Ας τα παρουμε με τη σειρα
1) Passive ειναι τα μηχανηματα τα οποια δεν εχουν δικη τους ενισχυση του ηχου και χρειαζονται εξωτερικο ενισχυτη για να δωσουν ηχο. Εννοειται πως στην περιπτωση των monitors, τα passive ειναι αυτα που απλα χρειαζονται εναν ενισχυτη για τον ηχο τους. Αναλογα τα active, εχουν "build in" τον ενισχυτη τους, οποτε δεν χρειαζονται ενισχυτη.
2) Τα nearfields monitors ειναι το 80% του ηχου που θα παρεις απο μια ηχογραφηση. Προκειται για monitors τα οποια εχουν κατασκευαστει ετσι ωστε να δινουν οσο το δυνατον μεγαλυτερο ευρος συχνοτητων. Τοποθετουνται κοντα στην κονσολα ( με τη διαταξη ενος ισοσκελους τριγωνου. Πληροφοριες γι'αυτο θα βρεις μεσα στο manual του καθε ηχειου ) και σε πολλες περιπτωσεις, οι ηχοληπτες τα συνοδευουν και απο ειδικα woofer monitors, ωστε να παρουν ολες τις συχνοτητες.
Για ενα σπιτι, τα near fields ειναι ο,τι το καλυτερο.
3) Τα multimedia speakers ειναι τα απλα ηχεια που μπορει να εχει ενας υπολογιστης. Θεωρητικα εχουν και αυτα μεγαλο ευρος συχνοτητων, ομως η κατασκευη τους ειναι τετοια, ωστε να μην αποδιδουν καθαρα τις "ακραιες" συχνοτητες. Εχουν μικρη ισχυ και ειναι πιο χρησιμα σε περιπτωσεις που καποιος θελει να ακουει καθαρα μουσικη...Για κατι παραπανω, δεν κανουν.
Προσωπικη αποψη.
Καλη εταιρια η behringer, ομως η μετρια ποιοτητα υλικων και τα "κλεμμενα" σχεδια της στο θεμα monitoring, την κατατασσουν στη μετρια προς κακη ποιοτητα monitors. Η αληθεια ειναι πως τα Truth για καποιον "φτωχουλη" ειναι ο,τι πρεπει, ομως για καποιον που θελει να κανει μια αξιοπρεπη μιξη, προφανως δεν κανουν. Δινουν πολλα μπασα, μηδενικα μεσαια και τα πριμα ειναι "σκοτωμενα" ( παραξενο, ομως αληθινο ). Ο,τι ρυθμιση και να κανεις, παλι θα ακουγονται "κενα" και "μπουκωμενα"..
Εγω αναζητωντας monitors, περασα απο εταιριες οπως Roland, Edirol, Samson. H καθε μια εχει τις ιδιαιτεροτητες της, ομως στις χαμηλες τιμες των 150-250Ε, καμια απο τις 3 δεν ηταν καλη ( με τα δικα μου προτυπα ).
Η Roland, απλως δινει σε αυτη την τιμη multimedia speakers, παρολο που η ιδια θα ηθελε να τα ονομαζει monitros ( Υποψιν, σαν εταιρια την εκτιμαω παρα πολυ, αλλα πραγματικα ο,τι πληρωνεις παιρνεις ).
Η Edirol, που ειναι το "παιδακι" της Roland, δεν εχει να δωσει κατι ιδιαιτερο:
http://www.thomann.de/gr/edirol_ma15d.htmhttp://www.thomann.de/gr/edirol_ma15dbk.htmΚατα τη γνωμη μου, εχουν πολυ δρομο μπροστα τους..Και σε αυτη την τιμη δεν βλεπω να αναβαθμιζουν τα υλικα που χρησιμοποιουν ( και καλα κανουν οι ανθρωποι, γιατι δεν ειναι και Behringer.. )
Η ESI εχει καποια μοντελα, τα οποια ομολογω πως δεν ακουσα:
http://www.thomann.de/gr/esi_near05_aktive_nahfeldmonitore.htmΕχω την καρτα της ( ESI ESP1010 ) και γενικα πιστευω πως σε αυτη την εταιρια, ο,τι πληρωνεις παιρνεις. Ουτε για μια στιγμη δεν αισθανθηκα πως με κοροιδεψαν. Αν τα βρεις πουθενα, ακουσε τα.
Η M-Audio αποκλειστηκε κιολας απο την πρωτη στιγμη, γιατι η ποιοτητα των καρτων της ειναι προβληματικη, ποσο μαλλον των monitors της. Ειχα ακουσει αυτα:
http://www.thomann.de/gr/maudio_dx4_studiophile.htm και το μονο που εκανα ηταν να γελασω..Χαμενες συχνοτητες, προβληματικο "σασι" ( τριζει, αν το πιεσεις ) και καμια εννοια του "μετριου" ηχου.
Τελικα κατεληξα εδω:
http://www.thomann.de/gr/alesis_m1_active_620.htm ( μονο που πηρα τα 520, που εχουν τεθει εκτος κυκλοφοριας πια ).
Μετρημενος ηχος, καμια βαβουρα και καλο σασι. Ο,τι θελει κανεις για να κανει μια αξιοπρεπη δουλεια, με ελαχιστο κοστος.
Παντως, πριν πας να παρεις οτιδηποτε, αναζητησε καπου τα μοντελα που θελεις. Πρεπει να τα ακουσεις, να τα ζυγισεις στο αυτι σου και μετα να τα αποκτησεις. Ειναι σημαντικο να δεις εαν η ηχητικη σου απαιτηση, ταιριαζει με τον ηχο των monitors που θα παρεις.
Και κατι τελευταιο. Μονο εαν εχεις εξωτερικο ενισχυτη, να παρεις passive. Εαν δεν εχεις, τοτε προτιμησε τα active.