Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - jesterbass

Σελίδες: [1]
1
Θα παίξει φέτος;  ;D

2
Άνθρωπος και ζωή / Απ: Πολιτεύματα
« στις: 24/12/07, 22:13 »
@Roufus
Ήμουν έτοιμος να πω κάτι ανάλογο με τον freemind, θέλω την προσωπική σου εκτίμηση δεν ρωτάω αμφισβητώντας αυτά που σκέφτεσαι. Προσωπική μου εκτίμηση είναι οτι ο άνθρωπος είναι περισσότερο ζώον παρά άνθρωπος. Αυτό δεν θα ήταν κακό από μόνο του, τα ζώα ευτυχώς δεν διακατέχονται από κακία και απληστία, ότι κάνουν το κάνουν ενστικτωδώς για την επιβίωση. Ο άνθρωπος δυστυχώς (στην πράξη) συνδυάζει αυτή την ζωώδη κληρονομιά με την σχετικά πρόσφατη ανθρώπινη "ευφυία" για να παράγει το σκηνικό της καταστροφής που σχηματίζεται σήμερα στον πλανήτη. Ναι κάποτε υπήρχαν/υπάρχουν κοινωνίες λιγότερο "ανεπτυγμένες" και σε ισορροπία με τον κόσμο γύρω τους, μέχρι που ήρθε η λαίλαπα του "δυτικού" τρόπου ζωής και σάρωσε τα πάντα. Ήταν επόμενο κάποιοι να προχωρήσουν λίγο παραπέρα και να κατασπαράξουν τους υπόλοιπους. Πιστεύεις ότι μπορούμε πλέον να βρούμε την ισορροπία μιας οργάνωσης παρόμοιας με αυτή που περιγράφεις; Εγώ δυστυχώς δεν είμαι τόσο αισιόδοξος.

3
Άνθρωπος και ζωή / Απ: Πολιτεύματα
« στις: 24/12/07, 21:32 »
Μιλώντας λίγο πρακτικά, τέθηκε το θέμα ποιος είναι σε χειρότερη θέση ο υπάλληλος ή το αφεντικό που έχει μερικούς υπαλλήλους. Όλοι αυτοί στο ίδιο καζάνι βράζουν, το πρόβλημα βρίσκεται στις μεγάλες πολυεθνικές πάνω από τα κεφάλια μας και την απίστευτα καταστροφικό μοντέλο "ανάπτυξης": μαζική παραγωγή - μαζική διαφήμιση - υπερκατανάλωση. Αυτό πέρα από την οικολογική καταστροφή που μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια (και δεν εννοώ τα δεντράκια και τα ζωάκια στο δάσος, τα παιδιά σας θα έχουν αέρα και να πιούν νερό; ) δημιουργεί και τα πιεστικά φαινόμενα στις κατώτερες κοινωνικές ομάδες, στα μικροαφεντικά αλλά και στους υπαλλήλους που τρέχουν να προλάβουν και κοιτάει ό ένας να ρίξει τον άλλον είτε μέσω ξεζουμίσματος είτε μέσω τεμπελιάς. Στην Ελλάδα μας όσοι δε θέλουν να έχουν τέτοιους μπελάδες εκμεταλλεύονται την πολιτική διαφθορά για να διοριστούν παράνομα στο δημόσιο (προς θεού δεν μιλάω για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους).

Όσο για τις σύγχρονες κυβερνήσεις παγκοσμίως κάνουν τεμενά στις πολυεθνικές και γράφουν στα @@ τους τον απλό λαό που τις ψήφισε. Δεν ξέρω ποιό είναι το ιδανικό πολιτικό-οικονομικό σύστημα αλλά πολύ φοβάμαι οτι όπως πάμε σαν είδος δε θα προλάβουμε να το πλησιάσουμε ούτε στο ελάχιστο.

