Σελίδες:
  • #1 από Ο Νέος Κιθαρωδός στις 28 Nov 2002
  • Στην περιοχή "Θεωρία και Πράξη" υπάρχουν δυο νέα άρθρα για τους ρυθμούς στην κιθάρα και με ιατρικές πληροφορίες για την τενοντίτιδα και προβλήματα του καρπού.

    Ευχαριστούμε πολύ τον Newbie :)
  • #2 από Απόλλων στις 28 Nov 2002
  • Προσωπικά θεωρώ ότι το πρόγραμμα φυσιοθεραπείας που προτείνεται στο συγκεκριμένο άρθρο είναι μάλλον πεπαλαιωμένο.  Οι υπέρηχοι μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν, η χρήση όμως διαθερμίας σε τενόντια προβλήματα δεν έχει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.  Οι δε ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι επίσης άσκοπες αφού η ενδυνάμωση αφορά μύες και όχι τένοντες.  Η ενδυνάμωση των μυών δεν συνεπάγεται ότι οι τένοντες θα είναι σε πλεονεκτικότερη θέση όσον αφορά στην ικανότητα τους να ανταποκριθούν σε αυξημένα φορτία, όπως ισχυρίζεται ο συγγραφέας του άρθρου.  Εξάλλου η τενοντίτιδα εμφανίζεται κυρίως λόγω παρατεταμένης χρήσης, όχι απαραίτητα λόγω υπερβολικού φορτίου.  Αυτό που μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα σε τενοντίτιδες και γενικά σε σύνδρομα υπέρχρησης είναι η αποφυγή των δραστηριοτήτων που προκάλεσαν την πάθηση ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, η αλλαγή στον τρόπο χρήσης του χεριού (καλή στάση και θέση του χεριού, σωστή εφαρμογή πίεσης των δακτύλων, κλπ).  Οι τένοντες πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε αυτήν ακριβώς τη λειτουργία που επέφερε το πρόβλημα αρχικά και όχι στις οποιεσδήποτε ασκήσεις ενδυνάμωσης, οι οποίες μπορεί να μην έχουν καμία λειτουργική συνεισφορά.  Θα συνιστούσα ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση ναρθήκων, επιδέσμων ή παρόμοιων βοηθημάτων, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν μυική ατροφία και δυσκαμψία της άρθρωσης αν χρησιμοποιηθούν για υπερβολικό χρονικό διάστημα.  

    Τουλάχιστον δεν έχει χρησιμοποιηθεί ο προσφιλής μεταξύ των Ελλήνων συναδέλφων όρος "φυσιΚοθεραπεία" που πάντα μου προκαλεί κάτι σε νευρικό κλονισμό...  >:(
  • #3 από Βραζίλης στις 29 Nov 2002
  • Απολλων, μόνο αυτά τα λίγα κατάφερα να βρω σχετικά με την τενοτίτιδα, κλπ. Δεν είμαι γιατρός ούτε φυσιοθεραπευτής για να κρίνω αυτά που γράφουν. Αν ζητηθεί η γνώμη μου, θα την πω από την πλευρά του πάσχοντα. Αν τώρα εσύ έχεις ή μπορείς να γράψεις κάτι περισσότερο ή πιο εμπεριστατωμένο σχετικά με το θέμα, στείλ'το και θα το προσθέσουμε στη σελίδα.
  • #4 από Πέτροc στις 29 Nov 2002
  • Σχετικά με τους "Ρυθμούς στην κιθάρα" οφείλω να εξηγήσω τα παρακάτω :

    Οι περισσότεροι ρυθμοί είναι ότι θυμάμαι από τον πρώτο δάσκαλο που είχα στην κιθάρα, το Βασίλη (όχι το γνωστό.., ούτε τον Παπακωνσταντίνου..) και τους έμαθα πριν από 20  :o  περίπου χρόνια … - Καλά να ’σαι Βασίλη, όπου και να ’σαι …  :D :D
    Οι παραδοσιακοί ρυθμοί (ιδίως τα θρακιώτικα) προέρχονται από τον  Παππού-Αποστόλη, όπου μου τους εξηγούσε προφορικά, και ταλαιπωρήθηκα αρκετά στο μέτρημα…  :P -πάντα σε θυμόμαστε Παππού …
    Πήρα και κάποια βοήθεια από το διαδίκτυο, σε sites για κρουστά…  :P

