Να απαντήσω και να τοποθετηθώ ξανά γιατί ίσως να μην ήμουν, επαρκώς, σαφής.
Ειλικρινά δεν κατάλαβα πώς από αυτό
Αυτό το στηρίζω στο γεγονός οτι οποτεδήποτε αναφέρονται οι συνελεστές ενός τραγουδιού πάντα αναφέρονται ως εξής:
Σύνθεση ή Μουσική σύνθεση : ΄΄Τάδε΄΄
και
Στίχοι : ΄΄Δίνα΄΄
καταλήγουμε σε αυτό
Θεωρώ οτι υπάρχει μια προκατάληψη απέναντι σε όσους γράφουν στίχους.
Δηλαδή υπάρχει προκατάληψη επειδή ονομάζεται στιχουργός και όχι συνθέτης;; Ε,και;;;;
Ακριβώς φίλε μου buckethead RULES σε αυτό στηρίζω το γεγονός οτι υπάρχει προκατάληψη. Να γίνω σαφέστερος. Όταν αποδίδουμε έναν τίτλο αυτού του τύπου σε ανθρώπους, δηλαδή έναν τίτλο που φανερώνει ιδιότητα οφείλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι στην επιλογή του τίτλου. Ίσως να μη μοιάζει τόσο σημαντικό ως ζήτημα αλλά θα πρέπει να κατανοήσουμε οτι ο τίτλος που αποδίδεται σε κάποιον πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ακριβής γιατί αναφερόμαστε σε τίτλο που συνοπτικά περιγράφει την ιδιότητα του ατόμου. Κατά συνέπεια ο τίτλος αυτό δεν μπορεί να περιγράφει κάτι στο "περίπου" αλλά στο "ακριβώς".
Ο προσδιορισμός "Στιχουργός" περιγράφει αυτόν που συνέθεσε στίχους αλλά δεν περιγράφει οτι αυτοί οι στίχοι φέρουν κατ΄ ανάγκη τις ιδιότητες και τους κανόνες που απαιτεί μια μετρική σύνθεση. Αυτή η αυθαίρετη επιλογή απόδοσης της εν λόγω ιδιότητας καταμαρτυρά προκατάληψη.
Το τελικό σου ερώτημα (το: Ε, καi;) δεν μπορώ να το απαντήσω. Η ερώτηση σου καθιστά προφανές οτι το ζήτημα αυτό σου φαίνεται μηδαμινής σημασίας οπότε δεν μπορώ να κάνω κάτι για να καταλάβει υψηλότερη θέση στη συνείδησή σου. Αυτό είναι υποκειμενικό.
Θεωρώ οτι υπάρχει μια προκατάληψη απέναντι σε όσους γράφουν στίχους. Αυτό το στηρίζω στο γεγονός οτι οποτεδήποτε αναφέρονται οι συνελεστές ενός τραγουδιού πάντα αναφέρονται ως εξής:
Σύνθεση ή Μουσική σύνθεση : ΄΄Τάδε΄΄
και
Στίχοι : ΄΄Δίνα΄΄
Μισό λεπτό όμως...
Και οι δύο είναι συνθέτες. Ο ένας συνθέτει μουσική και ο άλλος συνθέτει λόγο.
Κατά συνέπεια (κατ΄εμέ) πρέπει να αναφέρονται ως εξής:
Μουσική σύνθεση : ΄΄Τάδε΄΄
Μετρική σύνθεση : ΄΄Δίνα΄΄
Mπές στο www.kithara.vu.
Θα δείς οτι δε γράφει τη λέξη σύνθεση, ούτε κάποιο παράγωγό της όσον αφορά το ποιός έγραψε τη μουσική..Αρα το επιχείρημά σου ήταν άκυρο, και όλος ο συλλογισμός σου σωριάζεται σα πύργος απο τραπουλόχαρτα...
Σοβαρα τώρα, να κάνω μια ερώτηση πριν συνεχίσω: Όταν λές "μετρική σύνθεση", το "μετρικός" απορρέει απο το μέτρο που επιλέχθηκε για τους στίχους?
Φίλε Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood, θεωρώ άστοχη την επιλογή σου να μετασχηματίσεις ένα μεμονωμένο φαινόμενο σε γενίκευση. Για να θεωρήσουμε οτι ο συλλογισμός μου έπεσε σαν πυργος απο τραπουλόχαρτα θα πρέπει να ανατρέξουμε στα γενικά φαινόμενα. Αν θέλεις λοιπόν να δεις τι συμβαίνει γενικότερα απλά κοίτα στη δισκοθήκη σου πως αναφέρονται οι συντελεστές τραγουδιών. Εκεί θα δεις οτι ο συλλογισμός μου στέκει ακόμη όρθιος.
Τώρα, για να λύσω την απορία που έχεις και εσύ και η gkoy.
Η σύνθεση στίχων (λέω σύνθεση γιατί ένα τραγούδι αποτελείται απο ένα σύνολο στίχων) που διέπεται απο κάνόνες μετρικής ονομάζεται
"μετρική σύνθεση".
Οι κανόνες αυτοί (και είναι αρκετοί) περιγράφονται σε φιλολογικά βιβλία ή κεφάλαια που πραγματεύονται την Νεοελληνική μετρική.
Η λέξη "μετρικός" πηγάζει απο το
βασικό στοιχείο της μετρικής που είναι τα "μέτρα". Τα μέτρα αυτά είναι τα:
Ιαμβικά - Τροχαϊκά - Αναπαιστικά - Μεσοτονικά (ή Αμφιβραχικά) - Δαχτυλικά.
Σύμφωνα με τον Θρασύβουλο Σταύρου τα μέτρα αυτά πάρθηκαν απο την αρχαία μετρική με τη διαφορά οτι η αρχαία μετρική είχε προσωδιακό χαρακτήρα ενώ αυτά έχουν τονικό χαρακτήρα.
Ελπίζω να έλυσα την απορία.