Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Vocal Studio

Σελίδες: [1] 2
1
Προς Vocal Studio:
(με λίγα λόγια: ή ενημέρωσέ μας πλήρως ή να σταματήσει αυτή η φιλολογία!)
προς parlats και baphomet
Χε,χε!Μου φαίνεται ότι είστε οπαδοί (όπως κι εγώ καμιά φορά) της παροιμίας:ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΝΑ ΜΙΛΑΤΕ ΟΤΑΝ ....ΔΙΑΚΟΠΤΩ. Και διακόπηκε η ροή του θέματος και η pascal και η Ελένη,μπορεί να ξέχασαν τις απαντήσεις μου. Δύο τα μεσάνυχτα, τσάμπα καίει η λάμπα;
(Μπόηζ*,νομίζω ότι άπαντες ψιλιάζονται το χαβαλέ που κάνουμε  και το μεγάλο έρωτα  :-* που αναπτύσσεται σιγά σιγά μεταξύ μας και θα μας δείρουν,που παριστάνουμε ότι τα λέμε σοβαρά κιόλας ;))
πρός pascal
"Να μαστε πάλι εδώ Αντρέα....", που λέει το παλιό τραγουδάκι.Ζητώ συγνώμη εκ μέρους του parlats και του baphomet,που διακόψανε τις σκέψεις σου ενώ ετοιμαζόσουν να μου απαντήσεις...Παρεπιπτόντως μπήκα στους όρους των αγγελιών και παραθέτω ατόφια τμήματα.
  :P Eπιτρέπεται μόνο η δημοσίευση αγγελιών που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τη μουσική και τον σκοπό αυτού του site. Π.χ. αγορά/πώληση μουσικών οργάνων, βιβλίων, εξοπλισμού κλπ., και η προσφορά/ζήτηση υπηρεσιών όπως συμμετοχή μουσικών, μαθήματα, κλπ.
 :P Κάτω από κάθε αγγελία επιτρέπονται διευκρινιστικές ερωτήσεις και απαντήσεις αλλά όχι ο σχολιασμός ως προς τη χρηστική/χρηματική αξία του αντικειμένου ή κρίσεις και απόψεις επί του αντικειμένου/υπηρεσίας ή προσώπων
προς Ελένη
Περίπου το ίδιο.Ζητώ συγνώμη εκ μέρους του parlats και του baphomet,που διακόψανε τις σκέψεις σου ενώ ετοιμαζόσουν να μου απαντήσεις...
προς parlats και baphomet
Ευχαριστώ εκ των προτέρων που δεν θα διακόψετε τα κορίτσια και θα τα αφήσετε να μου απαντήσουν.Αλλιώς, θα δημοσιεύσω εκείνες τις ... ;D "γυμνές φωτογραφίες" κλπ. κλπ. και θα μάθουνε όλοι τι κάνουμε τα βράδια :D (χε,χε,χε)

Επιστρέφω από ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ τώρα και έκανα σοβαρή και καλοπροαίρετη έρευνα αγοράς στο τι υπάρχει από "τιμές" γενικά.Όποιος ενδιαφέρεται μου λέει και την δημοσιοποιώ.Είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική και ΕΝΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ.

*μπόηζ = γκρίκλιζ, (τιμωρία για αυτούς που μου στέλνουνε μηνύματα που βγάζω τα μάτια μου για να διαβάσω.)

2
Στην απάντηση μου πιο πάνω (#25) η λέξη "εδώ", κλίκαρε την και θα σε πάει κατευθείαν εκεί που ρωτάς.

ΟΚ! Πάμε τώρα για ύπνο, γιατί την ώρα που εγώ βρίσκομαι σ' άλλη σελίδα εσύ απαντάς σε άλλη και δεν είμαστε σε σωστή επικοινωνία. Μην απαντήσεις αμέσως. Διάβασε τα πάντα και σκέψου αν είναι προτιμότερο να απαντήσω δημόσια ή προσωπικά. Πάντως ...στραβά αρμενίζουμε . Αυτό το λέω και για τον εαυτό μου...

3
Επίσης για το θέμα της διαφήμισης νομίζω πως είναι άτοπο...δεν βρίσκω κάτι το μεμπτό στο να διαφημίζεται κάποιος στις αγγελίες, ειδικά όταν προσφέρει και γνώσεις στο forum. Αν και θεωρώ πως η "μπηχτή" της vocal studio στο Link του parlats είναι πολύ άδικη και αυτό που υπονοεί είναι και αντιεπαγγελματικό και υποτιμητικό για εμάς (τα μέλη μαθητές άλλων χώρων) και με θλίβει.

....στο fame studio ζητάνε ένα βασικό μισθό τον μήνα.....

Μπηχτή; Ποιά μπηχτή; Αν θέλεις ανάφερε τη σελίδα,τον αριθμό απάντησης και το σημείο να δω μήπως πράγματι υπονοείται κάτι κατά λάθος.Κι αν δεν είναι κατά λάθος να υποστηρίξω αντρίκεια (κι ας είμαι γυναίκα) τι έγραψα και γιατί το έγραψα. (κατά τα άλλα Baphomet κατά την αποψή σου με δεχτήκανε με ανοιχτές αγκάλες και καλοπροαίρετα όλοι;)
Επίσης που είδες να υποτιμώ μέλη άλλων χώρων;(Δείξ' το μου για να συμμεριστώ και γω τη θλίψη σου.)Ίσα-ίσα εγώ παντού γράφω ότι ο χώρος είναι γεμάτος "καλούς" δασκάλους και δεν το λέω από αβροφροσύνη αλλά επειδή το πιστεύω.Και πάλι είμαι και από αυτούς που υποστηρίζουν "να μην αλλάζετε δασκάλους.".Και επίσης δε μου αρέσει να κρίνω και δε θεωρώ ότι έχω δικαίωμα να κρίνω.Και με τη σειρά μου,θεωρώ αντιεπαγγελματικό και "υποβολιμιαίο" το να αναφερόμαστε σε τρίτες σχολές (πχ.fame )που δεν υπάρχει αντιπρόσωπός τους να υποστηρίξει τις θέσεις τους.
(όσο για τις τιμές μας δουλεύετε 5 ή 15 ευρώ;Γνωρίστε μου κι εμένα αυτούς τους δασκάλους και θα τους προσλάβω αμέσως με πολύ περισσότερα.Μπέσα το λέω.)
Όσο για τις δικές μου τιμές πείσμωσα και δεν θα τις λέω ούτε από το τηλέφωνο πια. Έρευνα αγοράς,τίμια, face to face. ("Άδικη επίθεση";Κοίτα πως αντιγράψατε και αντιστρέψατε αυτό που έλεγα για τον εαυτό μου). Μεταξύ μας σε τι σας ενόχλησα;Δηλαδή τι έννομο συμφέρον (που λένε και οι νομικοί) έχετε εσείς (οι απλοί σπουδαστές και όχι επαγγελματίες) και μου την πέσατε έτσι; Εξηγείστε μου για να σας κάνω τη χάρη  να εξαφανίζομαι σιγά σιγά με ελαφρά πηδηματάκια γιατί το τοπίο...ξέβαψε. (αφού πρώτα ζητήσω συγνώμη αν έβλαψα κανένα.)Συγνώμη για το ύφος αλλά αυτή τη φορά σας αξίζει ;)