    Το επόμενο βήμα είναι η ηχογράφηση των ρυθμών αυτών την οποία παλεύω αυτές τις μέρες. Φαντάζομαι να έχω τελειώσει μέχρι τη Δευτέρα-Τρίτη, και να έχετε στα χέρια σας και από ένα παράδειγμα σε κάθε ρυθμό.

    Επίσης, μάλλον βιάστηκα να στείλω το κείμενο  >:( . Στην ηχογράφηση φάνηκαν κάποια λαθάκια του κειμένου (π.χ. ο Ικαριώτικος έχει μετρηθεί λάθος - έχει τρίηχο ογδόου,  ο μπάλος και το απτάλικο έχουν πιο γνωστές παραλλαγές, ο αντικρυστός πρέπει να ελεγχθεί) – οπότε περιμένετε για τη Δεύτερη έκδοση (την αναθεωρημένη)  :P :P

    Θα παρακαλούσα επίσης όποιος ξέρει και άλλους ρυθμούς (π.χ. Μπαγιό, Σάμπα, Ρούμπα, Μπόσσα Νόβα κ.α.) ας τους στείλει.
    Να στείλει επίσης και τα λάθη που θα βρει. Για να μαθαίνουμε όλοι …  ;D

    Καλά τραγούδια σε όλους μας…  8)
  • #5 από Ο Νέος Κιθαρωδός στις 29 Nov 2002
  • Είχα και εγώ σκοπό να κάνω κάτι με τους ρυθμούς, και ελπίζω να τα καταφέρω. Ειδικά στους παραδοσιακούς ρυθμούς έχω κάνει κάποια προεργασία, και θα προσπαθήσω να τα μαζέψω και να τα ανεβάσω κάποια στιγμή.

    Ας είναι καλά ο Νιούμπι (  ;) ) που ξεκίνησε το θέμα!
  • #6 από Απόλλων στις 29 Nov 2002
  • Είναι πολύ δύσκολο να γραφτεί κάτι που να καλύπτει κάθε πλευρά αυτού του θέματος.  Το πρόβλημα είναι ότι κάθε περίπτωση πρέπει να εξετάζεται και να θεραπεύεται με ιδιαίτερο τρόπο που έχει άμεση σχέση με τον συγκεκριμένο ασθενή, τη συγκεκριμένη παθολογία, τη συγκεκριμένη λειτουργία που ευθύνεται για την πάθηση κλπ.  Αλλιώς π.χ. θα αντιμετωπίσεις έναν κιθαρίστα και αλλιώς έναν χειριστή Η/Υ, ακόμα και αν τα συμπτώματά τους είναι παρόμοια.  Θα μπορούσα να βρώ κάποια άρθρα επί του θέματος, αλλά φοβάμαι ότι θα είναι στα Αγγλικά.  Και εκτός του ότι η μετάφρασή τους θα είναι χρονοβόρα, το περιεχόμενο άρθρων από ένα επιστημονικό περιοδικό σπάνια θα είναι κατάλληλο για το σκοπό που συζητάμε.  Θα προσπαθήσω κάποια στιγμή να ψάξω για άρθρα περίπου όπως αυτό που υπάρχει στο site της Κιθάρας, αλλά με πληροφορίες που θα είναι πιο αξιόπιστες.
  • #7 από pityian στις 15 Dec 2002
  •    Απόλλωνα...Μου είχε μείνει λίγο η απορία, διάβασα και σε ορισμένα φυλλάδια Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπίας, συνέδριο φυσικοεραπείας, φυσικοθεραπευτές κ.τ.λ. και κοίταξα το λεξικό Τεγόπουλου - Φυτράκη όπου υπάρχουν και τα δύο λήμματα με την ίδια ένοια...Αντιγράφω :

