Αποστολέας Θέμα: Μαθετε να αναγνωρίζετε ολες τις νοτες πανω στην ταστιέρα  (Αναγνώστηκε 25338 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Η Συντριπτική Πλειοψηφία των κιθαριστών(ακόμα και μερικων αρκετα προχωρημένων) δεν γνωριζει τις νοτες πανω στην ταστιερα της κιθάρας.Οταν τωρα λεω γνωριζει δεν εννοω να μπορει πχ με βαση καποιες νοτες που ηδη ξερει να μετραει διαστήματα και μεσα σε μερικα δευτερα πχ να βρισκει το ονομα της νοτας.Κατι τετοιο ναι μεν ειναι χρησιμο αλλα δεν ειναι αυτο που θελουμε.Βασική επιδιωξη ειναι να κοιτας ενα ταστο και αυτόματα να ξερεις τι νοτα ειναι.....οπως πχ κοιτας μια καρτα με ενα χρώμα και αυτόματα γνωριζεις οτι αυτο ειναι κοκκινο πχ ή οπως κοιτας τις χορδες τις κιθάρας σου και γνωριζεις αυτοματως οτι η προτελευταια χορδη ειναι η σι...χωρις να το σκεφτεις.Με την ιδια λογικη πρεπει να ξερουμε(η τουλαχιστον να μπουμε στη διαδικασια να μαθουμε) τις νοτες σε καθε ταστο της κιθάρας.Η μονη μεθοδος που εχω βρει οτι δουλευει αρκετα αποτελεσματικα ειναι η μεθοδος με flash cards με καποιο προγραμματακι δηλαδη να περνας επαναλαμβανομενα απο καποια ταστα(οχι αρχικα ολη την ταστιερα) και μεσω της οπτικης επαναληψης να σου εντυπωνεται μηχανικα στο μυαλό το ονομα της νοτας.Αμα πας οπως ειπαμε προηγουμενως μεσω διαστηματων(intervals) ή οτιδηποτε αλλο δεν ξερεις πραγματικα το ονομα του ταστου αλλα το βρισκεις επαγωγικα.Δυο προγραμματακια που εχω βρει οτι δουλευουν παρα πολυ καλα είναι ενα free online  στο http://www.musictheory.net/trainers/html/id81_en.html και το προγραμματάκι absolute fretboard trainer pro .
Τωρα γιατι ειναι τοσο σημαντικό να ξερεις αυτοματα την νοτα του καθε ταστου.Γιατι πολυ απλα δεν θα βλεπεις απλα σχηματα και γιατι η θεωρία που μαθαινεις θα αποκτα σαρκα και οστα πανω στην ταστιερα.Πχ αν ξερεις τις νοτες της Σολ ματζόρε θα μπορεις να τις παιζεις αυτοματα στην ταστιερα χωρις απαραιτητα να σκεφτεσαι σχηματα boxes και αλλα τετοια..επισης ο αυτοσχεδιασμός σου θα βελτιωθεί κατακορυφα γιατι και οι νοτες αποκτουνε νοημα...δεν ειναι πλεον κουκίδες ξερεις πχ τωρα θα παω στην τονική της κλιμακας για να τελειωσω το σολο στο ταδε ταστο ή θα παιξω ενα arpeggio πχ σε ολο το μηκος της ταστιερας αφου ξερω τις νοτες που το αποτελουν και δεν περιοριζομαι σε ενα συγκεκριμενο σχήμα.Γνώμη μου ειναι οτι οποιος το κατεχει αυτο ..δηλαδη βλεπει ταστο και αυτόματα ξερει την νοτα παντου στην ταστιερα αμεσως εχει τρομερο πλεονεκτημα για οτιδηποτε μαθει απο κει και περα.
Εγω ειμαι ακομα στο ενατο ταστο χρησιμοποιωντας αυτα τα προγραμματακια :P.Τουλαχιστον το καλο ειναι οτι δουλευουν.Με ενα δεκαλεπτο πχ καθε μερα εχεις πολυ καλα αποτελεσματα αλλα πρεπει να εισαι συνεπης και να εξασκεισαι σε τακτα χρονικα διαστηματα.Δοκιμάστε τα και πειτε μου γνωμες.
« Τελευταία τροποποίηση: 02/02/10, 20:30 από denisgiann »
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες. Ίσως ακόμη και ο τρόπος ο δικός σου, οδηγεί σε κάτι ανάλογο, αλλά περνώντας από το στάδιο με τις νότες. Αυτό βέβαια βοηθάει κυρίως, να κοιτάει κάποιος μόνο παρτιτούρα και όχι τα δάχτυλά του, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ καλό. Έχει να κάνει σχέση με οπτική μελέτη κυρίως και όχι ακουστική. Θα το κοιτάξω και εγώ όταν έχω χρόνο, να δω τι αποτελέσματα έχουν!  :)
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες. Ίσως ακόμη και ο τρόπος ο δικός σου, οδηγεί σε κάτι ανάλογο, αλλά περνώντας από το στάδιο με τις νότες. Αυτό βέβαια βοηθάει κυρίως, να κοιτάει κάποιος μόνο παρτιτούρα και όχι τα δάχτυλά του, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ καλό. Έχει να κάνει σχέση με οπτική μελέτη κυρίως και όχι ακουστική. Θα το κοιτάξω και εγώ όταν έχω χρόνο, να δω τι αποτελέσματα έχουν!  :)
Αυτό που λες φιλε μου ειναι αλλο ενα τεραστιο κεφάλαιο που πρεπει ο μουσικος να εξασκηθει αλλα δεν ειναι το ιδιο.Εσυ μιλας για  relative pitch δηλαδη πχ ακους ενα τραγουδι στο ραδιο και την ακολουθια των συγχορδιων και αναγνωριζεις τις αποστασεις μεταξυ τους αρα τις ξερεις πριν ακομα ακουμπησεις την κιθάρα.πχ λες αυτο το akkordo ειναι sus2 ανεβαινει στο επομενο κατα τοσο κτλ κτλ...οποτε αμα βρεις την αρχικη συγχορδια ξερεις αυτοματα ολες τις υπολοιπες.
Εγω μιλαω οτι αν  ξερεις αυτοματα(στο σκασιμο κυριολεκτικα) και αναγνωριζεις τις νοτες αλλαζεις τον τροπο που σκεφτεσαι για τα παντα.πχ καποιος μαθαινει κλιμακες (τις ματζορε πχ) οποτε μαθαινει απλα τα 5( ή τα 7 αν μιλαμε για 3 note per string) boxes και με αυτο τον τροπο απλα μετακινει τα  σχηματα στην ταστιερα και παιζει και τις δωδεκα κλιμακες με αυτα τα σχηματα.Στην ουσια ομως δεν μπαινει καν στην διαδικασια πχ να μαθει τα ονοματα των νοτων καθε κλιμακας γιατι ξερει οτι και να τα μαθει αντε να τα βρει πανω στην κιθαρα..αφου βλεπει την ταστιερα απλα σαν τετραγωνακια.Αρα αν ξερεις να αναγνωριζεις τις νοτες αλλαζεις τον τροπο που μελετας και θεωρια και αποκτας πληρη ελεγχο της κιθαρας.
Εγω δεν μιλησα να διαβαζεις παρτιτουρα.Αυτο αν και παρα πολυ χρησιμο δεν ειναι τοσο σημαντικό.Εγω μιλησα να ξερεις αυτοματα καθε νοτα της ταστιερας.Πχ στο πιανο μεσα σε μια(αντε δυο) μερες εχεις μαθει ολες τις νοτες γιατι πολυ απλα το layout του ειναι τετοιο που το κανει super απλο.Η κιθάρα ομως ειναι μανικι γιατι ειναι σαν matrix(πινακας).Οπότε η καλυτερη λυση ειναι να τα μαθουμε ενστικτωδως και μεσω της επαναληψης οπως τα νηπια που τους δειχνουν καρτες με σχηματα και μαθαινουν να αναγνωριζουν πραγματα και καταστασεις.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος hoba

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 406
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες.

