παιδια βοηθεια παιζω εδω και καιρο ηλεκτρικη κιθαρα και ειπα να ασχοληθω με κλιμακες εμαθα τις νοτες στην κιθαρα και καποια πραγματα για τις κλιμακες απο εδω
http://wiki.kithara.gr/Βασικά_πατήματα_για_κλίμακες_και_σόλο
και απο εδω
http://wiki.kithara.gr/Βασικά_πατήματα_/_Πεντατονική_κλίμακα
αλλα εχω μπερδευτι λιγο.Αυτες τις κλιμακες μπορω να τις βγαλω με τις νοτες αλλα
1. δεν εχω καταλαβει την διαφορα αναμεσα στις ματζορε και στις μινορε
2. εχω μαθει και μια aeolian κλιμακα και εχω ακουσει κατι τετιες αλλα δεν ξερω τιπτα για αυτες αν μπορειτε πειτε μου
3. εχω δει που λενε κατι λα- κατι τετοιο τι ειναι αυτο
και γενικα θελω μια βοηθεια στο θεμα κλιμακες γιατι θελω να φτιαξω ενα δικομου τραγουδι
ααα και κατι ακομα πως ξεκιναω να παιζω τις κλιμακες σε ενα solo γιατι για solo ενδιαφερομαι στο υπολοιπο τραγουδι θα βαλω συγχορδιες
αν ξερετε καποιο site πειτε μου
ευχαριστώ για τον χρονο σας!!!!!!!
Εχεις κενα στις γνωσεις σου γιαυτο δεν τα καταλαβαινεις ενω ειναι πολυ μα παρα πολυ απλα.
Για να καταλαβεις ποσο, η aeolian που λες ειναι η .... μινορε
Και η μινορε μπορει να ακουγεται διαφορετικα απο τη ματζορε (που ειναι η Ionian αν την εχεις ακουστα) αλλα στην ουσια βρισκεται μεσα στη ματζορε.
Και οι πεντατονικες μεσα στη ματζορε ειναι, και τα modes και οι συγχορδιες, μεσα σε 12 νοτες ειναι ολα.
Ολα εκει βασιζονται και ειναι πολυ απλα στη συγκερασμενη μουσικη, ακομα και η συνθεση θεωρητικα, με το ελευθερο ομως να επιλεγεις οποια θεωρια ή εξαιρεση της θεωριας θελεις καθε φορα, για να γραψεις τη μελωδια που εσενα σου αρεσει.
Πρεπει να τα παρεις με τη σειρα τα πραγματα ετσι ωστε οταν ερχεται μια νεα γνωση να μπορεις να την καταλαβεις στηριζομενος σε αυτα που ηδη ξερεις.
Η συστηματικη μελετη ειναι αυτο που δεν μπορει να κανει μονος του ενας αυτοδιδακτος για να γλυτωσει χρονο και κοπο.
Αρπαζει πληροφοριες στην τυχη και μενει ξεκρεμαστος.
(Στα λεω εκ πειρας αφου κι εγω αυτοδιδακτος ξεκινησα)
Θα σου πω τα εξης τωρα που εχω λιγο χρονο, να εχεις στο πισω μερος του μυαλου σου στο μουσικο σου ταξιδι.
Ο μονος κανονας που ισχυει στη μουσικη ειναι οτι δεν υπαρχει κανονας.
Ουτε λαθος και "φαλτσο" υπαρχει.
Ολοι οι κανονες γραφτηκαν για να τους παραβαινουμε και εκει βρισκεται η ομορφια στη μουσικη.
Και γραφτηκαν για το λογο οτι εσυ (οπως και ολοι) δεν καταλαβαινεις τι πρεπει να κανεις με τις κλιμακες, τις συγχορδιες κλπ, και τι ειναι το ενα και το αλλο που ακους.
Γραφτηκε δλδ για να μπουν ολα σε μια σειρα, να τα μαθουμε και να τα κατανοησουμε, και μετα μπορουμε να τα πεταξουμε στα σκουπιδια και κανουμε οτι θελουμε με τον ηχο και τον ρυθμο. (προυπηρχε δλδ η μουσικα πρακτικα απο τη θεωρια που "ανακαλυφθηκε" για να βαλει μια ταξη και μια σειρα σε ολα)
Μπορεις αν θελεις να χτυπας ασυναρτητους χτυπους σε ενα τζετζερε, ή να τυλιξεις μια πετονια σε ενα σκουποξυλο και να το τεντωνεις για να βγαζει αλλοπροσαλλους ηχους.
Και αυτο μουσικη ειναι.
Και αυτοι οι ηχοι μπορουν να εξηγηθουν και να "δικαιολογηθουν" μεσα στη θεωρια της μουσικης

(μαλλον στις εξαιρεσεις των κανονων ομως

)
Ολα αυτα οταν γινονται συνειδητα και με εμπνευση και οχι στην τυχη και για πλακα, συνηθως εχουν και αποτελεσμα και περνανε στο κοινο.
Ειτε μια απλη ματζορε μελωδια, ειτε η χειροτερη "ξυνη" φραση jazz, ειτε οι στριγγλοι ηχοι σε μια σκηνη τρομου στον κινηματογραφο.
Π.χ τα stirngs στη
σκηνη του μπανιου στο Ψυχω (Psycho) του Hitchcock, που κι αυτο μουσικη ειναι με συγκεκριμενο σκοπο ...... να σε τρομαξει, (αν σου ελεγα ελα να σκουσεις αυτο το ωραιο κομματι σε cd θα με εβριζες, αν εβλεπες ομως τη σκηνη χωρις αυτη τη μουσικη δεν θα ενοιωθες το ιδιο), ενω αντιθετα μια μελωδια του gary moore να σε κανει να ερωτοτροπησεις, ενας ρυθμος πχ λατινοαμερικανικος να σε κανει κουνησεις το σωμα σου αναλογα, ενα επικο κομματι του Howard Shore θα σε κανει να προετοιμαστεις για μαχη στον αρχοντα των δαχτυλιδιων, ή ενα thrash κομματι θα σου ανεβασει την αδρεναλινη να χτυπηθεις και να ξεσπασεις απο την ενταση της νεοτητας που βραζει μεσα σου.