4
Τι ειναι αυτα που λετε ρε?
Δε ξέρω αν κάνω καλά που ανακατέβομαι στον διάλογο σας αλλά δε μου άρεσε που διάβασα να απευθύνεσαι με αυτό το τρόπο στη pascal... ??? ??? ??? ???
... στο τελευταίο ωδείο που έκανα μαθήματα...
γιατι σε άλλα ωδεία που ξέρω με τα ίδια ή πολύ περισσότερα χρήματα το μάθημα είναι 45 λεπτα την εβδομαδα.Με το καλημέρα σας δηλαδη φεύγεις και δε προλαβαίνεις ούτε ζέσταμα να κανεις που λέει ο λογος...
Πιθανότατα βέβαια να άλλαξαν πολιτική και εκεί που πήγαινα γιατί πέρασε 1μιση χρόνος από τότε...
Ελένη μου χαίρομαι για την "ευαισθησία" που δείχνεις στο πως απευθύνεται ο ένας στο άλλον,η ευγένεια και η καλή προαίρεση είναι σημαντικές αξίες της ζωής (ας συγχωρίσουμε τον Mamelaki για το ρε, ((ήτανε ρε μινόρε νομίζω)),αλλά προφανώς διαισθάνθηκε κάποια πράγματα που τα ειπράττω κι εγώ.)"Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα,χωρίς εμένα", λέει το παραπονεμένο τραγουδάκι.Άσχετο(;), αλλά μούρθε...
Άλλο θέμα τώρα:Δάσκαλοι-Ωδεία.Πολύ ωραία αυτά που γράφεις .Παρόλο, που μπορεί να ξεκινήσει μεγάλο θέμα και ευκαιρία για νέα επίθεση,(διευκρινίζω ότι είμαι ένθερμη "οπαδός" των Ωδείων,πολύ περισσότερο δε, για το κλασσικό τραγούδι,που τα "πιστοποιημένα" μαθήματα είναι απαραίτητα) από την εμπειρία μου ως "μακρόβια" (από 5 χρονών) μαθήτρια Ωδείων και ως "καθηγήτρια Ωδείων" πολύ αργότερα, έχω να πω τα εξής:Η "ώρα", ήταν συνήθως,μια φορά τη βδομάδα,40-45 λεπτά που κατέληγαν να είναι και 30-35 πολλές φορές, για διαφόρους λόγους.Βεβαίως υπήρχε και η σημαντική "προσφορά" κάποιων θεωρητικών, υποχρεωτικών μαθημάτων (που όταν φτάσεις και σε επίπεδο πτυχίων ή διπλωμάτων είναι πράγματι πάρα πολλά).Οι αμοιβές των καθηγητών ήταν πολύ μικρές, κατά συνέπεια,πολλοί (όχι όλοι)ήταν κάπως δυσαρεστημένοι, με πιθανό αντίκτυπο στην "όρεξη" που είχαν για καλή δουλειά ή τα χρησιμοποιούσαν ως γνωριμία για να αντλήσουν "ιδιαίτερα μαθήματα".Υπήρχαν βέβαια και σπουδαίοι καθηγητές-καλλιτέχνες, που το μάθημά τους ήταν κατάθεση "ψυχής",πέρα από την αξία τους σαν "δάσκαλοι" και που έκαναν σπουδαίο έργο.Ως καθηγήτρια τώρα,τα πράγματα δεν είχαν αλλάξει πολύ.Κατάφερα όμως το δικό μου μάθημα, στο "σύγχρονο τραγούδι",να κρατάει "μια ολόκληρη ώρα" και είχα πολύ κέφι γιατί τότε η βιοποριστική μου εργασία ήταν στην τηλεόραση,πολύ καλά αμοιβόμενη και το έβλεπα σαν πολύ αγαπημένο χόμπυ και "ξεκούραση ψυχής" επίσης.
Το κυριώτερο παράπονό μου ήταν η "άρνηση για βασικό τεχνικό εξοπλισμό" και για ιδιαίτερη αίθουσα με "αναγκαία" χαρακτηριστικά.Θυμάμαι ακόμα το δάσκαλο της κιθάρας να φωνάζει ότι μας ακούει στην διπλανή αίθουσα που δίδασκε και δεν μπορούσε να κάνει το μάθημα του.Θυμάμαι και μένα να φωνάζω, ότι το πιάνο μου είναι μόνιμα ξεκούρδιστο κι ότι αυτό καταστρέφει τα αυτιά των σπουδαστών.Όμως αυτό ήταν αρκετά χρόνια πριν και πιστεύω πως έχουν διορθωθεί και αλλάξει τα πράγματα (πολλά Ωδεία όπως πχ. του Φακανά ή του Νάκα, έχουν αξιοζήλευτο εξοπλισμό και απίστευτες αίθουσες και τεχνικά και αισθητικά άρτιες.Διευκρινίζω ότι δεν έχω καμια σχέση με τα ανωτέρω Ωδεία,δεν έχω ποτέ συνεργαστεί με αυτά, ούτε... μου δίνουν ποσοστό για να τα διαφημίσω, γιατί σε λίγο θα λεχθεί και αυτό.Απλά αυτά μου ήρθαν πρόχειρα στο μυαλό.ΟΚ;).Επιμένω πως η πρώτη προσέγγιση κάποιου (ειδικά τελείως αδαή και που δεν έχει γνώσεις "πως να κρίνει") πρέπει να είναι σε Ωδείο, γιατί τουλάχιστο εκεί οι διδάσκοντες είναι "ελεγμένοι" και έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
Τελειώνω ξαναγυρίζοντας στο αρχικό θέμα, αλλά το παράπονό μου είναι ότι δεν έδειξες καθόλου την ίδια "ευαισθησία" και για μένα (θα προτιμούσα να μου είχαν απευθύνει 1000000 "ρε", παρά όλους αυτούς τους υπαινιγμούς και τις άδικες επιθέσεις). Τι να κάνουμε όμως; Ο κόσμος έχει αγριέψει (κι ίσως δικαίως από αυτά που ακούει και βλέπει) κι αν στους δέκα, οι τρεις έχουν "καλές προθέσεις" κανείς δεν τους πιστεύει πιά.  :'(

5
Προς Vocal Studio
Είσαι η μοναδική κατεξοχήν αρμόδια εδώ μέσα να μας διαφωτίσει, αλλά δεν το κάνει.
…Γι' αυτό σε παρακαλώ αν θέλεις πες μας και τις τιμές της σχολής σου (είδα και την καταχώρησή σου στο Αθηνόραμα) ,γιατί το παρουσιάζεις ως κάτι δευτερεύον ενώ για πολλούς από εμάς είναι το πρώτο και κύριο.
Διαφορετικά ας σταματήσει αυτή η διαφήμισή σου μέσω του Kithara.gr, που παρεμπιπτόντως να σου πω ότι στο συγκεκριμένο site απαγορεύεται
…Το ίδιο άτομο που λες ότι μοιράζεται επιλεκτικά κάποιες γνώσεις προς όφελός μας, τις μοιράζεται πολύ επιλεκτικά.Του στιλ «έλα από τη σχολή να μάθεις και τα υπόλοιπα»
....προωθεί ο επιχειρηματίας...
...γκρίζα διαφήμιση....
....παρόμοια διαφήμιση.. ???
...κατά τα άλλα ας γράφει όσα θέλει...
...το ίδιο άτομο...

προς pascal
Αρχικά ομολογώ ότι τρόμαξα και δεν ήθελα να απαντήσω.Αισθάνθηκα ότι δεύτερη φορά θα βρεθώ να απολογούμαι και να μεταφέρεται ένα θέμα σε "προσωπική αντιπαράθεση", αλλά από την άλλη κανείς σας δεν έχει να κερδίσει τίποτα από αυτό,ώστε να γίνεται εσκεμμένα,οπότε ας μιλήσω κι εγώ.
Ειληκρινά θαυμάζω που όλοι εσείς, ιδιαίτερα τα νέα παιδιά είσαστε σκεπτόμενοι και καχύποπτοι και ψαγμένοι.Καιρός είναι να ξυπνήσετε και να μην τρώτε ότι σας σερβίρ-ουμε ,-ουν (γενικά). (Έστω κι αν την πληρώνω και εγώ.Σωστά, που ξεφύτρωσα ξαφνικά,με ξέρατε κι από χτες;)Ξεκινάω λοιπόν παίρνοντας σα δεδομένο ότι όλο αυτό είναι "καλοπροαίρετο"και συγχώρησε με για την αλλαγή σειράς στις φράσεις σου.
Είσαι η μοναδική κατεξοχήν αρμόδια εδώ μέσα να μας διαφωτίσειΣε βεβαιώνω πως όχι! Γιατί δεν έχω κάνει "έρευνα αγοράς".Δίδαξα σε δύο μεγάλα Ωδεία και δεν ήξερα καν τι πληρώνουν οι μαθητές μου...Όμως δεν είμαι διατεθειμένη ούτε εγώ να γίνω "αντικείμενο έρευνας αγοράς".
...είδα και την καταχώρησή σου στο Αθηνόραμα... Δες και στο Δίφωνο, έχω και μια προσωπική συνέντευξη κάπου αλλού και σ’ ευχαριστώ μου έκανες ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
...η διαφήμηση απαγορεύεται.. Μάλλον με πρόλαβαν άλλοι και σου απάντησαν.
...μοιράζεται επιλεκτικά κάποιες γνώσεις προς όφελός μας, τις μοιράζεται πολύ επιλεκτικά.Του στιλ «έλα από τη σχολή να μάθεις και τα υπόλοιπα» Μπα; Έκανα τέτοια πράγματα. Πότε;  Μοιράστηκα επιλεκτικά τι; Δώστε μου ένα  παράδειγμα να δω το λάθος μου.Όσο για το στιλ «έλα από τη σχολή να μάθεις και τα υπόλοιπα», εγώ δεν είμαι που φωνάζω ψαχτείτε γενικά και σε Ωδεία και παντού;Ότι υπάρχουν πολλοί και καλοί δάσκαλοι;Τς,τς....Μάλλον δεν τα διαβάζεις  όλα, αλλά ...«επιλεκτικά».
....προωθεί ο επιχειρηματίας... Αυτή η λέξη ακούγεται σα βρισιά και είναι, στα αυτιά των "δασκάλων". (Εδώ ο καλός Μπακάληηηηηηης....Έχω καλή πραμάτειαααα. ΝΤΡΟΠΗ.)
...γκρίζα διαφήμιση....Καθόλου γκρίζα.Κατάλευκη στη σελίδα αγγελιών, εκεί που είναι η "θέση της". ].....παρόμοια διαφήμιση.. ???Που συμπτωματικά την είδες για πρώτη φορά, ενώ δείχνεις να παρακολουθείς "στενά" τη σελίδα; Και παρόμοια;Δηλαδή σε στήλη αγγελιών; Εδώ κολλάει η λέξη "επιλεκτικά".
...κατά τα άλλα ας γράφει όσα θέλει... Ευχαριστώ για την άδεια.Κι ας μην τα διαβάζουν όσοι δε θέλουν!
Και πάλι ευχαριστώ για τη διαφήμιση.Δεν προλαβαίνω να απαντάω σε προσωπικά μηνύματα και τηλέφωνα.
Άντε πάλι καταφέρατε να μου βγαλετε τον κακούλη μου εαυτό,(λες και δεν έχω να κάνω τίποτα καλύτερο βραδυάτικα)αλλά τουλάχιστο....με χιούμορ πάντα. :)
Υπογραφή: ....Το ίδιο άτομο... :P


