Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές => Μήνυμα ξεκίνησε από: neeckos στις 22/11/15, 19:02

Τίτλος: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 22/11/15, 19:02
Πριν κάποια χρόνια (3 ή 4 κάπως έτσι) με έπεισε ένα φιλος κιθαρίστας που παίζαμε παρέα να ανέβω σετ, και από 10άρες που έπαιζα πάντα να πάω σε 11άρες (ηλεκτρική, στρατοκάστερ). Ελεγε (και οντως) ότι έχεις καλυτερο έλεγχο στα πάντα, καλύτερο έλεγχο στα bends, πλουσιότερο ήχο, περισσότερο όγκο κλπ κλπ. Γενικότερα όλα είναι γεγονός και αν σου γίνει συνήθεια οι σκληρότερη αίσθηση στο παίξιμο, όντως ισχύουν όλα. Πάντα 11άρες και έτσι έγινε συνήθεια. Και όλα ήταν ΟΚ. ο ήχος, το παίξιμο και ότι ακολουθούσε (λάιβ, στούντιο, πρόβα, κλπ κλπ )

Πριν λίγες μέρες θα πήγαινα για αγορά νέων χορδών και είπα να κάνω την υπέρβαση. Ετσι ξαφνικά. Απο τις κλασικές 11άρες D'addario να πάω σε 9άρες... έτσι να δω πως είναι... Και πήρα ένα σετ.
Με τον φόβο πάντα ότι θα ξεκουρδίζω, ότι θα χάσω ήχο και όγκο, ότι θα παίζω μαντολίνο αντί κιθάρα γενικότερα  ;D ;D

π**άρια...

Τελικά όλα είναι στα δάχτυλα και στην ιδιοσυγκρασία του παιξίματός μας...
Λίγες μέρες λοιπόν μετά, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Η ίδια κιθάρα είναι, ο ίδιος ΑΚΡΙΒΩΣ ήχος βγαίνει απο τον ενισχυτή.

Το κούρδισμα σταθερότατο (δεν είμαι βέβαια και ο τύπος που κοπάνει το όργανο). Εννοείται ότι αναφέρομαι πάντα σε ένα καλό σετ κιθάρας/κλειδιών κλπ που υποστηρίζουν και τα παραπάνω....

Μερικές μικροδιορθώσεις στο σετάπ της κιθάρας μόνο για να έρθει στα ίδια το όργανο και τίποτα άλλο.

Η σίσθηση που σου αφήνει είναι ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ. Ολα βαίνουν αβίαστα. Λίγο χρόνο θες να ασυνηθίσεις, όπως όταν θα είχες δανειστεί την κιθαρα ενός φίλου (πόσο σου παίρνει άλλοστε να συνηθίσεις ένα δανεικό όργανο?) και μετά όλα παίρνουν τον δρόμο τους...
Τα χαστούκια μάλλον γίνονται χάδια (εκτός και αν παίζεις μόνο punk, οπότε άστο καλύτερα  ;D ;D ), πρέπει βέβαια να είσαι πιο κομψός στις κινήσεις σου, μιας και πλέον οι 9άρες σου φαίνονται σαν να μην υπάρχουν στην αίσθηση (έχεις μάθεις στα χοντρά σύρματα βλέπεις  ;D ;D ;D )..... αλλα το ηχητικό αποτέλεσμα πάντα είναι το ίδιο, μιας και τα δάκτυλα σου δεν έχουν αλλάξει. Η προσέγγιση σου αλλάζει και γίνεται πιο elegant. Ιδιος όγκος, ίδιο gain, ίδια όλα....

Οσοι βλέπουν τεράστιες ηχητικές διαφορές σε τέτοιες αλλαγές, και φοβούνται να το κάνουν, εγώ δεν είδα κάτι σημαντικό, το συνιστώ ανεπιφύλακτα...
Αυτά, σαν σκέψεις, είπα να τα μοιραστώ μαζί σας.
Αναθεωρησα στα 46 μου τα πάντα...  ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: modfori στις 22/11/15, 19:54
εδώ αναθεώρησε ο Billy Gibbons ύστερα απο προτροπή του BB King (o οποίος BB King έπαιζε με 8άρες παρακαλώ) ;)
μια χαρά το'κανες
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 22/11/15, 19:58
Ποτε μου δεν πιστευα οτι οι χορδες κανουν την σουπερ διαφορα.
Ευχαριστω που με επιβεβαιωνεις
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 22/11/15, 20:01
o οποίος BB King έπαιζε με 8άρες παρακαλώ

και εγώ έτσι ήξερα, αλλα συμπτωματικά χτες έβλεπα στο youtube μια παλιά του συνέντευξη που έλεγε ότι παίζει με 11άρες

EDIT: Λάθος... 10άρες λέει στο βίντεο στο 8.20 περίπου...

https://www.youtube.com/watch?v=8pzg9R9mXCU (https://www.youtube.com/watch?v=8pzg9R9mXCU)
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 22/11/15, 20:15
Ποτε μου δεν πιστευα οτι οι χορδες κανουν την σουπερ διαφορα.
Ευχαριστω που με επιβεβαιωνεις

χαίρομαι που τελικά έκανα λάθος και σε βρισκει σύμφωνο  ;D ;D Δεν τα έγραψα για καμμια επιβεβαιωση, απλά νομίζω ότι καμμια φορά χάνουμε το νόημα το οποίο είναι μόνο να παίζουμε. Ο καλός ο παίκτης (δεν είμαι τέτοιος) με ότι και να παίξει, καλός θα είναι... κάπως έτσι. Εφαγα και εγώ χρόνια σε ψαξίματα, μάλλον όμως είναι ανευ ουσίας. Αλλού είναι το φαν...
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Mistral στις 22/11/15, 20:31
Ναι προφανώς έτσι είναι. Μάλιστα είχα πετύχει και το ακόλουθο video παλαιότερα κι όπως μπορείτε να δείτε, το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του...

https://www.youtube.com/watch?v=4sZb9YjL-N8 (https://www.youtube.com/watch?v=4sZb9YjL-N8)

Το θέμα είναι τί σου αρέσει ως αίσθηση λοιπόν. Στην ηλεκτρική προτιμάω 10άρες και στην ακουστική 12άρες. Νομίζω είναι η μέση λύση για standard tuning αν και όποτε δοκιμάζω κιθάρα σε κατάστημα (που συνήθως έχουν 9άρες ή 8άρες) πάντα γοητεύομαι :)
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: AnimaPura στις 22/11/15, 22:32
Πιστεύω ότι μέρος της παρερμηνίας αυτής είναι το κυνήγι του tone διαφόρων μεγάλων μουσικών από κάποια πιτσιρίκια ανα την υφήλιο. Πέρα από το κούρδισμα και την αίσθηση στα bends και τα vibratos, η διάμετρος δεν έχει άλλη αισθητή επίδραση. Μακάρι και άλλοι να το είχαν κατανοήσει αυτό, θα περιόριζε τα πράγματα που πρέπει να κοιτάξουν στο rig τους κατά ένα! :D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: hot_sauce (φλουτσ) στις 22/11/15, 22:42
Ωραίος. Κι εγώ έχω ένα σετ 9άρες που περιμένουν να μπουν στην κιθάρα... (φοράω 10άρες τώρα).
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Απόλλων στις 23/11/15, 23:14
Αν μιλάμε για ηλεκτρική κιθάρα, η γνώμη μου είναι ότι τα παραπάνω σίγουρα ισχύουν. Το πάχος των χορδών δεν έχει τόση σημασία όσο ένα σωρό άλλες παράμετροι του τελικού ήχου. Στις ηλεκτρικές βάζω σχεδόν πάντα 9άρες και πολύ σπάνια 10άρες και δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα.

