Κατ' αυτήν την έννοια Harrucci γίνεσαι εγωκεντρικός. Προσπαθείς να μάθεις τον "ρόλο" σου σ' ένα όλον όταν δεν γνωρίζεις ακόμα τα συστατικά σου και τον έλεγχό τους. Και αυτό διότι υποθέτεις ότι είναι σημαντικός και η αλλαγή του θα άλλαζε τον κόσμο.
εγώ δεν υποθέτω τίποτα, η πράξη έχει αποδείξει ότι η γνώση φέρνει αλλαγή.
Οι εφαρμογές της γνώσης είναι εγωκεντρικές (προφανώς!) αλλά ή ανάγκη για γνώση είναι απλά ανάγκη.
Υ.Γ είναι διαφορετικές οι επιστήμες που ασχολούνται με την λειτουργία του εγώ και την λειτουργία του σύμπαντος.
Η μόνη διαφωνία μας είναι στον τόνο και προσπάθεια πατροναρίσματος, και στην αυτοαναίρεση του δικού σου λόγου. Δεν μπορείς να αναφέρεις ότι πρέπει να αποσχιστούμε από την θεώρησή μας ως κέντρο του σύμπαντος και στην συνέχεια να προσπαθείς να απαντήσεις σε ερωτήματα που δημιουργήθηκαν από την πόλωση της σκέψης σου σ' αυτήν την εγωκεντρική πεποίθηση την οποία δηλώνεις ότι αποποιήσε!
Οι εφαρμογές της γνώσης δεν είναι "προφανώς" εγωκεντρικές, είναι εγωκεντρικές όταν τα ερωτήματα γεννιούνται μέσα από μια εγωκεντρική στάση.
Κατά τα άλλα δεν με απασχολεί ο τύπος των "υπαρξιακών αναζητήσεων" του καθενός, αρκεί τα λόγια του να συμφωνούν με τις πεποιθήσεις που δηλώνει ότι έχει και γενικεύοντας "ότι πρέπει να έχουμε όλοι εφόσον αυτός το δοκίμασε και πέτυχε", και τις πράξεις του.
Εάν κάποιος αποφασίσει να είναι εγωκεντρικός με γειά του και με χαρά του!
Το ίδιο ακριβώς παρατηρούμε και στο κείμενο που παρέθεσε ο Σκίρων. Λέει κάπου:
"Πάντα όμως, η ατομικότητα του παρατηρητή θα αποτελεί το ανυπέρβλητο εμπόδιο στην πλήρη αντίληψη και κατανόηση του κόσμου μας γιατί είναι αδύνατο ένας παρατηρητής να είναι απόλυτα ίδιος στις προδιαγραφές παρατήρησης σε σχέση με κάποιον άλλο παρατηρητή…"
Και αμέσως μετά:
"Υπάρχει μία ισχυρή πεποίθηση ότι ο σκοπός μας εδώ, είναι να αναπτύξουμε το δώρο της 'προθέσεως' και να μάθουμε πως να είμαστε αποτελεσματικοί δημιουργοί. Είμαστε όλοι εδώ για να γίνουμε δημιουργοί. Είμαστε εδώ για να εισβάλλουμε στο διάστημα με ιδέες, με μεγάλες ιδέες. Είμαστε εδώ για να αξιοποιήσουμε τη ζωή μας, για να αναγνωρίσουμε τον κβαντικό εαυτό μας, να αναγνωρίσουμε το χώρο όπου πραγματικά έχουμε επιλογές και όταν κάποιος τα αντιλαμβάνεται όλα αυτά, τότε λέμε ότι αυτός ο άνθρωπος φωτίστηκε..."
Εκτός από το ότι στο δεύτερο κείμενο ξεκινάει από μια πεποίθηση (δηλ. μια υποψία, ούτε καν δοξασία), στην συνέχεια ισχυροποιεί την πεποίθηση, την υποψία, και την μετατρέπει σε δοξασία, σε πίστη. Κάνει δηλ αυτό ακριβώς που κατηγορεί ότι κάνουν οι θρησκείες.
Όμως όταν ο φωτισμός είναι ατομικός, τότε για ποιόν λόγο η ατομικότητα του παρατηρητή αποτελεί εμπόδιο?
Τελικά θα μας πουν όλοι αυτοί? Πως θα παίξουμε τους "ρόλους μας"? Ως ανθρωπότητα ή ως άτομα?