Αμφιταλαντεύομαι πολύ σχετικά με αυτό το θέμα. Βασικά, πιστεύω ότι σε μια καπιταλιστική και βασισμένη στο χρήμα κοινωνία, όπως η σημερινή, δικαιούμαι να πληρώνομαι για τη δουλειά μου, όπως ο φούρναρης ή ο μηχανικός. Αν κάποιος κατεβάσει τη δουλειά μου και εγώ δεν πληρωθώ γι' αυτό, τότε αυτό σημαίνει ότι στη χρηματική συναλλαγή δε λαμβάνω το μερίδιο που μου αναλογεί. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δέχομαι τη δομή της κοινωνίας όπως είναι, απλά στην παρούσα φάση χρειάζομαι τα χρήματα αυτά για να ζήσω. Δεν είμαι εκατομμυριούχος, βγάζω περίπου όσα και ένας μανάβης το χρόνο, έτσι λοιπόν χρειάζομαι ό,τι χρήματα δικαιούμαι. Σχετικά με το ιδεολογικό σκέλος του φαινομένου, πραγματικά θεωρώ ότι υπογραμμίζει το πόσο καταστροφική είναι η μουσική βιομηχανία γενικά και πόσο βλαβερή η ολιγαρχία πολυεθνικών εταιριών στα συγκροτήματα. Εν γένει, οι καλλιτέχνες που έχουν υπογράψει συμβόλαιο με οποιαδήποτε εταιρία το κάνουν με ασύμφορους όρους. Εμείς, ευτυχώς, δεν ανήκουμε σε αυτή την κατηγορία. Ο χώρος της μουσικής έχει γεμίσει τα τελευταία 15 χρόνια με κακής ποιότητας συγκροτήματα και άπειρους ή ατάλαντους μουσικούς. Σίγουρα αυτό βοηθάει να αυξηθεί η αξία της μουσικής και της διασκέδασης ως μορφή τέχνης και ουσιαστικά όχι μόνο βοηθάει όσους ήδη έχουν χρήματα να προωθήσουν τη δουλειά τους, αλλά μειώνει και την αξία των καλλιτεχνών, με συνέπεια οι όροι των συμβολαίων να γίνονται χειρότεροι από πριν. Ο έλεγχος σταθεροποιείται πιο πολύ στα χέρια των λίγων. Εγώ λέω: Αν δε σε νοιάζει τίποτα και θες να δεις τον κόσμο να καίγεται, κλέψε ότι βρεις και όσο μπορείς. Αλλά αν αγαπάς τη μουσική, πλήρωσε για τη δουλειά της αγαπημένης σου μπάντας, μέχρις ότου να αλλάξει κάτι.
Εν γένει...συμφωνώ μαζί σου στα περί μουσικής βιομηχανίας και προσθέτω ότι κάνει χειρότερο κακό στην μουσική απο ότι η πειρατεία.
Μόνο που η δουλειά σου έχει μια στοιχειώδη διαφορά με τον φούρναρη και τον μανάβη, και έτσι δεν μπορείς να συγκρίνεις έναν που κλέβει το μανάβικο με έναν που αντιγράφει ή κατεβάζει το CD σου.
Όταν κάποιος παίρνει κάτι απο τον μανάβη αυτό χάνεται απο την κατοχή του...εσύ δεν το χάνεις απο την κατοχή σου. Αυτό που κλέβει κάποιος απο τον μανάβη θα μπορούσε να το αγοράσει κάποιος άλλος. Αυτός που κατεβάζει τη μουσική δεν σου στερεί εσένα τη δυνατότητα να το πουλήσεις σε κάποιον άλλον. Το να έχεις ως δεδομένο ότι αυτός θα αγόραζε τη δουλειά σου αν δεν ήταν δωρεάν είναι εντελώς λάθος.
Ίσα ίσα τώρα που είναι δωρεάν δεν χάνει τίποτα να την ακούσει και έτσι έχεις την ευκαιρία να γίνεις και γνωστός.
Σε μια εποχή όπως η σημερινή...το να διάλεγε το δικό σου CD να δώσει τα 30 € που μάζεψε με τόσο κόπο λίγο δύσκολο με τόσο μάρκετινγκ που πέφτει για να αγοράζουμε όλων των ειδών τα σκουπίδια.
Προσωπικά...βλέπω καμιά φορά στα Torrents "40Gb Death Metal Discographies" και κατεβάζω ολόκληρες δισκογραφίες απο τα πιό άγνωστα Death συγκροτήματα. Σε πληροφορώ ότι δεν ακούω ούτε το 1/10...τί σημαίνει αυτό; Ότι εγώ θα αγόραζα τις δισκογραφίες τους και ότι αυτά τα συγκροτήματα χάνουν λεφτά;
Συμπέρασμα, κάποιος που πραγματικά αγαπάει ένα συγκρότημα θα δώσει λεφτά...αν έχει την οικονομική ευχέρεια...να αγοράσει το CD. Αν το συγκρότημα του είναι αδιάφορο, δεν θα τα δώσει.
Απο την άλλη ο φοιτητάκος που με το ζόρι τα βγάζει περα κάθε μήνα, και πρέπει να δουλεύει και σε μπαρ το βράδυ για να αυτο-συντηρηθεί...λυπάμαι αλλά δεν θα σου κάνει το χατήρι να αγοράσει το CD σου όσο και να γουστάρει τη μουσική σου.
Τουλάχιστον έχεις την ηθική ικανοποίηση ότι των βοηθάς στον αγώνα του γεμίζοντας ευχάριστα τις ελεύθερες ώρες του.