Η μόνη διαφωνία μας είναι στον τόνο και προσπάθεια πατροναρίσματος, και στην αυτοαναίρεση του δικού σου λόγου. Δεν μπορείς να αναφέρεις ότι πρέπει να αποσχιστούμε από την θεώρησή μας ως κέντρο του σύμπαντος και στην συνέχεια να προσπαθείς να απαντήσεις σε ερωτήματα που δημιουργήθηκαν από την πόλωση της σκέψης σου σ' αυτήν την εγωκεντρική πεποίθηση την οποία δηλώνεις ότι αποποιείσαι!
καλό είναι όμως να λέμε και κανένα επιχείρημα, γιατί δεν αποδεικνύεις κάτι έτσι απλά κάνεις το λόγο σου επιτευδευμένο και είναι ανούσιο. Λες ότι αυτοαναιρούμαι και ότι η σκέψη μου είναι εγωκεντρική χωρίς να αποδεικνύεις τίποτα. Εξήγησα σε προηγούμενο post για ποιο λόγο δεν θέτω εαυτόν το κέντρο του κόσμου και ότι αυτό που με απασχολεί είναι οι συσχετισμοί και μόνο, μέσα στο σύμπαν. Τώρα
το σημείο αναφοράς μια σύμβαση είναι και ας βάλει ο καθένας ότι τον βολεύει τον θεό, τον άνθρωπο, το μηδέν, το μείον άπειρο.
Δηλαδή να κατηγορήσουμε την φυσική ως νεροκεντρική επειδή αρχικά στην κλίμακα της θερμοκρασίας όρισε ως 0 τη θερμοκρασία του πάγου? Προφανώς το κίνητρο δεν ήταν το προμοτάρισμα του νερού σε σχέση με τα άλλα στοιχεία

αλλά να είναι κάτι που
αντιλαμβάνεσαι εύκολα, που το
νιώθεις αν θες καλύτερα. Ο σκοπός προφανώς ήταν να ανακαλυφθεί η απόλυτη κλίμακα κάποια στιγμή όπως και έγινε. Το μόνο που χρειάστηκε ήταν μία σχέση που μετασχηματίζει όλη αυτή την υποκειμενική γνώση στο απόλυτο.
Υποκειμενικό, Μετασχηματισμός, Απόλυτο. Έτσι δούλευε πάντα, έτσι θα δουλέψει και σ'αυτήν την περίπτωση.Οπότε ο σκύρων μάλλον δεν το είχε υπολογίσει αυτό.
Άλλο υποκειμενικό, άλλο εγωκεντρικό. Το δύσκολο είναι να βρεις την συνθήκη που ορίζει το απόλυτο.
Οι εφαρμογές της γνώσης δεν είναι "προφανώς" εγωκεντρικές, είναι εγωκεντρικές όταν τα ερωτήματα γεννιούνται μέσα από μια εγωκεντρική στάση.
Τα ερωτήματα εφαρμογής είναι εγωκεντρικά (Ωραία το βρήκα! και τώρα πως τον χρησιμοποιώ προς όφελος μου?) όχι της γνώσης (Τι είναι ο ήλιος?).