6
Αν σε ικανοποιεί ο δάσκαλος να μείνεις πάντως! ;)

Ο Baphomet απάντησε σοφά. ;)Αυτή η τελευταία φράση τα λέει όλα. Αυτό εννοούσα με τη φράση "καστολόγηση του δασκάλου", αν και φοβήθηκα ότι μπορεί να παρεξηγηθεί. Η προσωπική επαφή και επικοινωνία, η "χημεία" μεταξύ ενός δασκάλου κι ενός σπουδαστή, η αμοιβαία εκτίμηση κι εμπιστοσύνη είναι κάτι που χτίζεται μέρα με τη μέρα και δεν...πληρώνεται μ' όλα τα λεφτά του κόσμου. Προσωπικά έχω δει μαθητές να μεγαλουργούν σε δασκάλους χωρίς "σούπερ σπουδές και προσόντα" και να αποτυχαίνουν με "σπουδαίους" δασκάλους γιατί κάτι μεταξύ τους δεν πήγαινε καλά. Σε όσους μαθητές μου διακρίνω την υποψία ότι μπορεί να συμβεί, τους συστύνω από μόνη μου σε άλλους δασκάλους ή τους προτείνω να ψαχτούν μόνοι τους. Θεωρώ τραγικό να χάνει ο δάσκαλος το χρόνο του και ο σπουδαστής το χρόνο και τα χρήματά του. Καλή επιτυχία! :D

7
Δήλαδή εγώ που βρήκα με 25 την ώρα ειναι καλα? ??? ::)
Αν ρωτάς εμένα τι να σου απαντήσω; (καλά γιατί; για παπούτσια;ή για πόσα κιλά;) Μην κοστολογείτε τα "μαθήματα". Κοστολογείστε τους δασκάλους!!! ;) (με την καλή έννοια το τελευταίο,μην παρεξηγηθούμε)

8
Δεν νομίζω πως η ερώτηση αυτή δεν είναι σχετική με το θέμα φωνή και τραγούδι κατά την ταπεινή μου άποψη, θα ήταν καλό να μάθουμε μερικά πράγματα σχετικά με αυτό το μπερδεμένο θέμα.

Συμφωνώ μαζί σου απόλυτα.Απλά τέθηκαν τεχνικοί όροι λίγο άγνωστοι προς το "ευρύ κοινό" με αποτέλεσμα να αναρρωτηθούν "είναι;"Λοιπόν αυτό που θα πω αφορά και την "ερωτήσαντα" και σένα marcya.Τέθηκε ένα πραγματικά ενδιαφέρον και "φλέγον" θέμα, το θέμα των έξη "βασικών" φωνών για να το θέσω λίγο "μπακάλικα"(έκφραση που πρωτοδιάβασα εδώ και μου άρεσε πολύ και τη χρησιμοποιώ έκτοτε).....Και δω αρχίζουν τα "ουρλιαχτά".... ;) Γιατί είναι μάτσο οι θεωρίες, η θεωρία των δύο φωνών, των τριών και της...μίας. Καταλαβαίνετε πόσο κείμενο μπορώ να γράψω για να σας αναλύσω όλο αυτό,δεν ξέρω ποιος θα είχε την όρεξη να το διαβάσει (ελπίζω κάμποσοι) και σε πόσο γνώστες απευθύνομαι,δηλαδή τι ορολογίες είναι συνετό να χρησιμοποιήσω για να είναι απλό και κατανοητό το κείμενο κι όχι σαν μετάφραση εγκυκλοπαίδειας. Θα ήθελα λοιπόν πρώτα η "ενδιαφερόμενη" να μου δώσει κάποια στοιχεία των γνώσεων που έχει και κυρίως έχω απορία "πως άκουσε έτσι τους όρους αυτούς".Το ίδιο ισχύει και για το marcya, είναι καλό να ξέρω πως θα γίνω κατανοητή.Πιθανό να σας απαντήσω και με χωριστό "προσωπικό" μήνυμα αν καταλάβω ότι έτσι θα σας βοηθήσω καλύτερα. Απλά έχετε υπομονή, γιατί δουλεύουμε κιόλας και πρέπει πότε πότε να ξεκουραζόμαστε.Επίσης μερικά πράγματα όπως είναι η μουσική είναι δύσκολο να τα περιγράψεις σωστά με λόγια (μπορείς να τα περιγράψεις όλες τις ανατομικές και τεχνικές παραμέτρους αλλά τη διαφορά βασικά πρέπει να την ακούσεις...ζωντανά).Σκέψου  πως είναι να θέλεις να περιγράψεις σ' έναν εκ γενετής τυφλό "τι είναι το κόκκινο"....

9
μου αρέσει πολύ ο τρόπος και το ύφος που αντιμετωπίζετε τις ερωτήσεις των επισκεπτών του site και που, μέσω αυτών, μαθαίνουμε κάποια ωραία πραγματάκια περί μουσικής και φωνητικής -ιστορικά και τεχνικά- που... μας διαφεύγαν. ::) ;)

Ξέρεις καλή μου,παρόλο που ο χρόνος μου ιδίως από τότε που επέστρεψα από το ταξίδι μου, είναι πολύ περιορισμένος (διδάσκω καθημερινά από τις 2 μέχρι 10 ή 11) προσπαθώ όσο μπορώ και αντέχω να μεταφέρω κάποιες γνώσεις ιστορικο(&)τεχνικές που είναι εύκολο να μεταδοθούν μέσω μηνυμάτων γιατί όσο κι αν προσπαθήσουμε φωνητική δεν μπορούμε να διδάξουμε.... "on line".Κάποιες απαντήσεις είναι πραγματικά φλύαρες και ίσως έχουν περιττές...υποσημειώσεις, αλλά δύσκολα θα τις διάβαζε κάποιος αν ήταν σε μορφή ιστορικής αφήγησης (θα βαρυότανε στα μισά).Έτσι προσπάθησα με λίγο χιούμορ και πλακίτσα να δώσω λίγο ενδιαφέρον σε ερωτήσεις που από τη φύση τους είναι λίγο "ειδικού" περιεχομένου και δεν ενδιαφέρουν τον πολύ κόσμο.(πχ. falsetto, καστράτοι κλπ.).Αν τα παλιότερα χρόνια, που έτσι κι αλλώς η πρόσβαση στη γνώση ήταν πολύ δυσκολότερη (είστε πολύ τυχερή η γενιά του Internet),κάποιος μου έδινε γνώση με ευχάριστη μορφή, κάνοντάς με και να γελάσω κάποιες στιγμές,νομίζω πως κι εγώ η ιδια θα ήξερα ακόμη περισσότερα πράγματα. Θα χαρώ να μου θέσει κάποιος θέματα ....κι ας "ξενυχτάω" για ν' απαντήσω. :)

10

Eνδιαφέρομαι να ξεκινήσω μαθήματα φωνητικής (μοντέρνο) και δεν ξέρω πού να πάω... Λίγο που το έχω ψάξει ανακάλυψα ότι εκτός από ωδεία όπου μπορώ να απευθυνθώ, υπάρχουν και ειδικές σχολές φωνητικής (ναι, υπάρχουν κι άλλες εκτός από το FameStudio :)).. Το Vocal Studio τι είναι και πού ακριβώς βρίσκεται; Εσείς τι μου προτείνετε; :-\


Σας προτείνω να κάνετε αυτό που ακριβώς κάνετε.Να συνεχίζετε να το ψάχνετε μέχρι να βρείτε το χώρο και τον δάσκαλο, που θα σας εμπνεύσει εμπιστοσύνη και σιγουριά και τότε ταξιδέψτε μαζί του στο δρόμο της τέχνης και τις γνώσης. Ευτυχώς και επιτέλους ναι, υπάρχουν σχολές φωνητικής, εδώ και πολλά χρόνια,που κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Το Ωδείο πάλι είναι ένας ασφαλής δρόμος, διότι κάποιος έχει ελέγξει ότι ο δάσκαλος πληρεί τις προυποθέσεις για να διδάξει και ότι η υγεία της φωνής σας θα είναι εξασφαλισμένη. Ερευνείστε κι αυτή την εκδοχή.Πιθανόν είναι και πιο οικονομική.Βέβαια μια εξειδικευμένη σχολή τραγουδιού παρέχει έναν τεχνικό εξοπλισμό (από μικροφωνικές εγκαταστάσεις, studios,ηχητικό και οπτικό υλικό, playbacks, βιβλία κλπ.) που ίσως είναι δύσκολο να βρείτε σε όλα τα Ωδεία, αλλά και πάλι όχι ακατόρθωτο.
Δυστυχώς η σελίδα αυτή, δεν είναι σελίδα διαφήμισης, αλλά ανταλλαγής απόψεων και γνώσεων,οπότε σας παραπέμπω στην αγγελία μου "μαθήματα τραγουδιού..." στη σελίδα των αγγελιών, μήπως σας δώσει κάποιες παραπάνω πληροφορίες. Αν όχι, ζητείστε μου να σας απαντήσω με προσωπικό μήνυμα.
Πάντα στη διάθεσή σας.

