Αποστολέας Θέμα: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας  (Αναγνώστηκε 7789 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« στις: 11/12/14, 14:33 »
Κάποιος εδώ στο φόρουμ με προέτρεψε να «προσέξω» με ποια αρμονία να ασχοληθώ καθ´ ότι η «κλασική» αρμονία θεωρείται πλέον απαρχαιωμένη.

Βιβλία σχετικά με «σύχρονη αρμονιά» έχω βρει μόνο όσο αφορά την jazz μουσική (το οποίο δεν είναι αυτό που ζητάω). Προσωπικά είμαι λάτρης της νέας «κλασικής» μουσικής δηλαδή των soundtracks.

Υπάρχει βιβλίο σύγχρονης αρμονίας που αφορά σύγχρονες μουσικές όπως τις πχ κινηματογραφικές;


ΥΓ: Αγόρασα και το πρώτο βιβλίο της βασικη θεωρίας του Αμάραντου Αμαραντίδη και μου άρεσε πολύ. Αν πιστεύετε ότι μπορεί να βοηθήσει το δεύτερο μέρος (αρμονία), παρακαλώ πείτε μου.
« Τελευταία τροποποίηση: 11/12/14, 14:36 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 610
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #1 στις: 11/12/14, 21:20 »
Αν σε ενδιαφέρει η (ορχηστρική) soundtrack μουσική τότε η κλασσική αρμονία είναι απαραίτητη. Αν θέλεις μάλιστα να προχωρήσεις σε σημείο να συνθέτεις τέτοια μουσική θα πρέπει να μελετήσεις ότι έχει σχέση με κλασσική μουσική, και όχι μόνο αρμονία, π.χ., αντίστιξη, φούγκα, ενορχήστρωση, μορφολογία, κ.τ.λ.π. Εννοείται ότι η μελέτη θα συνδυαστεί με ακρόαση κλασσικής. Τσέκαρε τους λεγόμενους "ρομαντικούς" συνθέτες όπως οι Wagner,  R. Strauss, Tchaikovsky, Sibelius, Mahler, Puccini, κ.α., θα δεις ότι άνετα τα έργα τους θα μπορούσαν να ήταν μέρος soundtracks (άλλωστε πολλά από αυτά έχουν όντως χρησιμοποιηθεί για αυτό το σκοπό). 

Η έκφραση ότι η κλασσική αρμονία θεωρείται πλέον απαρχαιωμένη είναι κατά την γνώμη μου μεγάλο λάθος. Απαρχαιωμένα είναι κάποια στυλ κλασσικής μουσικής, όπως, π.χ., οι φούγκες της εποχής Bach ή τα waltz της οικογένειας Strauss, με την έννοια ότι το (ευρύ) κοινό δεν ενδιαφέρεται πλέον για αυτά. Αυτό σημαίνει ότι το να μελετήσεις την αρμονία τους είναι λάθος? Σαφώς και όχι, ειδικά στην περίπτωσή σου. Όλα τα στυλ μουσικής, ακόμα και η ηλεκτρονική μουσική, εχουν πράγματα να σου δώσουν και αξίζει να τα μελετήσεις αν έχεις τον χρόνο. Ιδιαίτερα για την κλασσική αρμονία (και μουσική, γενικότερα), η άποψή μου είναι ότι όποιος την γνωρίζει σε βάθος είναι σε θέση να καταλάβει (με λίγη προσπάθεια) οποιοδήποτε άλλο στυλ, όπως jazz.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνεις ότι δεν θα βρεις βιβλίο που να εξετάζει "αρμονία των soundtracks" γιατί δεν διαφέρει από την κλασσική. Είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσεις κάποιον συνθέτη soundtrack θα σου πει ότι έμαθε την τέχνη μελετώντας σε βάθος κλασσική μουσική και ατελείωτο αριθμό παρτιτούρων από όπερες και soundtracks.

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #2 στις: 11/12/14, 21:44 »
Fourier ένας λόγος που διαβάζω ακόμα το forum, είναι τα post σου. Εμπεριστατωμένα και με διάθεση να βοηθήσεις.

