Αποστολέας Θέμα: Από Cmaj σε Cminor  (Αναγνώστηκε 2033 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος yannis27gr

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 98
  • Φύλο: Άντρας
  • T' αύριο αν θέλεις θα 'σαι...
    • Προφίλ
Από Cmaj σε Cminor
« στις: 05/01/13, 17:57 »
Μετά από καιρό που καμώνομαι ότι παίζω κιθάρα, αποφάσισα να την πάρω στα σοβαρά. Καλές οι συγχορδίες πάνω σταα τάστα αλλά χρειάζεται και θεωρητική βάση, γι αυτό διάβασα μερικά άρθρα πάνω στις νότες που απαρτίζουν την κάθε συγχορδία. Εδώ μπερδεύτηκα και θέλω τη βοήθειά σας.Η Cmaj αποτελείται από τις νότες: Μι-Ντο-Σολ-Μι-Ντο-Μι (διαβάζω από κάτω προς τα πάνω). Σύμφωνα με τη θεωρία, ουσιαστικά η Cmaj σχηματίζεται από τις νότες Ντο-Μι-Σολ. Αφού η συγχορδία αποτελείται από 3 νότες, αρκούν 3 χορδές για να παιχτεί. Οι υπόλοιπες νότες στις υπόλοιπες 3 χόρδες πώς επιλέγονται; Απλά επαναλαμβάνουν τις 3 νότες της συγχορδίας; (αυτή είναι η 1η ερώτηση)

Η Cmin δημιουργείται πηγαίνοντας ένα ημιτόνιο κάτω στη μεσαία νότα, δηλαδή η Μι γίνεται Μι ύφεση (ή Ρε δίεση). Σκέφτομαι λοιπόν ότι αντί να παιχτεί με μπαρέ στο τρίτο τάστο (κατεβαίνοντας δηλαδή τη Αm κατά 3 θέσεις) μπορούμε να αλλάξουμε λίγο το δαχτυλισμό της Cmaj. Ειδικότερα, αντί για τη Μι στο 2ο τάστο της 4 χορδής, να πιάσω τη Μι ύφεση ένα τάστο πίσω. Όλα τα υπόλοιπα, ίδια, σωστά; (η 2η ερώτηση)
Κοιτώντας εδώ: http://jguitar.com/chord?root=C&chord=Minor&bass=C&labels=none&notes=sharps&gaps=0&fingers=4 παρατηρώ ότι γίνεται δεκτός αυτός δακτυλισμός, αν και ως 3η επιλογή. Επιπλέον, πιάνει τη Σολ στο 3ο τάστο της Μι λεπτής ενώ στη Cmaj η Μι μικρή παίζεται ανοικτή για να ακουστεί η Μι νότα. Τώρα γιατί πιάνει τη Σολ; (η 3η ερώτηση)

Τη θεωρία την πήρα από εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=20
Τι λέτε κι εσείς;
« Τελευταία τροποποίηση: 05/01/13, 18:01 από yannis27gr »

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10356
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Απ: Από Cmaj σε Cminor
« Απάντηση #1 στις: 05/01/13, 18:12 »
Περιληπτικά:

Όσο πιο πολλές νότες της συγχορδίας παίζεις, τόσο πιο πλούσιος ο ήχος. Βέβαια, κάποιες φορές τίθεται και το θέμα του ποιές βαθμίδες της συγχορδίας θέλεις να τονίσεις, καθώς διαφορετικά πιασίματα έχουν άλλο άκουσμα.

Στο πιάσιμο της Cm με χρήση ανοικτών χορδών, αναγκαστικά θα πιάσεις την Μι χορδή στο 3ο τάστο (Σολ), γιατί δεν μπορείς να την παίξεις ανοικτή. Δεν θέλουμε Μι, το ακόρντο έχει Μι ύφεση.

Το άρθρο που παραθέτεις, είναι του Νέου Κιθαρωδού: http://wiki.kithara.gr/Λίγη_θεωρία_πάνω_στις_συγχορδίες

Αποσυνδεδεμένος yannis27gr

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 98
  • Φύλο: Άντρας
  • T' αύριο αν θέλεις θα 'σαι...
    • Προφίλ
Απ: Από Cmaj σε Cminor
« Απάντηση #2 στις: 05/01/13, 18:18 »
Άρα σωστά κατάλαβα ότι παίζουμε τις 3 (ή 4) νότες της συγχορδίας στις αντίστοιχες χορδές και στις επιπλέον ξαναπαίζουμε τις ίδιες νότες;

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 615
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Απ: Από Cmaj σε Cminor
« Απάντηση #3 στις: 05/01/13, 20:07 »
Το post του Βραζίλη απαντά στα ερωτήματά σου, ίσως θες να διαβάσεις μία πιο αναλυτική version του εδώ.