     φυσιοθεραπεία κ. φυσικοθεραπεία (η) ουσ. [<φύσις+ θεραπεία] σύνολο θεραπευτικών τεχνικών που βασίζονται στην χρησιμοποίηση φυσικών παραγώντων

     Mπορείς να διελευκάνεις λίγο περισσότερο το ζήτημα ;
  • #8 από Απόλλων στις 15 Dec 2002

  •   Απόλλωνα...Μου είχε μείνει λίγο η απορία, διάβασα και σε ορισμένα φυλλάδια Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπίας, συνέδριο φυσικοεραπείας, φυσικοθεραπευτές κ.τ.λ. και κοίταξα το λεξικό Τεγόπουλου - Φυτράκη όπου υπάρχουν και τα δύο λήμματα με την ίδια ένοια...Αντιγράφω :

     φυσιοθεραπεία κ. φυσικοθεραπεία (η) ουσ. [<φύσις+ θεραπεία] σύνολο θεραπευτικών τεχνικών που βασίζονται στην χρησιμοποίηση φυσικών παραγώντων

     Mπορείς να διελευκάνεις λίγο περισσότερο το ζήτημα ;


    Φυσικά και μπορώ...  :)

    Ο σωστός όρος είναι "Φυσιοθεραπεία".  Η λέξη προέρχεται από το "φυσικός", δηλαδή ο προερχόμενος από τη φύση, και τη θεραπεία.  Ο όρος "Φυσικοθεραπεία" είναι λανθασμένος και ιδού το γιατί.

    Όλες οι λέξεις που έχουν σαν πρώτο συνθετικό τη φύση σχηματίζονται ως "φυσιο-".  Έτσι π.χ. λέμε φυσιολάτρης, φυσιογνωμία, φυσιολογία κλπ.  Το πρώτο συνθετικό "Φυσικο-" έχει σχέση όχι με τη φύση, αλλά με την επιστήμη της Φυσικής, π.χ. Φυσικομαθηματικός.  Ως εκ τούτου, τα δύο αυτά συνθετικά δεν είναι ταυτόσημα, ούτε εναλλακτικά.  Αν ήταν έτσι, θα υπήρχαν και άλλες λέξεις με το ίδιο χαρακτηριστικό, πράγμα το οποίο δεν συμβαίνει.  Δεν θα λέγαμε ποτέ "φυσικογνωμία" ή "φυσικολάτρης" (!!!), όπως επίσης δεν θα λέγαμε και "Φυσιομαθηματικός".  Από τη στιγμή που, όπως αναφέρεται και στο λεξικό, η προέλευση της λέξης είναι από τη φύση και όχι τη Φυσική, δεν τίθεται θέμα ύπαρξης του όρου "Φυσικοθεραπεία".

    Δυστυχώς ο όρος "Φυσικοθεραπεία" φαίνεται να έχει επικρατήσει στην Ελλάδα σε βαθμό που να αναγράφεται και στα λεξικά παρ' ότι είναι γλωσσολογικά λανθασμένος.  Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως και γιατί επικράτησε.  Πιθανόν να είναι ένα από αυτά τα λάθη που διαιωνίζονται λόγω άγνοιας.  Από την ονομασία του συλλόγου (που ο θεός να τον κάνει σύλλογο) μέχρι τα μηχανογραφικά δελτία των Πανελληνίων εξετάσεων ο όρος αναγράφεται λανθασμένα.  Και οι απόφοιτοι του ΤΕΙ ΦυσιΚοθεραπείας, σαν καλοί επιστήμονες που είναι, φροντίζουν να συντηρούν ευλαβικά αυτόν τον όρο...
  • #9 από Ο Νέος Κιθαρωδός στις 15 Dec 2002
  • Απόλλωνα, μιας και από ό,τι φαίνεται ξέρεις καλά, και ούτως ή άλλως έχουμε βγει για τα καλά εκτός θέματος, ποια είναι η σωστή γραφή:

    Ορθοπεδικός ή Ορθοπαιδικός ?
  • #10 από Απόλλων στις 16 Dec 2002
  • Ορθοπεδικός = Ορθός + πέδησις (κυριολεκτικά σημαίνει σταμάτημα, δέσμευση των ποδιών).  

