Χρωστάω ένα μεγάλο ευχαριστώ σ' όσους μπήκαν στον κόπο να υπερασπιστούν τα αυτονόητα: Δηλαδή πως μπορούμε να έχουμε την οποιαδήποτε άποψη για ένα θέμα χωρίς απαραίτητα να σπιλώνουμε την αξιοπρέπεια όποιου έχει ενδεχομένως αντίθετη άποψη. Θα δώσω και μια μικρή (και κυρίως φιλική) απάντηση στο μέλος "πελαργός": Έχω την εντύπωση λοιπόν φίλε μου πως για σένα η έννοια "κριτικός" (και δη "επαγγελματίας", με την έννοια οτι πληρώνομαι γι' αυτό) έχει απαραιτήτως να κάνει και με την έννοια του "θύτη" (που τώρα, κατά τα λεγόμενά σου, έγινε "θύμα", γι' αυτό και γκρινιάζει). Είναι δηλαδή ένας άνθρωπος που παίρνει τη ρομφαία και όποιον πάρει ο χάρος. Προσωπικά δεν αισθάνομαι "κριτικός". Είμαι ένας μουσικός, που του αρέσει και να μιλάει για τη μουσική. Ποτέδεν ήμουντης άποψης πως βλέπουμε μια ταινία, διαβάζουμε ένα βιβλίο, ακούμε ένα δίσκο κλπ,και μετά ξεμπερδεύουμε απλώς με ένα "μου άρεσε" η το αντίθετο. Θεωρώ δε πως αυτό (η "κριτική") δεν είναι αποκλειστικό δικαίωμα των ΜΗ μουσικών, ούτε φυσικά των "αποτυχημένων" μουσικών. Θα πρέπει μάλιστα αν είσαι καλοπροαίρετος (που αισθάνομαι πως είσαι) να μου αναγνωρίσεις το οτι για έναν μουσικό, το να γράψει επωνύμως, σχολιάζοντας κριτικά το έργο των συναδέλφων του, εμπεριέχει και ένα υψηλό ποσοστό ρίσκου, ιδίως "επαγγελματικού", και μη με χλευάσεις γι ' αυτό. O/η analogia ήρθε, πέταξε τη λάσπη και απήλθε μ' ένα ταρατατζούμ, που θά'λεγε και ο Σαββόπουλος. Η λάσπη όμως μένει. Υποθέτω λοιπόν (μου δίνει όλο το δικαίωμα γι' αυτό η στάση του εν λόγω μέλους) να θεωρήσω πως είναι άξιος μαθητής/μαθήτρια του Γκαίμπελς, στο γνωστό αξίωμα "συκοφαντείτε- συκοφαντείτε, όλο και κάτι θα μείνει". Αν θέλετε τέτοιους συνομιλητές στην παρέα σας, είναι δικαίωμά σας φυσικά αγαπητοί φίλοι, αλλά απο τζάμπα μαγκιά πίσω απο ένα ποντίκι νομίζω οτι χορτάσαμε πια!
Και πάλι καλημέρα σας, το e-mail μου είναι στη διάθεση όποιου καλοπροαίρετου.
Αλέξης Βάκης