λοιπον η υπαρξη του μπασσου (οχι ως μουσικο οργανο αλλα ως ηχος μεσα στη μουσικη ) ειναι το πιο συμαντικο πραγμα! διοτη ειναι η βαση πανω στην οποια χτιζοναται τα παντα, μπορεις να χτυσεις κατι πανω στον αερα?

οχι !! ετσι δν ενοειτε μουσικη χωρις μπασσο, αλλα ας παρουμε τα παραγματα απο την αρχη και ενοω πολυ αρχη............
Ο ηχος παραγεται οταν ενα αντικειμενο που παλεται μεταφερει τις δονησεις αυτες στο περιβαλλον μεσο του αερα ,του νερου κλπ...Ας φανταστουμε τωρα μια τεντωμενη χορδη,η οποια βρισκεται σε κατασταση ηρεμιας, τη τραβαμε και την αφηνουμε, εκεινη αρχιζει να παλεται,αν οι παλμικες αυτες δονησεις ειναι συμετρικες, τοτε παραγωνται μουσικοι ηχοι, σε καθε παλμο απο αυτο το συνολο παλμων που κανει η χορδη, παραγει και εναν ηχο, μια νοτα (περιπου), το συνολο αυτο των νοτων οι οποιες ειναι συμετρικα ισσοροπημενες μεταξη τους, δημιουργουν εναν ηχο κοινο που ειναι και ο επικρατεστερος και εν τελει αυτον που εμεις ακουμε ,αυτον τον ηχο τον εχουμε ονομασει ειτε ντο, μι φα ειτε ο0τιδηποτε!!!!!!ολες οι υπολοιπες νοτες που συνθετουν τον γνωστο ηχο αυτο ειναι οι λεγομενες αρμονικες.....ομως οι αρμονικες χτυζονται πανω σε μια νοτα τη θεμελιο!!!!που ειναι και η νοτα που παραγεται με το πρωτο παλμο, ο πρωτος παλμος εχει τη μεγαλητερη αποσταση απο την αρχικη θεση της χορδης και επωμενος ειναι ο πιο βραχης(μπασσος) οσο η αποσταση του παλμου της χορδης απο την αρχηκη της θεση μικραινει, τοσο πιο οξης γινεται ο ηχος, (τοσο πιο ψηλα φατνουν ακουστικα οι αρμονικες...)
οι ακουστικες αρμονικες ειναι ολες (το φανερωνει και το ονομα τους) αρμονικες της πρωτης νοτας (της θεμελιου) η θεμελιος δυνει κατευθηνση στις αρμονικες που δημιουργουν με τη συνιχιση τους το γνωστο ενα ηχο που ακουμε εμεις!!!!!Αρα η γνωστη νοτα αυτη δομικα ειναι σ μια συγχορδια με πρωτη νοτα τη θεμελιο και απο πανω της απειρες αρμονικες....
ας παμε τωρα στο τονικο μουσικο συστημα και συκγεκρημενα στην αρμονια της μουσικης....Αρμονια λοιπον ονομαζεται το συνολο των νοτων που καθοριζουν τη δομη και τη λειτουργια διαφορων συγχορδιων.
μια συγχορδια αποτελειται απο τρεις η και περισσοτερες νοτες(φθογκους)(ενοειτε μαζι με τις αρμονικες που τις συνθετουν)......και παλι η συγχορδια χτυζεται πανω σε μια θεμελιο, και η θεμελιος αυτη ειναι η πιο χαμηλη σε συχνοτητες νοτα αρα και η πιο βραχια, ή μπασσα, πανω σαυτη χτυζονται ολες οι υπολυπες ,και αυτο γιατι η νοτα αυτη ως η πιο βραχια εχει τη μικροτερη συχνοτιτα( δλδ δημιουργειται με ενα μικρο συνολο παλμικων δονισεων , αρα και οι αρμονικες που τη συνθετουν ειναι λιγοτερες, αρα και ο ηχος της ειναι πιο ξεκαθαρος, πιο στατικος και γιαυτο χρησιμοποιητε αλλωστε και ως θεμελιως)...
απο τα παραπανω νομιζω καταλαβαινουμε την λειτουργια του μπασσου σαν ηχο μεσα στη μουσικη, ειναι το θεμελιο , η στατικη βαση που καθοριζει τα παντα!!!
και ας παρουμε τωρα εναν συνθετη που γραφει ενα ορχιστρικο εργο, ξεκιναει παντα απο τις μπασσογραμες γιατι εκεινες θα καθορισουν το ηφος της μελλοδιας και θα της δοσυν χαρακτηρα και κατευθηνση,τα μπασσα και η μελλοδια ειναι τα πιο συμαντικα τα υπολυπα παιζουν ρολο αρμονικου γεμισματος......
αυτα, αρα το μπασσο παιζει το πιο συμαντικο ρολο στη μουσικη( ας πουμε ομως καλυτερα στη τονικη μουσικη)ειναι το προσχεδιο πανω στο οποιο θα μπουν μετα τα χρωματα!!!
παντως προσωπικα για μενα το μπασσο σα μουσικο οργανο (και μιας και μπασσιστρια ειμαι και εγω....)ειναι απιστευτο!!!!!και οσοι το υποτημουν πραγαμτικα δν εχουν ιδεα απο μουσικη!!!βλεπω κατι νεα συκγροτηματα και βγιανουν και παιζουν χωρις μπασσιστα και ο ηχος ειναι σαν να φευγει στον αερα!!!!μα πως ειναι δυνατον να χτισεις χωρης βαση???και επιπλεον ας μη ξεχναμε και τη ρυθμικη αξια του...ολοι ακωμα και ο ντραμερ το μπασσο ακουνε, γιατι μας υποτημουν τοσο?? μεχρι και οτι γινομαστε μπασσιστες επειδη καταβαθος ειμαστε αποτυχημενοι κιθαριστες μας λενε...μονο ενας μπασσιστας ομως ξερει!!!!!!!!!!!!!!!!τη δυσκολη δουλεια που κανουμε....