Σε άλλα θέματα έχω εκτιμήσει πολύ τις απαντήσεις σου, κάτι που συνέβει και τώρα. Σ'ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #3 στις: 13/12/14, 02:05 »
Gildor η κλασσικη αρμονια ειναι απαραιτητη και ειναι το πρωτο σταδιο.. η μοντερνα αρμονια ειναι plug-in και την φορτωνεις αργοτερα σταδιακα. Ολες οι αρμονιες δεν ειναι τιποτε αλλο παρα κανονες-ιδιοτροπιες του καθε ειδους μουσικης και αυτο φυσικα γινεται κτημα σου μονο οταν θα εστιασεις πανω σε καποιο ειδος και το μελετησεις πολυπλευρα και εξονυχιστικα. Το μερος 2ο του Αμαραντιδη να το παρεις.. το εχω διαβασει και ειναι πολυ κατατοπιστικο-κατανοητο, αρκετα πληρες με ωραια σειρα και παραδειγματα. Μετα συνεχιζεις με αντιστιξη κτλ.. εχει δρομο αρκετο!!! Βεβαια θα πρεπει να μελετησεις ακουσματα και παρτιτουρες απο τα ειδη που σε ενδιαφερουν γιατι η ΘΕΩΡΙΑ που θα μαθεις δεν θα παραξει απο μονη της μουσικη.. απλα ενα εργαλειο ειναι για το πως πρεπει να χειριζεσαι τις νοτες και τα διαφορα οργανα.
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος mad_nassos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
  • Blues guy
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • mad_nassos homepage
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #4 στις: 15/12/14, 21:25 »
Αν σε ενδιαφέρει η (ορχηστρική) soundtrack μουσική τότε η κλασσική αρμονία είναι απαραίτητη. Αν θέλεις μάλιστα να προχωρήσεις σε σημείο να συνθέτεις τέτοια μουσική θα πρέπει να μελετήσεις ότι έχει σχέση με κλασσική μουσική, και όχι μόνο αρμονία, π.χ., αντίστιξη, φούγκα, ενορχήστρωση, μορφολογία, κ.τ.λ.π. Εννοείται ότι η μελέτη θα συνδυαστεί με ακρόαση κλασσικής. Τσέκαρε τους λεγόμενους "ρομαντικούς" συνθέτες όπως οι Wagner,  R. Strauss, Tchaikovsky, Sibelius, Mahler, Puccini, κ.α., θα δεις ότι άνετα τα έργα τους θα μπορούσαν να ήταν μέρος soundtracks (άλλωστε πολλά από αυτά έχουν όντως χρησιμοποιηθεί για αυτό το σκοπό). 

Η έκφραση ότι η κλασσική αρμονία θεωρείται πλέον απαρχαιωμένη είναι κατά την γνώμη μου μεγάλο λάθος. Απαρχαιωμένα είναι κάποια στυλ κλασσικής μουσικής, όπως, π.χ., οι φούγκες της εποχής Bach ή τα waltz της οικογένειας Strauss, με την έννοια ότι το (ευρύ) κοινό δεν ενδιαφέρεται πλέον για αυτά. Αυτό σημαίνει ότι το να μελετήσεις την αρμονία τους είναι λάθος? Σαφώς και όχι, ειδικά στην περίπτωσή σου. Όλα τα στυλ μουσικής, ακόμα και η ηλεκτρονική μουσική, εχουν πράγματα να σου δώσουν και αξίζει να τα μελετήσεις αν έχεις τον χρόνο. Ιδιαίτερα για την κλασσική αρμονία (και μουσική, γενικότερα), η άποψή μου είναι ότι όποιος την γνωρίζει σε βάθος είναι σε θέση να καταλάβει (με λίγη προσπάθεια) οποιοδήποτε άλλο στυλ, όπως jazz.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνεις ότι δεν θα βρεις βιβλίο που να εξετάζει "αρμονία των soundtracks" γιατί δεν διαφέρει από την κλασσική. Είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσεις κάποιον συνθέτη soundtrack θα σου πει ότι έμαθε την τέχνη μελετώντας σε βάθος κλασσική μουσική και ατελείωτο αριθμό παρτιτούρων από όπερες και soundtracks.

