Αρχικά αυτό το ξεκίνησα σαν e-mail. Κατόπιν, σκέφτηκα ότι θα χρησίμευε να το δημοσίευα στο φόρουμ. Επειδή δεν είμαι και κανας ειδήμων όμως, θα θελα όποιος γνωρίζει παραπάνω πράγματα, να με συμπληρώσει/διορθώσει όπου χρειαστεί. Το email είναι το παρακάτω:
''Ηχοβολισμός, είναι η διαδικασία κατά την οποία φτιάχνεις με 31band τουλάχιστον Equaliser, τη χροιά του P.A. (καλά θα είναι και των monitors με ξεχωριστό 31band EQ), ώστε όλες οι συχνότητες ν' ακούγονται η καθεμία στην ένταση που πρέπει. Έτσι, ο χώρος στον οποίο θα πραγματοποιηθεί η συναυλία, θα είναι σαν ένα studio που απλά θα χει και βάθος, ανάλογα με το χώρο.
Γιατί συμφέρει αυτό;
θα απαντήσω για τους μουσικούς.
Έστω ότι ένας μουσικός, έχει κάτσει σπίτι του, έχει φάει ξενύχτια για να βρει, πώς να ρυθμίζει το όργανό του (πρίμα, μπάσα κτλ). Προσωπικά, ηχογραφώ συνεχώς τα όργανα, τα περνάω από Analyser, βλέπω ποιες συχνότητες είναι πιο ψηλά απ' όσο πρέπει, τις κόβω, ποιες είναι πιο χαμηλά, τις δίνω. Μερικοί μουσικοί (ειδικά οι μαέστροι στις συμφωνικές ορχήστρες), έχουν το Analyser στον εγκέφαλό τους. Με παρόμοια διαδικασία, όποιος μουσικός φτιάξει τη χροιά του, τότε θα την έχει κάνει ιδανική για ιδανικό χώρο.
Σε ένα χώρο που δεν έχει πραγματοποιηθεί ηχοβολισμός, θα ακούγονται παραπάνω μπάσα ή πρίμα, ανάλογα το χώρο κι έτσι, ο τεμπέλης ηχολήπτης, θα του κόψει ή θα του ανεβάσει συχνότητες απ' τα συνήθως στην Ελλάδα μέχρι 6band EQ που διαθέτει το κανάλι στο οποίο τον έχει βάλει. Έτσι, τσάμπα κόπο έκανε ο μουσικός, όλη η χροιά του, καταστράφηκε.
Σε περίπτωση όμως που έχει πραγματοποιηθεί ηχοβολισμός, η χροιά του μουσικού, είναι αυτή που πρέπει να είναι κι έτσι, ο ηχολήπτης, εκτός απ' τη στάθμη του οργάνου, δεν θα χρειαστεί να πειράξει τίποτα παραπάνω! Ούτε μπάσα, ούτε πρίμα, ούτε τίποτα!''