1
Εκμάθηση – Πρώτα βήματα / Η εκμάθηση boxes/patterns στην μοντέρνα κιθάρα είναι χρήσιμη?
« στις: 21/01/15, 23:43 »
Καλησπέρα!!
θα ήθελα την συμβολή σας στην αποσαφήνιση των αποριών μου..
Πέραν της αυτοδιδακτικής μου εμπειρίας στον τομέα της ηλεκτρικής κιθάρας τα προηγούμενα χρόνια (όπου έμαθα κάποια βασικά ακκόρντα), έκανα επίσης και μαθήματα ηλεκτρικής κιθάρας για έναν χρόνο. Βέβαια λόγω στρατου και λοιπων υποχρεώσεων δεν συνέχισα την ηλεκτρική κιθάρα.
Τώρα, σκέφτομαι να συνέχισω την κιθάρα αλλά όχι την ηλεκτρική. Κατέληξα στο ότι η μουσική που θέλω να παίζω αλλά και να γράφω μοιάζει με αυτή :
Stuart Ryan-the coast road Stuart Ryan - Black is the Colour
City and colour-what makes a man City and Colour - What Makes a Man (Transmissions)
Adam Rafferty- Superstition stevie wonder cover Adam Rafferty - Superstition by Stevie Wonder - Solo Guitar
Έτσι σκεφτόμουν να ξεκινήσω μαθήματα ακουστικής κιθάρας (με τεχνική νύξης χορδων με δάχτυλα και όχι με πένα), αλλα και μόνο στην σκέψη ότι πάλι θα πρέπει να διαβάζω boxes/patterns με πιάνει πονοκέφαλος. Και αυτό διότι θα πρέπει να καθίσω να μάθω :
-κάμποσα boxes/patterns για τη major scale,boxes/patterns για τη melodic minor,harmonic minor,dorian, aeolian, mixolydian,major pentatonic, minor pentatonic κτλπ
-να συνδυαζω για παράδειγμα όλα τα boxes του major mode προκειμενου να μπορώ να παιζω το major mode κατά μήκος όλης της ταστιέρας
-να συνδυάζω όλα τα παραπάνω μεταξύ τους
-πάρα πολλά boxes αναλόγως τη συγχορδία, τη φυση της συγχορδίας, τη θέση της συγχορδίας (α' αναστροφη κλπ)
(Μια μικρή παρένθεση==> Γνωρίζω πολύ καλά πιάνο, εχω τελείώσει κλασσική αρμονία, έχω κάνει 2 χρόνια συγχρονη αρμονια, και επίσης γραφω τη δικιά μου μουσική, η οποία ειναι κατι αναμεσα σε Sara Bareilles,Birdy και Ludovico Einaudi
)
H λογική των boxes με βάση τη απειροελάχιστη εμπειρια μου στην κιθάρα (και τη ασχετη αλλά αρκετή εμπειρία στο πιάνο) μου θυμίζει σα να προσπαθει να παιξει κάποιος **ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με το πιάνο** την αγια νύχτα μαθαίνοντας απέξω το ποια πλήκτρα θα πρέπει να παιξει,τις αποστάσεις των πλήκτρων κτλπ χωρίς να ξέρει σε ποια θέση βρίσκεται το ντο, το ρε, το μι κτλπ , και χωρίς να ξέρει ποια ειναι η απόσταση μεταξυ ντο-σολ, ρε-σι υφεση κτλπ..
Ισως το παραπάνω συμπερασμα να οφείλεται στην ελλιπή εμπειρία μου στην μοντερνα κιθάρα, και στον τρόπο εκμάθησης/μελέτης του πιάνου στον οποίο και ειμαι συνηθισμένος.
Με βάση όλα τα παραπάνω, σκέφτομαι να ξεκινησω μαθηματα κλασσικής κιθάρας,προκειμένου να αποφυγω τη λογική των boxes/patterns, και μαλιστα με έναν καθηγητή με τον οποιον θα μπορω να διαμορφώσω ένα ρεπερτόριο πιο κοντα στους δικους μου στόχους και προοπτικές..
ΥΓ: -Η νύξη χορδών με δάχτυλα δε με ενοχλεί γιατί αυτή επιδιώκω σε ότι αφορα την τεχνική μου, και στα κομμάτια που παιζω/γραφω
-Ίσως αναγκαστω να ασχοληθώ με κομμάτια κλασσικιου ρεπερτορίου έως ένα βαθμό, αλλα αυτό επίσης δε με ενοχλεί
θα ήθελα την συμβολή σας στην αποσαφήνιση των αποριών μου..