    όπως εμπέδηση = αντίσταση (Φυσική)
    τροχοπέδη = σταμάτημα του τροχού και συνεκδοχικά της ανάπτυξης (βλ. λ. θρησκεία... ;D)

    και όχι Ορθο-παιδικός, που έχει σχέση με το παιδί, π.χ. παλιμπαιδισμός.
  • #11 από Θοδωρής στις 16 Dec 2002
  • Επειδή το θέμα ιατρική και μεγάλο ενδιαφέρον έχει και δεν το βρίσκει κανεις εύκολα ,ιδίως για μουσικούς ,ας το επεξεργαστούν όσοι το γνωρίζουν καλά να γίνει και πλούσιο σε θεματολογία ,αλλά και επιστημονικά έγκυρο .
  • #12 από Βραζίλης στις 16 Dec 2002
  • Μηπως τελικα δεν "κολλαει" η πεδηση στον ορθοπεδικο; Δηλαδη ειναι αυτος που σταματαει ορθως; Μηπως το ορθοπαιδικος ειναι πιο σωστο και βγαινει απο τη παιδεια;  ???
    Τελος παντων, καλο θα ηταν να ειχαμε πληροφοριες επι της ουσιας, αν βρειτε καποιο αρθρο σχετικα με το θεμα της συζητησης, στειλ'τε το.

    Υ.Γ.
    Απο το λεξικο του Τριανταφυλλιδη στο http://www.komvos.edu.gr :

    ορθοπεδικός ο [orθopeδik&#243;s] O17 θηλ. ορθοπεδικός [orθopeδik&#243;s] O34 & ορθοπαιδικός ο [orθopeδik&#243;s] O17 θηλ. ορθοπαιδικός [orθopeδik&#243;s] O34 : γιατρός ειδικευμένος στην ορθοπεδική: O ~ διαπίστωσε ότι το 10% των παιδιών πάσχει από σκολίωση. Tον πήγαν στον ορθοπεδικό, για να δει το σπασμένο του πόδι. Xειρούργος ~.   [λόγ. ορθοπεδ(ική), ορθοπαι δ(ική) -ικός απόδ. γαλλ. orthop&#233;diste· λόγ. θηλ. χωρίς διάκρ. γένους]
  • #13 από Απόλλων στις 30 Dec 2003
  • Φίλε Βασίλη, τα τελευταία 12 χρόνια έχουν περάσει από τα χέρια μου αμέτρητα βιβλία Ορθοπεδικής.  Δεν νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία σχετικά με την ορθογραφία της λέξης, καθώς δεν έχω δει πουθενά να γράφεται "ορθοπαιδική".  Πιθανόν η σύγχυση να προέρχεται από την απόδοση του όρου σε ξένες γλώσσες, όπου μπορεί να βρεθεί είτε ως orthopedic είτε ως orthopaedic.  Και γενικά η δεύτερη εκδοχή φαίνεται να είναι πιο διαδεδομένη στα Αγγλικά, αν και σύμφωνα με όσα ανέφερα παραπάνω θα έλεγα ότι μάλλον δεν είναι η σωστότερη.  Πάντως σίγουρα δεν επικρατεί σύγχυση ανάλογη με αυτή του όρου "φυσιοθεραπεία".  Όσο για την ετυμολογία της λέξης, θα με ενδιέφερε να ακούσω άλλες απόψεις...
  • #14 από Jimmy_Page στις 31 Dec 2003
  • Απολλωνα εχω κατι για σενα οπου ΟΣΟΥΣ εχω ρωτησει δεν το ξερουν... Ειναι λιγο ασχετο με το Topic αλλα μιας και σε βρηκα ευκαιρο  :) λοιπον...