Mε τον δέοντα σεβασμό σε όλους τους προλαλήσαντες όμως, θα μού επιτρέψετε να πω ότι στην ακουστική κιθάρα και μάλιστα όταν δεν υπεισέρχονται άλλα πράγματα που επηρρεάζουν τον ήχο (ενισχυτές, μικρόφωνα κλπ), οι χορδές κάνουν κάποια διαφορά. Μικρή ίσως, αλλά σίγουρα αισθητή. Εγώ τουλάχιστον σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξα παίζοντας αποκλειστικά ακουστική κιθάρα για χρόνια, γι αυτό πάντα έπαιζα με 12άρες και για ένα διάστημα και με 13άρες. Ακόμα και στο video που παρέθεσε ο mistral μπορώ να διακρίνω λίγο περισσότερα μπάσα και λίγο μεγαλύτερη ένταση όσο ανεβαίνει το πάχος των χορδών. Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του αν πρόκειται για πραγματική διαφορά ή για αυθυποβολή. Ακούστε όμως τη σύγκριση με ένα ζευγάρι καλά ακουστικά και τα ξαναλέμε.

Βέβαια προκειμένου για την άνεση (μιλάω πάντα για ακουστική) και ειδικά αν πρόκειται για πολύωρο παίξιμο, θεωρώ ότι είναι απόλυτα λογικό και θεμιτό να θυσιάσει κανείς το όποιο πλεονέκτημα μπορεί να προσφέρουν οι χορδές μεγαλύτερου διαμετρήματος. Διαφωνώ όμως κάθετα ότι στην ακουστική κιθάρα το διαφορετικό πάχος χορδών δεν έχει καμία επίδραση στον ήχο.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: modfori στις 23/11/15, 23:34
και εγώ έτσι ήξερα, αλλα συμπτωματικά χτες έβλεπα στο youtube μια παλιά του συνέντευξη που έλεγε ότι παίζει με 11άρες


στο 5:41
https://www.youtube.com/watch?v=3MbaGJN2ioQ (https://www.youtube.com/watch?v=3MbaGJN2ioQ)

Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 01:34
Με λιγα λογια ο SRV ηταν μεγαλη μαζοχα.  ;D


13 to 58
 
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Mistral στις 24/11/15, 02:34
@Απόλλων
Σίγουρα ισχύει. Στο video κι εγώ ακούω διαφορές, οι οποίες μάλιστα είναι αισθητές. Το θέμα είναι απλώς αν αυτές οι διαφορές αξίζουν τον κόπο σε κούραση για κάποιον ή όχι για τον πιο μπάσο ήχο. Προσωπικά, στην ακουστική βάζω 12 και δεν το συζητάω. Λίγο συνήθεια, λίγο το feeling, λίγο ο ήχος που μου αρέσει και δεν έχω διάθεση ν' αλλάξω / πειραματιστώ, λίγο που η κιθάρα έχει καλό setup και δεν κουράζει, κλπ κλπ Στα δικά μου αυτιά να το θέσω αλλιώς λοιπόν, δεν βρίσκω το λόγο να βάλω 13αρες / 14αρες γι'αυτό το λίιιιγο που θα κερδίσω. Σίγουρα όμως αξίζει η όποια διαφορά από το να βάλω 10άρες.

@Spyros Delta
Βέβαια ο SRV ήταν και μισό τόνο κάτω κουρδισμένος. Οπότε υπήρχε και σοβαρός λόγος να το κάνει από άποψη σεταρίσματος της κιθάρας του. Βέβαια δεν σε κοντράρω επί του θέματος. Είμαι σίγουρος πως θα γνωρίζεις περισσότερα, οπότε απλά μία μικρή σημείωση κάνω. :) Παραπέρα, είμαι επίσης σίγουρος πως με 10άρες πάλι τον ίδιο ήχο θ'ακούγαμε :)
 

Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: adr1anos στις 24/11/15, 09:16
Ας βάλουμε λίγο το πλαίσιο από πλευράς φυσικής όπου οι νόμοι είναι δεδομένοι, για να αποφύγουμε τυχον άστοχες "ερμηνείες"΄:

1. Οι χορδές που είναι παχύτερες, για το ίδιο μήκος τάστου, για να κουρδιστούν και να παράγουν την ίδια συχνότητα θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη τάση. Άρα πρώτο αδιαμφισβήτητο συμπέρασμα, οι παχύτερες χορδές είναι πιο σκληρές, στο παίξιμο, στα bends, σε όλα.

2. Οι παχύτερες χορδές, έχουν μεγαλύτερη μάζα. Η μάζα αυτή πάλεται και προκαλεί μεγαλύτερες δονήσεις. Αρα δεύτερο αδιαμφισβήτητο συμπέρασμα, οι παχύτερες χορδές σε μία ακουστική κιθάρα παράγουν περισσότερη ένταση (volume).

Στις ηλεκτρικές κιθάρες αντίθετα, η διαφορά στην ένταση είναι αμεληταία, διότι η ένταση παράγεται όχι από την κινούμενη μάζα, αλλά από την αλληλεπίδραση της χορδής στο μαγνητικό πεδίο των πηνίων.

Με την ίδια αρχή όπου πχ η Σι δεν είναι πιο δυνατή από την Μι στο ίδιο σετ που φοράτε, αν και είναι αρκετά παχύτερη, έτσι και το παχύτερο σετ δεν θα παράξει μεγαλύτερη ένταση στις ηλεκτρικές κιθάρες.

Άρα η επιλογή πάχους χορδών στις ηλεκτρικές κιθάρες είναι θέμα ΧΡΟΙΑΣ και όχι έντασης και σαφώς προτίμησης σκληρότητας, αντοχής, κλπ.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 10:35
Βασικά μιλάω αποκλειστικα και μόνο για ηλεκτρική. Η ακουστική είναι εντελώς άλλο κεφάλαιο, δεν αναφέρομαι σε ακουστικό σετ...
Είπα και πριν, και δεν παω κόντρα σε κανόνες της φυσικής, ότι σε ένα σετ με 11άρες χορδές έχει πολύ καλύτερο έλεγχο σε όλα.

Παράδειγμα. Θέλεις να κάνεις ένα bend ενός τόνου, το χέρι λόγω της μεγαλύτερης αντίστασης της χορδής, πάει και καρφώνεται ακριβώς στην νότα. Μπορεί να θέλει περισσότερο δύναμη, αλλά για την ακρίβεια θεωρώ ότι με τις 11άρες είχα μεγαλύτερη. Σε αντίθεση με τις 9άρες που είναι πολύ εύκολο, μιας και είναι πολύ αδύνατες χορδές πλέον, να φλατσάρεις... Το ίδιο ισχύει σε όλο σου το παίξιμο 11άρες vs 9άρες, μιας και όντως είναι θέμα φυσικής. Ολα είναι συνήθεια όμως.

Απαξ και συνηθίσεις και προσαρμόσεις το παίξιμο σου, ηχητικά δεν είδα κάποια διαφορά...
Αλλο παράδειγμα. Το μεγαλύτερο σετ μπορεί να σου προσφέρει χαμηλότερο action, ενώ οι 9άρες όχι, και πάλι είναι θέμα συνήθειας. Μπορεί να έχεις εντελώς διαφορετική αίσθηση στα vibrato, και πάλι είναι θέμα χρόνου να το συνηθίσεις...

