Αν θελεις μπορεις να "απελευθερωθεις" ακομα περισσοτερο.
Over Am παιξε A aeolian, dorian, phrygian, harm minor, melod minor, minor penta, minor penta root 5th of chord (δλδ E minor penta)
Ακομα πιο περιεργα half-whole tone, harm minor root 5th of chord (δλδ E harm minor)
(οπου εχει penta, μπορεις φυσικα να βαζεις και τη blue note)
Over F παιξε F ionian, mixolydian , lydian. major penta, major penta root 4th of chord (δλδ Bb major penta),
Ακομα πιο περιεργα με major penta root 7th of chord (δλδ Eb major penta), harm minor root 4th of chord (δλδ Bb harm minor) κλπ κλπ
Και φυσικα την υπερτατη κλιμακα, Blues (1 2 b3 3 4 b5 5 6 7 με τα μορια της φυσικα). (μη δοκιμασεις φυσικα στη σειρα τις βαθμιδες, δεν θα βγει τιποτα)
Επισης, παντου κολλαει μια χρωματικη.
Παντα ισχυει το "Απλα προσεξε, οι κυριες (οχι περαστικες) νοτες που παιζεις πανω απο τη καθε μια απο τις συγχορδιες. να συμπιπτουν με μια απο τις 3 νοτες της συγχορδιας που ακουγεται εκεινη τη στιγμη".
Επιπλεον αν χρησιμοποιησεις 4φωνες ή 5φωνες συγχορδιες, μπορεις να χρησιμοποιεις ως κυριες νοτες στη φραση σου και τις αλλες νοτες της συγχορδιας εκτος των τριων βασικων
Σωστα ειναι ολα απλα θελει τεχνη και εμπνευση η μεταλλαγη απο μια κλιμακα σε αλλη, οχι βαρατε βιολοτζηδες