Λοιπον παιδια :
Ο πετροβαμβακας ειναι μια καλη λυση για ηχομονωση. Κανονικα η ηχομονωση γινεται φτιαχνοντας δωματιο μεσα σε δωματιο ... Δηλαδη κανεις εναν σκελετο απο ξυλο ή σιδερο γυρω γυρω στο δωματιο, γεμιζεις με πετροβαμβακα (υπαρχουν διαφορες κατηγοριες , αναλογα με το παχος του και την ποιοτητα του) τα κενα αναμεσα στον σκελετο και τον κανονικο τοιχο και μετα τον "σφραγιζεις" με γυψοσανιδες ή ξυλο που βαζεις σαν φυλλα στον σκελετο. Ετσι ειναι σαν να δημιουργεις δωματιο μεσα σε δωματιο. Φυσικα υπαρχουν και ακριβοτερες λυσεις , αλλα αυτες ειναι πιο πολυ για οταν χτιζεις απο την αρχη εναν χωρο που θα τον κανεις studio ... πχ οι τοιχοι να ειναι τουβλο , κενο, τουβλο και αναμεσα εκτος απο θερμομονωτκο υλικο να τον γεμισετε με αμμο θαλασσης (καλα στεγνωμενη). Πολυ καλη ηχομονωση αυτος ο τροπος ... Αλλος ειναι με φυλλα μολυβδου (πολυ βαρια και ακριβα) ... Ενω ο καλυτερος τροπος ειναι ενα πραγματικο δωματιο μεσα σε δωματιο με κενο αερα μεταξυ τους κανα μετρο και ... Αλλα φυσικα ασυμφορο και δυσκολο , πρεπει να εχει γινει απο πριν μελετη κτλ.
Στα ταβανια ισχυει οτι ειπα πριν ... και στο πατωμα , εκτος απο χαλια μπορει να μπει ξυλινο πατωμα που παταει πανω σε βασεις απο ειδικο χοντρο λαστιχο (για να μην μεταδιδονται οι χαμηλες συχνοτητες μεσω εδαφους, οσο το δυνατον γινεται αυτο ...)
Τωρα , αυγοθηκες , αφρολεξ , φελιζολ , χαλια και ρικοφον (καπως ετσι λεγεται) , ολα αυτα δεν ειναι για ηχομονωση αλλα για ηχοαπορροφηση ... δηλαδη για να περιορισεις τις ανακλασεις του ηχου μεσα σε ενα δωματιο ωστε να το "κουρδισεις" κατα καποιον τροπο , να απομακρυνεις τις πολλες υψηλες και υψηλομεσαιες συχνοτητες που δημιουργουνται στον χωρο απο εντονες ανακλασεις του ηχου ... Ηχομονωση πργματικη δεν κανουν (αντε κανα 2-3% γιατι δεν ειναι αυτη η δουλεια τους .... Λογω κατασκευης τους ομως (πορωδη υλικα) "παγιδευουν" ενα μεγαλο ποσοστο απο τις συχνοτητες (Hi & Middle Hi) και περιοριζουν το φαινομενο των ανακλασεων ...
Το ιδιο φαινομενο υπαρχει και για τις χαμηλες και πολυ χαμηλες συχνοτητες , ειδικα σε δωματιο που ειναι γεματα με παραλληλους τοιχους και ταβανια . Μαλιστα δημιουργουν στασιμα κυμματα , που σημαινει οτι σε ορισμενα σημεια του δωματιου , ο ηχος μπορει να ειναι εξαιρετικα δυνατος σε μπασσες συχνοτητες και σε αλλα σημεια φυσιολογικες ... Για να ελλατωσεις αυτο το φαινομενο , χρειαζεσαι σωστη κατασκευη δωματιου και χρηση μπασσο-παγιδων.
Σωστη κατασκευη δωματιου , σημαινει οτι αποφευγουμε παραλληλες επιφανειες (ειδικα στο ταβανι σε σχεση με το πατωμα). Πχ , κανουμε κατασκευες στο ταβανι με γυψοσανιδα ή ξυλο , σαν ζιγκ - ζαγκ , για να αποφυγουμε η επιφανεια του ταβανιου να ειναι παραλληλη προς το πατωμα ... Μπασσοπαγιδες μπορεις να κανεις μετρωντας ποιες συχνοτητες θες να αποκοψεις και μετα φτιαχνοντας αναλογα pannels απο ξυλο ή γυψοσανιδα που τα τοποθετεις σε σχετικη αποσταση απο τον τοιχο για να απορροφουν καθε φορα την συχνοτητα που θελεις (στο σημειο που θελεις). Το μεγεθος και η αποσταση απο τον τοιχο τα μετρας με βαση τον νομο του Ηelmholds (δεν θυμαμαι πως γραφεται , συγνωμη) ...
Eτσι ενα δωματιο για να παιζουν οι μουσικοι (live room) και ενα δωματιο ηχογραφησης , χρειαζονται και ηχομονωση και ηχοαπορροφηση, αλλα αλλο το ενα και αλλο το αλλο ....
Τωρα οποιος θελει περισσοτερες πληροφοριες , μπορω να τον βοηθησω , (ηχοληπτης ειμαι με ιδιαιτερη αγαπη για την ακουστικη) με λεπτομερειες και αλλα πραγματα , αλλα οχι γραφοντας, γιατι θα πρεπει να γραφουμε τομους και δεν εχουμε και την δυνατοτητα του σχεδιου ...
Αν καποιος καιγεται και ενδιαφερεται , μπορουμε να κανονισουμε να βρεθουμε και να συζητησουμε οτι θελει ... Εχω και βιβλια (και απο την σχολη) και σημειωσεις κτλ ... Γιατι εδω δεν ειπαμε ουτε τα προκαταρτικα φοβαμαι ...
Η ηχομονωση και ηχοαπορροφηση (και γενικα η ακουστικη χωρων) ειναι απο τις πιο δυσκολες και ρευστες καταστασεις που υπαρχουν ...