Συμφωνώ με το παραπάνω post και επίσης να προσθέσω:

  • Υπάρχει σύγχιση στον όρο κλασική μουσική και [κλασικισμός (κλασική περίοδος). Λέμε ότι η κλασική θεωρία και αρμονία είναι απαρχαιωμένη, αλλά προφανώς μιλάμε απλά για το Ελληνικό σύστημα. Όπου αφού τελειώσεις σε ένα ωδείο την θεωρία, μπαίνεις στη διαδικασία να μάθεις κλασική αρμονία. Αν ο δάσκαλος θέλει να σου μάθει πράγματα που γίνονται μέχρι και τον 21ο αιώνα, τότε είσαι μια χαρά. Απ' την άλλη όμως, επειδή η εξεταστέα ύλη αφορά την κλασική και μπαρόκ περίοδο, προετοιμάζεσαι για να δώσεις εξετάσεις σε κάτι τέτοιο... Προφανώς, αυτό που ακολουθεί την κλασική περίοδο, δηλαδή ο ρομαντισμός, εξακολουθεί να είναι κλασική μουσική.. στη συνέχεια έχουμε Ιμπρεσιονισμό, σύγχρονη μουσική, avant-garde, πειραματική, μινιμαλιστική, post-modern, κτλ... Για να κατανοήσεις όλα αυτά τα ρεύματα, πρέπει να ξέρεις κλασική θεωρία και αρμονία... Τέλος, φαντάσου ότι σε ένα ωδείο όταν τελειώσεις με την αρμονία (πτυχίο), στη συνέχεια διδάσκεσαι Αντίστιξη και μετά Φούγκα, που προηγούνται χρονικά απ' την αρμονία. Όταν πάρεις και πτυχίο Αντίστξης και Φούγκας, προχωράς στη Σύνθεση, όπου ένας καλός δάσκαλος θα σου δείξει οτιδήποτε του ζητήσεις... Αν ενδιαφέρεσαι μόνο να γράφεις, προφανώς δεν χρειάζεται να ακολουθήσεις όλη αυτή τη διαδικασία, αλλά να βρεις έναν καλό δάσκαλο κάποια στιγμή να σε βοηθήσει.
  • Πάρε και κάνε αναλύσεις σε έργα που σ'αρέσουν!!! Όχι μόνο στην παρτιτούρα! Κάτσε και άκου 500 φορές ένα κομμάτι που σε γεμίζει και προσπάθησε να αναγνωρίσεις όλα τα όργανα που παράγουν το ηχόχρωμα. Αυτό είναι κάτι που δεν διδάσκεται εύκολα...
  • Η τζαζ ουσιαστικά περιλαμβάνεται στην κλασική αρμονία, αν την κατανοήσεις σε βάθος και δεις και τα σύγχρονα πράγματα. Βέβαια, στη τζαζ υπάρχουν ρυθμικά σχήματα που δεν θα βρεις στην κλασική, οπότε μπορείς να πάρεις κι από εκεί ιδέες.
  • Γράψε πολύ μουσική αντιγράφοντας και κλέβοντας αγαπημένες σου συνθέσεις. Προφανώς όχι για να τα βγάλεις προς τα έξω, αλλά θα λειτουργήσουν σαν ασκήσεις! Αυτή η τεχνική έχει ακολουθηθεί από 10αδες γνωστούς συνθέτες και τραγουδοποιούς.
  • Το επόμενο βιβλίο του Αμαραντίδη είναι αρκετά καλό, αλλά πρέπει να λύσεις ασκήσεις και θέματα και από άλλα βιβλία για να σου μείνουν όσα διαβάζεις εκεί...

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #5 στις: 17/12/14, 01:32 »
το μερος 2ο του Αμαραντιδη να το παρεις..
Λάμπρο του χρόνου θα τελειώσω την βασική θεωρία και θέλω οπωσδήποτε να συνεχίσω στα θεωρητικά (μόνο θεωρητικά όμως· με μουσικό όργανο δεν θα επιθυμώ να ασχοληθώ). Σκεφτόμουν να το αγοράσω για να διαβάζω σιγά σιγά με τη βοήθεια φίλων μου και μόνος μου μήπως και με κατατακτήριες καταφέρω να περάσω την α'τάξη της ειδικής αρμονίας.

  • Το επόμενο βιβλίο του Αμαραντίδη είναι αρκετά καλό, αλλά πρέπει να λύσεις ασκήσεις και θέματα και από άλλα βιβλία για να σου μείνουν όσα διαβάζεις εκεί...
Φοβάμαι Νάσσο ότι εξ'αρχής μάλλον θα χρειαστώ δάσκαλο αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι για δασκάλους απο το μηδέν..
« Τελευταία τροποποίηση: 17/12/14, 01:41 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #6 στις: 17/12/14, 02:28 »
 
Παράθεση

Λάμπρο του χρόνου θα τελειώσω την βασική θεωρία και θέλω οπωσδήποτε να συνεχίσω στα θεωρητικά (μόνο θεωρητικά όμως· με μουσικό όργανο δεν θα επιθυμώ να ασχοληθώ). Σκεφτόμουν να το αγοράσω για να διαβάζω σιγά σιγά με τη βοήθεια φίλων μου και μόνος μου μήπως και με κατατακτήριες καταφέρω να περάσω την α'τάξη της ειδικής αρμονίας.

