Δείτε την σελίδα του kithara.gr στο facebook, στο twitter, και στο youtube
0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες. Ίσως ακόμη και ο τρόπος ο δικός σου, οδηγεί σε κάτι ανάλογο, αλλά περνώντας από το στάδιο με τις νότες. Αυτό βέβαια βοηθάει κυρίως, να κοιτάει κάποιος μόνο παρτιτούρα και όχι τα δάχτυλά του, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ καλό. Έχει να κάνει σχέση με οπτική μελέτη κυρίως και όχι ακουστική. Θα το κοιτάξω και εγώ όταν έχω χρόνο, να δω τι αποτελέσματα έχουν!
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες.
Παράθεση από: XoLiDoXoS στις 02/02/10, 20:41Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες. Συμφωνώ απεριόριστα με αυτό. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα διαφωνήσουν και θα εκθέσουν τα κλασσικά επιχειρήματα περί γνώσης θεωρίας κλπ, αλλά για μένα..δεεεεεν.Είδα λέξεις/φράσεις στο πόστ σου denisgiann όπως "πρέπει να ξέρουμε", "βασική επιδίωξη", "αυτόματα".. Για μένα η μουσική δεν είναι έτσι.. Είναι σαν να παπαγαλίζεις ένα κείμενο, ένα μάθημα! Ναι, ακριβώς ετσι! Για μένα η μουσική είναι όπως την περιέγραψε ο χοληδόχος. Ξέρεις δεν ξέρεις νότες και θεωρία, μετά από ένα σημείο λειτουργείς (ικανοποιητικά καλά) με το μυαλό, αν θες με το ένστικτο και το συναίσθημα. Αυτό που αποτυπώνεται στο μυαλό σου και δε φεύγει ποτέ είναι ήχοι, ακούσματα, όχι νότες, ονόματα.Επιπλέον, σκέψου το. Λες ότι έτσι, με τη γνώση κάθε νότας στην ταστιέρα, δεν θυμώμαστε σχηματάκια, κουκκίδες, κουτάκια, και παρόμοια πρότυπα. Ναι, αλλά δουλεύοντας μόνο με νότες και θεωρία, στην ουσία μαθαίνεις να αναπαράγεις (πρόσεξε το ρήμα που χρησιμοποίησα) μουσικά ακούσματα, περάσματα, παρτιτούρες και γενικώς patterns που κάποιος σχεδίασε πριν από σένα. Άρα αυτή η μέθοδος τελικά οδηγεί στην "σχηματικη-κουτακιακη-κουκκιδική" προσέγγιση της μουσικής. Αν δώσεις όλο τον εαυτό σου εκεί, δεν σου μένει ενέργεια, χρόνος, φαντασία για να ανοίξεις ΕΣΥ νέους δρόμους στην ταστιέρα (μικρούς και μεγάλους, πλατείς και στενούς), να δημιουργήσεις εσύ ακούσματα, περάσματα, συνδυασμούς.(όσο για την Σολ ματζόρε που αναφέρεις, μου είναι αφάνταστα πιο δύσκολο να την παίξω θυμούμενος ΝΟΤΕΣ και την αντίστοιχη θέση, ονόματα δηλαδή και διευθύνσεις, και όχι μια πολύ απλή αλληλουχία νοτών πάνω στην ταστιέρα, την οποία δεν στην επιβάλλει κανένας, απλά όπως είπε και ο Χοληδόχος, νιώθεις ότι αν την παίξεις θα ακουστεί έτσι, θα πάρεις αυτόν τον ήχο, τον οποίο ονομάζουμε Σολ Ματζόρε.)
Λέτε να βοηθούσε παίδες, ένα μπράτσο κιθάρας, με inlays κατά μήκος, κάτω από κάθε χορδή, τοποθετημένα ίδια με τα μαύρα πλήκτρα του πιάνου ? Denisgiann, σκέψου και αυτούς που παίζουνε άταστα όργανα.
