Όχι ένας καινούργιος καλλιτέχνης απλά σκέφτεται ότι θέλει να εκφραστεί μέσω της μουσικής του και έπειτα αν είναι τυχερός να βιοποριστεί! αν το πρώτο του άλμπουμ αντί πχ. να πουλήσει 5.000 κομμάτια πουλήσει 500 επειδή οι υπόλοιποι θα το κατεβάσουν, άμεσα θα χάσει το ποσοστό που του αναλογεί από τις πωλήσεις (δεν εξετάζω μικρό/μεγάλο) και η εταιρία απλά δεν θα μπορεί να δικαιολογήσει την επένδυση της, η οποία δεν είναι μόνο χρηματική...αλλά είναι και η όλη προσπάθεια που απαιτείται για να παραχθεί ένα μουσικό προιόν και να προωθηθεί ανάλογα.
ο καινούργιος καλλιτέχνης αντίστοιχα δεν θα έχει λεφτά να χρηματοδοτήσει την επόμενη παραγωγή του οπότε απλά δεν θα ξαναβγάλει άλμπουμ! τι δεν αντιλαμβανόμαστε από αυτό? δηλαδή είναι surreal ότι όλοι μας έχουμε δεχθεί ότι για τα πρώτα άλμπουμ ο μουσικός πρέπει ναχει και δεύτερη δουλειά!!!!
Οι εταιρίες μουσικής είναι εταιρίες! το 90% των ανθρώπων που δουλεύει σε αυτή την βιομηχανία λατρεύει την μουσική και αντίστοιχα κάποιοι την δόξα και το χρήμα...Τελικά όμως η εταιρία παραμένει εταιρία και πρέπει να είναι υγιής. Κοινός να έχει κέρδος. Η εταιρία προσφέρει μία υπηρεσία... όπως πληρώνεις την εταιρία κινητής τηλεφωνίας να σου παρέχει επικοινωνία και διασκέδαση ...ή την ΕΡΤ μέσω φορολογίας...έτσι πληρώνεται και μια εταιρία που παρέχει μουσική!
Το φιλοσοφικό ερώτημα αν γενικά η μουσική θα έπρεπε να είναι τσάμπα είναι πολύ σχετικό! Καλώς ή κακώς δεν ζούμε σε μια κοινωνία 500 ατόμων όπου ο μουσικός ανήκει στο κοινωνικό σύνολο και τρέφεται από αυτό για να παρέχει μουσική όπως αντίστοιχα ο γιατρός-μάγος της φυλής που παρέχει κοινωνικό έργο δεν έχει τον ίδιο ρόλο με τον γιατρό του ΙΚΑ! Μην είμαστε αφελής!
Αν ο καλλιτέχνης αποφασίσει ότι έχει ένα προιόν...γιατί από την στιγμή που πουλάς κάτι και υπάρχει χρηματική συναλλαγή μιλάμε για ένα creative product και η εσωτερική έκφραση πάει περίπατο...και θέλει να το δώσει σε μια εταιρία να το διαχειριστεί ...τότε η εταιρία αυτό που κάνει είναι να προσπαθήσει να 'δουλέψει' αυτό το προιόν όσο καλύτερα γίνεται...οπότε ΝΑΙ κοιτάει το κέρδος! Αν ο καλλιτέχνης δεν θέλει να το δώσει σε εταιρία μην το δώσει... δεν είναι πλέον η ίδια κατάσταση όπως ήταν παλιά στις εποχές Elvis και Beatles...όπου η εταιρία ήταν γκαγκστεριλίκι και νταβατζιλίκι. Ο καλλιτέχνης ας το κάνει μόνος του...υπάρχει πληθόρα επιλογών!
Το ότι οι μουσικές εταιρίες 'μαγειρεύουν' τα βιβλία τους δεν αντιλαμβάνομαι πως δικαιολογεί ΕΣΕΝΑ να παρανομείς και να κλέβεις το πνευματικό δικαίωμα κάποιου άλλου! Απλά δεν έχει καμία λογική! Είναι η ίδια ελληνικότατη δυστυχώς λογική του ότι ο γείτονας έχει αυθαίρετο οπότε και γω θα κλείσω τον ημιυπέθριο και θα τον κάνω σαλόνι και σας μπιπ και όλους άμα λάχει ναούμε

! Και αλήθεια...θα ήθελα να δω τα μαγειρεμένα στοιχεία...θα ήταν άκρως ενδιαφέρον για εμένα καθώς κάνω το phd μου πάνω στην δισκογραφία...φαντάζομαι όμως ότι δεν υπάρχουν κάπου διαθέσημα...άλλος ένας urban legend!
Σαφώς και η τεχνολογία επιτρέπει αυτή την εξέλιξη...αλλά υπάρχουν και νόμιμοι τρόποι να έχεις mp3. Το amazon πουλάει όλα τα back catalogue με 4 λίρες και τα καινούργια με 6,5. Στο itunes συνήθως άμα αγοράσεις πάνω από 4-5 κομμάτια ενός άλμπουμ στο ξεκλειδώνει και το κατεβάζεις νόμιμα όλο! (κόστος 5 Ευρώ).
Είναι σοκαριστικό πως στην ελληνική συνείδηση έχει περάσει ότι η πειρατία είναι λογική και αναγκαία!!!!
Περί συναυλιών...όταν ο καλλιτέχνης δεν πουλάει CD πρέπει από κάπου να τα βγάλει και θα τα βγάλει από εκεί που υπάρχει ζήτηση και μη μου πεις ότι πάλι φταίνε οι δισκογραφικές γιατί συνήθως δεν συμμετέχουν κάπως στα live events. Εκεί φταίνε οι εταιρίες διοργάνωσης... πάντα οι άλλοι φταίνε!