    Στις γραφες αναφερεται οτι ο "ασθενης και ο οδοιπορος" δεν φερουν αμαρτια κλπ κλπ... Αυτο ειναι λαθος (συγκεκριμενα το λαθος ειναι στο υπογραμμισμενο). Ξερεις το σωστο?
  • #15 από kafodio στις 13 Jan 2003
  •   Σαν κιθαριστας θα ηθελα να προσθεσω και γω δυο λογια σε ενα τοσο ενδιαφερον θεμα.
    Για τιτλο θα χρησιμοποιουσα "Ρυθμοι και τενοντιτιδα".
    Πιστευω πως το θεμα "Ρυθμος" ειναι η απαντηση στο θεμα "Ιατρικες πληροφοριες",το οποιο αναφερεται στην,οπως την αποκαλω,νοσο του κιθαριστα.Και αυτο,διοτι περισσοτερο  εμφανιζεται,στους κιθαριστες παρα στους δρομεις.Και μη μου πειτε πως οι πρωτοι χρησιμποιουν περισσοτερο τα χερια απο οτι οι δρομεις τα ποδια.Η μηπως διαφερει η ανατομια,ως προς τις λειτουργιες,σε τοσο μεγαλο βαθμο.Νομιζω πως η μονη διαφορα ειναι οτι ο δρομεας το πρωτο πραγμα που μαθαινει ειναι ο ρυθμος,και τον χρησιμοποιει και σαν βαση εκπαιδευσης,
    και γενικοτερα εξελιξης επιδωσεων.
    Ο ρυθμος για την,υπο του κρατους(κατ εμε υποπτη)εποπτεια,μουσικη παιδεια(Ωδεια)ειναι κατι ανυπαρκτο.Το σημαντικοτερο ισως για αυτους ειναι,μη τυχον και ξεφυγει καμια νοτα.
    Εχετε ακουσει ποτε,λαικος οργανοπαικτης να εχει τετοια προβληματα?Οχι βεβαια,διοτι για αυτους προεχει ο ρυθμος.

    Φιλικα
     kafodio
  • #16 από pityian στις 14 Jan 2003
  •   Εμφανίζεται όμως σε κολυμβητές  ;)
     Γι΄αυτό οι περισσότεροι αθλητές κάνουν την προθέρμανση πριν άπο το κύριο προγραμμά τους ώστε να αποφύγουν τέτοια προβλήματα. Ίσως, εδώ εξηγείται και το ότι εμφανίζεται πιο συχνά στους κιθαρίστες.
  • #17 από Απόλλων στις 14 Jan 2003
  • Έχω κάποιες αντιρρήσεις με όσα αναφέρει ο φίλος kafodio.

    Κατ' αρχήν φυσικά και διαφέρει η ανατομία και η φυσιολογία των μυών του καρπού και του χεριού από αυτή των μυών του μηρού.  Όσο για το αν οι κιθαρίστες χρησιμοποιούν περισσότερο τα χέρια τους απ' ότι οι δρομείς τα πόδια, θα έπρεπε ίσως να σκεφτείς τη μυική μάζα του αντιβραχίου και του καρπού σε σχέση με αυτή των μηρών και των γλουτών.
    Και φυσικά κανένας δρομέας δεν τρέχει περισσότερο απο 3-4 ώρες την ημέρα και αυτό όχι κάθε μέρα, ενω πολλοί κιθαρίστες παίζουν κιθάρα πολύ περισσότερο σε καθημερινή βάση.  Και μάλιστα, όπως επισήμανε και ο pityian, χωρίς να κάνουν προθέρμανση ή διατάσεις.    

    Επίσης δεν κατάλαβα πως ο ρυθμός μπορεί να αποτρέψει την τενοντίτιδα ή οποιοδήποτε άλλο σύνδρομο υπέρχρησης όπως ισχυρίζεται.  Θα ήθελα περισσότερες εξηγήσεις πάνω σε αυτό το συσχετισμό.   Άλλωστε εξ όσων γνωρίζω οι κιθαρίστες τείνουν να εμφανίζουν τενοντίτιδες στο αριστερό χέρι το οποίο που πιάνει την ταστιέρα (αν πρόκειται για δεξιόχειρες) και όχι στο δεξί το οποίο είναι υπεύθυνο για το ρυθμό.