Συμφωνώ απεριόριστα με αυτό. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα διαφωνήσουν και θα εκθέσουν τα κλασσικά επιχειρήματα περί γνώσης θεωρίας κλπ, αλλά για μένα..δεεεεεν.

Είδα λέξεις/φράσεις στο πόστ σου denisgiann όπως "πρέπει να ξέρουμε", "βασική επιδίωξη", "αυτόματα".. Για μένα η μουσική δεν είναι έτσι.. Είναι σαν να παπαγαλίζεις ένα κείμενο, ένα μάθημα! Ναι, ακριβώς ετσι! Για μένα η μουσική είναι όπως την περιέγραψε ο χοληδόχος. Ξέρεις δεν ξέρεις νότες και θεωρία, μετά από ένα σημείο λειτουργείς (ικανοποιητικά καλά) με το μυαλό, αν θες με το ένστικτο και το συναίσθημα. Αυτό που αποτυπώνεται στο μυαλό σου και δε φεύγει ποτέ είναι ήχοι, ακούσματα, όχι νότες, ονόματα.

Επιπλέον, σκέψου το. Λες ότι έτσι, με τη γνώση κάθε νότας στην ταστιέρα, δεν θυμώμαστε σχηματάκια, κουκκίδες, κουτάκια, και παρόμοια πρότυπα. Ναι, αλλά δουλεύοντας μόνο με νότες και θεωρία, στην ουσία μαθαίνεις να αναπαράγεις (πρόσεξε το ρήμα που χρησιμοποίησα) μουσικά ακούσματα, περάσματα, παρτιτούρες και γενικώς patterns που κάποιος σχεδίασε πριν από σένα. Άρα αυτή η μέθοδος τελικά οδηγεί στην "σχηματικη-κουτακιακη-κουκκιδική" προσέγγιση της μουσικής. Αν δώσεις όλο τον εαυτό σου εκεί, δεν σου μένει ενέργεια, χρόνος, φαντασία για να ανοίξεις ΕΣΥ νέους δρόμους στην ταστιέρα (μικρούς και μεγάλους, πλατείς και στενούς), να δημιουργήσεις εσύ ακούσματα, περάσματα, συνδυασμούς.

(όσο για την Σολ ματζόρε που αναφέρεις, μου είναι αφάνταστα πιο δύσκολο να την παίξω θυμούμενος ΝΟΤΕΣ και την αντίστοιχη θέση, ονόματα δηλαδή και διευθύνσεις, και όχι μια πολύ απλή αλληλουχία νοτών πάνω στην ταστιέρα, την οποία δεν στην επιβάλλει κανένας, απλά όπως είπε και ο Χοληδόχος, νιώθεις ότι αν την παίξεις θα ακουστεί έτσι, θα πάρεις αυτόν τον ήχο, τον οποίο ονομάζουμε Σολ Ματζόρε.)

Αποσυνδεδεμένος TheVrachnoprofiter

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 991
  • Φύλο: Άντρας
  • ex TheTr00p3r
    • Προφίλ
Παιδιά, το αν θα χρειαστεί να μάθεις τις νότες όλης της ταστιέρας εξαρτάται από το τι θέλεις να παίξεις. Αν θέλω να παίζω απλά σχετικά κομμάτια και να αυτοσχεδιάζω πάνω σε αυτά, μου αρκεί να ξέρω τα boxes κάθε κλίμακας. Αν όμως θέλω να παίζω περίπλοκα jazz κομμάτια, όπου οι κλίμακες αλλάζουν όλη την ώρα, είναι σημαντικό να ξέρω τι νότα θα βάλω κάθε φορά. Ίσως δεν είναι απαραίτητο, αλλά με βοηθάει να έχω τον πλήρη έλεγχο, όπως λέει και ο denisgiann. Επίσης αν βρίσκομαι σε ένα σχήμα με πολλά όργανα που ο καθένας έχει πολύ συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει να παίξει, για να βγουν οι αρμονίες κλπ, για την οικονομία του χρόνου γίνεται πολύ καλύτερη δουλειά αν μπορώ να βρω κατευθείαν τα μέρη μου.

Το προγραμματάκι φαίνεται πολύ εύχρηστο, θα το τιμήσω ιδιαιτέρως καθώς φαίνεται. :up
Really don't mind if you sit this one out...

http://vromikopsomi.wordpress.com/
http://www.passa-tempo.gr/

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Νομίζω φίλε μου, ότι κάποια στιγμή ο μουσικός......ακόμη και αυτός που δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με νότες....όταν παίζει με ένα όργανο συνέχεια, παύει να σκέφτεται με νότες, αλλά με ήχο. Δηλαδή όταν ξεκινήσει και πατήσει ένα τάστο και ακούσει έναν ήχο, αυτόματα ξέρει σε τι απόσταση θα κουνήσει το χέρι του για να αλλάξει ανάλογα τον ήχο όπως θέλει, χωρίς να νοιάζεται για τις νότες.

Συμφωνώ απεριόριστα με αυτό. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί θα διαφωνήσουν και θα εκθέσουν τα κλασσικά επιχειρήματα περί γνώσης θεωρίας κλπ, αλλά για μένα..δεεεεεν.

Είδα λέξεις/φράσεις στο πόστ σου denisgiann όπως "πρέπει να ξέρουμε", "βασική επιδίωξη", "αυτόματα".. Για μένα η μουσική δεν είναι έτσι.. Είναι σαν να παπαγαλίζεις ένα κείμενο, ένα μάθημα! Ναι, ακριβώς ετσι! Για μένα η μουσική είναι όπως την περιέγραψε ο χοληδόχος. Ξέρεις δεν ξέρεις νότες και θεωρία, μετά από ένα σημείο λειτουργείς (ικανοποιητικά καλά) με το μυαλό, αν θες με το ένστικτο και το συναίσθημα. Αυτό που αποτυπώνεται στο μυαλό σου και δε φεύγει ποτέ είναι ήχοι, ακούσματα, όχι νότες, ονόματα.

