Είναι γεγονός ότι το άκουσμα των λέξεων αυτών (ουσάκ, χιτζάζ, νιαβέντ, χουσάμ, κλπ) δημιουργεί κάποια έκπληξη. Αν και δεν ξέρω ακριβώς

, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω...
Τα ονόματα αυτά είναι μάλλον περσικής ή αραβικής προέλευσης, και πέρασαν μέσω Τουρκίας και σε μας (τα ονόματα χρησιμοποιούνται σχεδόν αυτούσια και στα τουρκικά).
Οι κλίμακες που κρύβονται πίσω τους πάντως χρησιμοποιούνται από τα πανάρχαια χρόνια σε όλες τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου, και μέχρι Αραβία, Περσία και Ινδία. Φυσικά χρησιμοποιούνται από ανέκαθεν και στην Ελλάδα, στη βυζαντινή μουσική και στα δημοτικά, ρεμπέτικα και λαϊκά τραγούδια. Δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι το 99% των βυζαντινών, δημοτικών, ρεμπέτικων και λαϊκών μελωδιών ακολουθεί κάποια από αυτές τις κλίμακες.
Οι "δρόμοι", ή "μακάμια", όπως λέγονται στην καθομιλουμένη των λαϊκών μουσικών, είναι γνωστοί σαν "ήχοι" στη βυζαντινή μουσική (π.χ. ήχος πρώτος, ήχος δεύτερος, κλπ). Κάπου είχα ακούσει ότι υπάρχει μια αντιστοιχία 1 προς 1 ανάμεσα στους βυζαντινούς και τους λαϊκούς δρόμους, όποιος την ξέρει ας την στείλει...
Επίσης, ευπρόσδεκτες είναι οτιδήποτε άλλες πληροφορίες σχετικές με δρόμους, ήχους, κλίμακες, κλπ...