11
ε,εντάξει το να δουλευεις σε club και να ουρλιάζεις 6-7 ωρες την μέρα για να σε ακούσουν και να θες να τραγουδας κιολας δεν ειναι το νορμάλ... ως γνωστόν άτομα που μιλανε πολύ όπως δάσκαλοι κτλ ειναι ευπαθείς ομάδες, δεν μιλάμε γι'αυτούς αλλά για τον μέσο άνθρωπο που θέλει να τραγουδήσει.

Σχετικά με την ηλικία μου κτλ είμαι 21 ετών, με λένε Πέτρο, τραγουδάω σε συγκροτήματα 5-6 χρόνια κυρίως ρόκ και Heavy metal και κάνω μαθήματα φωνητικής (οχι δε ωδείο) εδώ και 1.5 χρόνο περίπου. Μουσικές γνώσεις τις βασικές (παιζω λίγο κιθάρα), αλλά διαβάζω και ενημερώνομαι γύρω από την φωνή καθώς με ενδιαφέρει πολυ. Αυτά... ;D

και πάλι σωστός είσαι, αλλά κατά τη γνώμη μου και την εμπειρία μου όλοι είμαστε "εν δυνάμει" ευπαθείς ομάδες.Γιατί όλοι...μιλάμε.(μερικοί δε φλύαροι σαν και μένα να δεις...). Η Κέλλυ είναι ένα "ειδικό" παράδειγμα, με παράγοντες, όπως η δυνατή μουσική, που την έφεραν πιο κοντά στον...κίνδυνο. Όλοι όμως που και που βγαίνουμε το βράδυ...Δεν χρειάζεται παρά μερικές φορές τη βδομάδα (για άλλους φτάνει και μια φορά) να είμαστε θαμώνες κάποιου μπαρ ή καφετέριας με δυνατή μουσική, ή νυχτερινών κέντρων ή....μπορείς να σκεφτείς και συ κάποιους χώρους να με συμπληρώσεις.Να ας πούμε αυτοί που πηγαινοέρχονται συχνά με αεροπλάνα, πιλότοι αλλά και....επιχειρηματίες,ανείκουν στην ομάδα  :P υψηλού κινδύνου.Έχω χιλιάδες παραδείγματα και προσωπική εμπειρία (έναν κολλητό, που το χόμπυ του είναι να ....γκαρίζει στα γήπεδα).Ανθρώπους που ζήτησαν τη βοήθειά μου παλιότερα (δασκάλα αγγλικών που έκανε ιδιαίτερα, ηθοποιούς τσούρμο, καθηγητή χορού που μίλαγε δυνατά, ένα δάσκαλο κικ μπόξινγκ που έκλεινε η φωνή του από τα απότομα παραγγέλματα, τον εκπαιδευτή του σκύλου μου.... μερικοί από αυτούς ήθελαν να τραγουδάνε κι όλας, φαντάζεσαι, ε;)
 Μου αρέσει που πας σε δάσκαλο και που ψάχνεσαι γενικά. Άλλοι στην ηλικία σου πίνουν όλη μέρα καφέ και λένε είκοσι φορές την ώρα,τη φράση"έλα ρε μ****α".Λοιπόν, κάποια στιγμή, θα σου στείλω και ένα προσωπικό μήνυμα λίγο απολογητικό, που στο χρωστάω,δεν υπόσχομαι πότε, γιατί φεύγω ταξίδι και θα επιστρέψω τη Δευτέρα.
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορώ ν' απαντήσω στις ερωτήσεις σας γενικά,και ότι  :D :D :Dθα ησυχάσετε από μένα λίγες μέρες. Με αγάπη. Αρετή (δεν μπορώ να κρύβομαι πίσω από ένα τίτλο σχολής, σαν ψευδώνυμο. Αφού έχω την απαίτηση να δίνω λίγο βάρος στη γνώμη μου σε ότι αφορά τα τεχνικά ( ::) )του τραγουδιού πρέπει αναλαμβάνω το...βάρος της)

12
...ίσως μπακάλικα απλά για να εξηγήσω  (όπως το έγραψα άλλωστε) την αναγκαιότητα από πλευράς υγείας. Κάποιος που τραγουδάει αραιά και που όσο κακή χρήση και να κάνει και όσο άσχετος κι αν είναι θεωρώ πως δεν κινδυνεύει από κάτι πέρα από το κλασσικό βράχνιασμα... Για την αναγκαιότητα των μαθημάτων σε αυτόν που ψάχνεται και ενδιαφέρεται για την τέχνη φυσικά και δεν παίζει ρόλο το πόσο ερασιτέχνης ή επαγγελματίας είσαι.Ίσα ίσα εγώ θα θαύμαζα και αυτόν που κάνει μαθήματα, διαβάζει και ασχολείται με την φωνητική αλλά τραγουδάει μόνο στο μπάνιο του...

Γειά σου φίλε baphomet
Κατ’αρχή,προτιμώ να μου απευθύνονται στον ενικό όλοι, μικρότεροι και μεγαλύτεροί μου, γιατί αλλιώς είναι σαν να σας τοποθετώ πιο χαμηλά από μένα (αφού εγώ σας απευθύνομαι στον ενικό) και σαν να μου οφείλετε σεβασμό.Η μπακάλικη διαβάθμησή σου,δεν ήταν καθόλου μπακάλικη,ήταν μια χαρά κι ο καθένας (ακόμα κι εγώ) μπορούσε να καταλάβει το τι ήθελες να πεις.Αφορμή έψαχνα, αλλού μακριά ήταν η αιτία....Κατά δεύτερο, σήμερα μου υπέδειξαν ένα τρόπο να ενημερώνομαι για τα στοιχεία κάποιου,νόμιζα ότι αυτή η σελίδα ήταν στατιστική του kithara.gr κι ότι επιτρεπόταν η πρόσβαση μόνο στα προσωπικά μας στοιχεία.Νόμιζα ότι ήσουν πολύ μεγαλύτερος,ειδικά όταν άλλος χρήστης με ενημέρωσε ότι υπάρχουν και 30δες,επιπλέον δε,οι γνώσεις σου και ο τρόπος γραφής σου με ξεγέλασαν.(θύμησέ μου κάποια στιγμή να σου στείλω κάποιο τραγούδι σε mp3 σχετικό με το θέμα μας και θα δεις γιατί εγώ προσωπικά είμαι ασυγχώρητη).Λοιπόν υπάρχουν δυο πραγματάκια στα οποία είμαι λίγο...εμπαθής.Το πρώτο είναι το θέμα,που ασχολήθηκες «φωνή/υγεία».Κι αυτό γιατί υπάρχει πολύ «προσωπικό κομμάτι» από μένα εκεί μέσα.(Ως θύτη αλλά κιως θύμα.)Αλλά ας μπω στο «κυρίως θέμα».
Λοιπόν, στις αρχές του καλοκαιριού και ενώ σχεδίαζα και ονειρευόμουν...παραλίες, εμφανίζεται ξανά στη ζωή μου η Κέλλυ (είναι το πραγματικό της όνομα, ας με συγχωρήσει) η οποία ήταν παλιά μου μαθήτρια,μέλος γκρουπ με δισκογραφία και συνεργασία με super-επώνυμο και καταξιωμένο συνθέτη και την οποία είχα προτρέψει εγώ να σταματήσει τα μαθήματα (τρομάρα μου!)και να μην μου δίνει άδικα τα λεφτά της, μια και δεν τραγουδούσαν πουθενά και το γκρουπ διαλύθηκε άδοξα. Η Κέλλυ λοιπόν, που παρεπιπτόντως είναι μια ζωντανή κουκλίτσα, τα επόμενα χρόνια δούλευε ως μπαρ-τέντερ σε μεγάλα μαγαζιά ( με δυνατή μουσική υπόκρουση ),έπαιρνε παραγγελίες και...απλά μιλούσε.Εμφανίζεται λοιπόν χαρούμενη και μου ανακοινώνει ότι νέο γκρουπ σχηματίζεται και νέος συνθέτης το αναλαμβάνει.Ουάου, σούπερ!(κάθε επιτυχία των «παιδιών»μου την εισπράττω με υπερπολλαπλάσια χαρά κι από αυτούς)Αλλά.........................Αλλά η φωνή της Κέλλυ μου ακούγεται λίγο βραχνή όση ώρα μου μιλάει...Μη σου πω και για το μάθημα μετά...Δεν πειράζει, λέω. Όλοι βραχνιάζουμε κατά καιρούς, πρώτο session είναι, όλα θα πάνε καλά στο επόμενο μάθημα.Αμ δε! Και η Κέλλυ μου ομολογεί ότι ο κύριος λόγος που επέστρεψε είναι η μόνιμη πολύμηνη βραχνάδα.(Ωωωχ! Όζος;;;;λες;;;) Και εδώ... παρεμβαίνει ένας περίφημος και σπουδαίος γιατρός,που η Κέλλυ πήγε και της διέγνωσε όζο στις φων.χορδές που χρείζει άμεσης εγχείρισης.(Κάτσε ρε Κέλλυ, να διασταυρώσουμε κι άλλες γνώμες γιατρών να κάνουμε και την πάντα αποτελεσματική θεραπεία της αφωνίας, να το παλαίψουμε με τεχνική και με ότι άλλο τρόπο υπάρχει....).Εν τέλει, η Κέλλυ (ομοιοκαταληξία,ε;), πήρε τις «γνώμες»,τις φωνητικές της χορδές, το διάφραγμα,τη φωνητική τεχνική και ...τις «ευχές μου για ταχεία ανάρρωση» και έκανε σε κάποια Πανεπιστημιακή κλινική της Ελλάδας την περίφημη εγχειρισούλα στο γιατρό που εμπιστεύεται (και που την έστειλε ...σούμπιτη πίσω για μαθήματα πριν καλά καλά αναρρώσει) και νάμαστε πάλι εδώ Μιχάλη! (άσχετο αυτό αλλά κάνει ομοιοκαταληξία με το «πάλι».(διευκρινίζω ότι δεν γνωρίζομαι προσωπικά με τον γιατρό της,παρ’όλο που τον εκτίμησα πάρα πολύ σαν επιστήμονα,-από αυτά που της συνέστησε και από το αποτέλεσμα της δουλειάς του-,έχω το δικό μου «γερούλη» γιατρό, που πάω πολλά χρόνια και ουδέποτε .....έδωσα ποσοστά σε γιατρο, για να μου στείλει μαθητές.Το τελευταίο είναι αστείο.Κανένας γιατρός δεν θα το κανε ποτέ αυτό).Αυτά! (προς το παρόν) :-*