Επιπλέον, σκέψου το. Λες ότι έτσι, με τη γνώση κάθε νότας στην ταστιέρα, δεν θυμώμαστε σχηματάκια, κουκκίδες, κουτάκια, και παρόμοια πρότυπα. Ναι, αλλά δουλεύοντας μόνο με νότες και θεωρία, στην ουσία μαθαίνεις να αναπαράγεις (πρόσεξε το ρήμα που χρησιμοποίησα) μουσικά ακούσματα, περάσματα, παρτιτούρες και γενικώς patterns που κάποιος σχεδίασε πριν από σένα. Άρα αυτή η μέθοδος τελικά οδηγεί στην "σχηματικη-κουτακιακη-κουκκιδική" προσέγγιση της μουσικής. Αν δώσεις όλο τον εαυτό σου εκεί, δεν σου μένει ενέργεια, χρόνος, φαντασία για να ανοίξεις ΕΣΥ νέους δρόμους στην ταστιέρα (μικρούς και μεγάλους, πλατείς και στενούς), να δημιουργήσεις εσύ ακούσματα, περάσματα, συνδυασμούς.

(όσο για την Σολ ματζόρε που αναφέρεις, μου είναι αφάνταστα πιο δύσκολο να την παίξω θυμούμενος ΝΟΤΕΣ και την αντίστοιχη θέση, ονόματα δηλαδή και διευθύνσεις, και όχι μια πολύ απλή αλληλουχία νοτών πάνω στην ταστιέρα, την οποία δεν στην επιβάλλει κανένας, απλά όπως είπε και ο Χοληδόχος, νιώθεις ότι αν την παίξεις θα ακουστεί έτσι, θα πάρεις αυτόν τον ήχο, τον οποίο ονομάζουμε Σολ Ματζόρε.)

Κοιτα στην ουσια ακομα και υποσυνειδητα ολοι με θεωρια δουλευουν γιατι ο αλλος λεει δεν ξερω θεωρια ειμαι αυτοδιδακτος και εχει 40 βιβλια που εχει μαθει ακορντα κλιμακες αρπισματα κτλ κτλ(Αλλιως παει σαν τον αλλον που για να μαθει μαθηματικα πχ δεν διαβαζει τιποτα και παει να βρει και να αποδειξει ολα τα θεωρηματα μονος του απο την αρχη :P).Μπορει να ακους ενα ακορντο να ξερεις ποιο ειναι αλλα αν δεν το μαθεις πανω στην κιθαρα τους δαχτυλισμους και τα σχετικα δεν μπορεις να το παιξεις.Θες να σολαρεις πανω απο ενα chord proggression μαθαίνεις την κλιμακα(θεωρια λοιπον) και σολαρεις(Δειξε μου πχ καποιον που μονο με το αυτι ξερει να σολαρει σε μυξολιδικο τροπο πριν να κατσει πρωτα να τον μαθει καλα και να καταλαβει τον ήχο του...αρα πρώτα ερχεται η θεωρια και μετα αν αναπτυξει και το αυτι του τον αναγνωριζει και τον αναπαραγει).Το να μαθεις απλα τα patterns της πεντατονικης πχ δεν νομιζω οτι σου αφηνει τη φαντασια περισσοτερο ελευθερη.Αντιθετα σε οδηγει να τα βλεπεις ολα ασπρομαυρα.Για να δεις χρώματα πρεπει να το ψαξεις το θεμα απο ολες τις διαστάσεις.Δηλαδη και οπως λεει ο χολιδόχος να ξερεις και να καταλαβαινεις τις αποστάσεις μεταξυ των ήχων αλλα και να ξερεις τις νοτες της ταστιερας ωστε αυτός ο ηχος να αποκτα υποσταση.Για να αφησεις τη φαντασια πραγματικά ελευθερη πρεπει να βλεπεις κατι απο πολλες οπτικές. Ειναι σαν να εχεις μια σειρα απο εργαλεια για να χτισεις ενα σπιτι και εσυ να λες"οχι παιδια εγω δεν τα θελω τα υπολοιπα θα χρησιμοποιησω μονο το μυστρι"
Το να ξερεις ακριβως τι υπαρχει πανω στην ταστιερα βοηθαει ποιο πολυ τη φαντασια και σε οδηγει να παιρνεις αλλους δρομους απο οτι θα εκανες συνηθως.Αλλα arrangement στα αρπισματα στις κλιμακες κτλ κτλ
Αλλα ειπαμε οτι βολευει τον καθένα 8).
« Τελευταία τροποποίηση: 02/02/10, 22:07 από denisgiann »
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Λέτε να βοηθούσε παίδες, ένα μπράτσο κιθάρας, με inlays κατά μήκος, κάτω από κάθε χορδή, τοποθετημένα ίδια με τα μαύρα πλήκτρα του πιάνου ?

Denisgiann, σκέψου και αυτούς που παίζουνε άταστα όργανα.
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Λέτε να βοηθούσε παίδες, ένα μπράτσο κιθάρας, με inlays κατά μήκος, κάτω από κάθε χορδή, τοποθετημένα ίδια με τα μαύρα πλήκτρα του πιάνου ?

Denisgiann, σκέψου και αυτούς που παίζουνε άταστα όργανα.
Ειλικρινά δεν σε πιάνω.Εγω δεν λεω οτι το να ξερεις τις νοτες της ταστιερας ειναι η λυση σε ολα τα προβληματα απλα λεω οτι βοηθάει πολυ.Μου λες για το αυτι ποσο σημαντικό ειναι και συμφωνω.Δειξε μου ομως εστω και εναν που χωρις να εχει μαθει ποτε ουτε μια συγχορδια,μια κλιμακα ή ενα αρπισμα παιζει μουσικη μονο με το αυτι(παιζει με το αυτι αφου μαθει τα παραπανω η τουλαχιστον τα περισσοτερα απο αυτα).Εκτος βεβαια και αν θεωρεις παιζω μουσική απλες μελωδιες του στυλ happy birthday ή πχ τον υμνο του ολυμπιακού 0:).
Μονο το αυτι δεν κανει τη δουλεια οπως και μονο το να ξερεις της νοτες της ταστιερας.Ολα μια αλυσιδα είναι και τελικα ολα χρειαζονται αν θελει καποιος να φτασει σε ενα καλο επιπεδο και να εκφραζεται ολο και ποιο ελευθερα χωρις περιορισμους.
Η πλάκα είναι οτι ολοι μας ξεκιναμε και λεμε αυτο δεν το χρειαζομαι μου περιοριζει την εκφραση η οπως λες πχ εσυ για το  ear training δηλαδη να ξερεις να αναγνωριζεις τον ηχο και τα διαστηματα.Αν πχ σου ελεγα να μαθουμε solfege που στην ουσια ειναι ear training kai sight reading σχεδον μαζι θα μου ελεγες ελα μωρε τι τα θες ολα αυτα δεν τα χρειαζεσαι.Δεν ακουγεται τοσο cool ισως οσο τα παραπάνω ;).
Το θεμα ειναι οτι αν καποιος θελει να προχωρησει αναγκαστικα καθεται και μαθαινει αυτα που αρχικα νομιζει οτι δεν χρειαζεται.Στην αρχη θα μαθει καποια ακορντα μετα θα δει οτι χρειαζεται και κλιμακες να και κατι αρπισματα πρεπει να μαθει και τροπους να και ο κυκλος των πεμπτων εκατον πενηντα εκατομμυρια δαχτυλισμους και inversions πανω στη κιθάρα και οταν φτασει σε καποιο επιπεδο τα ξεχναει αυτα και σου λεει...εγω φιλε παιζω μονο με το συναισθημα.....ωραια αλλα να σε εβλεπα  να παιζεις τοσο καλα με το συναισθημα(using the force 0:))πριν τα μαθεις ολα αυτα.....
bottom line...99%perspiration 1% inspiration.
« Τελευταία τροποποίηση: 03/02/10, 01:04 από denisgiann »
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Adoni

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 396
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ωραια η σελιδα, θα την τιμησω!

