Αποστολέας Θέμα: Γιατί τα semi hollow μπάσα είναι συνήθως short to medium scale ;  (Αναγνώστηκε 28400 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
Σοβαρά όμως ποιος είναι λόγος που τα περισσότερα semi hollow μπάσα είναι short scaled; Βία medium scaled ;;

Είναι θέμα κατασκευαστικό, ηχητικό, μαρκετίστικο (ειδικές χορδές και λοιπά περιφεριακά καλούδια);

Έχει ίσως να κάνει με το μουσικό στύλ που αρχικά τα όργανα αυτά ήθελαν να καλύψουν ;;;

-Κάθε βοήθεια δεκτή !!!

 ;D
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4471
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
Χωρίς να είμαι ειδικός, καθαρά από θέμα φυσικής, πιστεύω ότι καθώς τα μικρότερα scale έχουν την ιδιότητα να μπορούν να παράγουν τις ίδιες νότες με λιγότερη τάση των χορδών, είναι πιο κατάλληλα για hollow bodies τα οποία by design δεν έχουν την δομική αρτιότητα και αντοχή των full bodies.
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος AnimaPura

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 556
  • Φύλο: Άντρας
  • Με λένε Παναγιώτη
    • Προφίλ
    • YouTube
Όσο αυξάνεται το scale, τόσο μεγαλύτερη είναι η τάση που δέχεται το όργανο από τις χορδές. Όσο μειώνεται το υλικό του σώματος, τόσο μειώνεται η αντοχή του στην τάση των χορδών.

Επομένως δεν μπορείς να έχεις μεγάλα scales και πολύ μεγάλα κενά στο σώμα. Ειδικά σε μπάσο, όπου οι χορδές είναι μεγαλύτερες και η τάση επακόλουθα μεγαλύτερη σε σχέση πχ με μια κιθάρα.
Excuse me while I kiss the sky!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Βασικα,εαν καταλαβα καλα,τα κοντραμπασα δεν εχουν βεργες συον λαιμο παρολο πογ ειναι πιο μεγαλο scale γιατι εχουν πιο κοντο λαιμο.Εαν πουμε οτι οι δυναμεις πανε συμφωνα με την ροπη (δυναμη επι την αποσταση) βγαζει νοημα αλλα δεν νομιζω οι χορδες του μπασου να ειναι και τοσο heavy σε σιγκριση με της κιθαρας.Το σετ πχ στο εξαχορδο μου ειναι 0.254 χορχη με περιπου 41 τενσιον και η κατω κατω 0.055 με 40 τενσιον γιατι απο μεσα ο πυρινας ειναι ιδιος ( hexagon core).μονο το τιλιγμενο σιρμα αλλαζει.Δεν ξερω τι τενσιον εχουν οι κιθαριστικες κιθαρες αλλα στα μπασα απο χορδη σε χορδη δεν ειναι και τοσο τραγικες οι διαφορες.Ωστοσο δεν εχω ιδεα φιατι τα κανουν short scale.Μαλλον δεν εχουν καλο γουστο  :P
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος adr1anos

  • Συναλλαγές: (2)
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 4471
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάρα πολλές ιδέες, πολύ λίγος χρόνος..
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • My LinkedIN Profile
πχ στο εξαχορδο μου ειναι 0.254 χορχη με περιπου 41 τενσιον και η κατω κατω 0.055 με 40 τενσιον γιατι απο μεσα ο πυρινας ειναι ιδιος ( hexagon core).
Πολύ ενδιαφέρον, δεν το ήξερα.
Απλά άνοιξε τα φτερά σου!.. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μόνα τους.



→ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ DIY Άρθρων μου στο Kithara.gr 

Αποσυνδεδεμένος Archangel

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 379
  • Φύλο: Άντρας
  • I've... seen things you people wouldn't believe...
    • Προφίλ
 Σας ευχαριστώ παίδες…


Καταλήγουμε λοιπόν στο ότι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό ο λόγος είναι κατασκευαστικός (θα ορκιζόμουν βέβαια πως σε κάποιο studio ένα και-καλά ηχολήπτης είχε πει πως τα short scale όργανα έχουν πιο μπάσο ήχο // τύπου SG μπάσο)…  Ρωτάω βέβαια γιατί το τελευταίο διάστημα τρώγομαι με τα ρούχα μου και σκέφτομαι πως περά από καλό πιστό μου Guild Starfire II ίσως ήρθε η ώρα να φτιάξω το δικό μου σκαφάτο μπάσο… 



Για την ακρίβεια σκέφτομαι μια updated έκδοση του Starfire με κεραμικούς και extra piezzo μαγνήτες, καλύτερη γέφυρα, ΤΒΧ διακόπτη και άλλα καλούδια… το θέμα είναι πως οι μόνοι μουσικοί που γνωρίζω με long scale semi hollow μπάσα είναι οι Simon Gallup (των Cure) και ο Peter Hook (των Joy Division, New Order, the Light).  Και οι δύο έπαιξαν είτε με Εccleshall 335 (τα οποία μάλλον είναι πανάκριβα και με μεγάλη λίστα αναμονής) ή με Dick Knight Customs (τα οποία υποθέτω έγιναν συλλεκτικά κομμάτια με τον θάνατο του κατασκευαστή τους).


Όπως και να έχει το θέμα μου ήταν αν είναι εφικτό το να έχεις scale 34`` αντί του 30``… και μάλλον είναι… υποθέτω…   
 
Be(a)st Wishes & Bloody Kisses...


Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Υποθετικα τα short scale θελουν πιο χοντρες χορδες.Και γιαυτο καποτε εψαχνα να παρω ric ομως μετα απο πολυ διαβασμα-ψαξημο κατελιξα με 1μετρο scale και παρα τους απαραδεκτους μαγνητες και το korina neck ακουγετε πολυ καλυτερα απο αλλα ποιοτηκοτερα μπασα.Το θεμα ειναι να σε βολευει αλλα δεν πιστευω οτι εχει τοση μεγαλη διαφορα αν το ταστο ειναι 5-7 mm μεγαλυτερο η μικροτερο γιατι τοσο μικρες ειναι οι διαφορες.Αυριο θα ψαξω να βρω τον πινακα με τα gauge & tension απο μια ετερια που εχω να μπορεις να εχεις μια περιπου εικονα.

