Το post του Βραζίλη απαντά στα ερωτήματά σου, ίσως θες να διαβάσεις μία πιο αναλυτική version του
εδώ.
Αυτό που περιγράφεις στο τρίτο ερώτημα είναι ένας από τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους βρίσκουμε έναν καινούργιο (για εμάς) δακτυλισμό μιας συγχορδίας, συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τον γνωστό δακτυλισμό μιας διαφορετικής συγχορδίας και κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. Ξεκινώντας, λοιπόν, από τον πασίγνωστο δακτυλισμό της Cmaj: x32010, βλέπεις ότι προκείμένου να δημιουργήσεις έναν δακτυλισμό για την Cmin, πρέπει να χαμηλώσεις ένα ημιτόνιο τον φθόγγο Ε που έχει ο δακτυλισμός της Cmaj (εδώ εμφανίζεται δύο φορές) για να προκύψει ο δακτυλισμός Cmin:x3101x (μιας και δεν μπορείς να χαμηλώσεις την ανοιχτή Μι καντίνι δεν την παίζεις). Ο δακτυλισμός αυτός είναι ολόσωστος, εφόσον περιλαμβάνει τους φθόγγους που αποτελούν την Cmin συγχορδία (ανεξάρτητα από το αν και πόσες φορές επαναλαμβάνονται).
Δεν έχει καμία σημασία που δεν βρίσκεις ακριβώς τον ίδιο δακτυλισμό από άλλη πηγή (π.χ., internet). Τυπικά δεν θα βρίσκεις κάθε νέο δακτυλισμό που ανακαλύπτεις γιατί, πολύ απλά, υπάρχουν δεκάδες. Υπάρχουν βιβλία που έχουν άπειρες σελίδες με δυνατούς δακτυλισμούς (έχω ένα που μόνο για τις major συγχορδίες δίνει πάνω από 100 διαφορετικά διαγράμματα/δακτυλισμούς). Στην πράξη, βέβαια, για κάθε τύπο συγχορδίας (major, minor, 7, κ.τ.λ.π.) θα μάθεις να χρησιμοποιείς το πολύ 4-5 δακτυλισμούς για τυπική συνοδεία κομματιών (καθιστώντας άχρηστη την πληροφορία αυτών των βιβλίων, η οποία, έτσι και αλλιώς, είναι αδύνατο να την απομνημονεύσει κανείς). Τους υπόλοιπους, "εξωτικούς", δακτυλισμούς θα τους βρίσκεις μόνος σου, αν νοιώθεις ότι χρειάζεται να το κάνεις (μάλλον μόνο στην περίπτωση που σε ενδιαφέρει η σύνθεση σε jazz ή κλασσικό ύφος).
Με τα παραπάνω, μάλλον αντιλαμβάνεσαι ότι ο παρόμοιος, αλλά ελαφρά διαφορετικός, δακτυλισμός που βρήκες για την Cmin οφείλεται απλά σε διαφορετική επιλογή του υψηλότερου φθόγγου της συγχορδίας. Συγκεκριμένα, επιλέχτηκε ο δακτυλισμός να έχει υψηλότερο φθόγγο τον G, επιλογή εξίσου σωστή όσο και η δική σου. Προφανώς υπάρχουν διαφορές μεταξύ των διαφορετικών δακτυλισμών, τόσο στον ήχο όσο και στην ευκολία παιξίματος, και αυτές θα αποτελέσουν τα κριτήρια για το ποιον θα επιλέξεις να παίξεις τελικά.
Σημείωσε ότι ο δακτυλισμός που φαίνεται στο κουτάκι είναι πρακτικά αδύνατος να παιχτεί. Στην πράξη θα τοποθετήσεις το χέρι σου ώστε να παίξεις μέρος αυτού, όπως, π.χ., φαίνεται στα μικρότερα κουτάκια ακριβώς από κάτω. Απλά θα πρέπει να φροντίσεις στους φθόγγους που τελικά θα παίξεις να περιλαμβάνονται όλοι οι φθόγγοι που αποτελούν την συγχορδία, δηλαδή, οι C, Eb και G, τουλάχιστον από μία φορά ο καθένας.
Θα σου πρότεινα να αγοράσεις ένα βιβλίο για αρχάριους (όποιο και να πάρεις θα είναι καλό) όπου τα παραπάνω θα παρουσιάζονται αναλυτικά και θα τα καταλάβεις καλύτερα από το να ψάχνεις στην τύχη στο internet.