Επειδή στο φόρουμ αυτό συμμετέχουν ακροατές, μουσικοί ερασιτέχνες, ημιεπαγγελματίες και επαγγελματίες, πιστεύω πως είναι ο καταλληλότερος χώρος για να θέσω τον προβληματισμό μου.
Κάνω μιά εισαγωγή:
Ο ερασιτέχνης μουσικός (καλός, μέτριος, κακός, δεν έχει σημασία) παίζει για την προσωπική του ευχαρίστηση, για την παρέα του, σε εκδηλώσεις φιλανθρωπικές, συμπαράστασης, εκεί που επιβάλλει η παράδοση κ.λ.π
Ο ημιεπαγγελματίας, επειδή συμπληρώνει το εισόδημά του με τη μουσική του, παίζει και σε παραστάσεις που υπάρχει κάποια αμοιβή εκτός των προαναφερθέντων περιπτώσεων.
Ο επαγγελματίας παίζει (όπως είναι φυσικό) κυρίως για τα χρήματα, χωρίς να αποκλείεται καμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις, να παίζει δηλαδή και δωρεάν αν το θελήσει για φιλανθρωπικούς σκοπούς, συμπαράστασης, για τους φίλους και το κέφι του... αλλά επιπλέον (όπως και ο ημιεπαγγελματίας) για παρουσίαση / διαφήμιση της δουλειάς του.
Εδώ είναι και το σημείο που θέλω να θίξω.
Πιστεύω πως το δικαίωμα αυτό (να παίζει δωρεάν για παρουσίαση και διαφήμιση της δουλειά του Promotion) δεν το έχει ο ερασιτέχνης μουσικός για τους εξής λόγους:
Είναι άλλη η δουλειά του και επομένως ή ψαρεύει πελάτες μ΄ αυτό το τρόπο ή αφελώς και ανεύθυνα ικανοποιεί την ανάγκη αυτοπροβολής του, στερώντας από κάποιον μουσικό (επαγγελματία/ημιεπαγγελματία) την δυνατότητα παρουσίασης / διαφήμισης / εισοδήματος.
Παίζοντας δωρεάν σε εκδηλώσεις, όπου η αμοιβή των μουσικών είναι αυτονόητη (κέντρα διασκέδασης, γιορτές συλλόγων, κοινοτήτων κ.λ.π) όχι μόνο στερεί το μεροκάματο ή νυχτοκάματο από αυτούς που το δικαιούνται αλλά ρίχνει τις ήδη μικρές αμοιβές των μουσικών, δίνοντας σε κακόβουλους ή τσιγκούνηδες (οργανωτές, καταστηματάρχες, μεσάζοντες, κουλτουρονταβατζήδες, κουλτουρομαϊντανούς...) πατήματα να πιέζουν και να εκβιάζουν τους μουσικούς, πληρώνοντας “ψίχουλα”.
Το φαινόμενο ξεπερνάει κατά πολύ τα όρια της αφέλειας και της αυτοπροβολής όταν διάφοροι “ερασιτέχνες” μουσικοί είναι έτοιμοι να πληρώσουν κι από πάνω (που λέει ο λόγος) για να παίξουν.
Θέλω τις απόψεις σας και τις προσωπικές σας εμπειρίες.