Δεν κάνω συγκριτικό χορδών. Απλά αναφερω ως εμπειρία το ότι απο 11άρες σε 9άρες δεν είδα διαφορά στον ήχο μου, δεν άλλαξε ο τρόπος που ακούγομαι (το ίδιο απότελεσμα έχω, δεν αλλάζουν οι τεχνικές και ο τρόπος που παίζει κάποιος), αντίθετα έχω περισσότερο ξεκούραστο παίξιμο. Αυτό.
Δεν αναφέρομαι πουθενά σε ακουστικές.

@modfori για τον BB King έλεγα  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 24/11/15, 11:48
Να πω και εγω μερικα πραγματα που αποκομησα απο το ταξιδι των χορδων..
Ολος ο εξοπλησμος που χτιζω γυρναει γυρο απο το οσο πιο δυνατον χαμηλο κουρδισμα.Οποτε ναι τα gauge,scale,tension μετρανε πολυ για μενα.Εχω αγορασει σετ με 92$ συν μεταφορες-τελωνια κτλ και νιοθω μεγαλο κοροιδο και ετσι ξεκινησα να ψαχνω κατασκευαστη στην Ευρωπη να γλυτωσω κανα φραγκο.'
Τι θελουμε απο μια χορδη για να ειναι καλη:
1.ολες εχουν ιδιο hex-core και αυτος καθοριζει ΜΟΝΟ το τενσιον ( οι πιο μακριες σε scale εχουν διαφορετικο μου λενε απο την newtone strings αλλα κανουμε πειραματα ακομα και οταν ξεκαθαρισει θα μπορω να σας πω με σιγουρια) και οχι την νοτα-ηχο
2.θελουμε οσο το δυνατον λιγοτερα τυλιγματα γιατι εχουμε: πιο γεματο ηχο,περισοτερες αρμονικες και ευκολοτερο παιξιμο
3.οσο το δυνατον μικροτερη διαμετρο εκει που ακουμπαει στα sadles γιατι: η χορδη παλετε πιο ευκολα,κερδιζουμε σε sustain και αυτο βοηθαει το Νο2
4.αν ειναι flat wound,nickel κτλ ειναι θεμα γουστου στον ηχο-αφη-διαρκια ζωης και δεν εχει να κανει με την ποιοτιτα κατασκευης της χορδης.
Το βραδυ θα κατσω να ανεβασω μερικες φωτο και ενα δειγμα ηχου οπου θα εχει 2 χορδες περασμενες ταυτοχρονα στο μπασο,δηλαδη ιδιο σεταπ,ρυθμησεις tone και θα παιξω κατι με ιδια δακτηλοθεσια αλλα η διαφορες θα εινα ιοτι η μια θα ειναι .175 F# με 3 τυλιγματα και hex-core για μεγαλο scale,και η αλλη .254 F# με 5η6 τιλιγματα η οποια θα επρεπε να ηταν C# αλλα εχει hex-core μιροτερου scale ( το κλασικο 34 ενω το μπασο κοντευει το 40)
Και μολις παραλαβω με 5-6 τυλιγματα αλλα hex-core για scale 40 τοτε θα μπορω να συγκρινω διαφορες αναμεσα σε αριθμο τυλιγματων και σε hex-core.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 11:52
 :o :o το απογειωσες φιλε μου το θεμα χορδων...
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Kosthrash στις 24/11/15, 12:26
Φίλε Νικο, επειδη οι 9αρες ειναι <βουτυρο> στο παιξιμο σολο και οι 11αρες ειναι πιο καταλληλες για ρυθμικα (αυτη την αισθηση τουλαχιστον εχω προσωπικα απο την πολυ μικρη εμπειρια μου), υπάρχουν και τα μικτα σετακια, οπως αυτο της Ernie Ball (κατι παρομοιο μπορεις να  φτιαξεις και μονος σου φυσικα με χορδες απο διαφορετικα σετ). Ετσι, εχεις τα οφελη και των 2 σετ  ;) 


http://mobile.ernieball.com/products/electric-guitar-strings/1693/skinny-top-heavy-bottom-nickel-wound (http://mobile.ernieball.com/products/electric-guitar-strings/1693/skinny-top-heavy-bottom-nickel-wound)

Τα παραπάνω μιλωντας παντα για στανταρ κουρδισμα, στα χαμηλοκουρδισματα παντα χρειαζονται τα μεγαλυτερα gauges IMHO, ωστε να μην ειναι πολύ χαλαρες οι χορδες...
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 12:39
ναι τα γνωριζω. Συμφωνοι σε ολα. Εγω απλα κατεθεσα την εμπειρια μου μιας και μετα απο χρονια κατεβηκα 2 νουμερα παχος γενικοτερα... μιλαω βεβαια για στανταρ κουρδισμα παντα...
Επειδη τοσα χρονια εχω πετυχει πολλες φορες σε κουβεντες φιλων που θεωρουσαν δεδομενα καποια πραγματα και αδιανοητο να πας σε μικρα νουμερα χορδων, εκανα την αλλαγη και ειπα να μοιραστω τις εντυπωσεις. Δεν ξερω αν συναναστρεφομαι λαθος μουσικους, αλλα υπαρχει μια δαιμονοποιηση γυρω απο τις λεπτες χορδες. Με αυτο δεδομενο τις ειχα αποκλεισει για χρονια. Λαθος μου. Εντελως υποκειμενικα.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Mistral στις 24/11/15, 13:20
Δεν ξερω αν συναναστρεφομαι λαθος μουσικους, αλλα υπαρχει μια δαιμονοποιηση γυρω απο τις λεπτες χορδες. Με αυτο δεδομενο τις ειχα αποκλεισει για χρονια. Λαθος μου. Εντελως υποκειμενικα.
Δεν πιστεύω πως φταίει αυτό. Φταίει το γεγονός πως το ίντερνετ και τα διάφορα forum μας έχουν παραμυθιάσει τόσο πολύ, που όπως είχε πει κι ένας ΚΑΛΟΣ επαγγελματίας μία φορά κι έχω αναφέρει πάλι 'κι εμένα αν την κιθάρα την κατουρίσει η γάτα μου θα έχει καλύτερο ήχο'.

Ο καθένας λοιπόν ψάχνει στο ίντερνετ, βγάζει συμπεράσματα χωρίς να έχει δοκιμάσει ο ίδιος και θεωρεί πως ο ήχος του κάθε καλλιτέχνη βγαίνει από τις χορδές, τον ενισχυτή, την κιθάρα του, το neck shape, κλπ κλπ. Μιας κι αναφέρθηκε παραπάνω, είναι κουτό να πιστεύει κανείς πως αν ρίξει μισό τόνο την κιθάρα του και βάλει και 12άρες χορδές ή 13 άρες χορδές θ'ακούγεται σαν τον SRV.

Γενικότερα λοιπόν, μιας και συμφωνώ με όλους τους προλαλήσαντες, προφανώς και είσαι σε καλό δρόμο. Δοκιμάζεις ο ίδιος, κρίνεις το αποτέλεσμα και ... συνεχίζεις παίζοντας παρά διαβάζοντας στο ίντερνετ (αν π.χ. οι 12άρες έχουν 'καλύτερο' ήχο από τις 9άρες). Και φυσικά ακόμα καλύτερα, μοιράζεσαι τις εμπειρίες σου μήπως βοηθηθεί και κάποιος άλλος ή ακόμα κι εσύ με κάτι που θα μάθεις και μπορεί να μην έχεις σκεφτεί.

