Καλημέρα παιδιά. Είμαι νέος στην ηλεκτρική κιθάρα και μαθαίνω από πέρσι τον Ιούλιο. Μέχρι στιγμής, το μοναδικό θέμα για το οποίο δεν βρίσκω πολύ πληροφόρηση είναι για την δημιουργία προγράμματος μελέτης για άτομα που δεν διαθέτουν πολλές ώρες κατά την διάρκεια της ημέρας. Ίσως να υπάρχει λόγος για αυτό αλλά ότι πληροφορίες μελέτης έχω βρει είναι πολύ γενικές και αφορούν ιδανικά σενάρια που κάποιος έχει >= 2 ώρες διαθέσιμες για μελέτη.
Επειδή υπάρχουν πολλοί σαν εμένα, δηλαδή με οικογένειες, παιδιά δουλειές κλπ, πιστεύω ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο εάν υπήρχε κάποιου είδους γενικού οδηγού για αυτούς που διαθέτουν, ας πούμε 45 λεπτά ημερησίως για μελέτη. Προσωπικά, έχω μετατρέψει το πρόγραμμα μελέτης μου πάνω από 5 φορές ώστε να μου δίνει μέγιστη απόδοση με βάσει τον χρόνο που δίνω και ακόμα πειραματίζομαι. Οι προχωρημένοι παίκτες, φαντάζομαι ξέρουν τι κάνουν αλλά οι αρχάριοι με περιορισμένο χρόνο μελέτης όπως εμένα, έχουν ένα σετ από ασκήσεις/κομμάτια και περιορισμένο χρόνο.
Για παράδειγμα, εγώ έχω κάποιες τεχνικές ασκήσεις και ένα κομμάτι με το οποίο μπορώ να χρησιμοποίησω/εξασκήσω τις εν λόγω τεχνικές αλλά όσο προχωράμε, το επίπεδο δυσκολίας και η ποσότητα ασκήσεων, αυξάνεται και εκεί που μπορούσε κάποιος αρχάριος να είναι ΟΚ με 20 λεπτά μελέτης, μετά από 6 μήνες - 1 χρόνο, δεν αρκούν τα 20 λεπτά πλέον και είναι λογικό.
Το πρόγραμμα για μένα τώρα είναι να κάνω 4-5 λεπτά τις κλίμακες που ξέρω καλά για διατήρηση, κάτι sequences με hammer-ons και pull-offs (αυτά μαθαίνω τώρα) που κάνω για 15 λεπτά, και ένα κομμάτι που κάνω επίσης για 15 λεπτά. Σύνολο, γύρω στα 40-45 λεπτά μελέτης και φαίνεται να βελτιώνομαι προς το παρόν αν κρίνω από το λεγκάτο μου και τα bpm. Φαίνεται να βολεύει αλλά δεν ξέρω εάν υπάρχει καλύτερος τρόπος να οργανώσω τις διάφορες ασκήσεις. Όσον αφορά τον δάσκαλο (επειδή πολλοί λένε να μιλάμε με τον δάσκαλο για αυτό), θεωρώ πως ο δάσκαλος δεν μπορεί να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι χρόνος σου μένει και επειδή δεν ξέρει, δεν μπορεί να σου προτείνει τίποτα πέραν από κάτι της δεδομένης στιγμής. Αν αργότερα, δεν έχεις 45 λεπτά και έχει 2 ώρες διαθέσιμες, πάλι θα πρέπει να συμβουλευτείς τον δάσκαλο. Αν μετά από αυτό, δεν έχεις 2 ώρες και έχει 30 λεπτά (ενώ έχει προχωρήσει η εξέλιξη σου και η ύλη σου), πως θα "στριμώξεις" 2 ώρες μελέτη σε μισή ώρα? Τι κόβεις, τι αφήνεις και τι συνδυάζεις?
Για αυτό θεωρώ πως ένα βασικό πράγμα που πρέπει να μάθει ένας μαθητής, είναι να οργανώνει μόνος του το δικό του πρόγραμμα μελέτης με βάσει τον χρόνο που έχει ανά πάσα στιγμή.
Μερικές απορίες θα μπορούσαν να είναι, τι άσκηση δεν πρέπει να αφήσω πίσω? Ποιός είναι ο ιδανικός χρόνος μελέτης ΜΙΑΣ άσκησης ώστε να το εμπεδώσει επαρκώς το μυαλό? Πρόγραμμα με rotation (άλλο πρόγραμμα σήμερα, και άλλο αύριο) είναι αποτελεσματικό? Πως θα χωρίζω τις ασκήσεις μου αν έχω πρόγραμμα rotation?
Φυσικά, δεν μπορείτε εσείς και κανείς να ξέρετε ποιές είναι οι προτεραιότητες του κάθε παίκτη, τι στόχους έχει και τι ασκήσεις κάνει και τι χρόνο έχει η ΘΑ έχει, όμως, μιλάμε για αρχάριους με περιορισμένο χρόνο μελέτης οπότε πιστεύω πως εκείνοι, έχουν κοινά. Μελετούν τεχνικές ασκήσεις, και κομμάτια. Δεν νομίζω να κάνουμε κάτι άλλο. Αργότερα όμως όταν θα έχουμε και improvisation και περιορισμένο χρόνο μελέτης, πάλι πρέπει να τα προσαρμόσουμε όλα και δεν ξέρουμε πως.
Είναι δυνατόν να μην μπορεί να δημιουργηθεί ένας γενικός οδηγός που θα μπορούσε τουλάχιστον να καθοδηγήσει τους μαθητές αυτούς στην προσαρμογή της μελέτης τους?
Προσωπικά, έχω στείλει και ερώτηση στον Ιωάννη Αναστασάκη για να απαντήσει στο YouTube μήπως βοηθηθούν κιάλλοι. Έχει ήδη απαντήσει στο ερώτημα περί μελέτης 2-3 φορές αλλά δεν βρήκα κάτι για αυτούς που έχουν περιορισμένο χρόνο. Μόνο κάτι ξένες σελίδες έχω βρει αλλά γράφουν ας πούμε κλίμακες 15 λεπτά, συγχορδίες 15 λεπτά, κομμάτια 20 λεπτά κλπ. Αυτό όμως δεν είναι οδηγός, είναι τι ασκήσεις να κάνεις και για πόση ώρα. Εγώ αναφέρομαι σε έναν γενικό οδηγό ο οποίος λέει τι θα πρέπει να λάβουμε υπόψη για την δημιουργία περιορισμένου πλάνου μελέτης, μερικά tips για την "έξυπνη" μάθηση, να μας πουν άτομα με εμπειρία ποιες πρακτικές πετυχαίνουν, τι ασκήσεις συνδυάζονται ώστε να πετύχεις "δύο σε ένα", κλπ.
Δεν ξέρω αν έχει νόημα αυτό που λέω αλλά θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σας και στην περίπτωση που λέω βλακείες, το πολύ πολύ να με προσγειώσετε. Όπως και να έχει, κάτι θα μάθω

Ευχαριστώ.