Τελικα, θα γινεις ισως και ακομα καλυτερος απο τον αυστηρα ακουστικο τυπο, αφου θα εισαι σε θεση να ξερεις που βρισκεται η Α# πχ σε ολη την ταστιερα.
.Εκτος βεβαια και αν θεωρεις παιζω μουσική απλες μελωδιες του στυλ happy birthday ή πχ τον υμνο του ολυμπιακού .
Φίλε denisgiann...έλαβες στραβά αυτά τα οποία είπα. Διότι δεν διαφωνούμε κάπου. Αυτά που είπα τα πρότεινα ως ένα ακόμα στοιχείο για συζήτηση σε αυτό το θέμα. Είναι πολύ συγκεκριμένα στοιχεία και δεν έχουν να κάνουν γενικά με το θέμα. Βεβαίως και συμφωνώ με το σύστημα των νοτών. Διότι δεν πρόκειται για σύστημα, αλλά για μία ολόκληρη επιστήμη. Χρειάζεται όμως και το αυτί πάρα πολύ και νότες δεν είναι μόνο η Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι. Ο ήχος στην κιθάρα, εξαρτάται και από το Bend, ίσως και το που ακριβώς θα πατήσεις το δάχτυλό σου στο διάστημα ενός τάστου για να βγάλεις τον ήχο που θέλεις. Το πιάνο που ανέφερες, πιο πάνω, έχει τις κλασσικές νότες, ΝΤο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι, απαράλλαχτες. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στην κιθάρα. Με την κιθάρα μπορείς να παίξεις και άλλες νότες. Βέβαια το ίδιο μπορείς να κάνεις και στα ηλεκτρονικά πλήκτρα, αλλάζοντας το Pitch της Νότας. Συμφωνώ βέβαια, ότι οι νότες είναι ένας εύκολος τρόπος, προσέγγισης και μετάδοσης της μουσικής, ίσως όμως η ευκολία αυτή, να στερεί από τον μουσικό, κάποιο συγκεκριμένο ψάξιμο και έρευνα. Όπως ειπώθηκε και παραπάνω σε κατευθύνει σε συγκεκριμένα πράγματα. Ανάλογα βέβαια επιχειρήματα, θα μπορούσαν να βρεθούν και για το αυτί. Είναι εργαλεία που έχουν τα καλά τους και τα κακά τους. Καλό είναι να χρησιμοποιούνται παρέα. Δεν έχουνε όλοι οι άνθρωποι, φαντασία, ταλέντο ή υπομονή, όρεξη, ικανότητα για διάβασμα και έρευνα. Ανάλογα με τον χαρακτήρα τους, χρησιμοποιούνε περισσότερο, τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Υπάρχουνε βέβαια και κάποιοι που τα έχουν όλα.
Παράθεση από: denisgiann στις 03/02/10, 00:59.Εκτος βεβαια και αν θεωρεις παιζω μουσική απλες μελωδιες του στυλ happy birthday ή πχ τον υμνο του ολυμπιακού .Ωχ.. Αρχίσαμε τώρα να διαχωρίζουμε και σε επίπεδα ανωτερότητας ή "καλυτερότητας" τις μουσικές; Ή μήπως η πιο σύνθετη μουσική γίνεται για σας η "πιο καλή";
Αρα λοιπον για να γινεις πραγματικά καλος πρεπει να χυθει πολυς ιδρωτας σε ολα τα επιπεδα.
Παράθεση από: denisgiann στις 03/02/10, 19:10Αρα λοιπον για να γινεις πραγματικά καλος πρεπει να χυθει πολυς ιδρωτας σε ολα τα επιπεδα.Στέκομαι μόνο σε αυτό γιατί τα υπόλοιπα που λες ήδη ξέρω ότι τα πιστεύεις και δεν θα απαντήσω ξανά, το έκανα στο πρώτο ποστ.Διαφωνώ φονταμενταλιστικά με την έννοια καλός. Τεχνικός, ναι. Γνώστης θεωρίας, ναι. Αλλά το "καλός" δεν μετριέται αντικειμενικά, πάνω αν θες σε μια απόλυτη κλίμακα μετρήσεων. Ο τύπος που παίζει τα τέσσερα ακόρντα είναι πολύ καλός για τον εαυτό του, και την παρέα του, και να ξέρεις ότι περνάν ολοι μαζί πολύ καλά, και ρουφάν το ζουμί της μουσικής. Και ο fusionάς και αυτός για τον εαυτό του πολύ καλός είναι, και απολαμβάνει το λιώσιμο και τη δουλειά που κάνει στην ταστιέρα. Ο πρώτος είναι λιγότερο τεχνικός απ τον δεύτερο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θαυμάζω τον δεύτερο περισσότερο απ τον πρώτο.