13
Τα καλύτερα... / Απ: καλημέρα baphomet!
« στις: 12/09/05, 11:59 »
Baphomet,ύστερα από ώριμη σκέψη,λιγάκι ύπνο,ξαναδιάβασμα της προηγούμενης απάντησης (αλήθεια, είδες τι ώρα ήταν) και λίγη ...αυτοκριτική, βρίσκω πως όντως η απάντησή μου έχει λίγο ...δόντια και νυχάκια.Ευτυχώς κάποιος καλός άνθρωπος πέταξε στα ...σκουπίδια κάποια πράγματα, που η θέση τους ήταν εκεί κι έτσι η απάντηση #7 (σημερινή αρίθμιση)στη συζήτησή μου στις αγγελίες, είναι αυτό, που θα ήθελα να διαβάσεις (και εσύ) τελικά.Με φιλικούς χαιρετισμούς και ...sorry! :-*

14
τους όρους belt voice και chest voice θα έπρεπε να τους καταλαβαίνουν όλοι?? είπαμε να μιλάμε κατανοητά... ;)

Ο δάσκαλος θεωρώ πως είναι αναγκαίος σε όποιον ασχολείται με το τραγούδι σε καθημερινή βάση με πρόβες σε στούντιο, live, ηχογραφήσεις κτλ. Στον εντελώς ερασιτέχνη που πιθανόν να κάνει πρόβα μια στο τόσο και 4-5 live τον χρόνο δεν νομίζω οτι είναι απαραίτητος από πλευράς υγείας. Φυσικά για να εξελιχθείς είναι... ;)

Αγαπητέ μου κατ'αρχήν δεν "είπαμε".Είπα! (Βλέπε συζητήσεις σε αγγελία:Μαθήματα τραγουδιού) Θυμάσαι,που αν και ειδικότερη και πιο γνώστης στο θέμα από αρκετούς  αλλά και λιγότερο ίσως από κάποιους άλλους (δε δηλώνω παντογνώστης σε τίποτα,ούτε βέβαια και στην ειδικότητά μου.Μαθαίνω κάθε μέρα και εγώ.Και από εσας μαθαίνω) ζήτησα να μιλάμε πιο κατανοητά;Για μένα το έκανα;
Και από τότε βέβαια που επενέβηκα και ομολογώ άκομψα το έθεσα το "να μην επιστημολογούμε" ,να μην κάνουμε επίδειξη στείρων γνώσεων και advanced όρων,προσβάλλοντας μερικούς (με καλή πρόθεση όμως κατά βάθος και ελπίδα για ενημέρωση ουσιαστική),υφίσταμαι μια διαρκή επίθεση και νοιώθω ότι όλοι με περιμένουν στη γωνία, πότε θα πω κάτι, που θα αποδειχθεί λάθος.Ε, κάποια στιγμή όλοι θα κάνουμε λάθος.Τα λάθη είναι ανθρώπινα.Έκανα λοιπόν ,μετά το λάθος της "ειρωνείας" που μου προσάπτεται (και σωστά) και το λάθος στην προηγούμενή μου απάντηση της χρήσης όρων,που "θα πρεπε να τους καταλαβαίνουν όλοι";Οτι και να σου απαντήσω θα είναι ψέμα και λάθος.΄Ξέρω εγώ θα'πρεπε; Θα'πρεπε να καταλαβαίνουν όλοι τον όρο falsetto ας πούμε; Γιατί σπάσαμε τα πληκτρολόγια και ανοίξαμε το 2ο παγκόσμιο ξεκινώντας απ'το falsetto, στη σελίδα που προανέφερα! Όχι για το ίδιο το falsetto βέβαια....Και αποδέχομαι το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί.Αλλά θα πείραζε να ξεκινούσε μια ωραία εποικοδομητική συζητησούλα όταν κάποιοι αυθόρμητα ρωτούσαν για κάτι που δεν είχαν ξανακούσει, όπως αυτοί οι όροι.(Ή θα ξεκίναγαν οι ερωτήσεις από κάποιους που ξέρουν και τεστάρουν απλά ...). Απάντησα στο πρώτο θέμα,που ανάφερες και νομίζω ότι εκεί ήθελες μόνο να απαντήσω. Στο δεύτερο θέμα νομίζω ότι δεν θα χρειαζόταν να απαντήσω ξέρεις ή καταλαβαίνεις την "μικρή" διαφωνία μου.Άλλοστε εγώ προχώρησα πιο βαθειά το θέμα αυτής της σελίδας,που είχε καταλαγιάσει....
Η έκφραση "εντελώς ερασιτέχνης" μόνο μου προκάλεσε κάποιες απορίες κυρίως για το διαβαθμιστικό της υπόθεσης (Εραστής της τέχνης, καθόλου ερασιτέχνης, λίγο ερασιτέχνης,πολύ ερασιτέχνης, εντελώς ερασιτέχνης;καλά το έθεσα;) Συγνώμη πάλι για το άκομψό μου, προσπαθώ να το αντιμετωπίσω πιο πολύ με χιούμορ παρά με ειρωνεία,αν σου δίνω αυτή την εικόνα και εσένα,έχω την αίσθηση ότι γνωρίζεις από φωνητική, μου την επαυξάνουν και οι ερωτήσεις που σου απευθύνουν και ζητούν πάντα την επιβεβαίωσή σου,ειληκρινά σε θαυμάζω για το μεράκι σου και τις ώρες που σπαταλάς για τη μελέτη και τη βελτίωσή σου -προφανώς δεν ανείκεις στην κατηγορία:εντελώς ερασιτέχνης, αφού μελετάς- αλλά δεν πιστεύω ότι έχει κάποιος το όνειρο να ανείκει σ'αυτήν την κατηγορία και να κάνει 4-5 live το χρόνο, μάλλον θα περιμένει το 6ο,το 7ο και το 8ο για να αλλάξει κατηγορία και να πάει και σε δάσκαλο.Δεν σε ειρωνεύομαι, εκτιμώ και ακούω τη γνώμη σου, ειρωνεύομαι όμως το ίδιο το θέμα και μου αρέσει πολύ να παιζω με τις λέξεις...Έτσι κι αλλώς δεν πιστεύω ότι ούτε εγώ έχω το δικαίωμα να προτείνω πότε θα επιλέξει κάποιος να μάθει, ή να εξελιχθεί ή να προστατεύσει τη υγεία της φωνής του.Αν θέλει να τραγουδάει 4-5 φορές το χρόνο, θα φέρω ένα ελπίζω όχι αυτή τη φορά ατυχές παράδειγμα ή να αθλείται αντίστοιχα 4-5 φορές το χρόνο, ας πιάνονται οι μυες του μετά από κάθε φορά άθλησης, κι ας είναι αγύμναστος φωνητικά με τα συνεπακόλουθα της σύντομης χρονικά ΄καταπόνησης των προβών και των απαιτήσεων των live κάθε φορά. τελειώνεις με τη φράση "Για να εξελιχθείς είναι".Μα κυρίως αυτό δεν είναι το ζητούμενο σε όλους μας,ερασιτέχνες και μη;
Υπογραφή:Μητέρα-Τερέζα
(baphomet,διάβασε το τελευταίο μήνυμα που έλαβα χτες #43 και την απάντησή μου #44 για να κατανοήσεις την υπογραφή μου και τον εκνευρισμό που τυχόν βγάζω.Δεν είναι δικό σου κείμενο θα μου πεις,και με το δίκιο σου. Αν τώρα,το προς εσένα κείμενό μου, σε ενόχλησε πολύ, μη μου ξανααπευθύνεις το λόγο ή σχολιάσεις με απ'ευθείας απάντηση απόψεις μου και θα ...γλυτώσεις από το να σου χαλάω την διάθεση.Αν και το όλο πράγμα ακόμη και σε "έντονο ύφος", μάλλον λειτουργεί εποικοδομητικά.)

