1.Ποτε δεν είπε κανείς ότι το να εντυπωσιαστούν οι δυτικές συνοικίες...τότε θα ξέρεις ότι δυστυχώς επηρεάζεται απο την γνώμη άλλων που ¨εκτιμά¨).
Φυσικά και γνωρίζω τι εστί press release και δεν είχα καμία αμφιβολία πως με ένα τέτοιου είδους κείμενο είχα να κάνω ευθύς εξαρχής. Η επισήμανσή μου όμως συνεχίζει να έχει ουσιαστική σημασία. Αν το συγκρότημα δεν έδινε βαρύτητα σε αυτήν την "μικρή" λεπτομέρεια, δε θα έμπαινε στον κόπο να την αναφέρει καν. Και τελικώς το πρόβλημα των Kontrol είναι αυτό που αφήνεις να εννοηθεί...ενδιαφέρονται υπερβολικά για τον πολύ κόσμο και τι μπορεί να τον επηρεάσει, σε βαθμό τέτοιο που να ξεχνάνε τα πρωτογενή κίνητρα της δημιουργίας. Κι όποιος πάει για τα πολλά, χάνει και τα λίγα. Στην περίπτωσή τους μάλιστα, δεν μπορούν να ρίξουν το φταίξιμο της "κακής" προώθησης σε κάποια εταιρία, μια και μιλάμε για ανεξάρτητη παραγωγή.
2.Το όλο CD είναι εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή...έκαναν το έκαναν μόνοι τους ,με χίλια προβλήματα και στερήσεις.
Μπράβο τους για την DIY συμπεριφορά και τον κόπο που έκαναν. Άμα όμως το αποτέλεσμα, στα δικά μου αυτιά και κριτήρια τουλάχιστον, είναι τόσο ρηχό και μέτριο, τι με νοιάζει σε πόσες στερήσεις και προβλήματα μπήκαν. Χίλιες φορές μια παραγωγή κατευθυνόμενη από τις πολυεθνικές με νόημα και ουσία, παρά μια ανεξάρτητη που δεν έχει τίποτα καινούριο να πει. Να τους βάλω 10 αν θες για την προσπάθεια, αλλά για το δημιουργηθέν έργο μένουν μετεξεταστέοι.
3.Το ¨Έντεχνο τραγούδι¨ (του οποίου δεν έπιασες το νόημα καλά μάλλον)...δεν κάνει ένα κομμάτι έντεχνο.
Δε με νοιάζουν οι τίτλοι, αλλά η ουσία των πραγμάτων. Για το μόνο που είμαι σίγουρος είναι πως, με βάση τα δείγματα που άκουσα, η μουσική των Kontrol είναι ά-τεχνη. Δεν αποκλείω να μην μπορούν καν να γράψουν συνειδητά περίπλοκα. Όσο για το σατιρικό του πράγματος, το μόνο που κατάφεραν οι Kontrol είναι να γράψουν τη στιχουργική συνταγή για ανόητα κι ευτράπελα κομμάτια.
.Aφήνω για τελευταίο το πιο αστείο,...θα έπρεπε να απορρίπτεις και τους δε.
Μέντορες στην αισθητική άποψη και μόνο. Δεν έχει άλλωστε πολύ σημασία το πόσα χρόνια είσαι στο μουσικό κουρμπέτι. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει πως ένας νεότερος στο χώρο μπορεί να προχωρήσει πολύ περισσότερο αν είναι εμπνευσμένος (φυσικά δε μιλάμε για τις ΔΣ τώρα), εν αντιθέσει με κάποιον που "την παλεύει" χρόνια χωρίς νόημα, ελέω έλλειψης ταλέντου.
Επίσης δεν ξέρω αν γνωρίζεις εκ των έσω τα πράγματα, αλλά γιατί να θεωρήσω πως απλώς έτυχε να κινούνται στο ίδιο ύφος, κι όχι πως το επεδίωξαν, ακριβώς για να εκπληρώσουν τους ίδιους εμπορικούς σκοπούς? Άσε που είναι εντελώς αυτονόητο πως από τη στιγμή που τους μεν τους θεωρώ μουσικά απορρίμματα, κάπου εκεί θα εντάσσω κι όσους συγγενεύουν αισθητικά. Προς τι η έκπληξη? Ίσως τελικά το μόνο αστείο να είναι η διθυραμβική αντιμετώπιση ενός κοινότοπου συγκροτήματος.
Δεν λέω ότι οι κοντρολ είναι η αποκάλυψη του ροκ...αλλά ο καθένας έχει την γνώμη του)...
Δεν το λες, αλλά ουσιαστικά το υπαινίσσεσαι, αλλιώς ποιος ο λόγος να αναρωτιέσαι αν είναι η νέα πνοή της rock?! Κι αφού ούτε αποκάλυψη είναι, ούτε κάτι καινούριο έρχονται να προσθέσουν σε μουσικό και στιχουργικό επίπεδο, για ποιον ακριβώς λόγο να επικροτήσω την ύπαρξή τους ως ακροατής? Για το ζήλο που επέδειξαν στη δημιουργία του cd τους ή επειδή αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, όπως αποκαλύπτεις παρακάτω? Ε, τότε θα το ρίξουμε σε reality.
...απλά είναι καποιοι που αποφάσισαν ότι αντί να κάθονται...ώστε να τους ανοίξει πόρτες να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν μια μέρα΄.
Αρκετά έχουμε πήξει με radio friendly άσματα. Μήπως είναι καιρός να το ρίξουμε και σε λίγο un-easy listening και art-friendly, αντί να επιδιώκουμε να πλουτίσει η τσέπη μας και να αρέσουμε σε κοινό από 7 έως 97 χρονών? Μερικοί επέλεξαν να ανοίξουν τις πόρτες με το δύσκολο τρόπο (βλέπε Θανάσης Παπακωνσταντίνου φερ' ειπείν) και τώρα δρέπουν της δάφνες της επιλογής τους κατά τρόπο ουσιαστικό. Άλλοι κυνήγησαν την πρόσκαιρη επιτυχία για να εμφανιστούν σε κάποιο λαϊκο-ποπ κέντρο και τώρα δεν τους θυμάται καλά καλά ούτε ο manager τους (βλέπε Δυτικές Συνοικίες). Αν είναι να φάμε στη μάπα (που λέει ο λόγος) 2-3 ανούσιους δίσκους μέχρι να βγάλουν χρήμα ώστε να κάνουν αυτό που πραγματικά θέλουν οι Kontrol, άσ'το καλύτερα. Η ουσία δε βρίσκεται στα ακριβά studio, ούτε στις υψηλές παραγωγές. Κι αυτό μπορούν να στο επιβεβαιώσουν χιλιάδες παραδείγματα τόσο τοπικών καλλιτεχνών, όσο κι άλλων του εξωτερικού.
Θα ήθελα επίσης να μου βρεις έστω και έναν που ακολούθησε αυτό το δόγμα και κάποια στιγμή παρουσίασε σημαντικό έργο.