Oχι η λαμπα στην προενισχυση δεν αλλαζει κατι περα απο το οτι "και καλα" δινει μια λαμπατη χροια στον ηχο ενος SS ενισχυτη. τα 150w ειναι παρα πολλα και ειναι λογικο να σου παιρνει τα αυτια...
Απλα ο τυπος προσπαθουσε να σε σπρωξει σε πιο ακριβες (βλεπε λαμπατες) λυσεις και επειδη ειδε οτι αγχωνεσαι με το θεμα εντασης αρχισε να σου λεει π**αριες...
Πρεπει να καταλαβεις οτι οπου και να παιξεις πλεον, πουθενα δεν θα βαλεις τον ενισχυτη σου τερμα γιατι απλουστατα ο ηχος που θα πηγαινει στο κοινο σε μια συναυλια δεν θα προερχεται απευθειας απο τον ενισχυτη σου αλλα απο τα ηχεια PA που θα υπαρχουν στον χωρο που θα παιζεις. Αυτο γινεται γιατι τα ηχεια κιθαρας ειναι πολυ κατευθυντικα και ετσι αυτοι που ειναι μπροστα απο τα ηχεια θα ξεκουφαινονται και θα τους τρυπουν τα αυτια τα πριμα κτλ, ενω αυτοι που ειναι εστω και 2 μετρα πιο δεξια ή αριστερα απο τα ηχεια της κιθαρας, θα ακουν πολυ λιγοτερα πριμα και λιγοτερη ενταση.
Παλιοτερα (60/70) που δεν υπηρχαν καλες λυσεις PA, οι κιθαριστες εβγαζαν την ενταση τους ΚΑΙ μεσω των ενισχυτων τους , για αυτο εβλεπες και τοιχους ολοκληρους με Marshall stacks με καμια 40αρια καμπινες 4x12" η μια πανω και διπλα στην αλλη. Γιατι ολες αυτες κοιτουσαν στο κοινο και βγαζαν ενταση. Τωρα η δουλεια γινεται ως εξης: Φτιαχνεις τον ηχο σου στη σκηνη και ανεβαζεις την ενταση τοσο ωστε να ακους εσυ καλα χωρις να ενοχλεις τους υπολοιπους στην μπαντα. Απο το ηχειο σου με μικροφωνο μετα, ο ηχος σου παει στην κονσολα του ηχοληπτη ο οποιος μετα τις καταλληες ρυθμισεις σε EQ κτλ, ξαναδρομολογει τον ηχο σου αφενος μεν στα ηχεια που απευθυνονται στο κοινο και αφετερου στα monitors και τα δικα σου και των υπολοιπων μουσικων πανω στη σκηνη με διαφορετικες μιξεις για τον καθενα απο αυτους (πχ εσυ σαν κιθαριστας θα θες να ακους πιο δυνατα στο monitor σου την κιθαρα σου, τα drums και το μπασσο, o μπασσιστας θα λελει να ακουει πιο πολυ το μπασσο και τα drums και παει λεγοντας). Οποτε στην πραγματικοτητα, η ενταση του ενισχυτη σου στην σκηνη δεν ειναι αυτη που θα σε κανει να ακουγεσαι ακομα κι αν παιζεις στο ΟΑΚΑ, αλλα ο ηχοληπτης που θα παρει τον ηχο σου με μικροφωνο (η με direct σημα αν εχεις προενισχυτη που να κανει εξομοιωση καμπινων πχ) και θα τον ενισχυσει για να τον στειλει στα PA ηχεια που ειναι διασκορπισμενα ακομα και στον πιο αχανες συναυλιακο χωρο...
Με λιγα λογια, ακομα και με εναν δεκαρι ενισχυτη (σε watts) μπορεις να πας να παιξεις στο OAKA... Η ενταση που χρειαζεσαι ειναι τοση οσο να την πιασει το μικροφωνο για να την παρει ο FOH ηχοληπτης.
Αρα, παρατα το θεμα εντασης και μην ασχολεισαι καν με αυτο...
Αλλα για να ξερεις, ναι οι λαμπατοι βγαζουν περισσοτερη ενταση, αλλα στην πραγματικοτητα ειναι πλεον αχρειαστη... Ο λογος που θες ομως εναν λαμπατο να τον παιζεις δυνατα (ή τερμα) ειναι γιατι οταν πιεζονται οι λαμπες τελικου σταδιου ενισχυσης (και οχι οι προενισχυσης), δλδ οταν πχ τον εχεις στην μεση και πανω σε ενταση, οι ιδιες οι λαμπες χρωματιζουν τον ηχο, compressαρουν, δινουν αρμονικες, αλλο feedback, παραμορφωνουν και αυτες, κανουν τον ηχο πιο "στρογγυλο" κτλ. Αρα δεν ενισχυουν απλα τον ηχο απο την προενισχυση, αλλα τον διαμορφωνουν δινοντας του ολα αυτα που σου ειπα.
Στους SS ενισχυτες αυτο δεν συμβαινει... Οσο και να τους ανεβαζεις αυτοι απλα θα δινουν ενταση στον ηχο της προενισχυσης και αν αρχισει ενας SS ενισχυτης (στο τελικο σταδιο εννοω) να παραμορφωνει το κανει με τετοιο τροπο που ειναι αχαρακτηριστα ασχημος στο αυτι (στο δικο μου τουλαχιστον). Για αυτο συνηθως οι SS ενισχυτες εχουν περισσοτερα watts διαθεσιμα, για να εχουν αρκετο clean headroom (περιθωριο αυξησης εντασης ΠΡΙΝ να αρχισει να παραμορφωνει ο ενισχυτης), ωστε ν αμπορεις να τους δυναμωσεις χωρις να παραμορφωνουν.
Οι Hybrid, μην αυταπατασαι, SS ειναι, απλα κυριως λογω marketing εχουν και λαμπα στην προενισχυση για να εχουν "λαμπατη" χροια... Αυτο δεν τους κανει σε καμια περιπτωση λαμπατους, χωρις αυτο ομως να σημαινει οτι ειναι χειροτεροι ή καλυτεροι απο τους λαμπατους... Απλα ειναι διαφορετικοι και ενω για ορισμενα ειδη μουσικης κανουν πολυ καλη δουλεια, για καποια αλλα ειδη δεν ειναι και οτι καλυτερο...