4
Άνθρωπος και ζωή / Απ: Πολιτεύματα
« στις: 24/12/07, 20:07 »
Γραφειοκρατία: Έχετε δύο αγελάδες. Καταρχήν, η κυβέρνηση καθορίζει πώς πρέπει να τις ταΐζετε και πότε πρέπει να τις αρμέγετε. Έπειτα, σας πληρώνει για να μην τις αρμέγετε, αλλά μόνο να τις ταΐζετε. Στη συνέχεια, παίρνει και τις δύο αγελάδες, σκοτώνει τη μια, αρμέγει την άλλη και πετάει το γάλα. Στο τέλος, σας υποχρεώνει να συμπληρώσετε ειδικά έντυπα, όπου θα δηλώνετε ότι οι αγελάδες αγνοούνται.
LOL  :D

5
Άνθρωπος και ζωή / Απ: Πολιτεύματα
« στις: 24/12/07, 02:15 »
http://www.storyofstuff.com/index.html

Ιδού ένα link που παρουσιάζει το σημερινό μοντέλο "ανάπτυξης και προόδου" με ευχάριστο και συμπυκνωμένο τρόπο. Πάντως αν κρίνω από τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλον στα φόρουμ, ότι οικονομικό η πολιτικό σύστημα και να εφαρμόσουμε είμαστε καταδικασμένοι.

6
Το να κάνουμε μια φιλοσοφική μηδενιστική συζήτηση, είναι το πιο ευκολο. Ο καθένας μπορεί να βγει και να πει την βλακεία του, και μεταξύ αυτών και εγώ.
Το να θεωρείς οτι λες βλακείες δε νομίζω οτι σου επιτρέπει να το υπονοείς και για τους υπόλοιπους συνομιλητές σου, είναι τουλάχιστον αγενές...

7
Δεν είναι τροπος σκέψης αυτός που χρησιμοποιείς ούτε είναι λογική αυτό βάσει του οποιου σκέπτεσαι.
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Θα ήθελα να με διαφωτίσεις στο ποιος είναι ο σωστός και λογικός τροπος προσέγγισης. Προφανώς θεωρείς οτι είναι μόνο αυτός που έχεις στο μυαλό σου.

Εχω μόνο να πω οτι είσαι η απάντηση στο θέμα που συζητάμε...
Τι εννοείς;

Α και παρεπιπτόντως, η υπογραφή σου χαρακτηριστική... ;D
Και τι έχει η υπογραφή μου;  ???

8
Συγνώμη jesterbass  αλλά μάλλον παραμιλάς πολύ... Και πάλι συγνώμη για το θάρρος αλλά δεν γίνεται να έρχεσαι και να λες "δεν υπάρχει αντικείμενο κιθάρα αλλά κιθαρίστες".
Το έθεσα ως μια πιθανή απάντηση στο ερώτημα που έθεσα ο ίδιος. Επίσης γίνεται να έρχομαι και να λέω την οποιαδήποτε άποψή μου ελεύθερα.  ;D

Αυτή είναι η λογική του οτι "τι είναι το μήλο; Το μήλο δεν ξέρουμε τι είναι γιατί μήλο είναι ένα όνομα που έχουμε δώσει σε ένα φρούτο με κόκκινο χρώμα." Οπότε δεν υπάρχει αντικειμενική απάντηση για το '"τι είναι μήλο". Εμ , αυτή όμως δεν είναι λογική!!!!!
Δεν θα μπορούσες να το θέσεις καλύτερα... Σκέψου, όταν βάζεις ένα μήλο σε ένα τραπέζι και το κοιτάζεις, που βρίσκεται το μηλο; Στο τραπέζι η μέσα στο κεφάλι σου; Και γιατί το ονόμασες "μήλο"; Είναι το όνομα αυτό μια αντικειμενική του ιδιότητα η δική σου (ανθρώπινη) εφεύρεση; Άλλη μια ιδιότητα που του έδωσες είναι το χρώμα (κόκκινο, αλλά αναρωτιέμαι πως το βλέπει μια νυχτερίδα), επίσης το κατηγοριοποίησες στα "φρούτα". Όλα αυτά μέσω του λόγου και της λογικής, προνόμια ανθρώπινα.

Το "μήλο" υπάρχει επειδή το αντιλαμβανόμαστε ως ανθρωποι έχοντας ανάλογα αισθητήρια όργανα και δομες στον εγκέφαλό μας, και συνεννοούμαστε γι αυτό μέσω του λόγου.

Οπότε μην αναλώνεσαι χωρις λόγο σε συζητήσεις περι φιλοσοφικής και εγκεφαλικής θεώρησης της εικόνας. Δεν ρώτησε ιατρικά και ψυχολογικα ο Jimi Pap ...
Αισθάνομαι οτι αυτό είναι το ουσιαστικό ζήτημα της συζήτησης και μου είναι ευχάριστο να καταθέτω την άποψη μου, δεν αισθάνομαι οτι αναλώνομαι...