Είμαστε σε καλό δρόμο πάντως :)
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Kosthrash στις 24/11/15, 13:35
Καλο ειναι πιστευω να "ξεμπροστιαζονται" και καποιοι αστικοι μυθοι που θελουν τις λεπτοτερες χορδες πχ 9αρες να σπανε πιο ευκολα σε σχεση με πχ τις 11αρες, κατι που φυσικά δεν ισχύει (ειναι καθαρα ψυχολογικός ο λογος) και αποτρεπει πιστευω καποιους να τις χρησιμοποιουν σε λαιβ καταστασεις...
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: sfanfan στις 24/11/15, 14:13
Έχω αυτή τη στιγμή διάφορες χορδές σε διάφορες κιθάρες για διαφορετικούς λόγους. Παίζω με 10-46 σε standart κούρδισμα, αλλά έχω και 9-42, 9-46 και 11-50, σε διάφορες κιθάρες έτσι για τη δοκιμή και την αίσθηση. Χορδή έσπασα μόνο κατά την αλλαγή και μόνο e καντίνι κατά το τέντωμα. Μου αρέσει η αίσθηση της 11άρας σε μία les paul αλλά δεν θα βγω live με τπτ άλλο πέραν 10-46 που έχω συνηθίσει να παίζω. Πάντως γενικά είναι ωραίο να δοκιμάζεις διαφορετικές μάρκες, τύπους και μεγέθη χορδών. Εγώ για τις ελάχιστες διαφορές στον ήχο που "πιάνω" δεν καίγομαι, περισσότερο η αίσθηση στο χέρι με ενδιαφέρει, και εκεί ξεχωρίζω τις Cleartone, Rotosound Yellow και τις νέες NYXL της Daddario.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: modfori στις 24/11/15, 14:49
@modfori για τον BB King έλεγα  ;D ;D

μιλάει για τη στροφή που έκανε προς τις λεπτές χορδές ύστερα απο κουβέντα που έιχε με τον BB King κάποια στιγμή που μοιραζόντουσαν ένα καμαρίνι.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 14:54
@modfori για τον BB King έλεγα  ;D ;D

μιλάει για τη στροφή που έκανε προς τις λεπτές χορδές ύστερα απο κουβέντα που έιχε με τον BB King κάποια στιγμή που μοιραζόντουσαν ένα καμαρίνι.

Ναι το κατάλαβα αυτό. Και εγώ ήξερα για τον BB King ότι έπαιζε με πολύ λεπτές χορδές και είχα την εντύπωση πάντα ότι έπαιζε με 8άρες. Οπως επίσης ήξερα απο συνέντευξη παλιότερη του Γκίμπονς ότι το ότι γύρισε σε 8άρες (και μετέπειτα σε 7άρες) το οφείλει στον BB King. Προχτές λοιπόν έβλεπα το βίντεο που σου πόσταρα που λέει ο παππούς ότι προτιμάει 10άρες.... βγάλε άκρη  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Archangel στις 24/11/15, 16:36
Το βραδυ θα κατσω να ανεβασω μερικες φωτο και ενα δειγμα ηχου οπου θα εχει 2 χορδες περασμενες ταυτοχρονα στο μπασο,δηλαδη ιδιο σεταπ,ρυθμησεις tone και θα παιξω κατι με ιδια δακτηλοθεσια αλλα η διαφορες θα εινα ιοτι η μια θα ειναι .175 F# με 3 τυλιγματα και hex-core για μεγαλο scale,και η αλλη .254 F# με 5η6 τιλιγματα η οποια θα επρεπε να ηταν C# αλλα εχει hex-core μιροτερου scale ( το κλασικο 34 ενω το μπασο κοντευει το 40)
Και μολις παραλαβω με 5-6 τυλιγματα αλλα hex-core για scale 40 τοτε θα μπορω να συγκρινω διαφορες αναμεσα σε αριθμο τυλιγματων και σε hex-core.

@saved αναμένω εναγωνίως...

Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 16:53
Η ίδια κιθάρα είναι, ο ίδιος ΑΚΡΙΒΩΣ ήχος βγαίνει απο τον ενισχυτή.
Για τι κιθαρα, μαγνητες  και ενισχυτη μιλαμε? Πεταλια κλπ στην αλυσιδα?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 17:02
Η ίδια κιθάρα είναι, ο ίδιος ΑΚΡΙΒΩΣ ήχος βγαίνει απο τον ενισχυτή.
Για τι κιθαρα, μαγνητες  και ενισχυτη μιλαμε? Πεταλια κλπ στην αλυσιδα?

Στρατοκάστερ, μονοί μαγνήτες. Δεν μιλάω για πετάλια, εννοώ καρφί σε ενισχυτή. Δεν νομίζω ότι παίζει ρόλο να αναφέρω ποια στρατ και ποιοι μαγνήτες. Χρειάζεται?
Θεωρείς ότι αν αλλάξεις μόνο σετ θα ακούσεις κάποια διαφορά στον ήχο? ή παίζει ρόλο ποιός μαγνήτης? Με σημείο σύγκρισης πάντα το ίδιο όργανο και τον ίδιο ενισχυτή?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 17:05
Και ενισχυτη?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 17:06
Και ενισχυτη?

bugera v22
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 18:14
ΟΚ. νορμαλ εξοπλισμος.
Περιμενα τιποτα active μαγνητες και τυπου line6 ενισχυτη, για να δικαιολογησω οτι μπορει να μην ακουγεται καποια διαφορα.
Τωρα δεν μπορω να πω κατι περαιτερω.
Ισως εγω εχω μεγαλη φαντασια, που ακουω μεγαλη διαφορά. (ακομα και απο 10 σε 11, οχι μονο απο 9 σε 11)


ΥΓ Γιαυτο και οτι υβριδικα σετ δοκιμασα καποτε, τα πεταξα στο τελος. Αλλη χροια και ογκος στα μπασα, αλλη στα καντινια, αντε να φτιαξεις ηχο μετα.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 18:29
ΟΚ. νορμαλ εξοπλισμος.
Περιμενα τιποτα active μαγνητες και τυπου line6 ενισχυτη, για να δικαιολογησω οτι μπορει να μην ακουγεται καποια διαφορα.
Τωρα δεν μπορω να πω κατι περαιτερω.
Ισως εγω εχω μεγαλη φαντασια, που ακουω μεγαλη διαφορά. (ακομα και απο 10 σε 11, οχι μονο απο 9 σε 11)


ΥΓ Γιαυτο και οτι υβριδικα σετ δοκιμασα καποτε, τα πεταξα στο τελος. Αλλη χροια τα μπασα, αλλη τα καντινια, αντε να φτιαξεις ηχο μετα.

Σε κατάλαβα απόλυτα από την ερώτηση ήδη. Μικροδιαφορές ίσως να υπάρχουν. Δεν μπορώ να ισχυριστώ το αντίθετο, όπως και σέβομαι απόλυτα όποιον το υποστηρίζει. Την ΤΕΡΑΣΤΙΑ αλλαγή που τόσα χρόνια νόμιζα ότι θα έχω, εγώ δεν είδα. Δεν αρνούμαι ότι μπορεί να υπάρχει για άλλους...