 
Ειναι πολυ καλογραμμενο κατα τη γνωμη μου και καποιες τυχον αποριες κατα το διαβασμα δεν θα ειναι εμποδιο.. βεβαια πρεπει να λυσεις ασκησεις για να το εμπεδωσεις και εκει σιγουρα θα χρειαστεις βοηθεια απο δασκαλο.


Για το οργανο που λες.. δεν εχεις ασχοληθει με κανενα? Δεν μπορω να φανταστω πως μπορει καποιος να κατανοησει τη μουσικη χωρις οργανο.. ειλικρινα τωρα μου φαινεται πολυ περιεργο. Νομιζω οτι τουλαχιστον στοιχειωδες γνωσεις απο πληκτρα ειναι απαραιτητες..  :-\
« Τελευταία τροποποίηση: 17/12/14, 02:32 από Lampr0s »
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #7 στις: 17/12/14, 04:42 »
Για το οργανο που λες.. δεν εχεις ασχοληθει με κανενα?
Βεβαίως και έχω ασχοληθεί. Στα φοιτητικά μου χρόνια έκανα 1 χρόνο πιάνο (το μετάνιωσα πολύ που σταμάτησα), καθώς και παίζω κλασική κιθάρα (ερασιτεχνικά πάντα) απο έφηβος (τώρα είμαι 30αρης).

Δεν έχω βέβαια τις «τρελές» γνώσεις που έχουν μουσικοί εδώ, αλλά μια α' γνώση στο μουσικό όργανο σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της, την έχω.
« Τελευταία τροποποίηση: 17/12/14, 04:46 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος mad_nassos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
  • Blues guy
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • mad_nassos homepage
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #8 στις: 17/12/14, 22:15 »
το μερος 2ο του Αμαραντιδη να το παρεις..
Λάμπρο του χρόνου θα τελειώσω την βασική θεωρία και θέλω οπωσδήποτε να συνεχίσω στα θεωρητικά (μόνο θεωρητικά όμως· με μουσικό όργανο δεν θα επιθυμώ να ασχοληθώ). Σκεφτόμουν να το αγοράσω για να διαβάζω σιγά σιγά με τη βοήθεια φίλων μου και μόνος μου μήπως και με κατατακτήριες καταφέρω να περάσω την α'τάξη της ειδικής αρμονίας.

  • Το επόμενο βιβλίο του Αμαραντίδη είναι αρκετά καλό, αλλά πρέπει να λύσεις ασκήσεις και θέματα και από άλλα βιβλία για να σου μείνουν όσα διαβάζεις εκεί...
Φοβάμαι Νάσσο ότι εξ'αρχής μάλλον θα χρειαστώ δάσκαλο αλλά οι καιροί είναι δύσκολοι για δασκάλους απο το μηδέν..

Αφού αναφέρεις το οικονομικό, τότε γιατί σκέφτεσαι να περάσεις στο Ειδικό Α' Αρμονίας;
Έχεις υπόψην σου πόσο θα σου κοστίσει αυτό και πόσες ώρες χρειάζεται να δουλεύεις;
Για να πάρεις το πτυχίο της Αρμονίας, χρειάζεται πρώτα να έχεις πάρει βαθμό στα μαθήματα:
  • Ιστορία της Μουσικής 1
  • Ιστορία της Μουσικής 2
  • Μορφολογία
  • Σολφέζ 1, 2, 3, 4, 5
  • Πιάνο (επιπέδου μέσης)
  • Χορωδία (2-3 χρόνια)
  • Πιάνο
  • Αντίστιξη
Κι αφού περάσεις όλα αυτά τα μαθήματα, ένα εξάμηνο μετά μπορείς να δώσεις εξετάσεις για να πάρεις το πτυχίο σου, το οποίο πάλι χωρίζεται σε 6 μέρη:
  • Δοσμένη Soprano
  • Δοσμένος Μπάσος
  • Κοράλ
  • Εναρμόνιση πρίμα-βίστα στο πιάνο
  • Ακουστικά
  • Θεωρητικές/εκπαιδευτικές ερωτήσεις


Αν δεν σε ενδιαφέρει οοοοοοόλη αυτή η ιστορία, μπορείς να βρεις ένα δάσκαλο που να σου κάνει θεωρία-ακουστικά-αρμονία-σύνθεση εκτός του συστήματος. Δεν είναι πολλοί αυτοί που το κάνουν, καθώς οι περισσότεροι θα σου προτείνουν να το πας all the way μέσα απ' το ωδείο, συλλέγοντας πτυχίο-πτυχίο μέχρι να φτάσεις στη Σύνθεση.... αλλά σίγουρα υπάρχουν

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #9 στις: 18/12/14, 22:28 »
Νάσσο ισχύει για το οικονομικό αλλά ευελπιστώ ότι εν τέλη θα ανταπεξέλθω.