9
Ας καταθέσω κι εγώ την άποψή μου: :)

Άποψη είναι η εξωτερίκευση μέσω του λόγου της εικόνας που έχουμε σχηματίσει στο νου μας για ενα μέρος της πραγματικότητας. Κάποιος θα μπορούσε να πει οτι η άποψη υπάρχει και πριν εκφραστεί λεκτικά, αλλά ας πάρουμε τη συνηθισμένη περίπτωση.

...

Κατ' αρχάς πιστεύω εξαρτάται απο το πόσο "ακριβής" είναι η αρχική νοητική εικόνα. Όσο ασχολούμαστε με κάποιο αντικείμενο τόσο καλύτερη και λεπτομερέστερη εικόνα σχηματίζουμε. Για παράδειγμα για ένα παιδί που ξεκινά να ακούει μουσική αυτή είναι απλά ένα ευχάριστο συνονθύλευμα ήχων. Μεγαλώνοντας μπορεί να μάθει να διακρίνει π.χ. τα διάφορα μουσικά όργανα, κάνοντας έτσι αναλυτικότερη την εικόνα που έχει για ένα μουσικό κομμάτι. Νομίζω η διάκριση είναι λέξη κλειδί, κάθε αντικείμενο στο νού μας είναι αρχικά μια "θολή σφαίρα" (αυτή είναι η δική μου νοητική εικόνα για το θέμα) και καθώς εκτιθέμεθα περισσότερο σε αυτό αρχίζει να αποκτά σχήμα, συστατικά μέρη, χαρακτηριστικά. (εδώ νομίζω υπάρχει ένα σοβαρό κενό στο σκεπτικό μου  ::), όποιος το βρει κερδίζει μια ωραία τσατσάρα  ;D)


Οταν εκφράζουμε τις απόψεις μας στην ουσία αυτό που κάνουμε είναι οτι παρουσιάζουμε μια εικόνα του εαυτού μας…

Νομιζω οτι μολις καλυψες το κενο στο σκεπτικο μου, σου χρωστω μια ολοκαινουργη αντιστατικη τσατσαρα!   ;D

Η θεωρηση οτι ο νους κατασκευαζει εικονες-υποσυνολα της πραγματικοτητας και οτι η αποψη ειναι απλα η λεκτικη εξωτερικευση των εικονων, δεν λαμβανει υπ οψιν οτι γυρω απο τις εικονες μεσα στο νου υπαρχει ο "υπολοιπος" ανθρωπος. Κατα βαση δεν υπαρχει διαχωρισμος, η εικονα ειναι μερος του εαυτου μας, πακετο με οτι αλλο μας κανει ανθρωπους (π.χ. ο συναισθηματικος κοσμος που φιλτραρει και μεταμορφωνει τοσο πολυ τα πραγματα)

Η απατη της αντικειμενικα απολυτως ορθης αποψης δημιουργειται απο την ψευδαισθηση οτι υπαρχει αντικειμενικη πραγματικοτητα. Δεν υπαρχει, υπαρχουν μονο συμφωνουντες ανθρωποι οι οποιοι την βλεπουν αφου εχουν συμφωνησει. Αφου ο καθενας εχει ξεφυγει απο την αβεβαιοτητα του για το αν κατι υπαρχει η ειναι ετσι η αλλιως, εχοντας διαπιστωσει οτι και ο αλλος ανθρωπος που συμφωνει του λεει το ιδιο...

Υπαρχει και ο αντιλογος ομως που μου προκυπτει αυθορμητα:
Πως γινεται καποιος να γνωριζει ξεκαθαρα περισσοτερα πραγματα απο καποιον αλλο για ενα αντικειμενο, π.χ. την ηλεκτρικη κιθαρα; (στην τυχη το παραδειγμα  ;D)

χμ ισως η απαντηση ειναι οτι δεν υπαρχει αντικειμενο κιθαρα αλλα μονο περισσοτερο η λιγοτερο κιθαριστες, ε; (παραμιλαω παλι :))

Τοποθετηθηκα λιγο βιαστικα γιατι δεν εχω αρκετο χρονο...