Είναι αυτό που είπα και παραπάνω. Η δαιμονοποίηση των light χορδών. Μόνιμα άκουγα κουβέντες του στυλ «μπουζούκι θα παίξεις?» «θα γίνει ο ήχος σαν τενεκές» κλπ κλπ. Τέτοια πράγματα δεν άκουσα/είδα. Και μου φαίνεται αστείο πλέον, ότι τόσα χρόνια και μόνο με αλλων παρότρυνση, ούτε καν είχα δοκιμάσει να βάλω ένα τέτοιο σετ. Εστω να το πετάξω αμέσως ρε αδερφέ, να πω ότι δοκίμασα.
Και πίστεψε με μετά τις 11άρες, στην αίσθηση οι 9άρες είναι οντως πούπουλο. Εφόσον με κάλυψαν και ηχητικά, εδώ είμαι τότε.
Βέβαια κινούμαι σε μπλουζ/ροκ/φανκ μονοπάτια. Αν χρειαστεί να συμμετέχω στο μέλλον σε κανα πανκ/μεταλ σχήμα, αναθεωρώ και πάω πάλι σε 11άρες (μη σου πω και 12άρες...). Για πολύ κοπάνιμα όμως....  ;D ;D ;D

ΥΓ. Θα τολμήσω να κάνω έναν παραλληλισμό με τα ποδήλατα. Καλύπτεις την ίδια απόσταση με την ταχύτητα στο μεγάλο γρανάζι, πιο δύσκολα, πιο βαρύ πετάλι, αλλά με λιγότερες πεταλιές, ή με την ταχύτητα σε μικρό γρανάζι, με περισσότερες πεταλιές όμως, χαλαρά, με ελαφρύ πετάλι. Την ίδια απόσταση καλύπτεις και έτσι και αλλιώς. Το τίμημα διαλέγεις...

EDIT. Για την ιστορία οι μαγνήτες (που ξέχασα πριν) είναι 2 texas special και ένας SD SSL-5
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 19:23
Καταλαβαινω τι λες.
Εχω σε κιθαρες κι εγω 9 10 και 11.
Καθε κιθαρα ειναι για αλλη δουλεια.
Βεβαια και μπορω να τις κανω να παιξουν μαζι πχ σε ενα τραγουδι, χωρις να ακουγεται καποια μειονεκτικα, αλλα αυτο θα γινει για αλλα παιξιματα, με διαφορετικους ηχους και ρυθμισεις σε καθε κιθαρα.
Πχ αυτη που εχω με 9αρια (μια PRS με διπλους), μπορει να παιξει τιιποτα pow chords σε high gain ρυθμισεις στον Marshall, παστωμενα και ομορφα, αλλα αν εχω να παιξω ενα clean/cruchy riff και το κανω με την ιδια κιθαρα στον fender deluxe reverb, αντι με την strat με μονους και 11αρια, τοτε τον ηπιε χαλαρα η prs, οσο και να γαργαλήσω τις ρυθμισεις.
Αυτα οταν ακους απο τον ενισχυτη.
Στη μιξη της ηχογραφησης, μπορεις να τα κανεις οτι θελεις, και να τα καταστρεψεις αν θες.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 19:30
Εσύ κανονικά πρέπει να βγεις εκτός κουβέντας  ;D ;D ;D
Δεν είσαι αντιπροσωπευτικό δείγμα μέσου κιθαρίστα. Είσαι επαγγελματίας (και καλός μουσικός) οπότε είναι μέρος της δουλειάς σου οι μικροδιαφορές όπου εμάς τους υπόλοιπους δεν μας αγγίζουν. Στο δικό σου επίπεδο παίζουν ρόλο αυτά και το καταλαβαίνω.

Ετσι όπως το γράφω βέβαια, μάλλον νιώθω ευτυχισμένος που δεν με απασχολούν τα του ήχου σε τέτοιο βαθμό. Είναι πιο ανέμελο το δικό μου mood...  ;D ;D ;D

Mη με παρεξηγήσεις, καταλαβαινεις πως το λέω ε?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 20:04
Καταλαβαινω, απλα δεν παιζει ρολο αν καποιος ειναι επαγγελματιας ή οχι, στο θεμα του αν υπαρχει διαφορα στον ηχο με τα διαφορετικα παχη χορδων.
Το θεμα ειναι αν υπαρχει και αν την ακουει καποιος.
Γιαυτο εγραψα.
Μου εκανε εντυπωση το "π****αρια"  ;D σε σχεση με την εκ διαμετρου αντιθετη δικη μου αποψη
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 20:13
Εχεις δίκιο. Το "π****αρια" ηταν περισσότερο γιατί άλλα περίμενα.
Για να είμαι ειλικρινής περίμενα να βάλω το σετ, να παίξω λίγο και μετά να το πετάξω  ;D ;D

Εννοείται και έχεις δίκιο ότι δεν είναι θέμα επαγγελματία ή ερασιτέχνη (πλάκα έκανα πριν, φαντάζομαι το κατάλαβες, είναι και λίγο περίεργος ο γραπτός λόγος και εύκολος να παρεξηγηθεί...  ;D ;D ).
Και εγώ αν έχω 3 τρεις κιθάρες μπροστά μου και δοκιμάζω ταυτόχρονα φαντάζομαι ότι θα ακούσω διαφορές. Δεν είμαι κουφός. ΣΙΓΟΥΡΑ θα υπάρχουν. Το θέμα είναι ότι αν αυτές υπάρχουν, είναι σε βαθμό που εμένα τουλάχιστον δεν με απασχολούν... Και αν έστω και ένας εδώ έχει κάποια αναστολή και δεν θέλει να το κάνει, μπορεί διαβάζοντας να το επιχειρήσει. Αυτός ήταν και ο μόνος λόγος που το μοιράστηκα όλο αυτό το πανηγύρι  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 20:20
ΟΚ.
Να συμπληρωσω οτι στην στρατ που ανεφερα (και οχι μονο) εχω δοκιμασει και 9 και 10 και 11 και υβριδικα σετ και εχω σχηματισει αποψη και στη συγκριση χορδων με την ιδια κιθαρα. Οχι μονο με το πιο πανω παραδειγμα.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 24/11/15, 20:22
Τότε μήπως εσύ είσαι ο κατάλληλος να μας πει?
Ισως συγκεντρωτικά τι αποτελέσματα και τι παρατηρήσεις είδες/άκουσες?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 24/11/15, 20:24
Το ποστ του Αδριανου στην προηγουμενη σελιδα, τα λεει σε γενικες γραμμες  ολα.
Απο εκει και μετα παιζουν ρολο και οι απαιτησεις του καθενος στο τι θελει να παρει απο ενα οργανο.

Ο "ογκος" του ηχου ειναι ολη η ουσια του θεματος, θα ελεγα με μια απλοικη φραση.

Στο αν μπορει να αντικατασταθει η απωλεια του ογκου με ρυθμισεις απο τον ενισχυτη κλπ, ειναι θεμα αλλης συζητησης για το ποσο ικανοποιητικο αποτελεσμα θα εχει.
Εγω αυτο το αποτελεσμα το βλεπω (το ακουω μαλλον) οπως οταν ηχογραφει καποιος ακουστικη κιθαρα που ειναι "ψοφια" και προσπαθει να τη "φερει" με το eq και τους κομπρεσορες.
Αν η "πηγη" δεν ειναι καλη, οσο και να προσπαθεις ....
Να σκεφτεις οτι επιλεγω ηλεκτρικη κιθαρα προς αγορα, δοκιμαζωντας την πρωτα χωρις ενισχυτη, κι αν περασει τις εξετασεις προχωραω και παρακατω.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 24/11/15, 22:25
@Archangel
Μην βιαζεσε μαν.. :P
https://soundcloud.com/tsompanos/string-test
Δεν λεω ποτε παιζω ποια χορδη για να ακουσω αποψεις
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 24/11/15, 22:43
Μολις παρατηρησα οτι δεν ακουγετε ΚΑΘΟΛΟΥ δυνατα.Οποτε δοκιμαστε με κανα ενισχυτη η κατι τελος παντον.Ειχα κατι θεματακια μεχρι να καταφερω να γραψω αλλα επηδει παντα εχω τον ενυσχιτη και ακουω απο εκει δεν πηρα γραμμη οτι γραφτικε τοσο χαμηλα >:(
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 25/11/15, 15:07
Λογο του οτι ειναι πασιβ το μπασο πρεπει να σκαλισω/εξερευνισω ολες τις ρυθμησεις στο προγραμα που γραφω γιατι το αλλο ειναι ακτιβ και εκει γραφω μια χαρα.
Εν παση περιπτωση,να μην γινομαι κουραστικος,ο ηχος ειναι σχεδον ολοιδιος,απλα λειπουν αρμονικες απο την .255 (νομιζα οτι ηταν .254)
και ετσι ακουγετε πιο κομπρεσαριστος ο ηχος και λες και εκλισα την ενταση αρκετα,γιατι παντα ακουμε την 2η αρμονικη και οχι την 1η τονικη απο την νοτα που παιζουμε γιατι ειναι 3dB(νωμιζω) πιο δυνατη.Και αφου τα πολλα τιλιγματα κοβουν αρμονικες,ετσι και αυτη η χορδη ακουγετε πιο αδυναμη.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Archangel στις 26/11/15, 13:10
 Τελικά μ'αυτά και μ`εκείνα μπερδεύτηκα...  ::)
 
