Το EQ οπως ειπαμε και πιο πανω, μπορεις να το χρησιμοποιησεις ειτε πριν τον ενισχυτη, ή μεσω του effects loop. Τα αποτελεσματα της χρησης του σε καθε θεση θα ειναι διαφορετικα:
Πριν τον ενισχυτη, ουσιαστικα το EQ θα επηρεασει το σημα της κιθαρας διαμορφωνοντας το με εναν Α τροπο (αναλογως των ρυθμισεων που εχεις κανει) ωστε οταν φτασει το σημα στον ενισχυτη (και συγκεκριμενα στην προενισχυση) να εχει τα χαρακτηριστικα που θες. Πχ επειδη ο ενισχυτης σου ειναι λιγο μουντος ηχητικα, προσθετεις καποια πριμα μεσω του πεταλιου ωστε το σημα να χτυπησει τον ενισχυτη με περισσοτερα πριμα κοκ. Με αυτον τον τροπο δηλαδη επιφερουμε αλλαγη μεν στον ηχο, αλλα στην αρχη της ηχητικης αλυσιδας, πραγμα που σημαινει πως οτι αλλο συμβαινει στο σημα μας μετα το eq, δεν μπορουμε να το "ελεγξουμε". Αυτο φυσικα δεν σημαινει οτι ειναι λαθος μια τετοια χρηση, καθε αλλο, απλα συνηθως χρησιμοποιουμε ετσι το EQ για να κανουμε αν θες "διορθωσεις" στον ηχο μας και για αυτο το βαζουμε πριν τον ενισχυτη στην ηχητικη αλυσιδα μας. Στο παραδειγμα πχ με τα υπερβολικα μπασσα που μπουκωνουν κτλ, αν τοποθετησουμε ενα EQ πεταλι πριν τον ενισχυτη και του κοψουμε αρκετα db απο τους 100 κυκλους, τοτε το σημα που θα χτυπησει την προενισχυση θα ειναι ελαφρυμενο σε αυτες τις συχνοτητες, πραγμα που το θελουμε γιατι ο συγκεκριμενος ενισχυτης βγαζει πολλα μπασσα που ομως μας χαλανε τον ηχο οταν πχ χρησιμοποιουμε πολυ παραμορφωση ή γενικοτερα.
Τωρα, η χρηση του EQ στην λουπα, μπορει να δωσει εντελως αλλα αποτελεσματα μιας και ουσιαστικα παιρνουμε το σημα οπως εχει φτιαχτει στην προενισχυση του ενισχυτη μας και το περναμε μεσα απο ενα EQ πριν να το επιστρεψουμε στο τελικο σταδιο ενισχυσης. Αυτο σημαινει οτι το ΕQ σε αυτη την περιπτωση δεν θα μπορεσει να διορθωσει το σημα μας που εχει ηδη διαμορφωθει στην προενισχυση.
Ετσι, αν εχει ο ηχος μας τα υπερβολικα μπασσα που λεγαμε πριν και χρησιμοποιησουμε το EQ με τις ιδιες ακριβως ρυθμισεις στο προηγουμενο παραδειγμα, αλλα αυτη την φορα στην λουπα του ενισχυτη, ναι μεν το τελικο ηχητικο αποτελεσμα θα εχει λιγοτερα μπασσα, αλλα ο ηχος μας θα εξακολουθει να ειναι "μπουκωμενος" μιας και το σημειο που μπουκωνει ειναι στην προενισχυση και οχι μετα αυτην (οπου βρισκεται το effects loop οπως ειπαμε πιο πανω).
Ετσι, στην λουπα συνηθως χρησιμοποιουμε το EQ ειτε για να κανουμε ενα fine tuning του τελικου ηχου μας, ειτε για να δημιουργησουμε ουσιαστικα αλλον ενα εντελως διαφορετικο ηχο απο αυτον του ενισχυτη μας οσων αφορα το ΕQ.
Ενας ενισχυτης με ενα καναλι (δικη σου περιπτωση), που μοιραζεται το EQ μεταξυ 2 καναλιων, μπορει να "μετατραπει" σε ενισχυτη με 2 (στην πραγματικοτητα 4) καναλια με διαφορετικο ηχο το καθενα. Γιατι 4; Γιατι εχεις οπως πριν τους 2 ηχους του ενισχυτη (πχ καθαρο και βρωμικο), αλλα ενεργοποιωντας το EQ σου εχεις αλλους 2 ηχους (καθαρο και βρωμικο με EQ).
Σε αυτη την περιπτωση φτιαχνεις τον γενικοτερο ηχο που σου αρεσει οσο πιο πολυ μπορεις μονο με τον ενισχυτη σου και μετα ενεργοποιεις το EQ σου για να δημιουργησεις αλλο ενα set καθαρου και βρωμικου, αυτη την φορα με διαφορετικο ηχοχρωμα λογω της χρησης του EQ.
Και μην ξεχναμε, με βαση οσα ειπαμε πιο πανω για την προενισχυση, οτι στην λουπα οτι αλλαγες κανεις σε εντασεις δεν θα επηρεασουν το ποσοστο της παραμορφωσης, αλλα την ενταση του ηχου, μιας και ειμαστε μετα την προενισχυση και πριν το τελικο σταδιο. Αυτο φυσικα σημαινει οτι ενα EQ στην λουπα μπορει να χρησιμοποιηθει και σαν clean boost, δηλαδη αν δεν πειραξουμε τις ρυθμισεις του EQ αλλα απλα ανεβασουμε το volume του πεταλιου, τοτε το σημα μας θα δυναμωσει και δεν θα παραμορφωσει απλα περισσοτερο, οπως θα εκανε αν καναμε το ιδιο πραγμα αλλα ειχαμε τοποθετησει το EQ πριν την προενισχυση.
Το βασικο ομως προβλημα στην χρηση του EQ γενικοτερα, ειναι το να ξερουμε τι πειραζουμε και γιατι. Ειδικα οταν μιλαμε για γραφικο EQ με αρκετες περιοχες ή ακομα περισσοτερο οταν μιλαμε για παραμετρικο EQ, ειναι πολυ σημαντικο να ξερουμε ποιες συχνοτητες θα επηρεασουν τι, ωστε να ξερουμε πως θα φτασουμε εκει που θελουμε.
Υπαρχει και ενα αστειο πινακακι στο web (δυστυχως δεν εχω κρατησει link) που δειχνει καποιες βασικες συχνοτητες (με σκιτσακια σε στυλ γελοιογραφιας) και τις ονομαζει αναλογως με το τι κανουν στον ηχο (πχ honk για τα μεσαια, ice pick για τα πριμα κτλ). Καλο ειναι λοιπον ειτε να μαθουμε καποια πραγματα για τις συχνοτητες ή να πειραματιστουμε αρκετα μεχρι να καταλαβουμε τι επηρεαζει τι σε ενα EQ.