Το μόνο που δεν έχω βρεί είναι το δεύτερο Vol του Techniques and Improvisations του Denis Chang.
Τώρα όσον αφορά το θέμα που έβαλες στο τραπέζι.Είμαι νεανίσκος ακόμη στην μουσική,του τύπου μπορώ
να καταλάβω γιατι κατι πάει με κάτι ακόμη και ματζορο-μινορε αντιστοιχίες.Ωστόσο έχω μπροστά μου όλα αυτά
τα πράγματα και δεν εχω πρόγραμμα ακόμη για να τα ξεκινήσω.Δεν το έχω ξανακάνει και με δυσκολεύει πάρα
πολύ.Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος απο που να το πιάσω το ζήτημα.
Οποιαδήποτε βοήθεια του στυλ 'μονοπάτι' του πως έχεισ φτάσει εκει που έχεισ φτάσει, θα ήταν εκπληκτικα επιτυχής.
Ελπίζω να βγάζει νόημα σαν ερώτηση.Σου εύχομαι ο,τι καλύτερο και θα ήθελα να μάθω περισσότερα για το πως
ακολουθείς την gypsy jazz στην γαλλία!εννοώ πώς έκατσε.
υσ1.Δεν μιλάω για το αεροπλάνο που σε πήγε Γαλλία,οταν μιλάω για 'εκει που έχεισ φτάσει' αλλα πως έχεις ψαχτει με την μουσική.
υσ2. Αν μπορέσεις θα ήθελα επίσης το 2ο μέρος του Techniques and Improvisations -Denis Chang.Επειδή το έχεισ αγοράσει δεν ξέρω αν θα σου ακουστεί περίεργο απλά ελπίζω όχι.
Έκανα πολλά χρόνια κλασική κιθάρα. Μετά έκανα ηλεκτρική. Από το rock/blues στην jazz με ένα σχήμα και ταυτόχρονα ρεμπέτικα με άλλο σχήμα. Σε ένα πάρτι γενεθλίων ενός φίλου μουσικού, που παίζαμε ρεμπέτικα με ρωτάει ένας καλεσμένος του αν ξέρω τίποτα από django reinhardt. Δεν ήξερα, άκουσα, έμαθα. Έκανα μαθήματα jazz manouche στην Ελλάδα με έναν από τους δύο κιθαρίστες που θεωρώ πολύ δυνατούς. Μετά από ένα διάστημα είδα ότι για να προχωρήσω κι άλλο θα έπρεπε να έρθω στο Παρίσι, δούλεψα 2χρόνια Ελλάδα, μάζεψα τα λεφτά κι ήρθα. Τώρα κάνω μαθήματα με τον Romane και τον Boulou Ferre.
Τώρα για το μουσικό μονοπάτι.
Ακόρντα: Στην Jazz manouche χρησιμοποιούνται διαφορετικές θέσεις από τις διαδεδομένες για το πιάσιμο των "απλών" μινόρε και ματζόρε ακόρντων. Κυρίως αναστροφές τους. Επίσης είναι πολύ διαδεδομένα τα ακόρντα min6, maj6, 69, Dom7b9, diminished, που κυριαρχούσαν στην swing jazz των δεκαετιών του '30 και του '40. Ξεκίνα λοιπόν να μαθαίνεις ακόρντα. Είναι πολύ σημαντικό να μπορείς να ακομπανιάρεις ακόμα κι αν δεν μπορείς να παίξεις ούτε νότα στο σόλο. Μην προσπαθήσεις να μάθεις ακόρντα "απ' έξω", μάθε τραγούδια. Άκου πολλή μουσική, μάθε απ' έξω τα θέματα που σου αρέσουν κι άρχισε να παίζεις τα ακόρντα.
Ρυθμική: Ξεκοκάλισε το DVD του Denis Chang "The Art Of Accompaniment" κι έχε στο μυαλό σου ότι ΔΕΝ θα μπορείς να παίξεις σωστή ρυθμική πριν περάσει τουλάχιστον ένα 5μηνο. Το σημαντικό είναι να μην τα παρατήσεις και πεις, "ντάξει μωρέ, δεν πειράζει κι αυτό που παίζω καλό ακούγεται".
Σόλο: Προσωπικά το χωρίζω σε 3 μέρη μελέτης. 1ον - Αρπέζ, 2ον - Κλίμακες, 3ον - licks. Δες το βίντεο του Romane, θα σε βοηθήσει πολύ. Μάθε πάρα πολύ καλά τα θέματα των standards, τραγούδα τα και μετά παίζε τα στην κιθάρα. Μετά προσπάθησε να ακομπανιάρεις τον εαυτό σου και τραγούδα τα θέματα και σιγά σιγά άρχιζε με τη φωνή σου να "αλλάζεις" το θέμα και να το εξελίσσεις με τον δικό σου τρόπο. Μετά τις δικές σου φράσεις, προσπάθησε να τις παίζεις στην κιθάρα.
Transcribing: Βρες το "Transcribe!", το οποίο είναι ένα πρόγραμμα με το οποίο μπορεί κανείς να μειώσει την ταχύτητα ενός κομματιού χωρίς να αλλάξει το τονικό ύψος. Έτσι μπορείς να βάζεις σόλο που σου αρέσουν και να προσπαθείς να "τα βγάζεις" στην κιθάρα. Έτσι 1: δουλεύεις το αυτί σου 2: μαθαίνεις πολύ καλά την κιθάρα σε όλη την ταστιέρα 3: παίρνεις και κάτι από το στυλ των άλλων κιθαριστών.
ΣΟΥΠΕΡ SOS ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Ότι και να παίζεις, είτε σόλο είτε ρυθμική βάζε μετρονόμο αργά (στο 40 π.χ.) και φαντάσου ότι κάθε χτύπος του μετρονόμου είναι το 2 και το 4 (του 1,2,3,4). Τώρα μάθε να παίζεις με το ένα και το 3 στον αέρα (δηλαδή ανάμεσα στου 2 χτύπους). Αν το κάνεις αυτό δεν φαντάζεσαι πόσο θα βελτιωθεί το παίξιμό σου. Σου προτείνω το βίντεο της κορυφαίας Emily Remler "Bebob & Swing Guitar" (
http://www.youtube.com/watch?v=yiO3er5yHNo) που εξηγεί πολύ αναλυτικά αυτή την τεχνική μελέτης.
Υ.Γ. Για το 2o DVD του Chang. To κάνω ripping και στο στέλνω. Θα σου στείλω με pm το link. Μήπως έχεις τα Links για το 3 και το 4;