denisgiann, οι νότες που λες ότι είναι οι ίδιες, αφορά το Δυτικό σύστημα.Στην ανατολίτικη μουσική αλλάζει το πράγμα.
πρακτικα ομως αν ακουσεις μια μελωδια αυτοματα μπορεις να την τραγουδησεις και να την παιξεις σε οποιοδηποτε οργανο.Οτι ονομα και να εχει σε οποιο συστημα και αν ανηκει.
Παράθεση από: denisgiann στις 05/02/10, 14:27πρακτικα ομως αν ακουσεις μια μελωδια αυτοματα μπορεις να την τραγουδησεις και να την παιξεις σε οποιοδηποτε οργανο.Οτι ονομα και να εχει σε οποιο συστημα και αν ανηκει.Νομίζω μπερδεύεσαι εδώ λίγο.. Μουσικές όπως η βυζαντινή, διαιρούν αυτό που εμείς λέμε τόνο και ημιτόνιο σε ακόμα μικρότερα διαστήματα. Για παράδειγμα, δεν θα μπορέσεις να παίξεις ακριβώς μια βυζαντινή μουσική πρόταση σε όργανα όπως η κιθάρα, της οποίας το μικρότερο διακριτό διάστημα είναι το ημιτόνιο, εκτός πια και αν είσαι ο μαστερ του φλουντ ροουζ.
Πάντως εγώ βρίσκω αυτό το post εξαιρετικά χρήσιμο...Επειδή μαθαίνω μόνος μου εδώ και 1 χρόvο,είναι κάτι που με απασχολούσε απ τη πρώτη στιγμή που άρχισα να μαθαίνω κλίμακες και σόλα.Πως δηλαδή θα γίνει κάθε φορά που πατάω σ ενα τάστο να ξέρω ακριβώς ποια νότα παίζω...Και τώρα εχω μπεί στη διαδικασία να μάθω όλες της νότες στην ταστιέρα.Γενικά τείνω προς τις απόψεις του φίλου denisgiann,και το προγραμματάκι του το βρήκα πολύ ενδιαφέρον...Επίσης έχω κάτι πολύ χρήσιμο που με βοηθάει:Έχω μια κάρτα ήχου GX της Line6 και το προγραμμα το Pod Farm,όπου έχει μια εφαρμογή που ότι νότα πατάς στην βγάζει στην οθόνη του PC...πολύ βοηθάει...Γενικά ενώ ο αρχικός στόχος μου ήταν να μάθω κιθάρα,τώρα βλέπω ότι δεν μου αρκεί και θέλω -όσο γίνεται περισσότερο βέβαια-να μάθω μουσική.Γι αυτό ,για τα δικά μου "θέλω" νομίζω ότι επιβάλλεται να μάθω τις νότες όλης της ταστιέρας.
Ξεκίνησε από Avgi Επιστήμη και Τεχνολογία
Ξεκίνησε από panarab77 Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από Lightstringer Τα καλύτερα...
Ξεκίνησε από agrammatos Κιθάρα - Μάρκες και τύποι
Ξεκίνησε από giannis_maios84 Μετατροπές, βλάβες, συντήρηση, κατασκευές
Ξεκίνησε από yiapa Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από tech21man Ενισχυτές
Ξεκίνησε από Alex_Under Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από cbk Μουσικά όργανα και εξοπλισμός
Ξεκίνησε από Ioannis Anastassakis Εκμάθηση – Πρώτα βήματα