Το προβλημα φασης ( δηλαδη οι γνωστες 180 μοιρες που προκαλουνται απο την τοποθετηση και διορθωνονται με το phase reverse ) προκαλουνται απο μικροφωνα που ( χονδρικα ) ειναι τοποθετημενα τελειως αντιθετα μεταξυ τους.
Για να καταλαβεις:
Υπαρχει τροπος ηχογραφησης της κιθαρας με 3 μικροφωνα. Τα 2 πυκνωτικα τοποθετουνται με τον κανονα Χ-Υ και το τριτο τοποθετειται πισω απο το ηχειο ( δηλαδη πισω απο τον εκτελεστη, αρα αντιθετα τελειως απο τα αλλα 2 ). Το πισω μικροφωνο θα λαμβανει μεν το σημα απο την πλατη του ηχειου, ομως θα λαμβανει και τις μπασες συχνοτητες ( που λογω ενεργειας ταξιδευουν λιγο περισσοτερο απο τις πιο υψηλες συχνοτητες ) που λαμβανουν και τα 2 μπροστινα μικροφωνα.
Ετσι θα εχουμε ενα ιδιαιτερο προβλημα συντονισμου, αφου το πισω μικροφωνο θα λαμβανει αυτες τις συχνοτητες με μια μικρη διαφορα φασης..Αυτη "καλυπτεται" απο τη χρηση του phase reverse οπου αντιστρεφει την φαση τελειως!
Τωρα, οταν μιλαμε για την ηχογραφηση με Χ-Υ δεν χρειαζεται να ανησυχουμε για διαφορα φασης, διοτι και τα 2 μικροφωνα λαμβανουν το ιδιο σημα σχεδον ( η διαφορα του ηχειου με το 12ο ταστο ειναι μηδαμινη για να μιλαμε για μεγαλη αλλαγη στη φαση ). Καλυτερα να δημιουργεις ενα στερεοφωνικο καναλι στο Cubase με τα 2 μονοφωνικα καναλια. Το αριστερο καναλι θα ειναι το μικροφωνο του ηχειου και το δεξι το μικροφωνο του 12ου ταστου. Το μονο που θα πρεπει να σε ανησυχει ειναι η ισοσταθμιση των σηματων.
Ο κανονας 3-1 αφορα την αποσταση των μικροφωνων απο τη πηγη και μεταξυ τους και οχι μεταξυ της πηγης και του καθε μικροφωνου.
Καταρχας, καλο ειναι και τα 2 μικροφωνα να εχουν την ιδια αποσταση απο τη κιθαρα/πηγη. Ας πουμε πως το μικροφωνο του ηχειου απεχει 1m και το μικροφωνο του 12ου ταστου απεχει το ιδιο.
Η μεταξυ τους αποσταση καθοριζεται απο τον κανονα ομως. Δηλαδη πρεπει να ειναι στα 3m.
Αντιστοιχα, αμα ειναι η αποσταση τους στα 50cm απο τη πηγη, τοτε η μεταξυ τους αποσταση πρεπει να ειναι 3x50cm=150cm ( ή 1.5m )
Επομενως πρεπει να εισαι πολυ προσεκτικος στην τοποθετηση. Ο κανονας 3-1 εχει σκοπο να διατηρησει αυτο που ονομαζουν "κοντικο ακουστικο πεδιο", και συμβαδιζει με την αποσταση του ηχου που θα επιαναν τα αυτια του ακροατη εαν καθοταν μπροστα απο τη κιθαρα/πηγη.
Ελπιζω να βοηθησα!