Οσον αφορα τη "διαμαχη", εγω πιστευω οτι το να μαθεις ποια νοτα ειναι που στη ταστιερα, ειναι ενα βημα πριν το αφτι, ειναι συνεπικουρικο αν θελετε. Δηλαδη, για καποιον που εχει μεγαλη εμπειρια και εχει λιωσει πανω στην κιθαρα τα χερα του αλλα και τα αφτια του, δεν νομιζω οτι χρησιμοποιωντας το θα δει διαφορα στον τροπο που παιζει. Δεν σκεφτεται καν "τι να παιξω", εμπειρικα καταλαβαινει που να πατησει. Το θεμα ομως δεν ειναι αυτος ο κιθαριστης, αλλα αυτος που δεν εχει φτασει ακομα σε αυτο το επιπεδο. Δηλαδη για καποιον που τωρα μαθαινει και που δεν εχει εξασκησει τοσο τα αφτια του, ειναι πιστευω πολυ χρησιμο, και ουσιαστικα αυτον σχεδιαστηκε να βοηθησει. Ο ανθρωπος που εμεπιρικα καθησε και με πολλη δουλεια εξασκησε τοσο το αφτι του, δεν εχει αναγκη ισως απο ενα τετοιο προγραμμα, ο νεος που θελει κ αυτος το ιδιο αποτελεσμα τι θα επρεπε να κανει ομως? Να αξιοποιησει και αυτην την μεθοδο, ή να κανει οτι και ο προηγουμενος? Πιστευω οτι το fretboard logic -οπως σε αυτο το προγραμμα- σε συνδυασμο με ενα προγραμμα ear training μπορει να δωσει παρα πολυ καλα αποτελεσματα. Θα μαθεις ταυτοχρονα, πως ακουγεται η νοτα που βρισκεται στο Ψ ταστο της Χ χορδης και ποια ειναι αυτη. Για καποιον νεο ειναι μεγαλο εργαλειο. Μετα οταν αρχιζεις να μαθαινεις κλιμακες -οπως εγω λογου χαριν- θα ξερεις ηδη που πατας ανα πασα στιγμη, δεν θα παιζει μονο μηχανικα ενα κουτι, αλλα ταυτοχρονα θα κανεις κ ακουστικη εξασκηση στην πραξη (οταν παιζεις την κλιμακα στην κιθαρα και ξερεις οτι "τωρα πατωντας εκει, παιζω την ταδε νοτα", δεν απομνημονευεις σιγα σιγα και πως ακουγεται?). Τελικα, θα γινεις ισως και ακομα καλυτερος απο τον αυστηρα ακουστικο τυπο, αφου θα εισαι σε θεση να ξερεις που βρισκεται η Α# πχ σε ολη την ταστιερα.

Αποσυνδεδεμένος hoba

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 406
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Τελικα, θα γινεις ισως και ακομα καλυτερος απο τον αυστηρα ακουστικο τυπο, αφου θα εισαι σε θεση να ξερεις που βρισκεται η Α# πχ σε ολη την ταστιερα.

Eννοείς ότι ξέροντας που είναι η Λα δίεση στην ταστιέρα γίνεσαι καλύτερος από κάποιον που δεν ξέρει; Και τι σημαίνει καλύτερος; Διαφωνώ όταν μπαίνει τέτοια ορολογία στο παιχνίδι.. (παντά φιλικά Adoni  :D)

.Εκτος βεβαια και αν θεωρεις παιζω μουσική απλες μελωδιες του στυλ happy birthday ή πχ τον υμνο του ολυμπιακού 0:).

Ωχ.. Αρχίσαμε τώρα να διαχωρίζουμε και σε επίπεδα ανωτερότητας ή "καλυτερότητας" τις μουσικές; Ή μήπως η πιο σύνθετη μουσική γίνεται για σας η "πιο καλή";

Αποσυνδεδεμένος Μάνος Καμπούρης (m.k.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 847
  • Φύλο: Άντρας
  • Stranger in us all...
    • Skype - manos.kampouris1
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Το θέμα πήρε άλλες διαστάσεις και βλέπω ότι όσοι απαντήσανε αιτιολογήσανε και τις απόψεις τους.
Εγώ θα πω την άποψή μου, χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες, γιατί πολύ απλά, αν γράψω όλα όσα πιστεύω για αυτό το θέμα, θα χρειαστώ καμιά 10αριά σελίδες, θα γίνω κουραστικός και ίσως να κατηγορηθώ για δογματισμό!
Η άποψή μου λοιπόν, είναι ότι η μουσική γραφή και ανάγνωση είναι απαραίτητες στη μουσική. Χωρίς αυτές δεν θα μπορούσαμε να μελετήσουμε και φυσικά να ακούσουμε μουσικά έργα από την αρχαιότητα έως την εποχή όπου η μουσική άρχισε να ηχογραφείται και η παρτιτούρα έπαψε να είναι το σημαντικότερο μέσο για την διάδοση/διάσωση ενός μουσικού έργου.
Στη μοντέρνα κιθάρα τώρα, που είναι και το θέμα μας, η γνώση των νοτών πάνω στην ταστιέρα ίσως να μην παίζει και τόσο μεγάλο ρόλο στην εκμάθησή της, από τη στιγμή που οι κλίμακες και όλες οι τεχνικές διδάσκονται με ταμπλατούρες (γνωστές ήδη από την αρχαία Ελλάδα!) και με την βοήθεια των λεγόμενων boxes.
Αν θέλουμε όμως να δούμε τα πράγματα πιο βαθιά, θα συνειδητοποιήσουμε ότι η μουσική γραφή και ανάγνωση, παίζουν ρόλο τελικά και εδώ! Μπορεί ο Hendrix να μην γνώριζε καν τι είναι οι νότες (τυχαίο παράδειγμα, δε μπορώ να το γνωρίζω αυτό), αλλά κάποιος που θα γράψει ένα βιβλίο ηλεκτρικής κιθάρας με τα γνωστότερα τραγούδια του Hendrix και θα θέλει να τα αποδώσει ακριβώς όπως τα έπαιζε ο Hendrix, θα πρέπει, εκτός από καλό αυτί (πολύ χρήσιμο και αυτό στη λαϊκή μουσική, με την ευρεία έννοια του όρου) να γνωρίζει ποιες νότες παίζει πάνω στη ταστιέρα, την ρυθμική αγωγή αυτών και όλα τα στοιχεία χρωματισμού για να μπορέσει να κάνει την καταγραφή πάνω στο πεντάγραμμο!
Βλέπουμε λοιπόν, ότι αυτός που θέλει απλά να παίξει Hendrix ίσως να μην χρειάζεται να ξέρει τις νότες, για να παίξει όμως, πρέπει να υπάρχει εκείνος που θα γράψει το βιβλίο ο οποίος όμως δεν θα το έγραφε ποτέ αν δεν τις ήξερε…
Από εκεί και πέρα, σίγουρα αν γνωρίζουμε τις νότες πάνω στην ταστιέρα και σε συνδυασμό θεωρητικής κατάρτισης, μπορούμε να διευρύνουμε το παίξιμο και τα φρασαρίσματά μας, πέρα από τα τυπικά boxes και licks. Αυτό μόνο καλό μουσικό αποτέλεσμα μπορεί να έχει. Επίσης, εάν έχουμε συνθέσει μία μελωδία και νομίζουμε ότι θα ακουγόταν καλύτερα από π.χ. ένα βιολί, θα λέγαμε ή θα γράφαμε στον βιολιστή τη μελωδία ακριβώς με νότες και δεν θα δυσκολεύαμε το έργο κανενός. Σκεφτείτε από την άλλη, να παίζει κάποιο όργανο μία μελωδία και εμείς με την κιθάρα μας να παίζουμε 3ες ή 6ες πάνω από αυτήν. Αυτά και άλλα πολλά, μόνο με την γνώση των νοτών μπορούν να γίνουν εύκολα. Οποιοσδήποτε άλλος τρόπος μπορεί να έχει αποτέλεσμα, αλλά σίγουρα θα μας δυσκολέψει.
Εγώ έμαθα τις νότες πάνω στην ταστιέρα τελείως φυσικά, χωρίς να δυσκολευτώ καθόλου, χωρίς τη βοήθεια κάποιας μεθόδου ή προγράμματος και χωρίς να καταβάλω κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Ίσως να με βοήθησε η ενασχόλησή μου με το όργανο από μικρή σχετικά ηλικία, δεν ξέρω.
Ξέρω όμως και αυτό λέω στους μαθητές μου, ότι αν ο μαθητευόμενος κιθαρίστας μάθει πολύ καλά τις νότες στην ταστιέρα από τις χορδές Ε και Α, όλες οι άλλες θα έρθουνε σχετικά γρήγορα.
Αυτά τα… ολίγα! Σκέψου να μην είχα γράψει και τις λεπτομέρειες που είπα στην αρχή!

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Φίλε denisgiann...έλαβες στραβά αυτά τα οποία είπα. Διότι δεν διαφωνούμε κάπου. Αυτά που είπα τα πρότεινα ως ένα ακόμα στοιχείο για συζήτηση σε αυτό το θέμα. Είναι πολύ συγκεκριμένα στοιχεία και δεν έχουν να κάνουν γενικά με το θέμα. Βεβαίως και συμφωνώ με το σύστημα των νοτών. Διότι δεν πρόκειται για σύστημα, αλλά για μία ολόκληρη επιστήμη. Χρειάζεται όμως και το αυτί πάρα πολύ και νότες δεν είναι μόνο η Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι. Ο ήχος στην κιθάρα, εξαρτάται και από το Bend, ίσως και το που ακριβώς θα πατήσεις το δάχτυλό σου στο διάστημα ενός τάστου για να βγάλεις τον ήχο που θέλεις. Το πιάνο που ανέφερες, πιο πάνω, έχει τις κλασσικές νότες, ΝΤο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι, απαράλλαχτες. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στην κιθάρα. Με την κιθάρα μπορείς να παίξεις και άλλες νότες. Βέβαια το ίδιο μπορείς να κάνεις και στα ηλεκτρονικά πλήκτρα, αλλάζοντας το Pitch της Νότας. Συμφωνώ βέβαια, ότι οι νότες είναι ένας εύκολος τρόπος, προσέγγισης και μετάδοσης της μουσικής, ίσως όμως η ευκολία αυτή, να στερεί από τον μουσικό, κάποιο συγκεκριμένο ψάξιμο και έρευνα. Όπως ειπώθηκε και παραπάνω σε κατευθύνει σε συγκεκριμένα πράγματα. Ανάλογα βέβαια επιχειρήματα, θα μπορούσαν να βρεθούν και για το αυτί. Είναι εργαλεία που έχουν τα καλά τους και τα κακά τους. Καλό είναι να χρησιμοποιούνται παρέα. Δεν έχουνε όλοι οι άνθρωποι, φαντασία, ταλέντο ή υπομονή, όρεξη, ικανότητα για διάβασμα και έρευνα. Ανάλογα με τον χαρακτήρα τους, χρησιμοποιούνε περισσότερο, τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Υπάρχουνε βέβαια και κάποιοι που τα έχουν όλα. 
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Φίλε denisgiann...έλαβες στραβά αυτά τα οποία είπα. Διότι δεν διαφωνούμε κάπου. Αυτά που είπα τα πρότεινα ως ένα ακόμα στοιχείο για συζήτηση σε αυτό το θέμα. Είναι πολύ συγκεκριμένα στοιχεία και δεν έχουν να κάνουν γενικά με το θέμα. Βεβαίως και συμφωνώ με το σύστημα των νοτών. Διότι δεν πρόκειται για σύστημα, αλλά για μία ολόκληρη επιστήμη. Χρειάζεται όμως και το αυτί πάρα πολύ και νότες δεν είναι μόνο η Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι. Ο ήχος στην κιθάρα, εξαρτάται και από το Bend, ίσως και το που ακριβώς θα πατήσεις το δάχτυλό σου στο διάστημα ενός τάστου για να βγάλεις τον ήχο που θέλεις. Το πιάνο που ανέφερες, πιο πάνω, έχει τις κλασσικές νότες, ΝΤο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι, απαράλλαχτες. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στην κιθάρα. Με την κιθάρα μπορείς να παίξεις και άλλες νότες. Βέβαια το ίδιο μπορείς να κάνεις και στα ηλεκτρονικά πλήκτρα, αλλάζοντας το Pitch της Νότας. Συμφωνώ βέβαια, ότι οι νότες είναι ένας εύκολος τρόπος, προσέγγισης και μετάδοσης της μουσικής, ίσως όμως η ευκολία αυτή, να στερεί από τον μουσικό, κάποιο συγκεκριμένο ψάξιμο και έρευνα. Όπως ειπώθηκε και παραπάνω σε κατευθύνει σε συγκεκριμένα πράγματα. Ανάλογα βέβαια επιχειρήματα, θα μπορούσαν να βρεθούν και για το αυτί. Είναι εργαλεία που έχουν τα καλά τους και τα κακά τους. Καλό είναι να χρησιμοποιούνται παρέα. Δεν έχουνε όλοι οι άνθρωποι, φαντασία, ταλέντο ή υπομονή, όρεξη, ικανότητα για διάβασμα και έρευνα. Ανάλογα με τον χαρακτήρα τους, χρησιμοποιούνε περισσότερο, τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Υπάρχουνε βέβαια και κάποιοι που τα έχουν όλα. 

Δεν διαφωνουμε το ξέρω.Μουσικός χωρις καλό αυτι δεν παει μακρια.Είναι ενα απαραιτητο μερος του puzzle και οσοι δεν εξασκουνται σε αυτό χανουν το (καλυτερο ισως)μερος της μουσικής και το πως την αντιλαμβανονται.Το θεμα ειναι οτι για να ολοκληρωθεί το puzzle πρεπει να βλεπεις το θέμα απο πολλες διαφορετικές γωνίες.Μαθαινοντας τις νοτες πανω στην κιθαρα(δεν ειπα πουθενα εγω τιποτα για το να διαβαζεις νοτες πχ) εχει ακόμα μια οπτική και συνδιαζεις διαφορετικα τα πραγματα αν απλα χρησιμοποιεις μονο πχ τα boxes.Εγω δεν λεω χρησιμοποιησε το ενα ή το αλλο.Εγω λεω και τα δυο σε βοηθάνε.Επισης οι νοτες είναι ιδιες παντου.Τα bends vibrato ή modulation wheels στα keyboard και το πεταλι στο πιανο απλα αλλαζουνε το pitch και την εκφραστική του για λιγο αλλα παλι στις ιδιες νοτες πεφτουν.Εγω το πιανο το ανεφερα μονο και μονο γιατι εκει χρειαζεσαι την ελαχιστη προσπαθεια να μαθεις τις νοτες ενω στην κιθάρα σπανια βλεπεις καποιον που ξερει χωρις εμμεσο τροπο και υπολογισμους τις νοτες στην ταστιερα.



.Εκτος βεβαια και αν θεωρεις παιζω μουσική απλες μελωδιες του στυλ happy birthday ή πχ τον υμνο του ολυμπιακού 0:).

Ωχ.. Αρχίσαμε τώρα να διαχωρίζουμε και σε επίπεδα ανωτερότητας ή "καλυτερότητας" τις μουσικές; Ή μήπως η πιο σύνθετη μουσική γίνεται για σας η "πιο καλή";

Καλυτερη δεν υπαρχει σιγουρα.Αλλα ποιο απαιτητική για τον παικτη.Δηλαδη αυτος που το μονο που θελει ειναι να παιζει και να τραγουδα πχ "εις τον αφρο εις τον αφρο της θαλασσας" με τρια τεσσερα ακορντα και να ξερει συνολο καμια δεκαρια τραγουδακια να παιζει απλα ακοπανιαμεντα είναι ιδιος κιθαρίστας με αυτον που παιζει πχ fusion?Αμα βεβαια τους ρωτησεις και τους δυο....ξερεις να παιζεις κιθάρα?....και οι δυο ναι θα σου πουν.Είναι ομως το ίδιο?

Μαλιστα αν τους  ρωτησει και καποιος που δεν σκαμπαζει θα εντυπωσιαστει απο τον πρωτο.Θα του λεει..η κιθάρα? απλα πραγματα αδερφέ μου.Σε ενα δυο μηνακια εμαθα να παιζω οτι θελω(δεν λεει ψεμματα).Ενω ο αλλος θα του λεει εγω χρονια την παλευω τεχνικη εξασκηση διάβασμα κτλ κτλ.
Αρα λοιπον για να γινεις πραγματικά καλος πρεπει να χυθει πολυς ιδρωτας σε ολα τα επιπεδα.Και να μαθεις και πραγματα που στην αρχη ελεγες..ελα μωρε αυτο δεν χρειαζεται....εχω...ψυχη εγω...αναπληρωνει το κενο...αλλα ελα που δεν....τοσο ευκολα.Ο πρωτος βεβαια θα λεει τα δικα του....ενταξει θα σου λεει...ειχα και καλο αυτι εγω τα επαιρνα ευκολα...και αλλα τετοια γραφικα.Ειναι σαν την θεια απο το σικαγο που το μονο που ξερει να κανει στο pc είναι να στελνει mail  στα εγγονια της στην....Αααστραλια και αμα την ρωτησεις θα σου πει...μα και βεβαια ξερω υπολογιστες.Ενα πραγμα δηλαδη με αυτον που ειναι προγραμματιστης....Δεν υπαρχει διαφορα.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος hoba

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 406
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αρα λοιπον για να γινεις πραγματικά καλος πρεπει να χυθει πολυς ιδρωτας σε ολα τα επιπεδα.

Στέκομαι μόνο σε αυτό γιατί τα υπόλοιπα που λες ήδη ξέρω ότι τα πιστεύεις και δεν θα απαντήσω ξανά, το έκανα στο πρώτο ποστ.

Διαφωνώ φονταμενταλιστικά με την έννοια καλός. Τεχνικός, ναι. Γνώστης θεωρίας, ναι. Αλλά το "καλός" δεν μετριέται αντικειμενικά, πάνω αν θες σε μια απόλυτη κλίμακα μετρήσεων. Ο τύπος που παίζει τα τέσσερα ακόρντα είναι πολύ καλός για τον εαυτό του, και την παρέα του, και να ξέρεις ότι περνάν ολοι μαζί πολύ καλά, και ρουφάν το ζουμί της μουσικής. Και ο fusionάς και αυτός για τον εαυτό του πολύ καλός είναι, και απολαμβάνει το λιώσιμο και τη δουλειά που κάνει στην ταστιέρα. Ο πρώτος είναι λιγότερο τεχνικός απ τον δεύτερο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θαυμάζω τον δεύτερο περισσότερο απ τον πρώτο.

Αποσυνδεδεμένος newGuitarMan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 516
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αρα λοιπον για να γινεις πραγματικά καλος πρεπει να χυθει πολυς ιδρωτας σε ολα τα επιπεδα.

Στέκομαι μόνο σε αυτό γιατί τα υπόλοιπα που λες ήδη ξέρω ότι τα πιστεύεις και δεν θα απαντήσω ξανά, το έκανα στο πρώτο ποστ.

Διαφωνώ φονταμενταλιστικά με την έννοια καλός. Τεχνικός, ναι. Γνώστης θεωρίας, ναι. Αλλά το "καλός" δεν μετριέται αντικειμενικά, πάνω αν θες σε μια απόλυτη κλίμακα μετρήσεων. Ο τύπος που παίζει τα τέσσερα ακόρντα είναι πολύ καλός για τον εαυτό του, και την παρέα του, και να ξέρεις ότι περνάν ολοι μαζί πολύ καλά, και ρουφάν το ζουμί της μουσικής. Και ο fusionάς και αυτός για τον εαυτό του πολύ καλός είναι, και απολαμβάνει το λιώσιμο και τη δουλειά που κάνει στην ταστιέρα. Ο πρώτος είναι λιγότερο τεχνικός απ τον δεύτερο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θαυμάζω τον δεύτερο περισσότερο απ τον πρώτο.
Σε αυτά τα θέματα δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια, αλλά νομίζω θα συμφωνήσω με τον hoba.

Δε θα γράψω πολλά για το θέμα, φυσικά και είναι πολύ χρήσιμο να αναγνωρίζεις όλες τις νότες πάνω στην ταστιέρα, σε συνδιασμό φυσικά με τη γνώση της θεωρίας κλπ. για να έχει και ένα νόημα το να αναγνωρίζεις τις νότες. Αλλά όπως ειπώθηκε πριν, διαφορετικοί κιθαρίστες έχουν διαφορετικές προτεραιότητες. Και εγώ θέλω να μάθω να αυτοσχεδιάζω και να συνθέτω σε fusion στυλ οπότε σιγά σιγά προσπαθώ να αποκτήσω το υπόβαθρο θεωρίας που χρειάζεται για προχωρήσω.

Πριν από μερικούς μήνες όμως είχα πάει σε ένα πάρτυ σε σπίτι όπου δύο απ'τους φίλους είχαν φέρει τις ακουστικές τους και κάποια στιγμή άρχισαν να παίζουν.
Ο ένας είναι drummer και ο άλλος τραγουδιστής, και το παίξιμο τους ήταν απλά ικανοποιητικό κι όμως εντυπωσιάστηκα επειδή με τα κλασικά τραγούδια ελληνικού ροκ και έντεχνου που έπαιξαν, πέρασαν όλοι καλά τραγούδησαν, γέλασαν και το πιο σημαντικό για έναν μουσικό ίσως, το παίξιμό τους με ενέπνευσε και όταν πήγα σπίτι έκατσα και έγραψα μερικές ιδέες που μου ήρθαν σε αυτό το στυλ ;)

Η μουσική έχει πολλά πρόσωπα και γι'αυτό δεν μπορείς να πεις ότι κάποιος είναι καλύτερος απ'τον άλλο στην κιθάρα γενικά. Αυτό πάει ανάλογα με τις προτεραιότητες του καθενός.
Βέβαια έτσι, τίθεται το ερώτημα ποιες προτεραιότητες είναι "καλό" να έχει ένας μουσικός αλλά και εκεί πιστεύω τα πράγματα είναι υποκειμενικά.
Εκείνο το βράδυ πάντως, τα 2 παιδιά με τις ακουστικές ήταν καλύτεροι κιθαρίστες και "entertainers" από εμένα και εγώ ήμουν κομπάρσος επειδή δεν ήξερα σχεδόν κανένα απ'τα τραγούδια!


Αποσυνδεδεμένος newGuitarMan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 516
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απλά να πω ότι είναι τόσο περίπλοκο και πολύπλευρο το θέμα που μόλις έστειλα το post, άρχισα να διαφωνώ με όσα έγραψα :P

Να προσθέσω ότι αν επιμένουμε ότι μπορούμε να βγάλουμε κάποιον καλύτερο κιθαρίστα από έναν άλλο, αυτός κατά τη γνώμη μου είναι αυτός που ξέρει καλύτερη αντίληψη του τι παίζει και παπαγαλίζει όσο το δυνατόν λιγότερο αυτά που έχει μάθει κατά συνέπεια είναι πιο "αυθεντικός" στο παίξιμό του και μπορεί να σταθεί στις γνώσεις του σχεδόν οπουδήποτε.

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Νομιζω το θεμα εχει ξεφύγει απο τον πραγματικό προορισμό του.Εδω δεν κρινουμε τι στυλ κιθαρίστα προτιμουμε και τα σχετικά ουτε αν το ear training ειναι ανωτερο απο το να γνωριζουμε τις νοτες της ταστιερας ουτε αν η γνωση της ταστιερας περιοριζει τη φαντασία μας ως μουσικοι και αλλα τετοια φιλολογικα.Το post καθαρα αναφερεται σε ενα τροπο για να αποκτησει καποιος γνωση της ταστιερας(το οποιο δεν σημαινει οτι μπορει να διαβαζει νοτες απλα το οτι ξερει που βρισκονται ολες οι νοτες πανω στο οργανό του αυτόματα...γιατι ειδα οτι πολλοι ακομα και αυτο μπερδεψαν) με αμεσο και οχι εμμεσο τροπο οπως την ξερουμε οι περισσοτεροι και στο γιατι ειναι αρκετα βοηθητικο για τον κιθαριστα να το ξερει αυτό.
Οτιδηποτε μαθαινεις επιπλεον δεν σε περιοριζει αντιθετα σε ελευθερωνει.Αλλιως γιατι να μαθουμε οτιδηποτε στην τελικη(ακορντα κλιμακες αρπισματα modes θεωρία κτλ κτλ...δεν τα χρειαζεσαι...αφου ολα σχετικα ειναι....ασε που σου περιοριζουν και την εκφραση αμα τα μαθεις ;)).Θα επαιρνες μια κιθαρα αμα λαχει θα της εβγαζες και τις χορδες( τι να τις κανεις αλλωστε τις χορδες αφου παλι  ολα σχετικα ειναι....δεν ειναι απαραιτητο οτι τις χρειαζεσαι....σωστα? ;) θα επαιρνες τον τριφτη που τριβουμε την μυζηθρα :P και αμα λαχει θα τον ετριβες πανω στην ταστιερα.Ειμαι σιγουρος οτι στανταρ θα βρεθουν καποιοι που θα το θεωρησουν αυτο πολυ προχωρημενο...το μελλον του avant garde παιξιματος στην κιθαρα και αλλα τετοια ομορφα και γραφικα.
Εγω μιλαω για αυτον που θελει να βελτιωσει το παιξιμο και την γνωση του.Οπως λοιπον εμαθε τοσα αλλα (ακορντα κλιμακες κτλ κτλ) ετσι ειναι καλο να μαθει και τις νοτες της ταστιερας γιατι του ανοιγονται ακομα περισσοτεροι δρομοι.Νομιζω οτι ακουγεται λογικο αυτο.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
denisgiann, οι νότες που λες ότι είναι οι ίδιες, αφορά το Δυτικό σύστημα.Στην ανατολίτικη μουσική αλλάζει το πράγμα.
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος Αλκιβιαδης

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 107
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
denisgiann, οι νότες που λες ότι είναι οι ίδιες, αφορά το Δυτικό σύστημα.Στην ανατολίτικη μουσική αλλάζει το πράγμα.

Πάνο , όταν λες ανατολίτικη μουσική εννοείς την Τουρκία και όλη την Αραβία ,
ή γενικά βάζεις μέσα και την ινδική ή κινέζικη ή ιαπωνική μουσική που όντως έχουν εντελώς άλλα όργανα και νότες ?
μια νυχτα μπορει να κλεισει μεσα της
όλες τις νυχτες που περασαν
κι αυτες που θα έρθουν

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
denisgiann, οι νότες που λες ότι είναι οι ίδιες, αφορά το Δυτικό σύστημα.Στην ανατολίτικη μουσική αλλάζει το πράγμα.
O ηχος οπως και τα χρωματα ειναι κατι συγκεκριμενο.Μπορει να υπαρχουν συστηματα που δινουν αλλα ονοματα σε νοτες αλλα intervals που πρακτικα σημαινει οτι κουλη κλιμακα μπορεις να φανταστεις,πρακτικα ομως αν ακουσεις μια μελωδια αυτοματα μπορεις να την τραγουδησεις και να την παιξεις σε οποιοδηποτε οργανο.Οτι ονομα και να εχει σε οποιο συστημα και αν ανηκει.Ετσι και τα χρωματα ειτε το λες κοκκινο ειτε red ειτε koitamoutaoura στα  γιαπωνεζικα ειναι το ιδιο πραγμα.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος hoba

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 406
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
πρακτικα ομως αν ακουσεις μια μελωδια αυτοματα μπορεις να την τραγουδησεις και να την παιξεις σε οποιοδηποτε οργανο.Οτι ονομα και να εχει σε οποιο συστημα και αν ανηκει.

