Παιδια τα πυκνωτικα μικροφωνα δεν χρειαζονται απαραιτητα phantom power. Μπορουν να λειτουργησουν εξισου καλα με μπαταρια που δεχονται. Απλα γι ανα μην χρειαζεται να αλλαζεις μπαταρια και να μην πεφτει η μπαταρια την ωρα της ηχογραφησης κτλ , μπορεις να τα συνδεσεις και σε τρφοδοσια με phantom power.
Οποτε δεν ειναι κατι ΤΟΣΟ απαραιτητο αυτο το χαρακτηριστικο, ουτε διαμορφωνει την ποιοτητα του ηχου ενος μικροφωνου σε καμια περιπτωση (εκτος αν το λειτουργεις με τελειωμενη μπαταρια).
Απο εκει και περα, τ απυκνωτικα ειναι καλυτερα για ηχογραφηση φωνης, λογω του συχνοτικου φασματος που καλυπτουν. Γενικα ενα καλο δυναμικο σε συγκριση με ενα καλο πυκνωτικο, δεν μπορει να "πιασει" τις ιδιες συχνοτητες , λογω κατασκευης. Και για να γινουμε λιγο πιο συγκεκριμενοι, τα πυκνωτικα πιανουν πιο υψηλες συχνοτητες, με αποτελεσμα να ειναι ιδανικα για οργανα με υψηλες συχνοτητες (ειδικα ακουστικα οργανα) και για φωνη. Επειδη ομως ειναι πολυ πιο ευαισθητα, και στην κατασκευη τους αλλα και στις ακουστικες πιεσεις που δεχονται, δεν ειναι καλα για live καταστασεις. Εκει , ακριβως επειδη πιανουν πολυ ευκολα συχνοτητες και συνηθως οχι μονοκατευθυντικα, μπορει να μικροφωνιζουν, να παραμορφωνουν κτλ. Σε συνθηκες ηχογραφησης σε studio ομως, ειναι ιδανικα για ακουστικα οργανα, για πιατινια σε drums (overhead) και ειδικα για φωνη... Στο 90% (για να μην πω 100%) των περιπτωσεων, σε studio ηχογραφησεις (οχι demo) χρησιμοποιουνται καλα πυκνωτικα μικροφωνα για φωνη, της ταξης των 1500€ και πανω.
Απο εκει και περα, ενας καλος προενισχυτης (και δη λαμπατος) μπορει να μεταμορφωσει προς το καλυτερο τον ηχο σου, να τον κανει ακομα πιο γλυκο και ζεστο... Οχι οτι δεν μπορει ςν αηχογραφησεις και κατευθειαν στο pc σου... Το πολυ πολυ να ενεργοποιησεις το gain boost που εχει η εισοδος μικροφωνου στην καρτα ηχου , μεσω του μενου της καρτας σου. Βεβαια ειπαμε, αλλον ηχο με εναν καλο προενισχυτη και αλλον με κατευθειαν στην καρτα, αλλα οτι γινεται , γινεται...
Για καποιες αλλες ερωτησεις:
Κιθαρα και γενικα ηλεκτρικα οργανα,μπορεις να ηχογραφησεις και κατευθειαν στο PC σου, ειτε μεσω καποιου DI box, (μετατρεπει το σημα της κιθαρας , μπασσου κτλ σε σημα balanced), ειτε μεσω καποιου προενισχυτη που να σου δινει εξοδο line out. Κλασσικο παραδειγμα τετοιων μηχανηματων , ειναι το Pod της Line6 και το Vamp που στην ουσια παιζουν τον ρολο ενισχυτη-εφφε-καμπινας ηχειων-μικροφωνου και σου δινουν το σημα στην εξοδο τους ετοιμο για ηχογραφηση (ή για ενισχυση). Φυσικα μπορεις να παρεις εξοδο και απο καποιο Line out του ενισχυτη της κιθαρας, αλλα μην περιμενεις αξιοπρεπη ηχο... Και βεβαια μπορεις να καταφυγεις και στην λυση του/των μικροφωνου/μικροφωνων μπροστα απο ενισχυτη. Αυτη η λυση ειναι πολυ καλη και ποιοτικη, αρκει να εχεις χωρο, χρονο , και βεβαια μικροφωνα. Ενα δυναμικο για ηλεκτρικη κιθαρα πχ το shure s-57 ή το beta ειναι ιδανικο για αυτη τη δουλεια... Το τοποθετεις σε αποσταση 20cm περιπου απο το ηχειο αλλα να μην κοιταει το μικροφωνο (η καψα του) στο κεντρο του ηχειου, αλλα ουτε στον εξωτερικο δακτυλιο του ηχειου. Καπου αναμεσα και φυσικα off-axis ειναι το ιδανικο... Απο εκει και περα μπορεις να βαλεις και μικροφωνα σε αλλα σημεια του δωματιου γι ανα πιασεις και τον ηχο του χωρου και τις αντανακλασεις του ηχου (πχ στον απεναντι τοιχο, πισω απο το ηχειο του ενισχυτη αν προκειται για ενισχυτη combo (αλλα οχι ακριβως σε 180 μοιρες σε σχεση με αυτο που βρισκεται μπροστα απο το ηχειο), σε καποια αποσταση 2-3 μετρα απο τον ενισχυτη αριστερα και δεξια (για να δωσεις και stereo εικονα) κτλ. Επιλογες απειρες, που μονο η εμπειρια και το αυτι σου θα σου πουν ποιες δουλευουν για σενα και αυτα που θελεις να "γραψεις"...