Προετοιμασία της Πλακέτας για το Booster:Ξεκινάμε λοιπόν να ετοιμάσουμε την πλακέτα για το Booster.
Πρώτα όμως μερικά
ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ που ισχύουν για όλα τα Veroboard Layouts:
Όταν βλέπετε ένα τέτοιο Veroboard Layout,
ΠΑΝΤΑ Η ΠΛΕΥΡΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΛΕΥΡΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΧΑΛΚΟΥ! Δηλαδή, οι διάδρομοι είναι από πίσω όπως κοιτάμε την απεικόνιση.
Η ΠΛΕΥΡΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΠΛΕΥΡΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ!.
Παράλληλα, τα (καλά) Veroboard Layouts έχουν
σήμανση (αρίθμηση) ώστε να αποφεύγονται τα λάθη στην τοποθέτηση των εξαρτημάτων.
Συνήθως η οριζόντια σήμανση είναι με αριθμούς και η κάθετη με γράμματα. Ένα γράμμα σε συνδυασμό με έναν αριθμό καθορίζουν μία μοναδιαία τρύπα και έτσι ξέρουμε ακριβώς τι πάει που. Εάν δεν υπάρχει σήμανση, πρέπει να βάλουμε εμείς (όπως έκανα εγώ για το Overdrive, θα το δείτε προσεχώς..).
Τώρα σχεδόν σε κάθε κύκλωμα Veroboard Layout υπάρχουν σημεία όπου πρέπει να γίνουν
ΚΟΠΕΣ στους διαδρόμους του χαλκού, διότι έτσι απαιτείται από τον σχεδιασμό.
Οι κοπές πρέπει να γίνουν από εμάς, καθώς δεν υπάρχουν στην εργοστασιακή πλακέτα και μάλιστα πριν μπουν τα εξαρτήματα. Οι κοπές απεικονίζονται πάντα με τέτοια
ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΣΗΜΑΔΙΑ:
Πάμε λοιπόν να ετοιμάσουμε την πλακέτα για το Booster.
Ξεκινάμε από την πλακέτα που παραγγείλαμε/αγοράσαμε, όσο μεγάλη/μικρή και να είναι, η ετοιμασία είναι η ίδια.
Αρχίζουμε
γράφοντας σε ένα χαρτί την αρίθμηση που έχει το κύκλωμα που θέλουμε να φτιάξουμε.
Το Booster έχει
9 οριζόντιες τρύπες και 8 κάθετες, με τους διαδρόμους οριζόντια.
Τοποθετούμε λοιπόν την πλακέτα μας με τους διαδρόμους από πάνω, έτσι ώστε να φαίνεται η αρίθμηση και να κάθεται σωστά με τις τρύπες της πλακέτας:
Μετά
ΜΑΡΚΑΡΟΥΜΕ με ένα μαρκαδόρο
ΤΙΣ ΣΕΙΡΕΣ ΑΠΟ ΤΡΥΠΕΣ ΠΛΑΙ ΣΤΙΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΡΙΘΜΗΣΕΙΣ ΜΑΣ δηλαδή για το Booster στην 10η οριζόντια και την 9η κάθετη γραμμή.
ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΚΕΤΑ. Την πλακέτα θα
ΤΗΝ ΚΟΒΟΥΜΕ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΡΥΠΕΣ, όχι ανάμεσα:
Για την κοπή, υπάρχουν διάφορα κατάλληλα εργαλεία.
Το
χειρότερο/δυσκολότερο είναι ένα
κοπίδι. Ο βακελίτης δεν κόβεται εύκολα και θέλει πολύ δύναμη, γίνεται αλλά..
Το
καλύτερο εργαλείο είναι ένα τρυπάνι
Dremmel με ένα κοπτικό δίσκο.
Η
μέση λύση είναι ένα απλό
πριονάκι, και μάλιστα τα
σιδεροπρίονα που έχουν μικρό δόντι κάνουν την καλύτερη δουλειά.
Είναι προφανές ότι ο διάδρομος χαλκού στην σειρά τρύπες που κόβουμε θα καταστραφεί!..
ΟΜΩΣ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΠΗ, ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΖΗΜΙΑ ΣΕ ΠΛΑΪΝΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΧΑΛΚΟΥ!
