Να ένα review που περίμενα πολύ να γράψω... Μου είναι αρκετά δύσκολο να μαζευτώ και να περιορίσω το όλο υλικό... Θα μπορούσαν να γραφτούν σελίδες επι σελίδων ανάλυσης όχι μόνο του album αλλά και του ίδιου του συγκροτήματος και το ψάξιμο όταν κανείς μπεί στην διαδικασία θα ανακαλύψει οτι είναι ατελείωτο, με όλες τις λεπτομέρειες, trivia και γεγονότα που αφορούν τους Tool...

Οι Tool αποτελούν μια απο τις πιο πολυσυζητημένες, λιωμένες, υποτιμημένες, υπερτιμημένες, αντιφατικές κτλ κτλ. μπάντες που στιγμάτισαν τα 90's και κυρίως τα 00's (αν κάποιος ξέρει πώς προφέρεται να το πεί), με όλα τα θετικά ή αρνητικά στοιχεία που επέφερε αυτό... Είναι ένα συγκρότημα που έχει φανατικούς οπαδούς όπως και πολέμιους, που παρεξηγείται, που υπεραναλύεται, που θεοποιείται. Κατά την αποψή μου είναι καθαρά θέμα προσωπικό, γιατί ενώ κάποια στοιχεία που τους αφορούν και οδηγούν σε συμπεράσματα είναι ξεκάθαρα και διακριτά, άλλα είναι πολύ περίπλοκα ή σηκώνουν ανάλυση. Τελικά το αν θα τους αγαπήσει κανείς είναι το πώς προσεγγίζει μια μεγάλη σειρά απο παραμέτρους, απο την ιδεολογία και τον τρόπο που ακούει μουσική μέχρι το πόσο εκκεντρισμό μπορεί να αντέξει απο κάποιον. Θα προσπαθήσω λοιπόν όσο είναι δυνατό να ξεχωρίσω τα προσωπικά απο τα πιο "αντικειμενικά" κριτήρια και στοιχεία όπως τα αντιλαμβάνομαι.
1993: Ενα συγκρότημα που στάθηκε σημείο πολλής συζήτησης λόγω των διαφόρων μικρών gigs τους σε μαγαζιά, έχοντας κυκλοφορήσει το πρώτο τους EP, το
Opiate, κυκλοφορούν το δεύτερο album τους,
Undertow. Συμμετέχουν σε διάφορες συναυλίες, περιοδεύουν το συγκρότημα του Henry Rollins, με αποκορύφωμα την ιστορική εμφάνιση στο Lollapalooza, στην οποία πολλοί τους πρωτοείδαν και εντυπωσιάστηκαν απο το συγκρότημα με τον drummer-μηχανή, τον ακίνητο κιθαρίστα και τον μοϊκάνα frontman που έμεινε με το μποξεράκι, και λίγο μετά βγήκε να τραγουδήσει μαζί με τους Rage Against the Machine στο Know Your Enemy (το οποίο σημείο ερμηνεύεται και στο original απο αυτόν).
Προχωρούν περίεργα: Αντιδράνε στα πάντα και στους πάντες, σαρκάζουν και περιπαίζουν ό,τι βλέπουν και πάνω απ' όλα τους εαυτούς τους, με το ακραίο artwork, τα κατάμαυρα videos, τα κομμάτια με ξερούς τίτλους όπως Prison Sex, Undertow, Disgustipated, Sweat, την σκοτεινίλα της μουσικής τους, τον θυμό που ξεχείλιζε στους στίχους και στην μοναδική φωνή του Maynard, την αντισυμβατική ενορχήστρωση και επικοινωνία μεταξύ των οργάνων, την τεχνική, τις ακραίες εμφανίσεις του MJK (ντυμένος γυναίκα, βαμμένος με οποιονδήποτε τρόπο κτλ), την anti star και μυστικοπαθή συμπεριφορά τους, το δούλεμα όσων έχουν έλλειψη humor και κυρίως ελεύθερης σκέψης και πάει λέγοντας...
1996: Αφού γίνεται η μοναδική και σημαντικότερη (μιας και το όργανο αποτελούσε και αποτελεί απο τα πιο σημαντικά τους στοιχεία) αλλαγή που έχουν κάνει ποτέ στο line-up, δηλαδή φεύγει ο μπασίστας Paul D'Amour και έρχεται ο Justin Chancellor (απο ένα σύνολο 6 ατόμων που πήραν για δοκιμή) των Peach, κυκλοφορεί το
Ænima.