Πέραν της αυτοδιδακτικής μου εμπειρίας στον τομέα της ηλεκτρικής κιθάρας τα προηγούμενα χρόνια (όπου έμαθα κάποια βασικά ακκόρντα), έκανα επίσης και μαθήματα ηλεκτρικής κιθάρας για έναν χρόνο. Βέβαια λόγω στρατου και λοιπων υποχρεώσεων δεν συνέχισα την ηλεκτρική κιθάρα.
Τώρα, σκέφτομαι να συνέχισω την κιθάρα αλλά όχι την ηλεκτρική. Κατέληξα στο ότι η μουσική που θέλω να παίζω αλλά και να γράφω μοιάζει με αυτή :
Stuart Ryan-the coast road Stuart Ryan - Black is the Colour
City and colour-what makes a man City and Colour - What Makes a Man (Transmissions)
Adam Rafferty- Superstition stevie wonder cover Adam Rafferty - Superstition by Stevie Wonder - Solo Guitar
Έτσι σκεφτόμουν να ξεκινήσω μαθήματα ακουστικής κιθάρας (με τεχνική νύξης χορδων με δάχτυλα και όχι με πένα), αλλα και μόνο στην σκέψη ότι πάλι θα πρέπει να διαβάζω boxes/patterns με πιάνει πονοκέφαλος. Και αυτό διότι θα πρέπει να καθίσω να μάθω :
-κάμποσα boxes/patterns για τη major scale,boxes/patterns για τη melodic minor,harmonic minor,dorian, aeolian, mixolydian,major pentatonic, minor pentatonic κτλπ
-να συνδυαζω για παράδειγμα όλα τα boxes του major mode προκειμενου να μπορώ να παιζω το major mode κατά μήκος όλης της ταστιέρας
-να συνδυάζω όλα τα παραπάνω μεταξύ τους
-πάρα πολλά boxes αναλόγως τη συγχορδία, τη φυση της συγχορδίας, τη θέση της συγχορδίας (α' αναστροφη κλπ)
(Μια μικρή παρένθεση==> Γνωρίζω πολύ καλά πιάνο, εχω τελείώσει κλασσική αρμονία, έχω κάνει 2 χρόνια συγχρονη αρμονια, και επίσης γραφω τη δικιά μου μουσική, η οποία ειναι κατι αναμεσα σε Sara Bareilles,Birdy και Ludovico Einaudi

H λογική των boxes με βάση τη απειροελάχιστη εμπειρια μου στην κιθάρα (και τη ασχετη αλλά αρκετή εμπειρία στο πιάνο) μου θυμίζει σα να προσπαθει να παιξει κάποιος **ο οποίος δεν έχει καμία σχέση με το πιάνο** την αγια νύχτα μαθαίνοντας απέξω το ποια πλήκτρα θα πρέπει να παιξει,τις αποστάσεις των πλήκτρων κτλπ χωρίς να ξέρει σε ποια θέση βρίσκεται το ντο, το ρε, το μι κτλπ , και χωρίς να ξέρει ποια ειναι η απόσταση μεταξυ ντο-σολ, ρε-σι υφεση κτλπ..
Ισως το παραπάνω συμπερασμα να οφείλεται στην ελλιπή εμπειρία μου στην μοντερνα κιθάρα, και στον τρόπο εκμάθησης/μελέτης του πιάνου στον οποίο και ειμαι συνηθισμένος.
Με βάση όλα τα παραπάνω, σκέφτομαι να ξεκινησω μαθηματα κλασσικής κιθάρας,προκειμένου να αποφυγω τη λογική των boxes/patterns, και μαλιστα με έναν καθηγητή με τον οποιον θα μπορω να διαμορφώσω ένα ρεπερτόριο πιο κοντα στους δικους μου στόχους και προοπτικές..
ΥΓ: -Η νύξη χορδών με δάχτυλα δε με ενοχλεί γιατί αυτή επιδιώκω σε ότι αφορα την τεχνική μου, και στα κομμάτια που παιζω/γραφω
-Ίσως αναγκαστω να ασχοληθώ με κομμάτια κλασσικιου ρεπερτορίου έως ένα βαθμό, αλλα αυτό επίσης δε με ενοχλεί