    Τέλος, όσον αφορά το ερώτημα που έθεσε ο Jimmy Page σχετικά με τη λέξη "οδοιπόρος" (το οποίο μόλις τώρα είδα), κι εγώ θα πίστευα ότι αυτή η ορθογραφία είνα σωστή.  Αν γνωρίζεις κάτι διαφορετικό, θα με ενδιέφερε να το μάθω...
  • #18 από kanellop στις 14 Jan 2003
  • otan hmoun ma8hths, eixe anaferei o 8rhskeutikos mou, oti to swsto einai "h diporos" (den kovw to kefali mou gia thn or8ografia) kai anaferotan sthn eggyo gynaika.
    Den ksanasynanthsa auth thn apopsh
  • #19 από kafodio στις 15 Jan 2003
  •   Αγαπητοι φιλοι του ¨"Κιθαρα".
     Να ξεκινησω με μια διευκρινηση για να μην παρεξηγηθω.Οπως ειπα ειμαι κιθαριστας και στο διαλογο αυτο συμμετεχω καλοπροαιρετα,περισσοτερο για να μαθω και οχι για να διαφωνησω.
     Η προηγουμενη παραθεση,ηταν απλως ενα συμπερασμα,απο το οτι μεχρι σημερα εχω ακουσει η διαβασει.Και φυσικα ουτε ανατομια ουτε τους ιατρικους ορους γνωριζω.Παρακαλω λοιπον να μην με κρινετε αυστηρα.Διαβαζω προσεκτικα τα οσα γραφετε η θα γραψετε,και παραθετω και γω με τη σειρα μου,τις σκεψεις μου,οι οποιες προεκυψαν απο την πειρα 18 χρονων σκληρης μελετης της κιθαρας.Δεν ισχυριζομαι πως οτι λεω και μονον ειναι σωστο.Και για να ολοκληρωσω τη αποψη επι του θεματος,διευκρινιζοντας ετσι και τις αποριες σας σε οσα αναφερθηκα την προηγουμενη φορα,συμπληρωνω το εξης.
     Νομιζω πως υπαρχει ενα συστημα λειτουργιων-αν μου επιτρεπεται η εκφραση-το οποιο ειναι:
       Εγκεφαλος-εντολες-νευρα-μυες.
     Αν ειναι σωστο αυτο που λεω τοτε,η καθε εντολη που ξεκινα απο τον εγκεφαλο ακολουθοντας την ως ανω διαδρομη,μετα-
    τρεπεται σε κινηση στα δακτυλα.
      Η καθε εντολη επαναλαμβανεται αρκετες φορες,αναλογα με τις ικανοτητες του μουσικου,εως οτου αποτυπωθει στον εγκεφαλο.Οπωσδηποτε αντιλαμβανομαι πως δεν θα ειναι τοσο απλο οσο το εξηγω εγω,και ισως αυτη τη λειτουργια διεπουν 500 που λεει ο λογος,νομοι.(εδω χρειαζομαι τη βοηθεια του φιλου "Απολλων").
      Θελω να σταθω ομως σε αυτο το σημειο.Ο εγκεφαλος νομιζω μπορει να εκτελεσει περισσοτερες απο μια λειτουργιες ταυτοχρονα.επισης ειναι και ρυθμιστης της καθε λειτουργιας των επι μερους λειτουργιων του καθε οργανου η μελους του σωματος.Κατ επεκταση,δεν ειναι  ειναι και υπευθυνος για τη συμπεριφορα των μυων και των τενοντων,συγχρονως και ξεχωριστα για το καθε ενα απο αυτα?
     Αν ειναι ετσι καλως.Αν οχι,τοτε το ολο σκεπτικο μου ειναι λαθος,οποτε και θα παραμεινω απλως ακροατης.
     Περιμενω το δικο σας σχολιο,το οποιο μου ειναι απαραιτητο για την ολοκληρωση της αποψης μου.
     
