Εγω παντως δηλωνω ΤΣΙΝ ΤΣΟΝ
Θα ηθελα να παραθεσω κανα δυο αποψεις απο αλλο φορουμ, γιατι εκει το θεμα γιαπωνεζικες ειτε φεντερ ειτε γκιμπσον εχει παρει αρκετα μεγαλες διαστασεις και υπαρχουν πολλα θρεντ με αποψεις.
Here we go
-------------------------------------------------------------------
original post : Heatseeker
Πολύ πολύ χοντρικά οι tokai μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 80 θεωρούνται από τις καλύτερες LP που βγήκαν ποτέ, και πολλές πιάνουν σήμερα περισσότερα λεφτά από τις αντίστοιχες gibson εκείνης της εποχής (που δεν ήταν και στις χρυσές της εποχές τότε).
Μέχρι το 83 λοιπόν, χοντρικά (ψάξε για tokai les paul, tokai reborn old και tokai reborn) είναι η golden era.
Απο κεί και πέρα μέχρι το 91-92 θεωρούνται οι αμέσως καλύτερες αφού κάπου εκεί η εταιρία μεγάλωσε, μπήκε σε μαζική γραμμή παραγωγής, άρχισε να κατασκευάζει κιθάρες για άλλες εταιρίες και έπεσε -σαφώς- η ποιότητά της.
Εντούτοις, τα τελευταία χρόνια έχει ανακάμψει και βγάζει ποιοτικότατα κομμάτια.
Γενικώς, όσα λεφτά κι αν έχεις, με μια tokai θα πιάσουν τόπο τα λεφτά σου. Και το σημαντικότερο: οι άνθρωποι έχουν QC. Δύσκολα θα πετύχεις μάπα κομμάτι. Κρατάνε ένα επίπεδο στα όργανα. Μπορείς να παραγγείλεις μέσω internet άφοβα κοινώς.
Προτίμησε γιαπωνέζα. Και οι κορεάτικες/κινέζικες είναι πολύ αξιοπρεπείς, αλλά θεωρώ ότι με μια γιαπωνέζικη κάνεις 1 σκαλί πάνω στα χρήματα, αλλά 4 σκαλιά στη συνολική ποιότητα του οργάνου.
-
Η τιμή μιας κιθάρας εκείνης της εποχής εξαρτάται και από το μοντέλο. Όπως και σήμερα δλδ.
Το θέμα είναι ότι εκείνες οι κιθάρες ήταν χειροποίητες και φτιαγμένες με τα original specs των gibson του 50. Κάτι που σταμάτησε να κάνει και η ίδια η gibson εδώ και δεκαετίες.
Γενικώς πάντως, ανάλογα με το μοντέλο και την κατάσταση, μια reborn θα κοστίζει από 900 (για τα μικρά μοντέλα) έως και 2 ή 3 χιλιάρικα.
-----------------
Προς mods: Παρακαλώ να δημιουργηθεί sticky thread με τίτλο "Η Ιαπωνική ανωτερότης" όπου κάθε σχιστομάτης του forum (δεν βγάζω απαραίτητα τον εαυτό μου απ' έξω) να δίνει, όποτε το αισθάνεται, τη δική του κατάθεση ψυχής για τη γιαπωνέζικη κιθάρα του και την ανωτερότητά της σε σχέση με αντίστοιχες αμερικάνικες. Οι συνεισφορές μπορεί να είναι και στη μορφή ποιημάτων π.χ. "πάρε Gibson ρε Αλέκο, μόνο οι ξύπνιοι παίρνουν Greco", "τις Gibson σας μαμάει η καινούρια μου Tokai", "η Gibson σου τον παίρνει απ' τη φτηνή μου Burny" ή - στο πιο βλάχικο - "θα σι φύγ' ου τάκους μόλις παίξεις με την Bacchus".
------------------------
Tα ποιηματακια θεικα
