Ειναι σχετικα απλο.Τουλαχιστον οπως το κανω εγω ( ο καθενας προφανως εχει δικους του τροπους που κατα πασα πιθανοτητα ειναι καλυτεροι απο αυτον που προτεινω ).
Θελω πχ να μελετησω το "Με τοσα ψεμματα" ( επικεντρωνομαι σε ενα κομματι που ειναι δυσκολο για τα ντραμς, το μπασσο και τα πληκτρα ).Αφου λοιπον κατεβασω την αντιστοιχη παρτιτουρα απο το kithara, βρισκω το κομματι και το ακουω 1-2 φορες.Στη συνεχεια κανω εναν απλο ελεγχο να δω αν ολες οι συγχορδιες ειναι σωστες στην παρτιτουρα που κατεβασα ( πολλες φορες υπαρχουν λαθη ).Ο ελεγχος ειναι μια απλη διαδικασια, αφου οπως παιζει το κομματι στον υπολογιστη, παιζω με πλατες στα πληκτρα τις συγχορδιες που υπαρχουν στη παρτιτουρα/οδηγο. Εαν βεβαιωθω πως ολα ειναι καλα παω στο επομενο βημα ( αν κατι δεν παει καλα με καποια συγχορδια προσπαθω να βρω ποια ειναι αυτη που θα ταιριαζε καλυτερα ).
Τωρα βαζω το κομματι και σημειωνω πανω στην παρτιτουρα σε ποια σημεια εχει πιανο.Δηλαδη σε ποια σημεια το πιανο παιζει μια μελωδια ή γενικα κατι παραπανω απο απλες "πλατες" ( αν και συνηθως οι "πλατες" παιζονται με αλλους ηχους..οπως strings, organs, brass και τετοια ).Συνηθως αυτο ειναι το πιο δυσκολο σημειο ολης της μελετης ( το καραμενο αυτι μου δεν παει και πολυ καλα

).
Εαν το πιανο εχει καποια μελωδια, κοιταω αρχικα αν μπορω με την πρωτη να βγαλω τη μελωδια πανω στο κλαβιε ( δηλαδη συλλαβιστα ακουω πολλες φορες την φραση και την μισοπαιζω οσο μπορω ).Σε αυτο με βοηθαει παρα πολυ η συγχορδια που παιζει εκεινη τη στιγμη η κιθαρα ή το μπασσο.Δηλαδη αν σε εκεινο το σημειο το κομματι ειναι στην Dm ( δηλαδη σε Ρε-Φα-Λα ) τοτε κατα 80% η μελωδια θα ξεκιναει απο καποια απο αυτες τις νοτες.Πολλες φορες αν βρεις την αρχικη νοτα μπορεις να "κινηθεις" και στις υπολοιπες και να βρεις την μελωδια.Παντως αυτο το βημα απαιτει υπομονη και συλλαβιστη μελετη.
Πολλες φορες υπαρχει περιπτωση να μην μπορω να βρω τη μελωδια.Τοτε υπαρχει και το συστημα "τραγουδα για να βρεις".Δηλαδη απομνημονευω τη μελωδια του πιανου και στη συνεχεια την τραγουδαω.Μετα απο 2-3 φορες "εντυπωνεται" στο μυαλο και ειναι πιο ευκολο να την βρεις στο κλαβιε.
Στο τελικο βημα κοιταω που παιζει πλατες το αρμονιο και με τι ηχο.Ετσι οταν θα τελειωσεις την μελετη του κομματιου, θα πρεπει να εχεις μια παρτιτουρα που θα πρεπει να γραφει σε ποια σημεια αλλαζει ηχους το αρμονιο ( εαν εχεις την δυνατοτητα να εχεις 2-3 κλαβιε, τοτε απλα σημειωνεις το αρμονιο στο οποιο εχεις κανει τον αντιστοιχο προγραμματισμο του ηχου ), σε ποια σημεια παιζει μελωδια το αρμονιο και σε ποια σημεια δεν παιζει.
Επισης πολλες φορες με βολευει να γραφω και με τη μορφη λατινικων χαρακτηρων καποιο μερος της μελωδιας που παιζει το πιανο ( πχ αν θελω να παιξω το αρχικο riff που παιζει το μπασσο στο "με τοσα ψεμματα" απο Am, τοτε θα γραψω τα εξης A-A(a)-E-G(a)-C-B-A. Το a συμβολιζει τη νοτα της παραπανω οκταβας.Εννοειται βεβαια πως με αυτη τη μεθοδο δεν εχεις την δυνατοτητα να γραφεις τον χρονο..αλλα αμα εχεις μελετησει σωστα το κομματι, τοτε μπορεις να θυμασαι τη ρυθμικη αγωγη ).
Τι ρολο τωρα παιζουν ολες οι συγχορδιες?Απλα σε βοηθανε να καταλαβεις απο που ξεκιναει μια μελωδια, ενα σολο ή οι πλατες και σε ποιο σημειο αλλαζουν..
Ισως ο παραπανω τροπος να ειναι λιγο "μανικι", αλλα φανταζομαι οτι υπαρχουν μελη του kithara, που εχουν πιο επικοδομητικους και ευκολοτερους τροπους μελετης με συγχορδιες.