     Φιλικα
     kafodio
  • #20 από Απόλλων στις 15 Jan 2003
  • Κατ' αρχήν η αλήθεια είναι ότι απέχουμε ακόμα πάρα πολύ από την πλήρη κατανόηση των εγκεφαλικών λειτουργιών.  Η λειτουργική σύνδεση του εγκεφάλου με τους μύες και τους τένοντες (οι οποίοι τένοντες αποτελούν μέρη των μυών) μέσω των νευρικών οδών είναι λίγο πολύ γνωστή και κατανοητή.  Και φυσικά ο εγκέφαλος μπορεί να επιτελέσει όχι μία αλλά χιλιάδες λειτουργίες κάθε δευτερόλεπτο, οι περισσότερες από τις οποίες δεν θα γίνουν ποτέ αντιληπτές από τον κάτοχό του.

    Αυτό στο οποίο αναφέρεσαι με την "αποτύπωση" λειτουργιών στον εγκέφαλο έχει σχέση κυρίως με το τμήμα του εγκεφάλου που ονομάζεται παρεγκεφαλίδα και το οποίο ελέγχει μεταξύ άλλων τις αυτοματοποιημένες λειτουργίες.  Γι αυτό και μπορείς να παίζεις κιθάρα και να κάνεις άλλα πράγματα ταυτόχρονα, από το να τραγουδάς μέχρι να παρακολουθείς τηλεόραση.  Η οδήγηση είναι ένα άλλο παράδειγμα αυτοματοποιημένης λειτουργίας στην οποία τα ανώτερα κέντρα του εγκεφάλου (κινητικός φλοιός) δεν ασκούν τον πρωτεύοντα έλεγχο.  

    Πάντως δεν είμαι σίγουρος που θέλεις να καταλήξεις ή τι σχέση έχουν όλα αυτά με την τενοντίτιδα για την οποία συζητούσαμε....
  • #21 από Jimmy_Page στις 19 Jan 2003

  • Τέλος, όσον αφορά το ερώτημα που έθεσε ο Jimmy Page σχετικά με τη λέξη "οδοιπόρος" (το οποίο μόλις τώρα είδα), κι εγώ θα πίστευα ότι αυτή η ορθογραφία είνα σωστή.  Αν γνωρίζεις κάτι διαφορετικό, θα με ενδιέφερε να το μάθω...


    Το σωστο ειναι "ασθενεις και διποροι". Διπορος, δηλαδη αυτος που εχει δυο τρυπες, δηλαδη η γυναικα που θηλάζει!!!

    Ενδιαφερον...
  • #22 από Απόλλων στις 20 Jan 2003
  • Δεν ξέρω τι ακριβώς αναφέρεται στις γραφές, αλλά η λέξη "δίπορος" (αν όντως υπάρχει γιατί εγώ προσωπικά δεν την έχω ξανακούσει) δεν έχει καμία σχέση με τον "οδοιπόρο", δηλαδή αυτόν που πορεύεται στην οδό (κατ' αντιστοιχίαν με τον αεροπόρο, τον θαλασσοπόρο κλπ).  Επομένως σύμφωνα με τα λεγόμενά σου πρόκειται για εντελώς διαφορετικό λήμμα και όχι για ορθογραφικό λάθος...
  • #23 από Jimmy_Page στις 20 Jan 2003
  • Ναι δεν προκειται για οορθογραφικο λαθος αλλα για τελειως διαφορετικη λεξη!
  • #24 από Vagabond στις 20 Jan 2003

  • Απολλωνα εχω κατι για σενα οπου ΟΣΟΥΣ εχω ρωτησει δεν το ξερουν... Ειναι λιγο ασχετο με το Topic αλλα μιας και σε βρηκα ευκαιρο  :) λοιπον...

    Στις γραφες αναφερεται οτι ο "ασθενης και ο οδοιπορος" δεν φερουν αμαρτια κλπ κλπ... Αυτο ειναι λαθος (συγκεκριμενα το λαθος ειναι στο υπογραμμισμενο). Ξερεις το σωστο?


