Eγω πιστευω οτι ο JVM ειναι πολυ καλος ενισχυτης και δεν χρειαζεσαι boosts και παραμορφωσεις απο πεταλιερα. Πιστευω οτι για αυτο τον λογο ισως δεν σου αρεσει ο ηχος σου.
Δοκιμασε να αφησεις την πεταλιερα στο loop και να την χρησιμοποιεις ΜΟΝΟ για εφφεδακια delay, reverb κτλ και ΟΧΙ για παραμορφωση.
Με τα καναλια και τα modes που εχει ο JVM μπορεις να παρεις ηχους απο κλασσικους cream μεχρι brutal metal ανετα...
Απο κει και περα, εμενα προσωπικα ο JB δεν μου αρεσε ποτε σαν μαγνητης, παντα ενιωθα οτι "ξυνει" πολυ...
Τωρα για ρυθμισεις:
Εχε υποψην σου οτι οταν ακους τα αγαπημενα σου συγκροτηματα, δεν ακους τον "πραγματικο" ηχο μιας κιθαρας σε εναν ενισχυτη + εφφεδακια, αλλα ολοκληρη την μιξη με πολλες φορες τις κιθαρες να εχουν πολλα καναλια (απο 4 και βαλε). Αυτο σημαινει οτι καταρχην οταν ακους αυτον τον ογκο στις κιθαρες, δεν ακους μια κιθαρα (και εναν ενισχυτη), αλλα πχ 4 καναλια με καθε καναλι ελαφρως διαφορετικο eq και πιθανως και καποιο μικρο delay μεταξυ των καναλιων για να δινεται ακομα μεγαλυτερη εντυπωση "ογκου" (ψυχοακουστικα φαινομενα αυτα που παιζουν με την φαση των σηματων).
Απο την αλλη τα μπασσα που ακους σε ηχογραφησεις βγαινουν κυριως απο ...μπασσο και μποτα και οχι απο κιθαρες. Συνηθως στις μιξεις οι κιθαρες περνανε μεσα απο low cut φιλτρα, οπου οι χαμηλες συχνοτητες φιλτραρονται. Με αυτον τον τροπο, το καθε οργανο (κιθαρα, μπασσο, πληκτρα, ντραμς) κατεχει τον δικο του συχνοτικο "χωρο" μεσα στην μιξη και δεν "μπερδευεται" με το συχνοτικο περιεχομενο αλλων οργανων. Ετσι, ολα τα οργανα ακουγονται καθαρα και "στακατα" (ειδικα οταν γινεται και σωστη χρηση compression).
Ολα αυτα λοιπον στα λεω για να καταλαβεις οτι δεν πρεπει να περιμενεις να παρεις τον ιδιο ηχο που ακους σε εναν δισκο...
Για να το κανεις αυτο, πρεπει να ηχογραφησεις την κιθαρα σου (με reamping ακομα καλυτερα, εκτος αν εισαι φανταστικος παικτης και μπορεις να παιξεις πχ 4 φορες το ιδιο πραγμα ακριβως με τον ιδιο τροπο) σε 4 καναλια, να παναρεις τα 2 τερμα αριστερα και δεξια, τα αλλα 2 πολυ πιο κοντα στο κεντρο και καθε καναλι να εχει τον δικο του ηχο που θα συμπληρωνει το 1 το αλλο. Πχ ενα καναλι που θα εχει πολλα μεσαια και λιγα μπασσα και πριμα, ενα καναλι με περισσοτερα μπασσα και πριμα και λιγοτερα μεσαια κοκ.
Μπορεις επισης κατα τον ιδιο τροπο να εχεις ακομα και διαφορετικους ηχους (ή ενισχυτες ή καναλια με διαφορετικο Mode στον jvm) σε καθε καναλι, με καθε καναλι να συμπληρωνει οτι λειπει απο τα υπολοιπα.
Τεσπα, καταλαβες φανταζομαι...
Με λιγα λογια, ο ηχος μπροστα απο εναν ενισχυτη (amp in the room ας τον πουμε), ειναι εντελως διαφορετικος απο τον ηχογραφημενο ηχο.
Τωρα, για να παρεις κλασσικο hard rock, metal ηχους, δοκιμασε τα εξης:
Μην χρησιμοποιεις πολυ παραμορφωση καταρχην... Οσο πιο πολυ χρησιμοποιεις, τοσο πιο λασπωμενο ηχο θα εχεις και λιγοτερο note seperation, δυναμικες κτλ, ενω ο ηχος σου θα ειναι πολυ compressed, πιθανως με "μπουκωμενα" μπασσα, που ειδικα σε γρηγορα palm mutes θα βαβουριαζει και δεν θα πολυ καταλαβαινεις τι παιζεις.