15
πιστευω ότι εχεις εν μερει δικιο...ναι χρειαζεται δασκαλος για να τραγουδησεις σε οπερα..αλλα δεν νομιζω ότι η ερωτηση οδηγουσε σε αυτο το συμπερασμα...και βρισκώ ότι η αναλογικη σχεση καρδιοχειρουργου _ δασκαλου φωνητικης  ειναι αρκετα τραβηγμενη..δεν εχιε να κανει με το παραδειγμα...οσο με την σοβαροτητα της καταστασης...ατυχηματα και προβληματα προκυπτουν απο τα πιο απλα πραγματα...δεν το κανουμε θεμα..

Σωστός!... πλην δεν είναι αναγκαίος ο δάσκαλος μόνο στους τραγουδιστές της όπερας.Θα έλεγα ότι κι ένας σύγχρονου ρεπερτορίου τραγουδιστής τον χρειάζεται πάρα πολύ (ειδικά αν το είδος που τραγουδάει έχει απαιτήσεις και τον καταπονεί-και ιδιαίτερα αν χρησιμοποιεί πολύ την chest voice ή ακόμα χειρότερα αναγκάζεται να κάνει χρήση της belt voice).Πίστεψέ με.Δεν είναι άπλά "ατύχημα" το να χάσεις τη φωνή σου ή να αποχτήσεις μια "άρρωστη" φωνή.Και δεν είναι τόσο σπάνια τα προβλήματα τις φωνής,όσο εκτιμάτε. Αλλά πιο αρμόδιοι για αυτό είναι οι γιατροί της ειδικότητας αυτής και ασφαλώς η άποψή τους βαραίνει πολύ περισσότερο από ενός καθηγητή φωνητικής.Οπότε καλό είναι να μάθεις την απάντηση από αυτούς.
Όσο για το ατυχές παράδειγμα που εκεί κολλήσατε όλοι (ενώ απάντησα-απολογήθηκα αμέσως για αυτό) σκεφτείτε μήπως θα έπρεπε να παίρναμε πιο στα σοβαρά όλα τα πράγματα και όταν θέλουμε να ασχοληθούμε μ' αυτά (επαγγελματικά κυρίως εννοώ) να μην μένουμε ερασιτέχνες;
Και επιτέλους το θέμα δεν είναι ο ατυχής  και υπερβολικόςσυσχετισμός.Κοιτάμε το δάχτυλο!  ;) (με πιάσατε;)

16
Eγω παλι νομιζω πως ο συσχετισμος αυτος ειναι καπως υπερβολικος.

Geni, διάβασε και εσύ την απάντησή μου, γιατί έστειλες μήνυμα όσο έγώ έγραφα (είμαι λίγο γριά βλέπεις και είμαι και αργή, άσε που μισή ώρα χλαπάκιαζα).Και πραγματικά αν μου βρείτε ένα συσχετισμό λιγότερο τραβηγμένο, να χαρώ να το χρησιμοποιώ. Θα αναφέρω μάλιστα και τον "εμπνευστή" του ( βέβαια που θα το ξέρει, ότι του απονέμω τα "εύσημα", αλλά έχει σημασία;)

17
H σύγκριση ιατρικής και τραγουδιού είναι απο τα πιο τραβηγμένα πράγματα που έχω ακούσει ποτέ μου.Τι δουλειά έχει η εξάρτηση της ζωής και υγείας με το τραγούδι; ???

Αυτό σου έμεινε από όλο το κείμενο εσένα; ???Ένα, ας πούμε ατυχές, παράδειγμα;Βρες ένα καλύτερο παράδειγμα και θα χαρώ να το χρησιμοποιήσω.Τι θά'λεγες να σου κάνει στατική μελέτη και να σου χτίσει το σπίτι κάποιος που δεν είναι σπουδασμένος πολιτικός μηχανικός;Φτου, πάλι ατυχές παράδειγμα, γιατί τόσα σπίτια πέσανε με τους σεισμούς! (θα μου πεις μετα και η Ακρόπολη που δεν την έφταξαν απόφοιτοι Πανεπιστημίου στέκει ακόμα εκεί.Όπως βλέπεις, αν δεν το βλέπουμε καλοπροαίρετα, σε κάθε παράδειγμα υπάρχει κι ο αντίλογος και πάει λέγοντας.Βέβαι με τον αντίλογο υπάρχει διάλογος και το κέρδος είναι γνώση (Τι είπα η μεγάλη! ;) Μόλις έφαγα και ο εγκέφαλός μου ταίστηκε και δουλεύει καλύτερα από πριν)
Στ' αλήθεια όμως, κάποιος που καταπονεί τη φωνή του (και δεν ισχύει μόνο για τους τραγουδιστές αλλά και για τους ηθοποιούς και για άλλα επαγγέλματα με μεγάλη χρήση της φωνής δάσκαλους κλπ.) εκτίθεται σε σοβαρούς κινδύνους υγείας.Μιλάω βέβαια για το επαγγελματικό τραγούδι ή το τραγούδι με ...απαιτήσεις και φωνητικούς ακροβατισμούς όχι για το τραγούδι στο μπάνιο ή στο ταβερνάκι με την παρεούλα.Και οι κίνδυνοι είναι πολλοί.Το ίδιο και οι φωνασθένειες.Από απλή κόπωση και βραχνάδα,μέχρι όζους,πολύποδες και (τρόμαξε τώρα!!) υπερπλασίες, καρκίνους του λάρυγγα (συνήθως στις φωνητικές χορδές και την επιγλωττίδα).Επικρατεί ευρέως δε η φήμη ότι πολλοί (στατιστικά) ,παλιοί ρεμπέτες τραγουδιστές μας άφησαν χρόνους από αυτού του είδους τον καρκίνο.(αντίλογος τώρα:Μήπως πίνανε, καπνίζανε, καπνίζανε και περίεργα staffs  :-X ,μήπως συμβάλλει κι αυτό; Είδες; Και μόνη μου αντικρούομαι άμα θέλω)Βέβαια το παράδειγμα εξακολουθεί να είναι ατυχές (η τέχνη είναι τέχνη και η επιστήμη, επιστήμη). Αλλά επειδή ο καθηγητής του τραγουδιού οφείλει πέρα από το καλλιτέχνης να είναι και επιστήμονας (και από ότι είδα σε ότι αφορά στο τραγούδι, σε άλλες σελίδες αυτού του Site, και πολλοί άλλοι, πραγματικά σχετικοί ή μη, είναι, ή το παίζουν "επιστήμονες") και με αρκετές γνώσεις ανατομίας γενικότερα και ωτορινιλαρυγγολογίας ειδικότερα κι εγώ λοιπόν παρασύρθηκα και το παράδειγμά μου ακούγεται ατυχές και τραβηγμένο. Περιμένω λοιπόν καλές ιδέες.Νομίζω πως και εγώ "μαθαίνω" μέσα απ' τις συζητήσεις, μ'αρέσει το μότο "γηράσκω, αεί διδασκόμενος-η" και ειληκρινά πιστεύω ότι "ο δάσκαλος πρέπει να είναι ο καλύτερος μαθητής" :D

18
Λοιπόν,εγώ είμαι νέα επισκέπτης της σελίδας και το μήνυμα παλιό.Αλλά...Το θέμα πάντα καυτό!Άσχετα αν πρόκειται για το...ψωμάκι μας (αστείο είναι, γιατί προσωπικά έχω λύσει το βιοποριστικό από τη μεριά του άντρα μου, που είναι μεγάλο όνομα του μουσικού χώρου,απλά υπερασπίζομαι και τους υπόλοιπους του κλάδου),πολλά γύρω από το τραγούδι είναι μύθος.Και κυρίως ότι μια καλή φωνή γεννιέται και δεν γίνεται.Έτσι νομίζετε; (λυπάμαι που ενώ έχω άπειρα παραδείγματα και ελλήνων τραγουδιστών,που κυριολεκτικά εξέλιξαν και μεταμόρφωσαν το δώρο που τους έδωσε ο Θεός,δεοντολογικά δεν μου επιτρέπεται να τα αναφέρω, για ευνόητους λόγους)
Λοιπόν, με το ίδιο σκεπτικό ένας ταλαντούχος "γιατρός",μπορεί μα μάθει πρακτικά,ή βλέποντας έναν άλλο γιατρό να κάνει εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς.Θα γινόσασταν ποτέ ασθενείς του;Άντε και ζωή σε μας!
Κατά την ταπεινή μου γνώμη όποιος πραγματικά θέλει να τραγουδήσει καλά και διατηρώντας την υγεία του φωνητικού του οργάνου,πρέπει να βρει έναν σωστό καθηγητή και να εναποθέσει πάνω του την ευθύνη της κατασκευής μιας ωραίας και υγειούς φωνής.Γιατί έβαλα το επίθετο "σωστό"; Κατ' αρχάς πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί σωστοί καθηγητές στην Ελλάδα.Αλήθεια, το πιστεύω! ΠΡΟΣΟΧΗ!Υπάρχει δυστυχώς και μια μικρή μερίδα "εμπειρικών",κυρίως αποτυχημένων ή ξοφλημένων πρώην τραγουδιστών ή αυτοονομαζόμενων ...μαέστρων (ο Θεός να τους κάνει μαέστρους!Ξέρουν τι σημαίνει η λέξη;) μαέστρων λοιπόν νυχτερινών κέντρων (βλέπε σκυλάδικα) που χωρίς αναγνωρισμένες σπουδές ...διδάσκουν.Αναγνωρισμένες σπουδές θεωρούμε το δίπλωμα μονωδίας (και όχι το απλό πτυχίο) ή κάποιο πτυχίο, αναγνωρισμένο και μεταφρασμένο από το Υπουργείο στην Ελλάδα,για να έχει ισχύ,από Πανεπιστήμιο ή Μουσική Ακαδημία Εξωτερικού.Έτσι είμαστε ασφαλείς.Επιθυμητό είναι αν σπουδάζουμε non-classical τραγούδι να υπάρχει επιπλέον κάποια σπουδή του καθηγητή μας στο σύγχρονο τραγούδι και κάποια επαγγελματική εμπειρία, αλλά αυτό δεν αναιρεί την αναγκαιότητα ύπαρξης διπλώματος.(Μπορώ να εξηγήσω εκτενώς τους λόγους αν μου ζητηθεί).