    Loipon nai, ksethapsa to arxaio-elliniko leksiko mou (me provlimatisate...  ;D ) to "odoiporos" einai swsto. To rima einai "odoiporew-odoiporw" (sunirrimeno) kai etumologika proerxetai apo ta : odos + poros (mallon poreuomai... anyway)
    Kai profanws ksefygame apo to thema, alla mia kai tethike...  ;)
  • #25 από kafodio στις 22 Jan 2003
  • Γεια σας και συγνωμη που αργησα να επανελθω.
    Εχουμε λοιπον, μια εντολη που ξεκινα απ τον εγκεφαλο,και μεσω των νευρων καταληγει στους μυες οι οποιοι με τη σειρα τους εκτελουν αναλογη με την εντολη,κινηση.Αυτη η εντολη σε πρωτο σταδιο καθοδηγηται απο ενα μερος του εγκεφαλου το οποιο εχει σχεση με τις ενεργειες αυτες που χρειαζονται καποιο ειδος κωδικα,ωστε να περασει σε επομενο σταδιο καθοδηγησης,απο αλλη τοποθεσια εγκεφαλου,η οποια και δινει πιο ομαδικα και πιο αυτοματοποιημενα τις εντολες.
    Εδω ειναι λοιπον που επιμενω πως χρειαζεται ο ρυθμος να μεσολαβει σαν κωδικας.Καθε φορα που γινεται για πρωτη φορα μια λειτουργια,απαιτειται περισσοτερη ενεργεια,απ οτι οταν την εχουμε επεξεργαστει,οταν την εχουμε κωδικοποιησει
    οπου ουτε περιττες κινησεις κανουμε,αλλα και λιγοτερη δυναμη εξασκουμε.
    Σκεφτητε πως για να εκτελεσει ενας μουσικος ενα εργο του Μπαχ,κανει 1200 κινησεις περιπου το λεπτο.Ακολουθει δε την διαδικασια που ανεφερα προηγουμενως για να μαθει το κομματι.Το χωριζει σε μικρα μερη,Θα ελεγα περιπου,μαζι με τις παυσεις και τα παρεστιγμενα,20-30 νοτες καθε φορα.Καθε μερος απο αυτα,το παιζει ξανα και ξανα,παντα ομως με οδηγο τον ρυθμο,(χρονοδιασταση μικρη σε εκταση που επαναλαμβανεται)ωσπου να περασει απο τη μια περιοχη στην αλλη(εγκεφαλου).Να προσαρμοστουν και να εναρμονιστουν ολα οσα χρειαζονται,ωστε το αποτελεσμα να ειναι θεμιτο.
    Τρια ειναι τα κυρια σημεια,στο θεμα μας:
    -Κινηση,να πεφτει το δακτυλο του αριστερου χεριου,την αντιστοιχη,συγκεκριμενη χρονικη στιγμη,οπου το δεξι κτυπα τη ιδια χορδη.
    -Δυναμη που απαιτειται να ασκηθει(ουτε λιγοτερη αλλα ουτε και περιττη).
    -Χρονικη διαρκεια(ποσο χρονο θα παραμεινει κρατημενη η νοτα).
    Αυτα ειναι απαραιτητα και αναγκαια,και θα πρεπει να δινεται ιδιαιτερη προσοχη απο το μουσικο.Οτι λαβει χωρα στο συγκεκριμενο σταδιο,θα παραμεινει για παντα και θα καθοδηγει τις ενεργειες της περιοχης αυτης οπου γινονται αυτοματοποιημενες λειτουργιες.
    Με τον καιρο,οσο εξελισεται η σχεση αυτη των αυτοματοποιημενων κινησεων,αναπτυσεται παραλληλα αυτο που εγω αποκαλω,μυηκη μνημη.
    Θα σταθω ομως εδω και θα συνεχισω μια αλλη φορα,αν δεν γινομαι κουραστικος.
    Χαιρετισμους
    kafodio
Σελίδες: