Νομίζεις ότι τώρα, χρησιμοποιώντας αυτήν την ορολογία κατάλαβαν όλοι τι θες να πεις; Είναι καλύτερα ή τους μπερδέψαμε περισσότερο;
Απέφυγα να χρησιμοποιήσω όρους για να γίνει πιο κατανοητό. Αυτά τα πράγματα βέβαια είναι δύσκολο να τα εξηγήσεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις καθόλου θεωρία.
Σωστά είναι αυτά που λες για τις συχνότητες, απλά να προσθέσω ότι η μόνη νότα που μένει ίδια με το φυσικό και με το ισοσυγκερασμένο κούρδισμα είναι η Λα (στα 440Hz). Όλες οι άλλες έχουν "διορθωθεί" κατάλληλα.
Κανονικά οι διέσεις και οι υφέσεις διατάσσονται ως εξής :
Σολ - - - - b - # - - - - Λα
Όπως φαίνεται, το Λαb είναι πιο κοντά στο Σολ και το Σολ# πιο κοντά στο Λα, και ότι στο μέσον ακριβώς, όπως συμβατικά λέμε σήμερα. Το σημερινό σύστημα ανήκει στον Μπαχ, ο οποίος σκέφτηκε να διατάξει έτσι τις νότες στο πιάνο, ώστε το Σολ# και το Λαb να συμπίπτουν στο μέσον ακριβώς του τόνου, και αυτό το διάστημα ορίστηκε ως ημιτόνιο (=μισός τόνος). Το σύστημα που πρότεινε ο Μπαχ παρουσιάσε στο "Καλώς Συγκερασμένο Κλειδοκύμβαλο", όπου πρωτοεμφανίστηκε αυτή η εκδοχή και παρουσιάσε και τις κλίμακες που προκύπτουν. Από τότε ακολουθούμε αυτό το σύστημα στην δυτικοευρωπαϊκή μουσική.
Επειδή αυτά λέγαμε χθες με τον Σιδηρόπουλο και μου είπε "άρα μετράμε λάθος"... Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Είναι θεωρίες. Σήμερα δεχόμαστε αυτό και αύριο θα δεχόμαστε άλλο. Και ανάλογα με αυτά που δέχεσαι, χαρακτηρίζεται και η μουσική σου. Στο φινάλε, Σολ# και Λαb ή οτιδήποτε άλλο συμβαίνει, ακούγονται το ίδιο. Διαφορετικά τα πράγματα θα ήτανε πολύπλοκα και θα έπρεπε να επινοήσουμε κάτι άλλο, όπως έχουν επινοήσει στην Κίνα. Και ανάλογα με την βάση της θεωρίας σου, έχεις και τα ανάλογα ακούσματα (τελείως διαφορετικά π.χ. ακούγεται το πεντατονικό).
Αυτά τα παραπάνω, είναι ότι θυμάμαι από την Ιστορία γιατί πέρασαν και μερικά χρονάκια..
Ευκαιρία όμως δόθηκε να τα πούμε...