19
Έτσι λοιπόν και η φωνή μετατίθεται σε χαμηλότερη θέση και περιμένουμε από το φέρελπι νέο να εξελιχθεί σε κόντρα μπάσσο, ή σε μπάσσο,ή σε λυρικό μπάσσο, ή σε βαρύτονο (με όλες τις υποκατηγορίες του) ή σε τενόρο (με όλες τις υποκατηγορίες του επίσης) ή σε κόντρα τενόρο (ΟΥΠΣ! Σημείωσε τον τελευταίο για αργότερα). Εκτός (εκτός;;;; θα ρωτήσεις), εκτός λοιπόν της απίθανης (για τη σημερινή εποχή) περίπτωσης που, πολύ πριν την ηλικία της μεταφώνησης (6-7 χρονών γιατί μετά, σχεδόν σίγουρα πέθαινε στην εγχείρηση), ο μικρούλης μας χάσει τα @@ του. :-[ (  ΩΩΩΩΧ!  Ευτυχώς που δεν είμαι άρρην γιατί ξέρω ότι η τρίχα σηκώθηκε κάγκελο). Απίθανης; Για ρωτείστε τα φτωχά καλλίφωνα αγόρια των χορωδιών( από το τέλος του 16ου αιώνα και γαι 250 χρόνια περίπου),που τα βάζανε σε καυτό μπάνιο τα πότιζαν ναρκωτικά (όπιο) για να μην πονάνε (ΜΗΝ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΕΤΕ!) και τους  :'( τα κόβανε.Κι άμα γλυτώνανε (γιατί πολλά πεθαίνανε από μόλυνση,αφού με την πληθώρα τέτοιων επεμβάσεων ,4000 plus κάθε  χρόνο, πολλές φορές το ρόλο του χειρούργου έπαιζε ο κουρέας της γειτονιάς ή και ο κουρέας της ...Σεβίλλης), το λαρυγγάκι δε γινόταν πια λαρυγγάρα και η φωνή έμενε αθώα κι αγγελική...(Το ίδιο και η SEX LIFE τους). :'(   Όμως ο νόμος κι ο Πάπας προς το τέλος του 19ου αιώνα διαμύνησαν «Κάτω τα νυστέρια από τα @@!!»  >:( Πέρασε καιρός βέβαια μέχρι να το συνειδητοποιήσουν οι άσπλαχνοι γονείς και κηδεμόνες αυτών των άτυχων ευνούχων-θυμάτων (α! Οι Ιταλοί, που τους λάτρευαν και τους είχαν θεοποιήσει κάτι σαν σημερινούς ποπ σταρς δηλαδή, θεωρούσαν υποτιμιτικούς τους όρους ευνούχος και καστράτος –  ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ Ο ΑΡΚΑΣ  ;D - και τους αποκαλούσαν, κυρίως,σοπρανίστες,αλλά ο υπόλοιπος κόσμος τους είχε μάθει σαν καστράτους, κι άμα θέλει ο κόσμος όλος..τύφλα να’χουν οι Ιταλοί) και ο τελευταίος των μοϊκανών (όχι λάθος! των καστράτων)Alessandro Moreschi πέθανε το 1922.Πρώτη φίρμα βέβαια ήταν ο Carlo Broschi ή όπως τον γνωρίζουμε όλοι Farinelli,που έζησε το 18ο αιώνα. Πάπαλα λοιπόν οι καστράτοι και τους διαδέχονται οι κοντρατενόροι απ’τη μια (που σου΄πα πριν να θυμάσαι τη λέξη, αλλά δε μ’άκους).Αυτοί λοιπόν νομίζουν ότι είναι καστράτοι αλλά δεν!Υποτίθεται ότι τραγουδάνε με φυσική φωνή κι όχι φαλσέττο ,αλλά λίγοι το καταφέρνουν. Συνεχίζω, οι κοντρατενόροι απ’ τη μια και οι φαλσετίστες απ’ τη άλλη.Θα βρεις πολλές φορές και τους τίτλους male alto και male soprano.Και παρόλο που κανείς πια δε θυσιάζει τα @@ του και δε μπαίνουν πια μαχαίρια (οι τρανσέξουαλς καμιά φορά κάνουν εγχειρήσεις και μικραίνουν τις χορδές για να ακούγονται πιο κορίτσια) οι φωνές αυτές είναι πολύ αγαπητές και στη μόδα ιδίως όπως είπαμε σε rock και heavy metal, pop,αλλά και σε άλλα είδη.(παράδειγμα ο Άρης Χριστοφέλλης, δικός μας,σύχρονός μας και σχετικά νέος, σαράντα κάτι νομίζω, που είναι κοντρατενόρος, male soprano και με εξαίρετη χρήση φαλσέττο έχει ερμηνεύσει άριες του Farinelli.Μεγάλη μορφή,ψάξτε και ακούστε τον!).Και επειδή εσείς σώσατε τα @@ σας,αλλά εμένα πιάστηκε το σβέρκο και ο  ;) ω μου,η ενημέρωση τελείωσε εδώ.


20
Παράθεση
Μηπως τυχαινει το στυλ αυτο τραγουδιου να εχει παρει το ονομα του απο τους ευνουχους στους αρχαιους χρονους (π.χ. Ρωμη) που ειχαν πολυ λεπτη φωνη επειδη τους ειχαν... χμμμ, πως να το πω... κοψει τ' @@?


Δεν ειν' κακό!Απλά οι αρχαίοι ευνούχοι μπορεί να ευνουχίζονταν σε μεγάλη ηλικία οπότε η φωνή δεν μπορούσε να "μεταμορφωθεί" σε τελείως λεπτή...Αχ, με αναγκάζεις να γράψω ολόκληρο «άρθρο».Ευτυχώς που θα είναι όλη μέρα studio ο αντρούλης μου και δεν έχουμε αρχίσει τα «ομαδικά μαθήματα», που είναι κάθε Σάββατο.
Λοιπόν.Ενώ είσαι πολύ κοντά στο συσχετισμό falsetto και castrato(ευνούχοι), είσαι και πάρα πολύ μακριά. Αλλά ας τα πάρουμε απ’ την αρχή. Οι πρώτοι ήχοι που παράγει ένα βρέφος, παράγονται από ένα μικροσκοπικό λαρυγγάκι,μέσα στο οποίο βρίσκονται δυο μικροσκοπικές χορδούλες (ένα όγδοο ως ένα τέταρτο της ίντσας).Γύρω στον 9ο με 10ο μήνα το μπέμπη μας θα τον ζήλευε και η καλύτερη κολορατούρα του κόσμου, γιατί μπορεί να ανέβει τρεις οκτάβες πάνω από το μεσαίο ντο.Στα πέντε περίπου υπάρχει προσωπικό χρώμα και ιδιότητες στη φωνή, ο μπέμπης αρχίζει να έχει μια ελάχιστη διαφορά από τη μπέμπα και μπορεί να τραγουδάει (ακόμα και να κάνει μαθήματα,ΝΑΙ,ΝΑΙ.).Από τότε και μέχρι την εφηβεία τους (γύρω στα δεκατέσσερα)θα έχουν ένα υπέροχο λαμπερό χρώμα και λέγονται «λευκές φωνές».(γύρω στα έντεκα η φωνή αναπτύσσει μεγάλη έκταση και γλυκύτητα).Πριν την εφηβεία (εκεί γύρω στα δεκατέσσερα,ανάλογα και το παιδί) η θέση της φωνής στο αγόρι και το κορίτσι είναι ίδια. Μετά τα δεκατέσσερα το κοριτσάκι μας δεν θα έχει τόσο λεπτή φωνή πια και θα αρχίσει να γεμίζει! (...και σπυράκια πιθανόν).Και το κοριτσάκι που γίνεται γυναίκα και η φωνή της εξελίσσεται διαρκώς δεν θα μας απασχολήσει πλέον σ’αυτό εδώ το κείμενο.(Bye,κοριτσάκι). Το αγοράκι μας τώρα θα τραβήξει το απίστευτο λούκι της περιόδου της μεταφώνησης ,γιατί το λαρυγγάκι γίνεται λαρυγγάρα και  τραγουδάει σα  σε ...yondel και μιλάει κάνοντας κοκκοράκια (όπως ο Γ. Κωσταντίνου στην ταινία που έκανε ιδιαίτερα μαθήματα στη Βουγιουκλάκη)..(ΚΟΥΡΑΓΙΟ! ΥΠΟΜΟΝΗ και προσοχή στην πολλή...  ;) σφεντόνα). Το άρθρο συνεχίζεται αμέσως μετά.

21
χμ...μαλλον δεν πολυκατάλαβα...έχει καμιά σχέση με τις ψεύτικες που λένε?

 :D Μωρ' εσύ κατάλαβες πολύ σωστά.Άλλοι πρέπει να καταλάβουν. (Αν ποτέ ξαναπέσεις σε συζήτηση με θέμα το falsetto, πράγμα μάλλον απίθανο να σου ξανασυμβεί,πες τους ότι προέρχεται από το λατινικό falsus.Έτσι για να πουλήσεις μούρη,που λένε.)

22
Παράθεση
To φαλτσέτο είναι η μέγιστη επιμήκυνση των φωνητικών χορδών με το ελάχιστο γλωττικό κενό.
Αλλη προσέγγιση είναι "η τεχνητή εξύψωση του φωνητικού pitch για να φτάσεις νότες εκτός των φωνητικών ορίων"

Επιστημονικά το φαλτσέτο "βγαίνει" όταν οι φωνητικές χορδές διαχωρίζονται και επιμηκύνονται σε τέτοιο βαθμό ώστε προσφέρουν ψηλό pitch στη νότα.


Μήπως να συμπληρώναμε και ότι δονούνται μόνο τα εξωτερικά "χείλη" και διάφορες άλλες θεωρίες. Απλά, λαϊκά και κατανοητά σε κάποιον που δεν ξέρει από τραγούδι απαντάμε πως falsetto είναι αυτή η πολύ ψηλή φωνή που στους άντρες μοιάζει να μιμούνται την ψηλή γυναικεία φωνή.Του θυμίζουμε τους BeeGees ,για καταλάβει. Άλλοι έτσι γνωστοί που μου έρχονται στο μυαλό είναι ο Aaron Neville, o Prince, ο τύπος απ' τους Guns & Roses. ΝΑΙ και οι γυναίκες κάνουν falsetto (αλλά πρέπει να το ακούσει κάποιος για να δει τι είναι το γυναικείο falsetto γιατί θα πέσει πολύ γέλιο αν προσπαθήσουμε να το περιγράψουμε γραπτά.Μετά βέβαια θα χρειαστεί να αντιπαραθέσουμε και το flageolet,whistle voice κλπ.

23
Μπορεί δηλαδή η 2η φωνή να γίνεται διαφορετικά από ένα άτομο και διαφορετικά από κάποιο άλλο? Εαν καποιος τραγουδά σε διαφορετικό τόνο και απλός "πηγαίνει" με τη 1η φωνή. Αυτό θεωρείται ότι είναι 2η?  ???

Συγχαρητήρια,το καταφέρατε!Σε διαφορετικό τόνο; Αυτό θα είναι...ΦΑΛΤΣΟ!!! Μπορείτε να κάνετε αίτηση για το Fame Story! Θα σας πάρουνε, μπορεί να βγείτε και πρώτος! (χε, χε ευθυμήσαμε πάλι)

24
Ας πούμε πως οι περισσότερες απ'τις απαντήσεις είναι σωστές (εκτός από κάποιες,που..άντε ευθυμήσαμε και σήμερα, χε,χε).Αλλά μείνατε στα "εύκολα" φωνητικά. Η καλή δεύτερη φωνή,είναι από μόνη της μια ωραία μελωδική γραμμή και μπορεί να περάσει αρμονικά,(εννοώ δηλαδή κάθετα με την πρώτη φωνή) από σχεδόν όλα τα διαστήματα και όχι μόνο τρίτες,πέμπτες,έκτες και οκτάβες -αλήθεια γιατί ξεχάσατε την τέταρτη;-δίνοντας πολύ ωραίο αποτέλεσμα (ειδικά στη jazz,μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολύ διάφωνα διαστήματα),προσέχοντας (ειδικά στα είδη μουσικής που απαιτούν λιτότητα αλλά και γενικότερα),προσέχοντας με τακτ ξαναλέω,τα τρακαρισματάκια με τα διαστήματα δεύτερης (!!!) και έβδομης.Βέβαια πρέπει να προσέχουμε και την παραλληλία έιδικά όταν είναι μόνο δύο φωνές (πχ.κάντε για λίγο παράλληλες τέταρτες ή πέμπτες και θα γελάσετε με το αποτέλεσμα "καραμούζα" που ακούγεται) Τώρα αν προστεθεί και τρίτη ή και τέταρτη φωνή,αλλοίμονό μας. Καλύτερα να απευθυνθούμε σε vocal arranger ή να σπουδάσουμε και λίγο πάνω απο τη θεωρία μουσικής, "αρμονία" (ξέρω, είναι τρία χρονάκια παλούκι και λύσιμο θεμάτων, αλλά γιατί κάποιοι φτωχοί που σπουδάσαμε ένα όργανο ή φωνή υποχρεωθήκαμε να σπουδάσουμε και αυτό.Κάποιος λόγος υπήρχε.Βοηθάει αλήθεια.Πρώτα απ' όλα ξέρεις πως θα ακούγεται κάτι, πριν καν το κάνεις ακόμα).Ελπίζω να βοήθησα λίγο!!

25
Τα καλύτερα... / Φωνή και τραγούδι
« στις: 08/09/05, 15:29 »
καθαρά από περιέργεια, διδάσκετε falsetto στους τενόρους?

Κατ' αρχάς ελπίζω να γνωρίζεις τι είναι το falsetto, γιατί ειδικά στην αντρική φωνή πολλοί το συγχέουν με τη head voice.(Όποτε θέλεις μπορώ να σου γράψω μια "επιστημονική" ανάλυση της διαφοράς τους,τι ακριβώς συμβαίνει στις χορδές κλπ.) Λοιπόν, μεγάλη μερίδα καθηγητών,ιδίως του αμιγώς "κλασσικού" τρόπου, αποτρέπουν τους μαθητές τους (μετά βδελυγμίας δε, στα πρώτα στάδια εκπαίδευσης) και κυρίως τους τενόρους από την εξάσκηση του falsetto.Κι αυτό γιατί φοβούνται για τόν ήχο (όγκος και χρώμα) και τον έλεγχο της πολύ ψηλής περιοχής ,που πρέπει να ακούγεται "πραγματική φωνή".Κάποιοι άλλοι και ανάμεσά τους ο περίφημος καθηγητής και βαρύτονος Anthony Frisel,προτρέπει στη μελέτη ακόμα και ολόκληρων τραγουδιών με falsetto,σαν εξαιρετικά καλό τρόπο διόρθωσης της καθαρότητας φωνηέντων και συμφώνων.Σε πολύωρες κι επίπονες μελέτες,πρόβες,γενικές δοκιμές η χρήση του falsetto πραγματικά σώζει τη φωνή από την καταπόνηση. Τι γίνεται όμως όταν ένας τραγουδιστής ή υποψήφιος-τραγουδιστής δεν έχει τον έλεγχο και τραγουδάει άθελά του όλες τις ψηλές μόνο με falsetto {εκεί πρέπει να αποδείξει τη "μαγκιά" του ο καλός καθηγητής (voice teacher) ή ο voice coach}.Στο σύγχρονο τραγούδι τώρα,το falsetto είναι ένα πολύ όμορφο κομμάτι της έκφρασής μας.Οι πιο πολλοί τραγουδιστές από τη διεθνή και ελληνική ποπ μέχρι το έντεχνο ελληνικό,από το heavy metal μέχρι το....παντού μπορείς ν' ακούσεις λέξεις και φράσεις με falsetto. :D Έγραψα όλη αυτή τη "φλυαρία" για να καταλήξω να σου πω ότι δεν υπάρχει σαφής απάντηση στο ερώτημά σου.Αντίθετα γεννώνται πλήθος ερωτημάτων (Είσαι σίγουρα τενόρος;Κι αν ναι,τι είδους τενόρος;Έχεις κατακτήσει τον έλεγχο των υπόλοιπων, ας το πούμε"φωνών"(μη δόκιμα), ώστε να τραγουδάς one voice:Έχεις κάνει γέφυρα στα περάσματά σου;Ξέρεις τι είναι πέρασμα;)Αλλά αν συνεχίσω δεν θα με χωράνε εκατό σελίδες, γιαυτό "ψάξου κι άλλο".Και...καλή τύχη!

Σελίδες: [1] 2