Σχετικά με τα μαθήματα να σου πω πως στη σχολή εκτός απο την βασική θεωρία δυτικής μουσικής, κάνουμε υποχρεωτικά και σολφέζ. Με τις κατατακτήριες δεν ξέρω αν μπορώ να «παρακάμψω» (χωρίς να αναγκαστώ να τα διδαχτώ σε ωδείο εννοώ) μαθήματα.
« Τελευταία τροποποίηση: 18/12/14, 22:41 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #10 στις: 19/12/14, 00:23 »
Σε πια σχολή αν επιτρεπεται?
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος mad_nassos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
  • Blues guy
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • mad_nassos homepage
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #11 στις: 19/12/14, 12:49 »
Νάσσο ισχύει για το οικονομικό αλλά ευελπιστώ ότι εν τέλη θα ανταπεξέλθω.

Σχετικά με τα μαθήματα να σου πω πως στη σχολή εκτός απο την βασική θεωρία δυτικής μουσικής, κάνουμε υποχρεωτικά και σολφέζ. Με τις κατατακτήριες δεν ξέρω αν μπορώ να «παρακάμψω» (χωρίς να αναγκαστώ να τα διδαχτώ σε ωδείο εννοώ) μαθήματα.

Εξαρτάται σε ποια σχολή είσαι και τι μαθήματα έχεις περάσει.
Αλλιώς σε σοβαρά ωδεία δεν μπορείς να "παρακάμψεις" κάτι.

Κι εγώ και πολλοί άλλοι με κατατακτήριες μπήκαμε στο Β' Ειδικό Αρμονίας.
Παρόλ'αυτά έπρεπε να περάσω όλα αυτά τα μαθήματα ένα-ένα!!
Και όλα έχουν υποχρεωτικές παρουσίες, μπορείς να απουσιάσεις συγκεκριμένες φορές.


Σε ένα σοβαρό ωδείο, το τονίζω αυτό, καθώς σε πολλά σου λένε "δε βαριέσαι, πάρε ένα 7 στο Σολφέζ 1-2-3 και ξεκίνα απ' το 4" ή "Καλά μωρέ, μην πας χορωδία, θα σου βάλουμε εμείς ότι παρακολούθησες".


Αν διαβάσεις τα ΦΕΚ, κανονικά υποτίθεται ότι πρέπει να έχεις ήδη βαθμό σε κάποια σολφέζ πριν δώσεις κατατακτήριες, απλά υπάρχουν παραθυράκια...  ::)

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #12 στις: 19/12/14, 19:42 »
@LAMPROS

Σε σχολή Βυζαντινής μουσικής. Απο δυτική μουσική διδασκόμαστε μόνο τη βασική θεωρεία (α, β και γ) καθώς και σολφεζ.

@nassos

Διάβασες μόνος σου και πέρασες στο β'ειδικό ή με τη βοήθεια δασκάλου;
« Τελευταία τροποποίηση: 19/12/14, 19:44 από Gildor »

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #13 στις: 19/12/14, 20:44 »
Καταλαβα.. και γω εχω αφησει τη βυζαντινη στο 4ο ετος πριν δωσω πανελλαδικες, ενα χρονο ηθελα ακομα για πτυχιο.. και ξερω ακριβως τι κανουν εκει. Τι μου θυμησες τωρααα? Ωραιες εποχες!!! Ενταξει, καταλαβα.. κοιτα, εκει ειναι αλλη φαση. Εστειαζουν βασικα στο σολφεζ (για να μπορεις και να εισαι σε μια χορωδια), και φυσικα σου δινουν μια βαση για να εχεις στην ευρωπαικη για προφανους λογους (επικοινωνια με αλλους μουσικους, εκμαθηση καποιου οργανου, κτλ κτλ). Το ωδειο εχει εντελως διαφορετικη φιλοσοφια πανω στην ευρωπαικη, πολυ αυστηροτερη οπως λεει και ο Νασσος γιατι απλα αυτο ειναι το αντικειμενο του.