Αυτό που περιγράφεις στο τρίτο ερώτημα είναι ένας από τους δυνατούς τρόπους με τους οποίους βρίσκουμε έναν καινούργιο (για εμάς) δακτυλισμό μιας συγχορδίας, συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τον γνωστό δακτυλισμό μιας διαφορετικής συγχορδίας και κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. Ξεκινώντας, λοιπόν, από τον πασίγνωστο δακτυλισμό της Cmaj: x32010, βλέπεις ότι προκείμένου να δημιουργήσεις έναν δακτυλισμό για την Cmin, πρέπει να χαμηλώσεις ένα ημιτόνιο τον φθόγγο Ε που έχει ο δακτυλισμός της Cmaj (εδώ εμφανίζεται δύο φορές) για να προκύψει ο δακτυλισμός Cmin:x3101x (μιας και δεν μπορείς να χαμηλώσεις την ανοιχτή Μι καντίνι δεν την παίζεις). Ο δακτυλισμός αυτός είναι ολόσωστος, εφόσον περιλαμβάνει τους φθόγγους που αποτελούν την Cmin συγχορδία (ανεξάρτητα από το αν και πόσες φορές επαναλαμβάνονται).

Δεν έχει καμία σημασία που δεν βρίσκεις ακριβώς τον ίδιο δακτυλισμό από άλλη πηγή (π.χ., internet). Τυπικά δεν θα βρίσκεις κάθε νέο δακτυλισμό που ανακαλύπτεις γιατί, πολύ απλά, υπάρχουν δεκάδες. Υπάρχουν βιβλία που έχουν άπειρες σελίδες με δυνατούς δακτυλισμούς (έχω ένα που μόνο για τις major συγχορδίες δίνει πάνω από 100 διαφορετικά διαγράμματα/δακτυλισμούς). Στην πράξη, βέβαια, για κάθε τύπο συγχορδίας (major, minor, 7, κ.τ.λ.π.) θα μάθεις να χρησιμοποιείς το πολύ 4-5 δακτυλισμούς για τυπική συνοδεία κομματιών (καθιστώντας άχρηστη την πληροφορία αυτών των βιβλίων, η οποία, έτσι και αλλιώς, είναι αδύνατο να την απομνημονεύσει κανείς). Τους υπόλοιπους, "εξωτικούς", δακτυλισμούς θα τους βρίσκεις μόνος σου, αν νοιώθεις ότι χρειάζεται να το κάνεις (μάλλον μόνο στην περίπτωση που σε ενδιαφέρει η σύνθεση σε jazz ή κλασσικό ύφος).

Με τα παραπάνω, μάλλον αντιλαμβάνεσαι ότι ο παρόμοιος, αλλά ελαφρά διαφορετικός, δακτυλισμός που βρήκες για την Cmin οφείλεται απλά σε διαφορετική επιλογή του υψηλότερου φθόγγου της συγχορδίας. Συγκεκριμένα, επιλέχτηκε ο δακτυλισμός να έχει υψηλότερο φθόγγο τον G, επιλογή εξίσου σωστή όσο και η δική σου. Προφανώς υπάρχουν διαφορές μεταξύ των διαφορετικών δακτυλισμών, τόσο στον ήχο όσο και στην ευκολία παιξίματος, και αυτές θα αποτελέσουν τα κριτήρια για το ποιον θα επιλέξεις να παίξεις τελικά.

Σημείωσε ότι ο δακτυλισμός που φαίνεται στο κουτάκι είναι πρακτικά αδύνατος να παιχτεί. Στην πράξη θα τοποθετήσεις το χέρι σου ώστε να παίξεις μέρος αυτού, όπως, π.χ., φαίνεται στα μικρότερα κουτάκια ακριβώς από κάτω. Απλά θα πρέπει να φροντίσεις στους φθόγγους που τελικά θα παίξεις να περιλαμβάνονται όλοι οι φθόγγοι που αποτελούν την συγχορδία, δηλαδή, οι C, Eb και G, τουλάχιστον από μία φορά ο καθένας.

Θα σου πρότεινα να αγοράσεις ένα βιβλίο για αρχάριους (όποιο και να πάρεις θα είναι καλό) όπου τα παραπάνω θα παρουσιάζονται αναλυτικά και θα τα καταλάβεις καλύτερα από το να ψάχνεις στην τύχη στο internet. :)

Αποσυνδεδεμένος yannis27gr

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 98
  • Φύλο: Άντρας
  • T' αύριο αν θέλεις θα 'σαι...
    • Προφίλ
Απ: Από Cmaj σε Cminor
« Απάντηση #4 στις: 05/01/13, 20:48 »
Διάβασα καμιά δεκαριά άρθρα και ο συνδυασμός αυτού του Νέου Κιθαρωδού και οι απαντήσεις σας ξεδιάλυναν μια χαρά τη θολούρα που είχα για τις συγχορδίες και πώς δημιουργούνται. Νιώθω ότι έκανα ένα μεγάλο βήμα κιθαριστικά κατανοώντας την ουσία της συγχορδίας.
Ευχαριστώ για τη βοήθεια!  :)