Μετα, μην μειωνεις τα μεσαια! Ειναι η κυρια συχνοτικη περιοχη για την κιθαρα και αν της μειωσεις πολυ τα μεσαια, ουσιαστικα εξαφανιζεις τον ηχο της κιθαρας. Τα κολπα με V σχηματος eq (κομμενα μεσαια, ψηλα μπασσα και πριμα) που εχουν πολυ γνωστοι κιθαριστες, δεν τα κανουν συνηθως πανω στον ιδιο τον ενισχυτη, αλλα μετα τον ενισχυτη (με εξωτερικο eq) ή τουλαχιστον με eq στην effects loop. Αυτο βοηθαει πολυ γιατι στην προενισχυση εχεις κρατησει τα μεσαια σου που γεμιζουν τον ηχο σου και τον κανουν να κοβει και ΜΕΤΑ απο αυτο το σταδιο με ενα eq κοβεις λιγα απο αυτα για να δωσεις πιο metal χροια, χωρις ομως να εχεις χασει την ενεργεια των μεσαιων στην προενισχυση.
Εγω θα προτεινα (αναλογα και το mode του JVM) τα μεσαια να ειναι τουλαχιστον στην μεση.
Το presence ειναι επισης πολυ πολυ σημαντικο ρυθμιστικο για τον ηχο της κιθαρας (ισως το σημαντικοτερο αν και δεν του φαινεται).
Χωρις να κανει τραγικα αισθητη την παρουσια του, δινει αττακα στον ηχο, παρουσια στην κιθαρα μεσα σε μια μιξη, καθαροτητα, "επιθετικοτητα" και αισθηση in your face που λεμε...
Αρα, μια "γεναια" ποσοτητα presence ειναι απαραιτητη κατ'εμε. Δοκιμασε να βαλεις το presence κοντα στο 2 o'clock (φυσικα αυτο θα το κρινεις εσυ με βαση ποσο αλλαζει ο ηχος σου, αν δεις οτι πριμαρει πολυ, δοκιμασε να μειωσεις καταρχην πριμα και μετα presence).
Τα πριμα, δινουν τον "αερα" στον ηχο σου και καθαροτητα, αρα και αυτα δεν τα θες χαμηλα, αλλα ουτε και τοσο δυνατα ωστε να εχεις το απαισιο φαινομενο των πολυ εντονων πριμων που σου τρυπανε τα αυτια. Και παλι, κανε συνδυασμους με τα modes του jvm και το presence για να βρεις την "χρυση τομη".
Το volume στα καναλια σε ενισχυτες με master volume (οπως ειναι και ο JVM), παιζει τον ρολο που επαιζε παλιοτερα το volume σε ενισχυτες χωρις master volume. Η διαφορα ειναι οτι σε ενισχυτες με master volume, μπορεις να τσιτωσεις το volume του καναλιου που παιζεις και μετα να χαμηλωσεις στα επιπεδα που θες την τελικη εξοδο του ενισχυτη.
Αυτο ειναι πολυ χρησιμο γιατι ανεβαζοντας το volume στο καναλι που παιζεις δινει πολυ αγκο στον ηχο, πραγμα που σημαινει οτι μπορεις να χρησιμοποιησεις λιγοτερη παραμορφωση και αρα να εχεις πολυ πιο καθαρο ηχο απο οτι αν ειχες τιγκα παραμορφωση και χαμηλο volume.
Αρα, δοκιμασε να εχεις ψηλα το volume στα καναλια και εκει που θες στο master volume του ενισχυτη για να μην εχεις επεισοδια με στρουμφακια...
Θα δεις οτι οσο αυξανεις το volume στο καναλι, τοσο πιο πολυ γεμιζει ο ηχος σου και τοσο λιγοτερη παραμορφωση χρειαζεσαι...
Εδω μια σημειωση: Ο jvm εχει 4 καναλια με 3 modes το καθενα και καθε mode/καναλι μιμειται καποιον παλιο marshall (με το τελευταιο καναλι να παιζει περισσοτερο τον ρολο του "δωσε gain στον λαο", παρα τον ρολο ενος κλασσικου Marshall ηχου).
Αρα, αναλογως τι ηχο θες, μπορεις να εκμεταλλευτεις αυτη την δυνατοτητα για να παρεις τους ηχους που θες.
Προσωπικα απο οσο θυμαμαι τα καλυτερα του καναλια ειναι τα 2 πρωτα και αν θυμαμαι καλα στο 1ο καναλι με κοκκινο mode ή στο 2ο καναλι με orange mode, εχεις τους πιο πειστικους ηχους πουσαρισμενου plexi και πουσαρισμενου JCM 800, που για μενα ειναι και οι καλυτεροι marshall παραγωγης.
Εγω λοιπον, θα επαιζα με αυτες τις ρυθμισεις και αυτα τα καναλια περισσοτερο...
Απο κει και περα, προσεχε και με την χρηση εφφε, γιατι και αυτα αν δεν χρησιμοποιουνται σωστα, μπορουν να "χαλασουν" εναν ηχο.
Πχ αν θες ρυθμικες κιθαρες στακατες, με ογκο κτλ και βαλεις πολυ βαθακι στον ηχο, ουσιαστικα θα χαλασεις την αττακα σου, το σκασιμο του ηχου και θα ακουγονται ολα πιο πλαδαρα, πραγμα που ΜΠΟΡΕΙ να το θες για lead ηχους, αλλα οχι για ρυθμικους!
Τελος, ολα οσα ειπα και ο Adr1anos για τις καμπινες κλειστου τυπου ειναι απολυτως εγκυρα και σωστα.