Πάντως χωρίς να θέλω να το παίξω έξυπνος ή έμπειρος, το καλύτερο κουρδιστήρι είναι το διαπασόν και το αυτί σου. Και κατά τη γνώμη μου το κουρδιστήρι είναι καλό μόνο για on-stage καταστάσεις που λόγω θορύβου δεν μπορείς να κουρδίσεις ή για να εξασκηθείς στο να αναγνωρίζεις τα μουσικά διαστήματα με το αυτί.
Έτσι νόμιζα κι εγώ, μέχρι που αγόρασα κάποιο κουρδιστήρι ... και από τότε ...
και το αυτί μου βελτιώθηκε πάρα πολύ,
και (με τη βοήθεια της τεχνολογίας) παίζω σωστότερα,
και κουρδίζω "στο φτερό"
και δε μου σπάνε τα ... ,
και συνεργάζομαι πανεύκολα με άλλα όργανα
και ...
και ... και με μεγάλη μου χαρά πέταξα το παλιό μου διαπασών ...

Αν βασίζεσαι στο διαπασών και στο αυτί σου και πας να παίξεις με άλλα όργανα και ειδικά με keyboards, πάρα πολύ απλά, τον ήπιες. 
+1 ... με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο ...
Λίγη θεωρία τώρα ...
Όπως μπορείτε να δείτε κι εδώ :
http://portal.kithara.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=659- Tο ημιτόνιο χωρίζεται σε 100 cents
- Το Ανθρώπινο αυτί μπορεί να ξεχωρίσει μουσικά διαστήματα μεγαλύτερα των 4-5 cents - και όχι μικρότερα ...
- δηλ. το Ανθρώπινο αυτί
μπορεί να ξεχωρίσει ~10 υποδιαιρέσεις του ημιτονίου ...
- Η Βυζαντινή "υποδιαίρεση" χωρίζει τη ημιτόνιο σε 6 μέρη ...
Αν κάποιος λοιπόν υποστηρίζει (και μάλιστα αν έχει κλασική παιδεία) ότι μπορεί να
κουρδίσει -και όχι απλά να αναγνωρίσει- μόρια με τ΄αυτί ... πολύ θα ήθελα να τον γνωρίσω ...
Επί της ουσίας τώρα, φίλτατε SKYLLA (- τι έγινες εσύ ? καλά είσαι ?

) μόνο ο Υπολογιστής θα σου λύσει το πρόβλημα (πχ FMJ-Software chromatia tuner) ... ή και κάποιο
χρωματικό κουρδιστήρι που να φαίνονται οι αποκλίσεις από τον βασικό τόνο ...

/nEwBiE
