισχυτης με πολλα προσωπα θα σε απελευθερωσει.
Εγω το συνειδητοποιησα οταν συνεδεσα πρωτη φορα το studio preamp που ειχα στο peavey XXX return.
Παντα μου φαινοταν ο peavy λιγο "κρυος" ηχητικα (πολυ καλο για metal!!!) και οτι σε ενταση, δεν υπολειπεται ακριβως αλλα οκ, (ειναι το ρημαδι το ποτενσιομετρο). Ελεγα, λες να ειναι θεμα τελικου?
Οταν εβαλα το mesa (πολυ γνωστα για master of disaster volume tapers, απο το 0 στο φζζζζ (0,1) στο γζζζζ και μετα πανικος) ηταν σα να παιζω απο...αλλη καμπινα. Οχι απλα απο αλλο μηχανακι. Ολα. Καθαρα, παραμορφωση.
Εκει συνηδειτοποιησα οτι το graphic της μεσα δεν μαρεσει και τοσο τελικα!!! (το peavey εχει pressence/ressonance σε τρεις επιλογες και κανει τελειο ζευγαρι με τον mesa χωρις το eq)
Απλα φανηκε με τη μια οτι ολα μετρανε στο συστημα. Και παρα τα πολυ καλα καθαρα του peavey ακομη και εκει υπηρχε διαφορα. Προφανως οταν βλεπεις μηχανημα με δυο τρεις προενισχυτριες (βγαζοντας την PI) δεν μπορεις παρα να περιμενεις οτι θα υπαρχουν συμβιβασμοι στο θεμα αυτο προς οφελος ενος στυλ/ταυτοτητας.
Το ειδες και εσυ στο d-moll.
-
Και αυτο λιγο με κανει να βαριεμαι γιατι ολα στον κιθαριστικο κοσμος πρωτιστως κρινονται απο το ποσο σωστα κανουν "κλασσικους" ηχους, ποσο marshall fender η recto ειναι. Modelling η κανονικοι ενισχυτες...Και οταν αρκετοι εχουν την ικανοτητα για κατι διαφορετικο αν δεν καλυπτουν τα παραπανω καμια φορα, τους κατακρινουν!!!
Εγώ πάντως συμφωνώ και επαυξάνω, γιατί άκουγα χίλια δύο για την υπεροχή των tube έναντι των solid state, αλλά βρήκα φοβερό ήχο που με εκφράζει με solid state ενισχυτή και δεν ξανασχολούμαι με λάμπες πλέον!