The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος AnimaPura

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 556
  • Φύλο: Άντρας
  • Με λένε Παναγιώτη
    • Προφίλ
    • YouTube
H διαφορά μεταξύ των χορδών (από λεπτότερες σε πιο χοντρές) δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική. Μπορείς πχ να αλλάξεις gauge κατά πολύ, χωρίς πολλά προβλήματα. Οι νορμάλ καταστάσεις όμως σταματούν όταν αρχίζουμε να μιλάμε για baritone κιθάρες, οι οποίες έχουν χορδές που αρχίζουν και προσεγγίζουν το μπάσο. Θυμάμαι ένα μίνι ντοκιμαντέρ για τις signature του Stephen Carpenter, μιλούσαν για διάφορα θέματα επί του gauge, των τάσεων, της ανθεκτικότητας του σώματος λόγω των τεράστιων χορδών που έχει καταλήξει να χρησιμοποιεί ο Stephen κτλ. Αν το βρω θα το ποστάρω.
Excuse me while I kiss the sky!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Η βασικη διαφορα στις χορδες των short & long ειναι οτι με ιδιο τενσιον βγαζεις αλλο ηχο.Οποτε οταν κανουμε d-tuning αλλαζουμε το τενσιον και βγαινει αλλη νοτα.Ομως χαρακτιριστικα οπως tension,gauge,scale ειναι παλι σχετικα γιατι το ενα στοιχιο μονο του δεν μας λεει και τιποτα παρα μονο οταν ειναι ολα μαζι.Και παλι ειναι καπως στανταρ γιατι πολυ απλα ο φυσικος παραγοντας "ηχος" ειναι στανταρ.Το τενσιον ειναι και θεμα γουστου,αλλοι θελουν τις χορδες σφηκτες αλλοι χαλαρες.Τα βαριτονα οργανα επειδη πανε να ξεφυγουν απο το καλουπι τους πρεπει να ξεφυγουν και σε ολα αυτα.Οποτε το ενα ειναι συναρτηση του αλλου.Ολοι οι μπασιστες ξερουν πως για να δωσεις ογκο δεν παιζεις κοντα στο σωμα αλλα μακρια και με ανοιχτες χορδες.
Θα βαλω 2 φωτο.Μια με διαφορες χορδες απο 0.045-0.105 dadario και την χωντρη 0.254 οπου το κεντρικο σιρμα που στην ουσια ειναι αυτο που τεντωνει αρα ασκει το τενσιον θα δειτε πως ειναι ιδιο και δεν ξερω αν μερικοι θα ξεχωρισουν ποια χορδη ειναι ποια.Επισεις μια φωτο της γεφυρας για να δειτε πως παχενουν σταδιακα οι χορδες αλλα και ενα σχεδιο με την βασικη δομη της χορδης.
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Αργησα αλλα το καταλαβα.Επειδη ενα κομματι του κειμενου γραφτηκε με παρα πολυ μικρους χαρακτηρες,το ξαναβαζω ως εικονα γιατι παλι μου κανει νουμερα.
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Το tension στις διάφορες χορδές είναι φυσιολογικό να είναι ίδιο, γιατί ΈΤΣΙ ΣΧΕΔΙΆΣΤΗΚΕ. Ξεχνάτε ότι αυτό ακριβώς καθορίζει τη σκληρότητα της χορδής. Όταν παίρνετε ένα low-medium-high tension σετ χορδών, πληρώνετε για ένα σετ με ομοιογενή σκληρότητα. Άρα ξεκινάτε με μια βάση σχεδιασμού για τον πυρήνα. Αυτό που αλλάζει μετά είναι το dm/dl ή αλλιώς "η διάμετρος του τυλιγμένου σύρματος γύρω από το πυρήνα".
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Νομιζω πως το κλασικο στανταρ σετ εχει μεγσλιτερο τενσιον στις λεπτες χορδες και μικροτερο στις χοντρες για να ριναι πιο ξεκουραστο το παιξιμο.
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Ωραία. Να επαναδιατυπώσω λοιπόν. Το Tension είναι σχεδιασμένο να είναι όπως είναι. Είναι μέρος του προϊόντος.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3656
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Δεν ξερω κατα ποσο καταλαβα τι θες να πεις αλλα ναι,το καταληλο τενσιον στο καταληλο παχος μας δεινει την επιθημητη νοτα.Αν αλλαξει ενα απο τα 2 παιρνουμε αλλη νοτα ενω υπαρχει περιπτωση να αλλαξουν και τα 2 και να παρουμε την ιδια νοτα.Ομως δεν βλεπω κανενα λογο το τενσιον να φερει ευθηνη για το σκεηλ στα χολοου-σεμι χολοου οργανα.Να θυμησω πως
 και οι κλασικες εχουν πιο χοντρες χορδες απο τις ηλεκτρικες.
The μπασό is the law

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
258 Απαντήσεις
77925 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/03/07, 20:14
από Amylo
20 Απαντήσεις
8296 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/07/08, 15:20
από m@ster k@frer
1 Απαντήσεις
3068 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/04/09, 00:07
από Nikoubis
14 Απαντήσεις
12386 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/07/10, 18:21
από Lo.Lee.Ta
13 Απαντήσεις
4779 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 03/10/10, 09:47
από Guitarholic_punk
short scale μπάσο

Ξεκίνησε από walt Μπάσο

5 Απαντήσεις
3892 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/02/11, 21:55
από Jezus
0 Απαντήσεις
1910 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/11/11, 17:21
από STEFANOS604
0 Απαντήσεις
1816 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/11/11, 02:01
από Eagle Of Kamelot
5 Απαντήσεις
15128 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 17/04/15, 17:35
από saved
12 Απαντήσεις
21933 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/12/16, 14:08
από hot_sauce (φλουτσ)