Μετά από καιρό που καμώνομαι ότι παίζω κιθάρα, αποφάσισα να την πάρω στα σοβαρά. Καλές οι συγχορδίες πάνω σταα τάστα αλλά χρειάζεται και θεωρητική βάση, γι αυτό διάβασα μερικά άρθρα πάνω στις νότες που απαρτίζουν την κάθε συγχορδία. Εδώ μπερδεύτηκα και θέλω τη βοήθειά σας.Η Cmaj αποτελείται από τις νότες: Μι-Ντο-Σολ-Μι-Ντο-Μι (διαβάζω από κάτω προς τα πάνω). Σύμφωνα με τη θεωρία, ουσιαστικά η Cmaj σχηματίζεται από τις νότες Ντο-Μι-Σολ. Αφού η συγχορδία αποτελείται από 3 νότες, αρκούν 3 χορδές για να παιχτεί. Οι υπόλοιπες νότες στις υπόλοιπες 3 χόρδες πώς επιλέγονται; Απλά επαναλαμβάνουν τις 3 νότες της συγχορδίας;
(αυτή είναι η 1η ερώτηση)Η Cmin δημιουργείται πηγαίνοντας ένα ημιτόνιο κάτω στη μεσαία νότα, δηλαδή η Μι γίνεται Μι ύφεση (ή Ρε δίεση). Σκέφτομαι λοιπόν ότι αντί να παιχτεί με μπαρέ στο τρίτο τάστο (κατεβαίνοντας δηλαδή τη Αm κατά 3 θέσεις) μπορούμε να αλλάξουμε λίγο το δαχτυλισμό της Cmaj. Ειδικότερα, αντί για τη Μι στο 2ο τάστο της 4 χορδής, να πιάσω τη Μι ύφεση ένα τάστο πίσω. Όλα τα υπόλοιπα, ίδια, σωστά;
(η 2η ερώτηση)Κοιτώντας εδώ:
http://jguitar.com/chord?root=C&chord=Minor&bass=C&labels=none¬es=sharps&gaps=0&fingers=4 παρατηρώ ότι γίνεται δεκτός αυτός δακτυλισμός, αν και ως 3η επιλογή. Επιπλέον, πιάνει τη Σολ στο 3ο τάστο της Μι λεπτής ενώ στη Cmaj η Μι μικρή παίζεται ανοικτή για να ακουστεί η Μι νότα. Τώρα γιατί πιάνει τη Σολ;
(η 3η ερώτηση)Τη θεωρία την πήρα από εδώ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&sid=20Τι λέτε κι εσείς;