Πράγματι, η ονομασία "Phrygian Dominant" μπορεί να δημιουργήσει μία σύγχυση για την προέλευσή της αλλά υπάρχει εξήγηση.
Επίσης την Χιτζάζ άλλοι λαοί την ονομάζουν PhrygianDominant λόγω του γεγονότος ότι... ...είναι η δεσπόζουσα (dominant) της μινόρε αρμονικής (έχει ίδιες νότες) μʼ αυτή. Πχ
Η προέλευση της ονομασίας "dominant" δεν είναι αυτή (αν και θα μπορούσε να είναι μία λογική εξήγηση).
Γνωρίζουμε ότι αν εναρμονίσουμε την γνωστή μείζονα κλίμακα σε συγχορδίες εβδόμης προκύπτει για την τονική βαθμίδα μία συγχορδία τύπου maj7. Για παράδειγμα, η C κλίμακα "δίνει" Cmaj7. Αν θεωρήσουμε μία κλίμακα ως αποτέλεσμα τοποθέτησης αλλοιώσεων (διέσεις και υφέσεις) σε μία ή περισσότερες βαθμίδες της μείζονας κλίμακας με την ίδια τονική, λέμε ότι η πρώτη είναι "dominant" αν η εναρμόνισή της δίνει στην θέση της maj7 μία (dominant)7 συγχορδία. Δηλαδή μία κλίμακα με τονική την C και χαρακτηρισμό "dominant" θα δίνει C7 (αντί Cmaj7). Προφανώς αυτό σημαίνει ότι η κλίμακα περιλαμβάνει τις βαθμίδες 3, 5 και b7 (αν και στην jazz η βαθμίδα 5 δεν έχει επηροή στην ονομασία "dominant", ας την θεωρήσουμε για λόγους απλότητας) .
Στην jazz/blues, ως "dominant κλίμακα" αναφέρεται ο Mixolydian τρόπος {1, 2, 3, 4, 5, 6, b7}, ο οποίος προφανώς δίνει dominant τονική συγχορδία εβδόμης.
Η ερμηνεία της ονομασίας "Phrygian Dominant" είναι ο εξής: Ξεκινάμε από τους φθόγγους του Phrygian τρόπου {1, b2, b3, 4, 5, b6, b7} και αλλοιώνουμε τους φθόγγους εκείνους ώστε η προκύπτουσα κλίμακα να είναι "dominant". Προφανώς πρέπει να αναιρέσουμε την ύφεση της 3ης βαθμίδας, και τελικώς προκύπτει το {1, b2, 3, 4, 5, b6, b7} του Phrygian Dominant τρόπου.
Με την ίδια λογική προκύπτουν οι βαθμίδες και άλλων κλιμάκων με παρόμοιες ονομασίες όπως, π.χ., "Lydian Dominant" {1, 2, 3, #4, 5, 6, b7}. Ο τρόπος αυτός έχει "μητρική" την μελωδική μινόρε κλίμακα και δεν έχουν την "σχέση δεσπόζουσας" που αναφέρεις, και πράγματι ισχύει, για την περίπτωση Phrygian Dominant και αρμονικής μινόρε (και, επομένως, δεν είναι αυτός ο λογος της χρήσης της λέξης "dominant" στην ονομασία).