 Από την μια μεριά αυτά που αναφέρει ο Αδριανός (και υποστήριξε ο Σπύρος Δ.) έχουν μια "φυσική-as in science-" βάση... 0:)
 
 Από την άλλη δεν εντόπισα και τεράστιες διαφορές στα audio clips του Saved...  >:D
 
 Μήπως τελικά αυτό το definition, ο όγκος (ή όπως το καταγράφει ο κάθε ένας από εμάς) γίνεται αντιληπτό είτε σε πολύ ακριβά μηχανήματα είτε σε συνθήκες επαγγελματικής ηχογράφησης σε studio;
 
 ...και μήπως στην τελική (αυτό απασχολεί εμένα άμεσα) είναι προτιμότερο να αγοράζω πιο "λεπτές" χορδές στο μπάσο μου ώστε να μην ταλαιπωρώ ούτε τα δάχτυλά μου ούτε και το ίδιο το όργανο (καθώς είναι δύσκολο να αντιληφθώ τον extra όγκο σε συνθήκες τζαμαρίσματος σε studio)  και να προτιμώ τις πιο "βαριές" μόνο σε ηχογραφήσεις επιπέδου δίσκου ώστε να δίνω υλικό το οποίο θεωρητικά θα μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα / ευκολότερα ο ηχολήπτης !;!  :eee
 
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 26/11/15, 15:11
Μεσα στο ασπρο τετραγωνο ειναι 4 νοτες.Ιδιο κουρδισμα,ανοιχτες χορδες.Αυτες στο μαυρο ειναι απο την .255 (πολλα τιλιγματα)
και στο τελος,ειναι ενα θεμα απο κομματι(world up) επαναλαμβανομενο 2 φορες.Πρωτα με την .175 και μετα με την .255.
Φαινετε ξεκαθαρα η διαφορα στην δυναμη του σηματος
Y.Γ. Και μια φωτο με το πως πρεπει να λεπταινουν στα sadles που χροστουσα..
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 26/11/15, 15:14
Εγώ πάντως τις βολεύτηκα τις 9άρες, δεν με πείθετε  ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 26/11/15, 15:32
Εγω παλι,μολις ανακαλιψα μια.. .375 και παιζει στα 5Hz και εχει και μια .412 χαχα αυτη θα ζηγιζει μισο κιλο και οταν παιζεις θα τρεμει ολο το μπασο..ερε τρελα που πουλανε σημερα..
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Mistral στις 26/11/15, 15:40
και να προτιμώ τις πιο "βαριές" μόνο σε ηχογραφήσεις επιπέδου δίσκου ώστε να δίνω υλικό το οποίο θεωρητικά θα μπορεί να αξιοποιήσει καλύτερα / ευκολότερα ο ηχολήπτης !;!  :eee
 

Ο Richie Sambora επιλέγει σε ηχογραφήσεις 9άρες και σε live 10άρες γιατί θέλει στα live να νοιώθει πως ... 'δίνει μάχη'.
Επιμένω στην δική μου άποψη πάντως. Οι διαφορές (για standard tuning) δεν είναι σημαντικές ή τουλάχιστον δεν είναι τέτοιες ώστε να χρειάζεται να πάω στα άκρα για να έχω όγκο στον ήχο κι άλλα τέτοια φούμαρα που ακούω και διαβάζω (όχι από τα μέλη εδώ, γενικότερα). Αν ξέρεις να παίζεις θα έχεις ωραίο ήχο. Αν τώρα κάποιος ακούει διαφορές τόσο έντονα, τότε προφανώς κι ας πάρει ό,τι πιστεύει ο ίδιος.

Προσωπικά αρκούμαι σε 10άρες στην ηλεκτρική και 12άρες στην ακουστική. Όσο για την κούραση στα χέρια, παίζει ρόλο και το setup. Του κολλητού η Taylor 810ce που έχει σεταριστεί υπερβολικά χαμηλά με 12άρες, είναι πιο εύκολη κι από την ηλεκτρική (χωρίς να λείπει buzzάρισμα βέβαια σε δυνατό strumming).

Περί ορέξεως... :)
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Kosthrash στις 26/11/15, 15:42
Saved, τσαμπα ζοριζεσαι, ως τα 20Hz μπορεις να ακουσεις ετσι κι αλλιως  ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 26/11/15, 15:45

Επιμένω στην δική μου άποψη πάντως. Οι διαφορές (για standard tuning) δεν είναι σημαντικές ή τουλάχιστον δεν είναι τέτοιες ώστε να χρειάζεται να πάω στα άκρα για να έχω όγκο στον ήχο κι άλλα τέτοια φούμαρα που ακούω και διαβάζω (όχι από τα μέλη εδώ, γενικότερα). Αν ξέρεις να παίζεις θα έχεις ωραίο ήχο. Αν τώρα κάποιος ακούει διαφορές τόσο έντονα, τότε προφανώς κι ας πάρει ό,τι πιστεύει ο ίδιος.

Αν με κατάλαβες, συμφωνώ απόλυτα, 2 σελίδες το λέω... Είναι όμως εντελώς υποκειμενικό το θέμα, με την φυσική όντως να έχει τον πρώτο λόγο. Και το σέβομαι απόλυτα, όπως και όποιον αντιλαμβάνεται τις όποιες διαφορές και τον ενοχλούν... Εμένα ΔΕΝ πάντως  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: saved στις 26/11/15, 16:37
@Kosthrash  με την καθημερινη εκθεση σε βαβουρα κατω απο τα 30 δεν ακουω  :-\
Αλλα οπως ειπα,ακουμε τις αρμονικες.Να το πω αλλιως,η καμπινα που εχω δεν παιζει κατω απο τα 30-35Hz σε βιντεο γιουτουμπ με τις συχνοτιτες,ομως οταν βαραω την .254 που εχει τονικη 17Ηz(που ουτε ο ενισχυτης τα παραγει) ακουω την νοτα κανονικα
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Spyros Delta στις 26/11/15, 16:57
  Μήπως τελικά αυτό το definition, ο όγκος (ή όπως το καταγράφει ο κάθε ένας από εμάς) γίνεται αντιληπτό είτε σε πολύ ακριβά μηχανήματα είτε σε συνθήκες επαγγελματικής ηχογράφησης σε studio;
 
Μιλησα για κιθαρα και για ακροαση στον ενισχυτη ζωντανα (χωρις καποια "επεξεργασια" και oχι high gain).
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 28/11/15, 12:22
Κάτι που ξέχασα να αναφερω εξαρχής και ίσως φανεί χρήσιμο σε κάποιους (άλλοι ίσως το γνωρίζουν).

