Παμε σιγα σιγα...
Καταρχας εχεις μια καρτα η οποια αποδιδει καλα για τα λεφτα της...Προσωπικα ειμαι απολυτα ευχαριστημενος με τον ηχο που βγαζει...Μια σημειωση μονο..Εχεις την Audigy platinum Ex με το εξωτερικο hub? Αν εχεις αυτην, τοτε καλυτερα να χρησιμοποιεις το line in/mic in που εχει το hub, γιατι απο το mic in, δεν θα κανεις δουλεια...
Το θεμα ηχου ειναι παρα πολυ σχετικο! Δεν μας ειπες τι VSTs χρησιμοποιεις, πως γραφεις και βεβαια σε τι ειδος αναφερεσαι! Το καθε ειδος, θελει διαφορετικη αντιμετωπιση, ομως ολα εχουν μια βασικη αρχη..
Πρωτα ξεκινας δημιουργωντας το tempo track του κομματιου...Αυτο σημαινει πως πρεπει να ξερεις ακριβως πως θα ειναι το κομματι, τα κοψιματα του και ολες οι αλλαγες του τεμπο...Στη συνεχεια, αρχιζεις να περνας τα οργανα που δινουν το ρυθμο..Κατα σειρα προτιμησης ειναι τα drums, και μετα το μπασσο...Μετα πανε οι ρυθμικες κιθαρες, οι πλατες απο πληκτρα, τα σολο και στο τελος ερχεται η φωνη..Μετα, αρχιζουν τα "στολισματα". Αυτα οσον αφορα την σειρα που θα ηχογραφησεις...
Αν θελεις να κανεις μια ολοκληρωμενη δουλεια, καλυτερα να αρχισεις να δημιουργεις πλανα ηχογραφησης. Δηλαδη, να "δημιουργησεις" πληρως το κομματι μεσα στο μυαλο σου, και σε ενα χαρτι να καταγραψεις τα μετρα, τα καναλια και ολες τις σημειωσεις απο effects που φανταζεσαι. Βεβαια, το αποτελεσμα δεν θα εχει καμια σχεση με το χαρτι, ομως θα σε βοηθησει παρα πολυ...
Τωρα πρεπει να κατανοησεις καποια πραγματα:
1. Η παραγωγη που θα κανεις στο σπιτι σου, δεν θα εχει καμια σχεση με μια παραγωγη που θα εκανες σε ενα καλο στουντιο. Μην περιμενεις θαυματα απο εξοπλισμο που ειναι το 1/1000000 της τιμης του εξοπλισμου ενος στουντιο.
2. Σημαντικη ειναι και η κατανοηση για το πως παιζει ενα οργανο..Πχ, πολλοι κιθαριστες, σκεφτονται σαν κιθαριστες οταν περνανε πληκτρα ή μπασο..Το αποτελεσμα ειναι ενα "μπουκωμενο" ή "αδειο" κομματι, επειδη ακριβως δεν καταλαβαινουν πως παιζει ενα οργανο. Αν δεν μπορεις να περασεις καποιο οργανο με τις δικες σου δυναμεις, τοτε φροντισε να βρεις εναν μουσικο που θα σε βοηθησει για το οργανο που ενδιαφερεσαι.
3. Εαν χρησιμοποιεις "φτωχα" VSTs ,το αποτελεσμα σιγουρα θα σου ακουγεται midi..Οσο περισσοτερα επενδυσεις σε software, το αποτελεσμα σου θα βελτιωθει αισθητα. Αυτο ειναι κανονας ( δυστυχως ). Το ιδιο ισχυει και για τα effects.
4. Τα soundfonts πεθαναν...Τουλαχιστον αυτα τα οποια μπορεις να κατεβασεις δωρεαν..Υπαρχουν καποιες GM βιβλιοθηκες, που ειναι πανω απο 50MB και αξιζουν τα λεφτα τους, ομως οταν ζουμε στην εποχη του sampling σε καλυτερες μορφες συμπιεσης, δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος να συνεχισεις να δουλευεις με soundfonts. Αυτος ειναι και ενας λογος που εχεις midi αποτελεσμα στον ηχο σου.
5. Το προγραμμα βοηθαει...δεν δημιουργει απο το 0! Αν ο ηχος σου φαινεται "απαραδεκτος" δεν φταιει το προγραμμα, αλλα κατι αλλο...Ειτε χρησιμοποιεις Sonar, ειτε Nuendo, ειτε Cubase, αφιερωσε ωρες να τα μαθεις..Εννοιες οπως automation, fx channels, grouping, κλπ πρεπει να σου γινουν συνηθειο.
6. Στο τελικο αποτελεσμα, μετραει και η μιξη, το ποσοστο των effects και ο τροπος χρησης τους.
7. Δυστυχως, λιγοι ειναι καλοι ενορχηστρωτες...γι'αυτο και λιγοι καρπωνονται τα 200Ε και τα 300Ε για μια απλη ενορχηστρωση...κανεις εδω μεσα δεν ειναι ενορχηστρωτης ( και οποιος το λεει ειναι ψεμματα

), οποτε εαν θελεις απλα να παρουσιασεις τη δουλεια σου σε καποιο site, ή σαν demo σε μια εταιρια, μην παλεψεις παρα πολυ με πραγματα που ισως να σε μπερδεψουν περισσοτερο...