Απ'οσο ξερω φιλε Garvin, και σε σχεση με τα παγκοσμια stadards της μουσικης και σε θεμα χοροδιας, υπαρχουν οι εξης "βαθμιδες":
Soprano : η τονικοτητα που μπορει να "πιασει" κυμαινεται
απο το Ντο χαμηλο στο κλειδι του Σολ (με μια βοηθητικη γραμμη κατω απ το πενταγραμμο, πανω σε γραμμη) ,
μεχρι το Λα "ψηλο", ισως σπανια και Λα#, παλι στο κλειδι του Σολ (με μια βοηθητικη γραμμη πανω απ το πενταγραμμο, πανω σε γραμμη)
Alto : η τονικοτητα που μπορει να "πιασει" κυμαινεται
απο το Φα χαμηλο στο κλειδι του Σολ (με τρεις βοηθητικες γραμμες κατω απ το πενταγραμμο, πανω σε γραμμη) ,
μεχρι το Ρε "ψηλο", ισως σπανια και Ρε#, παλι στο κλειδι του Σολ (πανω στην 4η γραμμη του πενταγραμμου)
Tenoro : η τονικοτητα που μπορει να "πιασει" κυμαινεται
απο το Ντο στο κλειδι του Φα (πανω στο 2ο διαστημα) ,
μεχρι το Λα, ισως πιο σπανια και Λα#,
στο κλειδι του Σολ αυτη τη φορα (επισης πανω στο δευτερο διαστημα)
Basso : η τονικοτητα που μπορει να "πιασει" κυμαινεται
απο το Μι χαμηλο στο κλειδι του Φα (με μια βοηθητικη γραμμη κατω απ'το πενταγραμμο, πανω σε γραμμη) ,
μεχρι το Μι "ψηλο" στο κλειδι του Φα παλι (με δυο βοηθητικες γραμμες πανω απ το πενταγραμμο, πανω σε γραμη)
Αυτες οι τεσσερις φωνες καλυπτουν ολη την τονικοτητα..!!Δυστυχως δεν παιζω πιανο ωστε να μπορω να σε καταρτησω πιο συγκεκριμενα εκει, και ετσι περιοριστηκα στο θεωρητικο κομματι των φωνων..αν και πιστευω πιστευω οτι αυτα μονο αρκουν για να καταλαβεις φωνητικα που "βρισκεσαι".!!
Ελπιζω να βοηθησα

ΥΓ : εγω απ' τον τιτλο ψαρωσα παντως