Νομίζω μπερδεύεσαι εδώ λίγο.. Μουσικές όπως η βυζαντινή, διαιρούν αυτό που εμείς λέμε τόνο και ημιτόνιο σε ακόμα μικρότερα διαστήματα. Για παράδειγμα, δεν θα μπορέσεις να παίξεις ακριβώς μια βυζαντινή μουσική πρόταση σε όργανα όπως η κιθάρα, της οποίας το μικρότερο διακριτό διάστημα είναι το ημιτόνιο, εκτός πια και αν είσαι ο μαστερ του φλουντ ροουζ.

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
πρακτικα ομως αν ακουσεις μια μελωδια αυτοματα μπορεις να την τραγουδησεις και να την παιξεις σε οποιοδηποτε οργανο.Οτι ονομα και να εχει σε οποιο συστημα και αν ανηκει.

Νομίζω μπερδεύεσαι εδώ λίγο.. Μουσικές όπως η βυζαντινή, διαιρούν αυτό που εμείς λέμε τόνο και ημιτόνιο σε ακόμα μικρότερα διαστήματα. Για παράδειγμα, δεν θα μπορέσεις να παίξεις ακριβώς μια βυζαντινή μουσική πρόταση σε όργανα όπως η κιθάρα, της οποίας το μικρότερο διακριτό διάστημα είναι το ημιτόνιο, εκτός πια και αν είσαι ο μαστερ του φλουντ ροουζ.

Η αν αφαιρεσεις τα ταστα απο την κιθαρα.Καταλαβα τι εννοεις απλα δεν καταλαβαινω οπως ειπα και παραπανω πως σχετιζονται ολα αυτα με το θεμα.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Petros1

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
    • Προφίλ
Πάντως εγώ βρίσκω αυτό το post εξαιρετικά χρήσιμο...
Επειδή μαθαίνω μόνος μου εδώ και 1 χρόvο,είναι κάτι που με απασχολούσε απ τη πρώτη στιγμή που άρχισα να μαθαίνω κλίμακες και σόλα.
Πως δηλαδή θα γίνει κάθε φορά που πατάω σ ενα τάστο να ξέρω ακριβώς ποια νότα παίζω...Και τώρα εχω μπεί στη διαδικασία να μάθω όλες της νότες στην ταστιέρα.Γενικά τείνω προς τις απόψεις του φίλου denisgiann,και το προγραμματάκι του το βρήκα πολύ ενδιαφέρον...
Επίσης έχω κάτι πολύ χρήσιμο που με βοηθάει:Έχω μια κάρτα ήχου GX της  Line6 και το προγραμμα το Pod Farm,όπου έχει μια εφαρμογή που ότι νότα πατάς στην βγάζει στην οθόνη του PC...πολύ βοηθάει...
Γενικά ενώ ο αρχικός στόχος μου ήταν να μάθω κιθάρα,τώρα βλέπω ότι δεν μου αρκεί και θέλω -όσο γίνεται περισσότερο βέβαια-να μάθω μουσική.
Γι αυτό ,για τα δικά μου "θέλω" νομίζω ότι επιβάλλεται να μάθω τις νότες όλης της ταστιέρας. ;)

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Πάντως εγώ βρίσκω αυτό το post εξαιρετικά χρήσιμο...
Επειδή μαθαίνω μόνος μου εδώ και 1 χρόvο,είναι κάτι που με απασχολούσε απ τη πρώτη στιγμή που άρχισα να μαθαίνω κλίμακες και σόλα.
Πως δηλαδή θα γίνει κάθε φορά που πατάω σ ενα τάστο να ξέρω ακριβώς ποια νότα παίζω...Και τώρα εχω μπεί στη διαδικασία να μάθω όλες της νότες στην ταστιέρα.Γενικά τείνω προς τις απόψεις του φίλου denisgiann,και το προγραμματάκι του το βρήκα πολύ ενδιαφέρον...
Επίσης έχω κάτι πολύ χρήσιμο που με βοηθάει:Έχω μια κάρτα ήχου GX της  Line6 και το προγραμμα το Pod Farm,όπου έχει μια εφαρμογή που ότι νότα πατάς στην βγάζει στην οθόνη του PC...πολύ βοηθάει...
Γενικά ενώ ο αρχικός στόχος μου ήταν να μάθω κιθάρα,τώρα βλέπω ότι δεν μου αρκεί και θέλω -όσο γίνεται περισσότερο βέβαια-να μάθω μουσική.
Γι αυτό ,για τα δικά μου "θέλω" νομίζω ότι επιβάλλεται να μάθω τις νότες όλης της ταστιέρας. ;)
Το προγραμματάκι οντως κανει αυτο που υποσχεται οποτε αν αφιερωνεις συχνα μερικα λεπτα τη μερα θα σε βοηθήσει πολυ.Το καλυτερο βεβαια ειναι να μπορεις να βλεπεις το θεμα απο πολλες δυνατες γωνιες ωστε να εχεις και καλυτερη προοπτική.Δηλαδη οπως ειπαν και παιδια ποιο πανω ειναι εξαιρετικά σημαντικό να εκπαιδευσεις και το αυτί σου να μαθει να αναγνωριζει διαστήματα(γιατι στην ουσια αυτο ειναι η μουσική ...η διαφορες αποστασεις μεταξυ των νοτων) ή να μπεις και στην διαδικασία να κανεις transcribing σε σολο ή τραγούδια(δηλαδη να προσπαθεις να βγαλεις σιγα σιγα ενα τραγουδι αποκλειστικά με το αυτί).Αν  τα κανεις ολα βλεπεις τον κυβο απο την καθε του πλευρα και οχι μονο την επιφανεια.Μπορει πχ να αναγνωρισεις με το αυτί ενα chord progression και να ξερεις ακριβως τι ειναι αυτο που θες να παιξεις(πριν καν ακουμπησεις την κιθαρα)...αλλα το πως θα το παιξεις....τι νοτες θα χρησιμοποιησεις πανω στην ταστιερα....αν θα χρησιμοποιησεις το ταδε inversion ή το δεινα κτλ κτλ...σε αυτα θα βοηθηθεις εξαιρετικα αν ξερεις (αυτοματα παντα χωρις δευτερη σκεψη) το ονομα καθε νοτας στην ταστιερα.
Αν δεν σνομπαρεις λοιπον τιποτα και πραγματικα δοκιμάζεις καθε τι(ειδικα αυτα που εχεις αδυναμια)θα προχωρησεις πολυ ποιο γρήγορα.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Petros1

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
    • Προφίλ
Συμφωνώ απόλυτα.
Εννοείται ότι είναι πολύ σημαντικό να ξεχωρίζεις τα διαστήματα με το αυτί ή τα ακόρντα,κ.ο.κ...
Μάλιστα αυτό απαιτεί από εμένα περισσότερη δουλειά -τα έχω βρει δύσκολα εκεί αλλά επιμένω δε το βάζω κάτω με τίποτα-
Γενικά πιστεύω ότι μαθαίνεις πάνω στο αντικείμενο,άλλο λίγο άλλο πολύ,(και όταν το μαθαίνεις σωστά βέβαια) μόνο καλό σου κάνει.... :)