10
Ας καταθέσω κι εγώ την άποψή μου: :)

Οι περισσότεροι νομίζω συμφωνήσατε οτι δεν τίθεται θέμα για το αν όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα να εκφέρουν άποψη. Όλοι είμαστε ελεύθεροι να απορρίψουμε οποιαδήποτε λανθασμένη κατα τη γνώμη μας άποψη.

Άποψη είναι η εξωτερίκευση μέσω του λόγου της εικόνας που έχουμε σχηματίσει στο νου μας για ενα μέρος της πραγματικότητας. Κάποιος θα μπορούσε να πει οτι η άποψη υπάρχει και πριν εκφραστεί λεκτικά, αλλά ας πάρουμε τη συνηθισμένη περίπτωση.

Ένα σύνηθες κατά τη γνώμη μου λάθος στις συζητήσεις είναι η απόλυτη διάκριση σωστού/λάθους (ή η χρήση οποιουδήποτε άλλου τέτοιου διπόλου). Νομίζω ότι δεν υπάρχουν μόνο απολύτως σωστές και απολύτως λανθασμένες απόψεις. Εφ' όσον δεχτούμε λοιπόν οτι τίθεται θέμα βαθμού ποιότητας μιας άποψης, μπορούμε να δούμε απο τι εξαρτάται αυτός.

Κατ' αρχάς πιστεύω εξαρτάται απο το πόσο "ακριβής" είναι η αρχική νοητική εικόνα. Όσο ασχολούμαστε με κάποιο αντικείμενο τόσο καλύτερη και λεπτομερέστερη εικόνα σχηματίζουμε. Για παράδειγμα για ένα παιδί που ξεκινά να ακούει μουσική αυτή είναι απλά ένα ευχάριστο συνονθύλευμα ήχων. Μεγαλώνοντας μπορεί να μάθει να διακρίνει π.χ. τα διάφορα μουσικά όργανα, κάνοντας έτσι αναλυτικότερη την εικόνα που έχει για ένα μουσικό κομμάτι. Νομίζω η διάκριση είναι λέξη κλειδί, κάθε αντικείμενο στο νού μας είναι αρχικά μια "θολή σφαίρα" (αυτή είναι η δική μου νοητική εικόνα για το θέμα) και καθώς εκτιθέμεθα περισσότερο σε αυτό αρχίζει να αποκτά σχήμα, συστατικά μέρη, χαρακτηριστικά. (εδώ νομίζω υπάρχει ένα σοβαρό κενό στο σκεπτικό μου  ::), όποιος το βρει κερδίζει μια ωραία τσατσάρα  ;D)

Κατά δεύτερο λόγο η ποιότητα μιας άποψης εξαρτάται από την ικανότητά μας να περιγράψουμε λεκτικά τη νοητική μας εικόνα. Εξ' ίσου σημαντικό με το να περιγράψουμε τι γνωρίζουμε για ένα αντικείμενο είναι η επίγνωση του τι δεν γνωρίζουμε γι' αυτό. Ένας απλός άνθρωπος μπορεί να έχει άποψη για ένα σύνθετο και βαρύ ζήτημα, αρκεί να το αντιμετωπίζει στη βάση του επιπέδου της γνώσης που έχει γι αυτό τη δεδομένη χρονική στιγμή. Σε αυτή τη θέση θεωρώ οτι βρίσκομαι τώρα κι εγώ αλλά και όσοι καταθέσατε την άποψη σας προηγουμένως. Το ζήτημα είναι βαθιά φιλοσοφικό αλλά μπορούμε να εκφέρουμε μια άποψη στο βαθμό που το κατανοούμε. Νομίζω μάλιστα οτι επιβάλλεται να συνεισφέρουμε τις απόψεις μας, γιατι μέσω της σύνθεσης τους αυξάνεται η συνολική μας κατανόηση μας για τα πράγματα.

Τελειώνοντας, πιστεύω οτι η ποιότητα μιας άποψης εξαρτάται και από το κατά πόσο μπορούμε να είμαστε ειλικρινείς (τόσο με τους άλλους όσο και με τον εαυτό μας). Συναισθηματικοί λόγοι και συμπλέγματα μπορούν να στρεβλώσουν αυτά που τελικά θα πούμε στους άλλους και που ίσως θα πιστέψουμε κι εμείς οι ίδιοι.

Ελπίζω να μη σας κούρασα... :)

Σελίδες: [1]