Έτοιμο:Πάμε τώρα να μαρκάρουμε που θα γίνουν οι
ΚΟΠΕΣ που απαιτεί το κύκλωμα.
Κοιτάζοντας το αρχικό μας Veroboard Layout γράφουμε στο χαρτί σε ποια σημεία είναι
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΕΣ και τις γράφουμε στο χαρτί.
Είναι στα
σημεία D4 και E7.Μετά με ένα (κόκκινο κατά προτίμηση) μαρκαδόρο τις
ΜΑΡΚΑΡΟΥΜΕ στην πλακέτα μας:
Επίσης
ΜΑΡΚΑΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΩ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΓΩΝΙΑ της πλακέτας για να ξέρουμε πάντα πως είναι η σωστή της όρθια θέση:
Τώρα θέλουμε
ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΗ να μεταφέρουμε τα σημάδια στην πίσω πλευρά της πλακέτας που έχει τους διαδρόμους, ώστε να κάνουμε τις κοπές.
Αυτό γίνεται με σίγουρο τρόπο ως εξής:
ΠΕΡΝΑΜΕ ΕΝΑ ΣΥΡΜΑΤΑΚΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ που έχουμε σημαδέψει..:
..
ΤΟΥΜΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΚΕΤΑ ώστε να βλέπουμε τους διαδρόμους χαλκού
ΚΑΙ ΜΑΡΚΑΡΟΥΜΕ ΠΑΛΙ με τον μαρκαδόρο τις σωστές θέσεις:
Αυτός είναι ο καλύτερος και πιο σίγουρος τρόπος να αποφύγουμε τα μοιραία λάθη!
Είμαστε έτοιμοι να κόψουμε τους διαδρόμους χαλκού στα σωστά σημεία.
Αυτό γίνεται και με το
κοπίδι, εάν είμαστε
πολύ προσεκτικοί.
Όμως το
καλύτερο εργαλείο είναι ένα
μικρό τρυπάνι χειρός (όχι μεγάλο που δεν θα μπορούμε να το ελέγξουμε!) με ένα
τρυπανάκι μετάλλου (όχι ξύλου που έχουν μία μικρή εξοχή στην μέση)
μεγέθους 4 χιλιοστών.
Κάνει και οτιδήποτε άλλο πλησιέστερο μπορεί να έχετε.
ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΟΧΗ και με
ΠΟΛΥ ΑΡΓΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΤΡΥΠΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΡΚΑΡΕΙ ΤΟΝ ΧΑΛΚΟ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΕΙ:.
Προσοχή:
ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΡΥΠΑ ΠΕΡΑ ΓΙΑ ΠΕΡΑ. Μόνο λίγο φάγωμα θέλει. Προσοχή επίσης στα πλαϊνά να μην βλάψουμε άλλους διαδρόμους χαλκού!.
Έτοιμο! Πως σας φαίνεται?ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΑΞΕΙ, ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ!!!!!!!!!!!! ..και το άφησα ακριβώς για να το δείτε.
ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ:Κατά την κοπή,
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΓΡΕΖΙΑ ΧΑΛΚΟΥ γύρω από τις τρύπες και πλάι εκεί που κόβουμε, ή και αλλού τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν
ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΑΤΑ!!!. Γι’αυτό:
ΠΡΕΠΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΟΠΗ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΧΑΛΚΟΥ:1. ΚΟΠΗΚΑΝ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ?
2. ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑΝΕ ΜΕ ΠΛΑΙΝΟ ΧΑΛΚΟ?
3. ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΘΑΡΕΣ ΟΙ ΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΠΑΦΟΙ?
ΟΛΗ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟ ΒΗΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΑΣ ΓΛΥΤΩΣΕΙ ΑΠΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΟΥΣ ΜΠΕΛΑΔΕΣ ΜΕΤΑ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΠΟΥΝ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΨΑΧΝΕΤΕ ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΩΣΤΑ!!!!!!....... Να λοιπόν η πλακέτα μας, πολύ μικρή και τριανταφυλλένια, έτοιμη για το Booster.
Είμαστε έτοιμοι να περάσουμε τα εξαρτήματα πάνω..
(η συνέχεια στο επόμενο post)
Καλή επιτυχία!!!..