Ίσως η μόνη παρατήρηση που έχω να κάνω στα θέματά σου είναι πως προυποθέτεις αρκετές γνώσεις από την πλευρά του αναγνώστη και μάλλον είναι αρκετά μακριά από τον μέσο επισκέπτη του forum (σε σχέση, π.χ., με τον μέσο επισκέπτη του jazz guitar blog σου). Αλλά ίσως είναι η φύση του αντικειμένου ή/και οι περιορισμοί του δικτύου που δεν επιτρέπουν για κάτι διαφορετικό.
Σίγουρα δεν απευθύνομαι στους "τραγουδοποιούς", δηλ αυτούς που είναι ικανοποιημένοι με 5-6 ακορντάκια για να συνοδεύουν τους εαυτό τους ενώ τραγουδάνε. Όσοι μόνο αυτό στοχεύουν να κάνουν, λέω πως
καλά κάνουν. Είναι δικαίωμα του καθενός
να εμβαθύνει όσο γουστάρει την κιθάρα! Το ζητούμενο είναι να περνάει ο καθένας ωραία και δημιουργικά...
Σίγουρα απευθύνομαι σε αυτούς που επιθυμούν να μάθουν
lead κιθάρα ανεξάρτητα το είδος μουσικής που παίζουν αρκεί να υπάγεται στην συγκεκριμένη αρμονία. Και όπως είναι γνωστό το 99% (αν όχι 100%) της σύγχρονης μουσικής έχει χτιστεί στην σύγχρονη αρμονία. Η χρήση παραδειγμάτων από το jazz ρεπερτόριο είναι για μένα σχεδόν μονόδρομος αφού εκεί έχω ειδικευτεί. Στο να παίξω με παραμορφώσεις στον ήχο είμαι τελείως σκράπας

. Σίγουρα μουσικοί σαν και εσένα είναι πιο κατάλληλοι να δώσουν παραδείγματα με distrotion και σε είδη πιο δημοφιλή στο κοινό του kithara.gr
Το ότι απευθύνομαι μάλλον σε πολύ λίγους δεν με πειράζει.
Και ένας μόνο να βρει τα γραφόμενα μου χρήσιμα και να προχωρήσει μουσικά, νιώθω ηθικά ικανοποιημένος. Πάντως εδώ τα λέω "όλα" (όσο είναι δυνατόν λόγο χώρου), χωρίς να κρύβω γνώσεις
και δωρεάν (έχω μαθητές που μου πληρώνουν ιδιαιτέρα μαθήματα, για αυτές τις γνώσεις).
Ας κάνω τώρα και την nerdy ερώτησή μου! :
Υπάρχει κάποιος θεωρητικός (ή άλλος) λόγος που η δεύτερη κατηγορία altered dominant συγχορδιών "δουλεύει" στις κατά-m3 μετατοπίσεις, ενώ η πρώτη όχι? Η απλά, είναι συγχορδίες που "αναδείχθηκαν" από την πράξη/εμπειρία ότι είναι κατάλληλες σε αυτές τις μετατοπίσεις ?
Η αρχή έγινε σε ένα μάθημα του Pat Martino που είδα. Το creative force. Δεν βρήκα τα συγκεκριμένα αποσπάσματα στο youtube αλλά τώρα που γράφω τα ανεβάζω. Θα το ανεβάσω και στο Art of Jazz Guitar blog ολόκληρο σύντομα.
http://www.youtube.com/watch?v=l4M2A1G3ywo part 3 of Pat Martino Lesson
http://www.youtube.com/watch?v=sGxkeh0ymZs part 4 of Pat Martino Lesson
(μόλις τα ανέβασα

)
Όπως θα δεις, ο Pat Martino δείχνει πως εκμεταλλεύεται την συμμετρία των ελαττωμένων αν μετακινηθούν κατά μικρές 3ες. Και όπως θα ξέρεις ήδη, οι δεσπόζουσες και οι ελαττωμένες είναι πολύ "συγγενικές". Έτσι αυτή η συμμετρία εφαρμόζεται και
εν μέρη στις δεσπόζουσες. Λέω απλά "εν μέρη", γιατί δεν γνωρίζω αν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες. Έτσι δίνω τις δεσπόζουσες που μπορούν να μετατοπιστούν
"ως είναι" και που τις βρήκα εμπειρικά και στην πράξη όπως σωστά υποθέτεις. Πάντως αν δεν είχα δει το συγκεκριμένο βίντεο, σίγουρα δεν θα είχα αντιληφθεί πως κάποιες δεσπόζουσες μετατοπίζονται (πως θα μπορούσα να το φανταστώ...). Τώρα που το σκέφτομαι, το βίντεο το είδα τελευταία φορά πριν χρόνια. Αν το ξαναδώ τώρα που ξέρω περισσότερα, ίσως καταλάβω περισσότερα και καταφέρω να προσδιορίσω κάποιο κανόνα και φυσικά θα ανοίξω και σχετικό thread εδώ...
Χρόνος να υπάρχει...
Κλείνοντας (γνωρίζω πως ήδη σας έχω κουράσει με την λόγο-διάρροια μου), θέλω να συμπληρώσω πως τ
α περισσότερα αν όχι όλα τα ακόρντα που έδωσα, πιάνονται και παίζονται πολύ εύκολα από οποιονδήποτε έχει αναπτύξει μια στοιχειώδη τεχνική. Η μόνη δυσκολία που έχουν, είναι η
εξοικείωση του ήχου που βγάζουν στο αυτί. Θυμάμαι πόσο ξένος μου φαινόταν ο ήχος τους στο αυτί μου όταν άρχισα να τα μελετάω!
Αν όμως μελετήσετε τα παραδείγματα που δίνω, θα μάθετε ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα ακόρντα που έδωσα και η αρχή της εξοικείωσης θα είναι γεγονός! Θα δείτε πως αν ασχοληθείτε, σύντομα θα επιλέγετε μόνοι σας τα ακόρντα με την ίδια ευκολία που επιλέγετε μια απλή νότα. ΔΕΝ ΥΠΕΡΒΑΛΛΩ!!! (πολύ πιο γρήγορα από ότι τα έμαθα μόνος μου, αφού σας δίνω λεπτομερή παραδείγματα "στο πιάτο" και εγώ δεν είχα αυτήν την πολυτέλεια)
ΥΓ : Σίγουρα οι ηχογραφήσεις παραδειγμάτων είναι πρόχειρες και κακής ποιότητας, αλλά προτιμώ να αξιοποιήσω τον χρόνο που θα χρειαζόταν για μια καλή ηχογράφηση, στο να γράψω τις ταμπλατούρες/παρτιτούρες νότα-νότα τι παίζω στα παραδείγματα.