Η λογικη του sidechain ειναι να στελνεις το σημα ενος εξωτερικου καναλιου στο key input ενος compressor/gate/expander κι αυτο να "ελεγχει" το σημα του καναλιου που εχει ως κανονικο input ( ως επεξεργασιμο input ).
Πχ, ενα κλασσικο sidechain effect ειναι το ducking που γινεται ( ή γινοταν τουλαχιστον ) στους ραδιοφωνικους σταθμους. Το καναλι της μουσικης εχει ενα gate το οποιο ελεγχεται με sidechain απο το καναλι της φωνης. Οταν παει να μιλησει ο παρουσιαστης, ο ηχοληπτης δεν χρειαζεται να κανει τιποτα, αφου το gate λαμβανει στο key input την ενταση της φωνης και κλεινει το gate.
Αντιστοιχα, μπορεις να βαλεις ενα compressor στο καναλι του μπασου και απο το καναλι της μποτας να στειλεις σημα sidechain στο key input του Compressor. Ετσι μπορεις να μειωνεις την παρουσια του μπασου οποτε σκαει η μποτα ( παντα αναλογα με τις ρυθμισεις ).
Αλλο ενα κλασσικο κολπο ειναι να βαλεις ενα gate στο καναλι των strings σε ενα techno κομματι και να βαλεις ως key input το καναλι της ηλεκτρονικης μποτας. Οταν η μποτα θα "σκαει", το καναλι των strings θα κοβεται, οποτε θα δημιουργειται ενα ειδος "μπες-βγες" των strings χωρις LFO modulation ή προγραμματισμο καποιου arp.
Εαν θες να βαλεις το EQ στο παιχνιδι, θα δημιουργησεις μια εκδοχη του de-esser. Πχ, οι SSL κονσολες μπορουν να στειλουν το σημα του EQ του καναλιου μεσα στο key input του compressor που εχει το καναλι. Για να λειτουργησει ομως το "κολπο", πρεπει να βρεις με το EQ ποια συχνοτητα σε ενοχλει, να την αυξησεις κατα καποια dB ( δηλαδη αντιθετα απ' ο,τι θα εκανες ) κι ετσι το key input του Compressor θα βλεπει αυτη τη συχνοτητα και θα την "κοβει" αναλογα με τις ρυθμισεις που εχεις κανει.
Αυτο ομως στην ουσια ειναι ενα δυναμικο EQ και η χρηση του ηταν καθαρα για de-essing καταστασεις!
Η ορολογια του sidechain προερχεται απο τον hardware κοσμο, ο οποιος σε αντιθεση με τον software, ειναι αρκετα περιορισμενος ως προς τι μπορεις να κανεις. Στα DAW's ομως δεν μπορεις να το ορισεις ως sidechain, αφου στην ουσια μετατρεπεις ενα καναλι σε "ιδεωδη" LFO που ελεγχει ( ειτε με δεδομενα midi, ειτε με audio σημα ) καποιο αλλο effect.

Αυτο μπορει να γινει μεσω Envelope!
Πχ, το logic μπορει να το κανει αυτο, ενω το Cubase δε το κανει ( κατα την αποψη μου, σωστα, γιατι τηρει απολυτα τη λογικη του hardware περιβαλλοντος ), εκτος εαν καποιο VST το επιτρεπει!
Νομιζω πως και το Ableton παρεχει κατι τετοιο, ομως δε το γνωριζω ως προγραμμα, αρα δε μπορω να μιλησω με σιγουρια!
Συγχώνευση μηνυμάτων: 25/08/12, 14:17
Απλως να συμπληρωσω ( γιατι το site δε μου επιτρεπει link απο το gearslutz... ) πως μπορεις να βαλεις EQ στην αλυσιδα του sidechain, αλλα μονο ως εξομαλυντη των συχνοτητων που θα λαμβανει ο compressor/gate/expander!
ΕΠειδη στο key input του compressor στην ουσια μπαινει ο ηχος, αλλα ποτε δεν αναπαραγεται, μπορεις να βαλεις καποιο φιλτρο στο audio σημα που λαμβανει ως sidechain input, για να εξαφανισεις τις χαμηλες ( πχ σε μια μποτα που εχουν κατεβει αρκετα κατω στην ηχογραφηση, αλλα κανουν τον sidechain compressor να μπερδευεται ως προς την ενταση σου σηματος ).