Οταν περνούσα τις 9άρες χορδές, φρόντισα να αφήσω σχεδόν το διπλάσιο μήκος να τυλιχτεί στο κλειδί σε σχέση με τις 11άρες. Και αυτό για να γίνουν αρκετές περιτυλίξεις στο κλειδί ώστε να κατέβει αρκετά η χορδή, στην σωστή γωνία όσον αφορά την σχέση κλειδί με nut. Αν αφηνα το ίδιο μήκος όπως άφηνα στις 11άρες θεωρώ ότι θα ήταν πρόβλημα (θα ήταν πολύ μικρότερη η γωνία).

Στο δια ταύτα πάντως, το κούρδισμα είναι μια χαρά, κρατάει σούπερ, θέματα δεν υπάρχουν (φοβία πρώτη που είχα για τις 9άρες).


ΥΓ ΑΣΧΕΤΟ. Πάντως με 9άρες πλέον κάνεις bend μέχρι και δύο τόνους πράγμα που (εγώ τουλάχιστον, με τα δικά μου δάκτυλα) δεν το κατάφερνα με τις 11άρες. Ισως είναι και το μοναδικό επιχείρημα (αν κάποιος παίζει μπλουζ πχ) μιας και ότι έχει ειπωθεί μέχρι τώρα (και απο μένα εννοείται) είναι εντελώς υποκειμενικό και καθαρά τι γουστάρει ο καθένας στο παίξιμό του...

ΑΥΤΑ
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Απόλλων στις 28/11/15, 15:06
Οταν περνούσα τις 9άρες χορδές, φρόντισα να αφήσω σχεδόν το διπλάσιο μήκος να τυλιχτεί στο κλειδί σε σχέση με τις 11άρες. Και αυτό για να γίνουν αρκετές περιτυλίξεις στο κλειδί ώστε να κατέβει αρκετά η χορδή, στην σωστή γωνία όσον αφορά την σχέση κλειδί με nut. Αν αφηνα το ίδιο μήκος όπως άφηνα στις 11άρες θεωρώ ότι θα ήταν πρόβλημα (θα ήταν πολύ μικρότερη η γωνία).

Eφόσον η χορδή περνάει από string tree, το τύλιγμα στο κλειδί δεν έχει καμία σημασία ως προς τη γωνία στο nut. Aλλά ακόμα και χωρίς το string tree, δεν είμαι σίγουρος αν η αλλαγή στη γωνία είναι τόσο σημαντική ώστε να επιφέρει αισθητή μεταβολή στον ήχο ή στο παίξιμο... :hmm
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 28/11/15, 15:12
Δεν περνάνε όλες οι χορδές απο string tree. Αλλα και το string tree για αυτόν τον λόγο υπάρχει, για να δημιουργείται η σωστή γωνία.
Τα τυλίγματα έχουν να κάνουν με την σταθερότητα του κουρδίσματος (όχι πολλά, και διπλά πατήματα των χορδών). Το πόσα (ώστε να κατέβει η χορδή) κάνουν την γωνία που επιτρέπει το καλύτερο δυνατό (και σωστό) τέντωμα της χορδής.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Απόλλων στις 28/11/15, 15:42
Δεν περνάνε όλες οι χορδές απο string tree. Αλλα και το string tree για αυτόν τον λόγο υπάρχει, για να δημιουργείται η σωστή γωνία.Τα τυλίγματα έχουν να κάνουν με την σταθερότητα του κουρδίσματος (όχι πολλά, και διπλά πατήματα των χορδών). Το πόσα (ώστε να κατέβει η χορδή) κάνουν την γωνία που επιτρέπει το καλύτερο δυνατό (και σωστό) τέντωμα της χορδής.

Έχω την εντύπωση ότι ένας από τους δυό μας κάπου τα έχει μπερδέψει τα πράγματα...

Ας δεχτούμε κατ' αρχήν ότι το string tree υπάρχει για να δημιουργεί τη σωστή γωνία. Επίσης πρέπει να δεχτούμε (και αυτό φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που παρέθεσες) ότι η γωνία αυτή είναι εμφανώς μεγαλύτερη από ότι μπορείς να πετύχεις χωρίς το string tree, ανεξαρτήτως πάχους χορδών. Με βάση τα παραπάνω, λογικά προκύπτει ότι η περιτύλιξη των χορδών στο κλειδί δεν αλλάζει αυτή τη γωνία, επομένως ως προς αυτό το σημείο δεν έχει κανένα νόημα.

Όσο για τη σταθερότητα του κουρδίσματος, υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι να βελτιωθεί, π.χ. "κλειδώνοντας" τη χορδή με την πρώτη περιτύλιξη γύρω από το post του κλειδιού, οπότε οι υπόλοιπες περιτυλίξεις δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο. Γι αυτό το λόγο και τα locking κλειδιά δεν χρειάζονται πολλές περιτυλίξεις (ή και καμία). Η γωνία της χορδής πάνω στο post ή και στο nut δεν βλέπω τι ρόλο παίζει στην τάση της χορδής αυτή καθ' εαυτήν. Πιθανόν να κάνω λάθος, αλλά θα ήθελα να μού το εξηγήσεις.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 28/11/15, 15:52
Ας δεχτούμε κατ' αρχήν ότι το string tree υπάρχει για να δημιουργεί τη σωστή γωνία. Επίσης πρέπει να δεχτούμε (και αυτό φαίνεται καθαρά στις φωτογραφίες που παρέθεσες) ότι η γωνία αυτή είναι εμφανώς μεγαλύτερη από ότι μπορείς να πετύχεις χωρίς το string tree, ανεξαρτήτως πάχους χορδών. Με βάση τα παραπάνω, λογικά προκύπτει ότι η περιτύλιξη των χορδών στο κλειδί δεν αλλάζει αυτή τη γωνία, επομένως ως προς αυτό το σημείο δεν έχει κανένα νόημα.

Aλλάζει στις χορδές που δεν υπάρχει το string tree. Εκει ο μόνος τρόπος να πετύχεις μεγαλύτερη γωνία είναι περισσότερες περιτυλίξεις ώστε να μεγαλώσει η γωνία. Τι λάθος λέω? Κάπου δεν το έπιασα.

Όσο για τη σταθερότητα του κουρδίσματος, υπάρχουν πιο αποτελεσματικοί τρόποι να βελτιωθεί, π.χ. "κλειδώνοντας" τη χορδή με την πρώτη περιτύλιξη γύρω από το post του κλειδιού, οπότε οι υπόλοιπες περιτυλίξεις δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο.

Ναι οκ, σύμφωνοι. Ξέρω τον τρόπο, μου είναι συνήθεια να το κάνω έτσι (αν και συνηθίζω να τυλίγω απο κάτω τις χορδές πάλι «κλειδώνει» η χορδή). Οι παραπάνω περιτυλίξεις δεν θεωρείς ότι συμβάλλουν σε όλα τα παραπάνω δηλαδή?
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Απόλλων στις 28/11/15, 16:39
Aλλάζει στις χορδές που δεν υπάρχει το string tree. Εκει ο μόνος τρόπος να πετύχεις μεγαλύτερη γωνία είναι περισσότερες περιτυλίξεις ώστε να μεγαλώσει η γωνία. Τι λάθος λέω? Κάπου δεν το έπιασα.

