Τα μεγάφωνα δεν είναι κατασκευασμένα για να κλιπάρουν και μακροχρόνια έκθεση στο clipping μειώνει τον χρόνο ζωής του μεγαφώνου κατά ένα τεράστιο ποσοστό..
Πολύ σωστά!
Τα μεγάφωνα κιθάρας προσθέτουν και διαμορφώνουν χροιά και όχι παραμόρφωση.
Εάν φτάσουμε στην παραμόρφωση, είμαστε ήδη πέρα από τις επιθυμητές λειτουργικές παραμέτρους του μεγαφώνου, το δε clipping στα μεγάφωνα είναι ο τερματισμός (το χτύπημα) της διαδρομής του κώνου στο τέλος της επιτρεπτής διαδρομής του πηνίου μέσα στο σωλήνα του μαγνήτη, οπότε γίνεται μή αντιστρέψιμη σοβαρή δομική ζημιά και σε λίγο game over.
Το πόσο καλά παίζει ένα μεγάφωνο χαμηλά, ανεξάρτητα από την χροιά του ήχου από την οποία τροφοδοτείται, μετράται από την λειτουργική παράμετρο sensitivity σε dB (decibel) η οποία όσο πιο ψηλή είναι, τόσο πιο ισχυρό σήμα απαιτεί το μεγάφωνο για να ερεθιστεί και να αποδώσει.
Τώρα το isolation box είναι καλύτερο από το attenuator γιατί διατηρεί εν πολλοίς και την χροιά του μεγαφώνου πέρα από την παραμόρφωση από τις λυχνίες, ενώ το attenuattor διατηρεί μόνο την παραμόρφωση από τις λυχνίες ενώ επηρρεάζεται αρνητικά η χροιά των μεγαφώνων που παίζουν σε χαμηλότερες εντάσεις.
Βέβαια εξαρτάτάι ποιές είναι αυτές οι εντάσεις και πόσο "πιουρίστες" (purists) δηλαδή κολλημένοι είμαστε για την εγγραφή του απόλυτου πιστού ήχου.
Προσωπικά δεν νομίζω ότι αξίζει για κανέναν πέρα από τα studios..