Εγω λοιπον θα σου πω οτι:
Αν θες μια πληρη μορφωση πανω στην ευρωπαικη, πηγαινε σε ενα καλο ωδειο, θα σε δει ενας δασκαλος στο σολφεζ και στη θεωρια και θα σε καταταξουν εκει που πρεπει και στα στανταρ διδακτρα θα κανεις ενα σωρο μαθηματα.
Με ιδιαιτερα θα κανεις μονο καποια μαθηματα τα οποια "υποτιθεται" οτι θες και χρειαζεσαι, και ολο αυτο ειναι αμφιβολο και ριψοκινδυνο!!!  Αν δεν βιαζεσαι τοσο λοιπον, ακολουθα τον "νορμαλ" τροπο (να μαθεις και 5 πραγματα στο πιανο).
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

Αποσυνδεδεμένος mad_nassos

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
  • Blues guy
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • mad_nassos homepage
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #14 στις: 19/12/14, 20:45 »
@LAMPROS

Σε σχολή Βυζαντινής μουσικής. Απο δυτική μουσική διδασκόμαστε μόνο τη βασική θεωρεία (α, β και γ) καθώς και σολφεζ.

@nassos

Διάβασες μόνος σου και πέρασες στο β'ειδικό ή με τη βοήθεια δασκάλου;

Η δική μου ιστορία είναι περίεργη, καθώς "ανακάλυψα" τη θεωρία μόνος μου...  :o
Στη συνέχεια μου τα έβαλε σε μία σειρά ο δάσκαλος της κιθάρας (μόλις είχα ξεκινήσει μαθήματα ηλεκτρικής), μέσα σε ένα 2μηνο, και συνέχισα μαζί του αρμονία με σκοπό να δώσω κατατακτήριες...  8)
Στη συνέχεια έφυγα για Erasmus στη Φινλανδία και τα παράτησα...  ::)
Μετά από 2 χρόνια αποφάσισα να δώσω κατατακτήριες και ξεκίνησα επανάληψη μόνος μου, και τον τελευταίο 1,5 μήνα (πριν τις κατατακτήριες) ξεκίνησα με το δάσκαλο (συνθέτη) που μου έκανε μετά και τα μαθήματα μέχρι να πάρω πτυχίο...  :)
Α και μέσα σ' όλα αυτά έχω κάνει και Jazz αρμονία με άλλο δάσκαλο που ειδικεύεται στη Jazz...  ;D

Αποσυνδεδεμένος Gildor

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #15 στις: 20/12/14, 20:30 »
Λάμπρο καιρός να τελειώσεις τη σχολή· ποτέ δεν είναι αργά!  ;D

Αποσυνδεδεμένος Lampr0s

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 138
    • Προφίλ
Απ: Βιβλίο σύγχρονης αρμονίας
« Απάντηση #16 στις: 20/12/14, 20:42 »
Το ξερω!!! Περιμενω να μου ερθουν οι συνθηκες καπως ευνοϊκες.. το καλο ειναι οτι απο το '94 που σταματησα (20ετια), τα θυμαμαι ολα πολυ καλα και την αναγνωση της σημειογραφιας επισης, μπορω ανετα δηλαδη να συνεχισω απο κει που τα αφησα. Αντιθετως, την κιθαρα επειδη την ξεκινησα σχετικα μεγαλος, αμα την αφησω 2-3 μερες μετα αισθανομαι οτι δεν εχω πιασει ποτε κιθαρα στα χερια μου.  :o
"Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται" (Κατά Λουκάν, ιδ. 7-11)

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
20 Απαντήσεις
5415 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/11/05, 17:54
από DEROS
6 Απαντήσεις
3123 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/11/07, 08:31
από FSL
6 Απαντήσεις
6973 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/08/08, 18:15
από Stoyo
5 Απαντήσεις
15040 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/02/09, 20:12
από Τσάκι
0 Απαντήσεις
1416 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/09/09, 22:31
από mariocaster
11 Απαντήσεις
7763 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/02/11, 13:48
από Harpwood
4 Απαντήσεις
4701 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/02/11, 15:32
από MindCircus
8 Απαντήσεις
5223 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/01/12, 01:24
από zuccheros
1 Απαντήσεις
34122 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/02/13, 07:24
από Korgy
0 Απαντήσεις
6328 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/09/16, 18:13
από TheodosiosK