Ναι, θεωρητικά δεν έχεις άδικο. Αυτό που αναρωτιέμαι εγώ είναι αν η διαφορά σε αυτή τη γωνία μόνο λόγω του μικρότερου διαμετρήματος των χορδών είναι αρκετή ώστε να προκαλεί κάποια ουσιαστική μεταβολή. Και εφόσον μιλάμε για string tree, γιατί να μη βάλουμε ένα και στις δύο μεσαίες χορδές όπως έχουν κάποιες κιθάρες, αφού αυτό αυξάνει πολύ πιο δραστικά τη γωνία (αν αυτό είναι το ζητούμενο), παρά μιλάμε για τις απειροελάχιστες διαφορές που θα επιφέρουν μια-δύο επιπλέον περιελίξεις της χορδής στο post;

Παράθεση
Ναι οκ, σύμφωνοι. Ξέρω τον τρόπο, μου είναι συνήθεια να το κάνω έτσι (αν και συνηθίζω να τυλίγω απο κάτω τις χορδές πάλι «κλειδώνει» η χορδή). Οι παραπάνω περιτυλίξεις δεν θεωρείς ότι συμβάλλουν σε όλα τα παραπάνω δηλαδή?

Προσωπικά και από καθαρά πρακτική άποψη, από τότε που με αφορμή ένα video του Dan Erlewine άρχισα να περνάω έτσι τις χορδές, παρατήρησα σημαντική βελτίωση στη σταθερότητα του κουρδίσματος. O Erlewine έλεγε ότι αν κλειδώσεις τη χορδή με αυτό τον τρόπο, δεν χρειάζεται να κάνεις πολλές περιελίξεις μετά. Εγώ στην αρχή συνέχισα να κάνω αρκετές από συνήθεια, αλλά στην πορεία διαπίστωσα ότι και με λιγότερες δεν άλλαζε κάτι αισθητά. Και εκτός από αυτή την τεχνική, υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 28/11/15, 16:44
Καμμιά διαφορά απολύτως δεν έχεις. Τουλάχιστον δεν ακούς. Απλα τουλάχιστον εγώ θεωρώ ότι σιγουρεύω όσο μπορώ το κούρδισμα μου. Να ξέρω ότι αν συμβεί κάτι δεν είναι απο εκεί. Μόνο αυτό και τίποτα άλλο. Το να θέλω περιτυλίξεις ώστα να κατεβαίνει όσο γίνεται η χορδή, είναι κάτι που το κάνω χρόνια. Απλά στις 9άρες για αυτή μου την συνήθεια χρειάζεται να αφήσω λίγο παραπάνω χορδή. Αυτό και μόνο. Ο τρόπος που λες για να περνάς την χορδή είναι και ο πιο διαδεδομένος, απλά εγώ έχω άλλη συνήθεια...

EDIT Ξαναλέω για να μην παραξηγηθώ. Δεν μιλάω για ΚΑΜΜΙΑ απολύτως αλλαγή στον ήχο  ;D ;D ΟΚ? Σιγουριά προσφέρει. Αν θες και ψυχολογική το δέχομαι...  ;D ;D και δεν μιλάω για locking tuners κλπ κλπ μιλάω για απλά κλειδιά...
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: neeckos στις 28/11/15, 16:49
υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.

αρα υπάρχει επιθυμητό ύψος  ;D ;D
Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Mistral στις 28/11/15, 19:40
Προσωπικά, εφαρμόζω το κάτωθι που το έχω δει χρόνια πριν από luthiers (σε video στο youtube ντε).
Κιθάρα: Strat.
Κλειδιά: Κλασσικά strat. Τα modern όχι τα vintage-kluson-type. Ακόμα και σε αυτά όμως ίδια πρακτική χρησιμοποιούν.

Περνάς την χορδή και την κόβεις εκεί που συνατάει το μεθεπόμενο 'κλειδί'. Δηλαδή, περνάς την B. Τότε την κόβεις εκεί που συναντάει το κλειδί της χορδής D. Στην συνέχεια, φέρνεις το τέλος της χορδής στο κλειδί της B και τυλίγεις. Οι στροφές επομένουν αντιστοιχούν στην απόσταση μεταξύ των κλειδιών B και D. Απλά πράγματα. Δεν κλειδώνεις, δεν στρίβεις χορδές, δεν κάνεις τπτ.

Από εκεί κ πέρα, αν έχεις καλοκομμένο nut και δεν υπάρχουν άλλα θέματα, τότε σίγουρα δεν θα έχεις προβλήματα κουρδίσματος. Πολλοί φανατικοί του τρέμολο using, χρησιμοποιούν ακόμα λιγότερες στροφές. Η λογική λέει πως όσο λιγότερες στροφές, τότε σταθερότερο το κούρδισμα. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ασύστολα στο τρέμολο και πλέον δεν έχω ξεκούρδισμα ακόμα και σε βίαιη χρήση.

Τον ίδιο τρόπο εφαρμόζω και στην ακουστική με την μόνη διαφορά πως κόβω την χορδή εκεί που συναντάει το κλειδί της αμέσως επόμενης χορδής (π.χ από B σε G). Δεν ασχολήθηκα ποτέ με γωνίες, την στιγμή που υπάρχει το string tree γι'αυτήν ακριβώς την δουλειά. Δεν θα προσφέρει τπτ απολύτως στο κούρδισμα κατά την γνώμη μου και με βάση όσο διάβασμα και πρακτική έχω εφαρμόσει. Τονίζω πως λόγω χρήσης τρέμολο, έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα κι έχω βρει την υγειά μου με τον τρόπο αυτό. Φυσικά όπως σε όλες τις περιπτώσεις, το ίδιο ισχύει κι εδώ. Περί ορέξεως ... :)

Τίτλος: Απ: Απο 11άρες σε 9άρες...
Αποστολή από: Απόλλων στις 29/11/15, 14:34
υπάρχουν και set κλειδιών με διαφορετικό ύψος για κάθε χορδή, ώστε η γωνία να έρχεται στο επιθυμητό επίπεδο χωρίς άλλη επέμβαση.

αρα υπάρχει επιθυμητό ύψος  ;D ;D

Απ' όσο έχω καταλάβει, το επιθυμητό είναι να υπάρχει κάποια γωνία. Τώρα αν αυτή η γωνία θα είναι 5 ή 10 μοίρες ή παραπάνω (όπως πολύ πιθανό να είναι σε κιθάρες τύπου Les Paul), δεν είμαι σίγουρος αν έχει ιδιαίτερη σημασία αν όλες οι υπόλοιπες παράμετροι που επηρρεάζουν το κούρδισμα είναι σταθερές.

Για να μη λέμε όμως λόγια του αέρα, αυτό που θα ήθελα να κάνω κάποια στιγμή είναι να βρω ένα μικρό γωνιόμετρο, ώστε να μετρήσω ακριβώς τις γωνίες σε διάφορες κιθάρες αλλά και σε κάθε χορδή, και μετά να κάνω κάποιο πείραμα, ώστε να δω αν κάποιες κιθάρες ή κάποιες χορδές ξεκουρδίζονται πιο γρήγορα από άλλες. Σε όλες μου τις κιθάρες περνάω τις χορδές με τον ίδιο τρόπο και όλες σχεδόν έχουν 9άρες χορδές, οπότε αυτά δεν θα αποτελέσουν παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Έχω την αίσθηση ότι η μεγαλύτερη διαφορά θα είναι ανάμεσα σε κιθάρες που έχουν τρέμολο και σε αυτές με σταθερή γέφυρα. Θα δούμε...